Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 515 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Ik heb op zich geen probleem met grote paarden, vroeger op de manege was er ook zo'n reus en dat was echt mijn favoriet, ook zo lekker slungelig. Maar goed. Klein is ook prima wat mij betreft. Mijn warmbloed is rond de 1.68 dus prima en mijn IJslander zal rond de 1.40 zijn. Ik ben zelf 1.72. Trouwens ik stap wel op elk paard bij voorkeur met een krukje. Zonder lukt ook wel als het echt moet maar dat ziet er a niet uit en b is ook niet zo goed voor mijn zadel. Nu ik trouwens zo lang niet heb gereden hoef ik het echt niet zonder krukje te proberen, moet eerst wat soepeler weer zijn dan...

Hier net afgesproken om binnenkort weer eens op te gaan stappen, samen met mijn voormalige instructrice, ben ik niet alleen en kan zij mij afleiden. Zal donderdag mijn fysio ook blij zijn dat ik een concreet plan heb wanneer ik weer te paard wil gaan. Ben alleen zeer benieuwd wat mijn enkel ervan gaat zeggen... Gisteren deed hij vanuit het niets weer zeer dus we zullen zien. Moet sowieso nog even kijken welk schoeisel ik kan dragen te paard want ik moet wel een brace om van de fysio.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:00 



 
Profiel   

Salsa 1.44
[ img ]

Ebo, 1.48, zoon van Salsa
[ img ]

Savana 1.52
[ img ]

Svarri 1.33
[ img ]

Fiesta, 1.56 gemeten
[ img ]

Aaf, 1.36
[ img ]

Alle soorten en maten, past allemaal wel. De fijnste was Ebo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:01 



 
Profiel   

Spannend Marloes. Fijn dat met iemand samen gaat.

Ik stap nu in de auto naar de fysio. Ik heb overal pijn, elke verbinding danwel kleine pees doet pijn…….

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:03 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Vroeger noemde ik mijn schimmeltje Ukkie met zijn 165. Zegt genoeg denk ik :D
Nu vind ik 165 groot :P
Denk dat ik op groter niet eens meer kom, zelfs met krukje niet -O-



Jawel, lukte mij toch ook op Woods, die rustig 1.85 schoft was en zeker 1.80 op de rug. Kan het mij achteraf ook niet voorstellen met hoe niet soepel en veel lichaamsgewicht ik ben/heb, toch lukte dat echt prima. Zolang je maar je voet in de beugel kan krijgen dan gaat die zwaai omhoog dus nog steeds wel...

Ik vind echt alles erg klein tegenwoordig na Woods; Wilma is gewoon een keurige 1.70 schofthoogte, maar ik kan daar met mijn 1.72 ruim overheen kijken, dus gok dat haar rug op 1.50/1.55 zit?

Maar met mijn rijangst na die val van Woods, is het voor mijn gemoedsrust wel fijn hoor, als jezelf niet van 2 meter af ziet stuiteren of niet zo hoeft te klimmen om erop te komen, de eerste keer op een lager paard opstappen, schoot ik bijna te ver door, hihi...


Laatst bijgewerkt door neetoch op 17-01-22 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:10 



 
Profiel   

Het maakt voor mij niets uit, als ik er maar verantwoord op kan zitten. We hebben hier ook wel paarden van 1.85 en 1.87 m gehad. Die vond ik zelf niet praktisch (waren trainingspaarden, niet van mij), maar ik red me er verder prima mee. Ik kon ze alleen niet in mijn eigen trailer vervoeren.
Deze paarden kregen gelukkig hun eigen spullen mee die ik kon gebruiken, want op deze singelmaten en dekenmaten was ik niet berekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:12 



 
Profiel   

Ik ben zelf maar 1.50m dus rond die schoftmaat vind ik het ook wel het fijnste :). Maar belangrijkste is dat ik mij veilig erop voel en ook het idee dat ik iets te zeggen heb als ik erlangs loop. Nou ja kan wel veel zeggen maar dat er een beetje geluisterd wordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:43 



 

Sterkte belker.

Leuk Marloes! Ben benieuwd.

Oke ik lig er qua rijden echt wel even uit helaas.
Heb er net 3 minuten opgezeten, deed verrekte zeer en erna ook erger pijn. Mooi k-lote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:31 



 
Profiel   

Waardeloos... misschien toch even langs een HA of fysio ??

Ik zag hier net een miniem zonnetje.
En Jasmijn is al aan het verharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:47 



 
Profiel   

Belker schreef
Spannend Marloes. Fijn dat met iemand samen gaat.

Ik stap nu in de auto naar de fysio. Ik heb overal pijn, elke verbinding danwel kleine pees doet pijn…….



:(:)

Hier ook meer een pony mens dan paarden mens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:31 



 
Profiel   

Ik ben ook meer ponymens dan paard. Ik ben 165 en maat 236 en als tiener werd ik altijd op d eponys gezet om in te rijden, klein en smal genoeg maar meer rijervaring dan een echt kind

De ruin is 165 en erg barok, was ook niet de bedoeling ik zocht rond de 150/155

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:39 



 
Profiel   

Ik heb een kanon van 1.83 gehad maar echt nooit meer. Ik ben niet meer geschikt voor die joekels. Te imponerend voor mij. Ondanks dat hij echt lief was maar ik kon me er na meerdere valpartijen niet overheen zetten.
Mijn Max is 1,65 wel tegenwoordig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:21 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
@Tanja: die bonsian mountain horses, hebben die ook extra gangen? En heb je daar foto's van toevallig? :D

Nee, geen extra gangen, maar wel super stabiel op de beentjes. Foto's hou je tegoed. Ik heb er genoeg, maar kom er even niet toe om ze te plaatsen. Wordt vervolgd :D

Ik geef ook de voorkeur aan een kleiner formaatje. Mijn KWPN'er is 1.70 en dat vind ik echt te groot. Ze is sowieso mijn laatste grote paard. De bosniers zijn maar ukkies, met een stokmaat tot de 1.44 max. Dit jaar wordt mijn hengst 5, dus het plan is om die rustig aan te gaan beleren. Hij was volgens mij 1.38. De uitdaging is vooral hier een passend zadel op te vinden, dus ik orienteer me hiervoor ook in de ijslanderhoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:34 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnengevallen met een vraag.

Deze zomer bouwen wij een nieuw stalgebouw aan huis. Er komen een paar enkele boxen in voor zieke/veulens/drachtige en 2 groepsstallen die 's nachts indien nodig ook gesloten kunnen worden (wolf). De ene groepsstal is voor mini's en de andere voor de grote paarden (+- 1m50). Nu ben ik zo wat aan het tekenen en puzzelen voor de grote van beide groepsstallen. Beide kuddes zullen nog groeien (oudjes blijven voor altijd hier) naar de toekomst toe.
De grote paarden naar max 5/6 en mini's +-10. Hoe groot zouden jullie een groepsstal voor hen maken? Of wat zijn de berekeningen, m²/paard, waar we ons best aan houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:38 



 
Profiel   

Ik kan morgen eens nameten wat de afm van onze groepsstallen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:42 



 
Profiel   

Dat zou fijn zijn, dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:49 



 
Profiel   

Meestal wordt als richtlijn dan (2 * stokmaat)^2 (kwadraat) per paard aangehouden voor een groepshuisvesting, maar heel eerlijk, ik vind dat te klein.
Kijk even bij de manege in Barneveld (ben de naam even kwijt, maar iets met vrijloopstal) hoe zij de ruimte hebben opgedeeld om veilige ‘hoekjes’ te maken, zodat de paarden elkaar uit de weg kunnen.

Wij hebben afgelopen zomer de achterste helft van een tussenwand weggehaald; de voorkant van de linkerstal is geheel open (3m), de rechterstal heeft een standaard voorwand met een schuifdeur die altijd open staat. Ze kunnen dus nu bij de ene stal erin, door de tussenwand naar de andere stal en dan daar er weer uit.
We zien dat ze veel meer gebruik maken van deze stallen nu. Er zit nog een 3e stal naast, die is gewoon 3x3 met geheel open voorkant, maar daar staan ze bijna niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:52 



 
Profiel   

Fysio viel mee. Pijn is volgens TCM prima tw verklaren en ik moet weer even op mijn voeding letten.

Jongens, ik moet nog even 2 dagen doorbeulen op het werk en dan is de staaroperatie en even rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:09 



 
Profiel   

Tanja_dB schreef
Solleke_Noah schreef
@Tanja: die bonsian mountain horses, hebben die ook extra gangen? En heb je daar foto's van toevallig? :D

Nee, geen extra gangen, maar wel super stabiel op de beentjes. Foto's hou je tegoed. Ik heb er genoeg, maar kom er even niet toe om ze te plaatsen. Wordt vervolgd :D

Ik geef ook de voorkeur aan een kleiner formaatje. Mijn KWPN'er is 1.70 en dat vind ik echt te groot. Ze is sowieso mijn laatste grote paard. De bosniers zijn maar ukkies, met een stokmaat tot de 1.44 max. Dit jaar wordt mijn hengst 5, dus het plan is om die rustig aan te gaan beleren. Hij was volgens mij 1.38. De uitdaging is vooral hier een passend zadel op te vinden, dus ik orienteer me hiervoor ook in de ijslanderhoek.


Mijn kleinste draver heeft ook een heel kort ruggetje, waar ik lange benen heb. Wij zijn goed geslaagd met een Massimo Tölt II met Franse kussens. Ik kan mijn benen kwijt en hij het zadel. Allebei tevreden dus. Meneer is heel zinnig, dus als een zadel hem niet lekker zit (zoals bijvoorbeeld de Massimo Trail), loopt hij gewoon niet.

Hier dus ook ´kleintjes´. Of nouja, één die echt klein is en één die nog een groeispurt kreeg na zijn derde. Mijn kleine draver is 1.42. De grote kocht ik toen hij 1.48 was, maar is nu 1.54. Dat is voor mij wel een mooier maatje, maar gelukkig is mijn kleine draver rondgeribt, staat hij stevig op zijn pootjes en ben ik geen zwaargewicht. Ik plaats eigenlijk zelden rijfoto´s op bokt , maar dit zijn de jongens onder het zadel:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 06:24 



 
Profiel   

Hier nog een ponymens. Mijn oude merrie is 1.54.
Had toen we hier kwamen wonen een merrie erbij gekocht van 153. Die is helaas weer weg. Inmiddels een nieuwe aanwinst sinds 3 weken. Ik ging kijken voor een kwpner van 1.70 (vond ik echt mega haha) en kwam thuis met een Spanjaard van 1.55 (precies wat ik niet wilde haha).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:50 



 

Haha zo ging dat hier ook ja :’)

Vanmiddag komt de tandarts voor mijn merries. Ben benieuwd. En ook naar mijn rug erna :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:52 



 
Profiel   

@Robijntjah: heb je last van het staan zolang ??

Ik moet ook de TA weer eens hebben, zag dat het alweer 2 jaar geleden was. Maar ik wacht wel tot het voorjaar en het wat warmer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:46 



 

Ik heb van alles last behalve liggen.
Heb vanochtend alweer te lang gezeten dus daar betaal ik nu de prijs voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:56 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip Flew! Mooi zadel inderdaad, zou ook zomaar een match kunnen zijn met die van mij. En leuke paarden heb je! Ik vind je prima passen :D

Beterschap Robijntjah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:05 



 
Profiel   

@Robijntjah: heb je al eens op een bandje gezeten om je stuitje te ontlasten ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:08 



 

Nee, ik kan in bepaalde houdingen ook wel zitten. Alleen niet te lang. Denk dat nu ondertussen mijn hele onderrug gewoon vast zit. Heb voor komende week alle rij activiteiten maar afgezegd en ga datzelfde maar doen met alle auto rij activiteiten. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 515 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen