Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 514 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Heb hier knotwilgen, treurwilg, fruitbomen, meidoorn en zwarte els (en nog veel waar de paarden niet naar omkijken). Ik vind het leuk om te zien dat ze steeds iets anders lekker vinden.

In het voorjaar eten ze graag de bloesem uit de fruitbooml, zomer de bladeren van de (treur)wilg en in het najaar was de meidoorn in trek. Nu geef ik takken van de wilg waar ze de bast van eten en ze zijn dol op de zwarte Els (die staat al in de knop).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:50 



 
Profiel   

Dat klinkt heerlijk voor de paarden. Hier kunnen ze er maar beperkt bij. En zal ik vooral voor ze moeten snoeien, maar ik wil wel bomen die zo min mogelijk blad overlast geven, want we hebben echt absurd veel blad hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:57 



 
Profiel   

De bomen/struiken die hier langs de PP/paddocks staan zijn allemaal niet eetbaar tot giftig, dus alles is afgezet met een hoog gaashek. Soms komt er helaas wat klimop van de buren door en dat 'mag' ik dan snoeien....

Het zou vandaag wel 10 graden kunnen worden zeiden ze op het nieuws vanochtend... ik merk er nog weinig van; het windje is iig nog behoorlijk fris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:20 



 
Profiel   

Ik vond de temperatuur vanmorgen met mesten al bijna te hoog voor mijn super dikke winterjas. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:26 



 

Ik vond het ook al warm met hooi geven net.

Hier zijn ze ook echt fan van de zilverberk dus die kan ik ook aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:42 



 
Profiel   

Mijn super dikke jas heb ik nu alleen aan omdat mijn gewatteerde 'tussen'jasje de rit kapot heeft, maar ik had het er niets te warm in :)
Zo waardeloos altijd als die kunststof ritsen onderop open gaan. Je doet er niets aan. Nieuwe rits in laten zetten is de jas niet waard (nieuwprijs €15 Action), maar hij is verder nog helemaal goed. Dus weggooien is ook zonde. Dáár zouden ze eens iets op moeten verzinnen :)
Jassen met een metalen rits zijn haast niet meer te vinden of kosten een vermogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:44 



 

Ik vind ritsen sowieso strontvervelend haha. Ook in laarzen.


Maar ik draag nooit hele dikke winterjassen want als ik buiten ben ben ik bezig en dan krijg ik het toch wel warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:47 



 
Profiel   

Ik heb het meestal alleen warm als ik een opvlieger heb :)
Laarzen draag ik alleen Mug Boots (instappers), voor net heb ik nooit laarzen aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:50 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Netjes zeg! Zo zijn ze toch wel leuk. Hoe groot is deze combinatie?


Guffý is relatief groot voor een ijslander, denk zo rond de 1m42. De ruiter hier is wel niet zo groot, 1m65 :D ikzelf ben 1m75 en sta ook niet gek op haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:51 



 
Profiel   

Wat leuk Neile, ben benieuwd wat je toe gaat passen nav het bezoek.

Gaaf dier SN, mooie foto's. Leuk dat hij zo groot is, die zie je niet zo vaak toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:55 



 

Oh joh dat is bijna even groot als mijn witte dame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:56 



 
Profiel   

rover_ schreef
Wat leuk Neile, ben benieuwd wat je toe gaat passen nav het bezoek.

Gaaf dier SN, mooie foto's. Leuk dat hij zo groot is, die zie je niet zo vaak toch?


Dankje!

Tegenwoordig fokken ze wel steeds groter, hoewel dat niet altijd ten goede komt aan de bouw vind ik persoonlijk. Haar moeder was maar 1m35 maar fokt heel groot. Eén van haar veulens is rond de 1m50, echt een reus. Elding (mijn driejarige en zusje van Guffý) gaat ook richting 1m40 al maar is al een stukje breder dan haar zesjarige zus. Dus ik verwacht dat dat ook wel een buffeltje gaat worden :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:58 



 

Ja, een beetje hetzelfde verhaal als de PRE dus die van origine ook maar een uk was en die je nu regelmatig tegenkomt tussen de 1.60-1.70.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:59 



 
Profiel   

Ja, die worden toch ook langbeniger gefokt tegenwoordig?

Dit is Elska haar reuzenkind van 1m50 :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:02 



 
Profiel   

Solleke_Noah
leuk dier.

Maar voor mijzelf zou ik me echt te groot en zwaar vinden voor een Ijsje. Dus die zal er denk ik niet snel komen hier.


net met stal doen vond ik het ook al warm en heb dat in mijn trui gedaan. Wel binnen is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:04 



 

Solleke_Noah schreef
Ja, die worden toch ook langbeniger gefokt tegenwoordig?

Dit is Elska haar reuzenkind van 1m50 :D

[ Afbeelding ]


wooow die is echt huge!

Klopt inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:06 



 
Profiel   

1.50 vind ik wel een mooie maat, het moet niet veel kleiner worden, al is het opstappen wel makkelijker :D Alhoewel ik dat nu ook al met een opstapje doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:12 



 
Profiel   

Hier ook lopen zweten met uitmesten haha, echt warm weer. Ik blijf dagelijks lachen hoeveel minder werk het uitmesten nu is :+


Solleke_Noah , wooowww, wat een reus! Wel een mooi dier ook! Ik ben wel "bang" dat één van mijn twee veulens die maat ook nog wel eens zou kunnen gaan halen :+ .

Hier drie maandjes oud en naast zijn moeder van 1.47 (die ook nog niet uitgegroeid is). Zó groot had voor mij ook weer niet gehoeven haha. Maar we gaan het zien.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:21 



 
Profiel   

Dat zijn idd grote ijslanders.

Ik vind het koud, vanmorgen gewerkt dus nog niks met de paarden gedaan. Straks naar de fysio en daarna vul ik de netten wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:18 



 
Profiel   

Ik vind het dus oprecht doodeng op een echt groot paard te zitten. Tot 172cm is echt de max voor mij, maar ik merk dus wel dat een groot paard me met mn lange benen wel fijn past en ik vind het ook mooier staan.

Ik heb wel eens op een forse fjord van 145cm gereden, maar ik wordt daar ook niet echt blij van.
Ik houd het voor mezelf dus tussen de 160cm en 170cm. Wat dat betreft zit ik bij de Friezen goed.

Een rank paard van 160cm vind ik voor mezelf alweer wat te klein. Ik ben 174cm en weeg 76kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:21 



 

Ik mag eigenlijk ook wel een groot paard :+ maar dat is mislukt.

Al vind ik Aurelia niet misstaan met haar 1.60. [ img ]

En Mo eigenlijk ook niet met haar 1.50

[ img ]

Ik ben zelf 1.78.

Ik vind grote paarden dood eng :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:24 



 
Profiel   

Ik vind de hele ruime gangen van grote paarden wel fijn mits ze niet zo mega hoog opgooien :) , maar met laaghangende takken in een bos is een kleiner model véél handiger :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:35 



 
Profiel   

Het stomme is ...ik reed vroeger op handelsstallen regelmatig luchtkastelen en ben ook gestart op een 4 jarige van 182cm, die ik zelf beleerd heb.

Vorig jaar ging ik een 5 jarige proefrijden voor aankoop. Hij was ook zeker wel 180cm.
Hij kende het opstappen met krukje niet. (Zijn ruiter was 195cm), maar ik heb echt een krukje nodig.

Ze moesten m met 3 man vast houden om te voorkomen dat hij voor het krukje zou wegrennen, dus toen ik zat, was hij zo in paniek dat hij meteen begon te rennen.

Ik heb m keurig terug gekregen en m uiteindelijk echt heel fijn aan het lopen gekregen, maar ik had zo'n schrik voor zn kracht en hoogte gekregen, dat ik met trillende benen afgestapt ben.

Mijn enkels kregen bij de afdaling nog een goede klap mee door de hoogte en ik was er helemaal klaar mee :D

Robijntjah, misstaat zeker niet! Maar, t zijn ook geen ielige paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:50 



 
Profiel   

Vroeger noemde ik mijn schimmeltje Ukkie met zijn 165. Zegt genoeg denk ik :D
Nu vind ik 165 groot :P
Denk dat ik op groter niet eens meer kom, zelfs met krukje niet -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:53 



 
Profiel   

Toen ik jong was, kwam ik zonder krukje nog op een zadelloos paard van 180cm. (Was wel een heel braaf paard, waar ik heel hard op af kon rennen voor een goede aanloop :D ).

Tess is denk ik 169cm. Was laatst apetrots dat ik er in het bos zonder kruk opgekomen ben :D .

Wordt duidelijk ouder :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 514 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen