Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 517 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Hoeveel tijd ben je ermee kwijt? 10 euro per uur telde ik op
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:00 



 
Profiel   

Ik kan dat sowieso binnen 30 minuten, maar ik wil dat iemand niet hoeft te haasten en betaal liever ruim met een goed gevoel.


Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 18-01-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:01 



 
Profiel   

Hoeveel uur ben jij er mee bezig ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:01 



 
Profiel   

Ik denk dat 10 euro per dag dan mooi is, voor 5 euro ga je iig niemand krijgen vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:02 



 
Profiel   

Hier past bijrijder op als wij weg zijn. Soms ook echt even nodig om alles los te laten.

Ze kan hier slapen, ze mag een feestje geven, zolang huis maar netjes is als wij thuis komen. En tot nu toe nooit te klagen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:09 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Ik kan dat sowieso binnen 30 minuten, maar ik wil dat iemand niet hoeft te haasten en betaal liever ruim met een goed gevoel.


Dan zou ik met een uur rekenen.
Een wat jonger iemand (bijv. 16) eur 7.50 en een volwassen persoon eur 15,00.
Ook afhankelijk van reisafstand natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:24 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Ik kan dat sowieso binnen 30 minuten, maar ik wil dat iemand niet hoeft te haasten en betaal liever ruim met een goed gevoel.


Ik gaf "mijn" manegemeisje 15 euro per dag, ze moest ook enkel hooi geven en water controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:37 



 
Profiel   

Ik betaalde €12,50 per dag voor een klusje van een uurtje. Mesten track, waterbakken vullen en alle hooinetten vullen zodat ze voor 24 uur hooi hebben. En even globaal paarden controleren. Mijn tante zou in ons huis zitten en op de honden passen. We zijn alleen niet gegaan. In april willen we weer en dan is er maar 1 hond en die gaat mee naar Italie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:16 



 
Profiel   

Mijn paarden zijn momenteel ontzettende boevenkoppen.

Zo fris en ondeugend als een weet niet wat. Eenmaal in de hand brave schaapjes, maar ben stiekem bang dat er wat gebeurd in vreemde handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:32 



 
Profiel   

Dat heb ik nu ook met Roos Boemel. Nilay is leuk en lief voor iedereen. Goed opgevoed en met een zacht meegaand karakter. (Tot je met hem gaat trainen... Dan wordt hij fanatiek en moet je aan het werk.) Maar Roos is een dame met een mening en te veel energie. Daar durf ik maar een selectief groepje mensen bij te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:20 



 
Profiel   

Fiesta en Aaf zijn behoorlijk mensgericht met respect. In de normale omgang braaf. Maar iemand zonder ervaring met paarden hoef ik niet. Er zou maar wat gebeuren omdat ze toch net bokkend wegrennen……

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:40 



 

Jaarlijkse tandarts bezoek zit er weer op. Gebitten zijn prima op orde voor de leeftijden.

Na zo'n 2 u staan deed mijn rug het wel weer beter. echt niet zitten dus :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:58 



 
Profiel   

Wij hebben het geluk dat mijn ouders wel op het huis en de dieren willen passen als wij op vakantie gaan. Ze zijn zelf geen paardenmensen, maar wel allebei dierenvrienden en ook bij de paarden zijn ze nuchter genoeg. Nou moet ik wel zeggen dat mijn paarden energiek maar braaf zijn en dat mijn ouders niet met ze hoeven te lopen. Als wij op vakantie zijn, staan de paarden gewoon in de paddock en dan is het dus een kwestie van brokjes, hooi, water en uitmesten. Vaak krijgen we foto´s en de opmerking hoe lief en braaf ze waren, dus dat gaat wel prima. :))

Een paar jaar geleden kreeg ik zelfs een foto toegestuurd van mijn moeder die mijn - toen nog behoorlijk eenkennige - jonge paard een halster om had gedaan en zijn manen stond te borstelen. Paard stond erbij met een hoofd van ´wat overkomt mij nu?!´, maar had zich heel zoet gedragen. :D Ik laat ze dus gerust bij mijn ouders achter. Overigens wel met genoeg contactgegevens van mensen die ze kunnen bellen als ze ergens over twijfelen qua gezondheid. Komend voorjaar gaan we hopelijk weer weg, dan komt mijn zusje hier een week. Zij rijdt nu ook één keer per week hier en heeft dan dus gewoon leuk een weekje ´ponykamp´.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 06:17 



 
Profiel   

Ik heb vrij makkelijke dieren in omgang ( rijden is een ander verhaal) verder staan ze 24/7 buiten en is het vooral hooinetten vullen en ophangen en mest opruimen, stal en track

Tandarts en osteo moet ik ook weer bellen, is alweer een jaar geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:33 



 
Profiel   

Wat vervelend Robijntjah! Beterschap!

Mijn paarden zijn echt makkelijk in de omgang. Het zijn beiden engelen zodra het halster opgaat.
Maar los in paddock en wei houden ze nogal van spektakel. Galopperen, bokken, rondjes draaien, met hun hoofd zwaaien.
Het ziet er erg indrukwekkend uit van 2 Friezen.
Merk dat mensen zich toch wel geïmponeerd voelen en dat is logisch, maar niet zo'n goede basis :D

Mijn zussen hebben beiden paard gereden, mijn moeder deed veel met onze ponies vroeger, maar de Friezen durven ze echt niet.

Ik heb zaterdag voor beiden paarden de fysiotherapeut. Zie ook wel op tegen het lange stilstaan. Denk dat ik er maar een barkruk bijzet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:03 



 
Profiel   

Hoi hoi allemaal Ik heb mijn hele leven mijn pony aan huis gewild. Vorig jaar een huis gekocht waar dat mogelijk is en naast mijn oudere merrie (die ik al 17 jaar had), een jonge merrie gekocht. Knetterhard gewerkt om alles bij huis in orde te maken voor de pony's. Vlak voordat ze naar huis zouden komen is mijn oude merrie aan heftige koliek overleden. Daar was en ben ik nog verdrietig over, ik mis haar heel erg |( . De verhuizing van mijn andere merrie dan ook uitgesteld want een pony alleen is geen optie. Omdat we door de verhuizing ver van de pensionstal woonden kon ik niet zo vaak bij haar langsgaan, ik wilde weer met haar aan het werk/plezier hebben samen en aangezien ze toch naar huis zou komen, ben ik vrij snel op zoek gegaan naar een nieuwe pony voor erbij. Doel is/was maatje voor mijn merrie en dat de kinderen er tot ook op kunnen rijden. Ze hebben eerst 1 maand samen op de pensionstal gestaan, en staan nu samen hier aan huis sinds maandag. Ze kunnen het goed vinden samen gelukkig! De ruin vind veel dingen spannend en het gaat niet zo soepel met hem als ik verwacht had, wel speelt mijn eigen steeds dat een rol in. Want daar loop ik nu tegen aan: ik vind het zo ontzettend spannend om ze aan huis te hebben, ik vind de verantwoordelijkheid zo ontzettend zwaar wegen. Ik had dit echt niet verwacht van mezelf. Ik ben er al dagen misselijk van, knikkende knieën en beleef er helemaal geen plezier aan, op het moment alleen maar stress -O- Herkend iemand dit? Wordt het minder? Wees alsjeblieft een beetje lief in de reacties, ik voel me er al rot genoeg onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:36 



 

Ik herken dat wel, ik vond het doodeng om van huis te gaan de eerste tijd en was de hele tijd bang over hoe ik ze aan zou treffen. Dat is echt helemaal over gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:38 



 
Profiel   

Oh ik vond het ook onwijs lastig in het begin! Ik dacht na al die jaren paarden hebben en ook doe het zelf stallen het wel te kunnen vergelijken met aan huis, maar phoe, opeens zie je alles, wordt je onzeker van heel veel dingen, moet je dingen regelen en over nadenken wat eerder niet hoefde.

Maar het went! Af en toe proberen toch te genieten van de paarden zonder er druk op te leggen, ook al geef je ze enkel een knuffel en geniet je van een zachte neus in je gezicht of het uitzicht vanuit je huis). Zo lang ze niet uitbreken, goed eten en drinken krijgen zal er niet zomaar iets fout gaan (ook al kan ik mij voorstellen dat de fatale koliek van je merrie er ook heel hard ingehakt heeft!). Straks wordt het weer lekker voorjaar en heeft ieder zijn weg wat beter gevonden en kun je de spanning hopelijk helemaal loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:12 



 
Profiel   

Herkenbaar hoor, had tot Juli de paarden in pension staan. En dan ligt de verantwoordelijkheid voor je paard toch grotendeels bij een ander.

Toen ik het zelf moest doen, kwamen de twijfels.... is de kwaliteit van het hooi goed? Is de kwaliteit van de wei goed? Is de wei niet te nat? Hoeveel voeren?, hoe lang kan ik van huis zonder dat ze zonder voer staan? Hoe lang in de wei? Etc etc.
Gekmakend :D

Zie het als een ontdekkingstocht.
En gaandeweg zal de stress verdwijnen en ga je er van genieten.

En met de ruin zou ik veel grondwerken. Pak af en toe een lesje.
En verhuizen en een gestresste baas moeten bij t dier ook even bezinken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:14 



 
Profiel   

Het went zeker!

Mijn paarden heb ik altijd in eigen beheer gehad op een huurwei en nu dan sinds 6 jaar echt aan huis. In het begin ben je heel onzeker, bezorgd,... en dat bezorgde gevoel blijft wel (bij mij althans). Het eerste wat ik 's ochtends doe als ik wakker word is door het slaapkamerraam de paarden checken :))

Maar verder is het zorgen voor, de omgang met de paarden, op tijd hooi regelen, weerbericht checken,... iets dat na een tijd zo vanzelfsprekend wordt. Je leert ze ook door en door kennen dus je merkt het meteen als er een wimper scheef geknipperd wordt dat er wat is, bv. Komt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:23 



 
Profiel   

De overstap is bij mij al zolang geleden dat ik niet eens meer weet óf ik onwennig was of niet :) Zal best wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:27 



 
Profiel   

Lief jullie reacties, doet me goed :j Hoop idd dat het beter gaat worden, bemoedigend iig dat het gevoel bij jullie over is gegaan!
Zit zo te piekeren over als het toch niet werkt thuis, moet dan ik de ruin verkopen? Want 2 in pension was tijdelijk op te brengen, maar niet voor 20 jaar. Ik koop een dier voor het leven, dat is mijn insteek. Maar daardoor zet ik mezelf misschien wel nog meer onder druk dat het moet lukken.
Grondwerklessen zat ik idd ook aan te denken! Voor nu moet maar gewoon rustig adem blijven halen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:28 



 
Profiel   

DeGelukkige4 schreef
Lief jullie reacties, doet me goed :j Hoop idd dat het beter gaat worden, bemoedigend iig dat het gevoel bij jullie over is gegaan!
Zit zo te piekeren over als het toch niet werkt thuis, moet dan ik de ruin verkopen? Want 2 in pension was tijdelijk op te brengen, maar niet voor 20 jaar. Ik koop een dier voor het leven, dat is mijn insteek. Maar daardoor zet ik mezelf misschien wel nog meer onder druk dat het moet lukken.
Grondwerklessen zat ik idd ook aan te denken! Voor nu moet maar gewoon rustig adem blijven halen denk ik


Rustig adem blijven halen is een strak plan :D

Ze staan sinds maandag aan huis, het heeft weken/maanden nodig voor iedereen om te wennen, ook een verhuizing voor de paarden is intensief. Dus nu hoef je je nog niet druk te maken over zulke grote vraagstukken "wat als het niet lukt", "hoe moet ik 2 paarden in pension zetten".

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:34 



 
Profiel   

DeGelukkige4 schreef
Lief jullie reacties, doet me goed :j Hoop idd dat het beter gaat worden, bemoedigend iig dat het gevoel bij jullie over is gegaan!
Zit zo te piekeren over als het toch niet werkt thuis, moet dan ik de ruin verkopen? Want 2 in pension was tijdelijk op te brengen, maar niet voor 20 jaar. Ik koop een dier voor het leven, dat is mijn insteek. Maar daardoor zet ik mezelf misschien wel nog meer onder druk dat het moet lukken.
Grondwerklessen zat ik idd ook aan te denken! Voor nu moet maar gewoon rustig adem blijven halen denk ik


En jezelf niet teveel druk opleggen. Er zijn ook maar weinig pensioneigenaren die het perfect doen hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:35 



 
Profiel   

DeGelukkige4 schreef
Lief jullie reacties, doet me goed :j Hoop idd dat het beter gaat worden, bemoedigend iig dat het gevoel bij jullie over is gegaan!
Zit zo te piekeren over als het toch niet werkt thuis, moet dan ik de ruin verkopen? Want 2 in pension was tijdelijk op te brengen, maar niet voor 20 jaar. Ik koop een dier voor het leven, dat is mijn insteek. Maar daardoor zet ik mezelf misschien wel nog meer onder druk dat het moet lukken.
Grondwerklessen zat ik idd ook aan te denken! Voor nu moet maar gewoon rustig adem blijven halen denk ik


En ook je paarden de tijd gunnen he. Mijn oude paard kocht ik over van de manege toen hij 21 jaar was. Hij snapte er het eerste half jaar echt niks van op de wei, hield zich constant afzijdig van de andere paarden, zette zichzelf vaak "op stal" in de schuilstal. Maar na dat halfjaar is hij zó open gebloeid en nog 7 hele mooie jaren samen gehad. Sommige paarden hebben wat langer tijd nodig om te wennen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 517 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen