Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard scheren zonder te wassen

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik zou graag mijn paard (laten) scheren. Ik sta op een weide dus proper is hij niet en heb ook niet echt de mogelijkheid om te wassen met warm water.

Hoe erg is het nu voor je scheerapparaat als je ze niet kan wassen?
Ik heb bv de Moser Max 45, een tondeuse dus ik vrees ook iets gevoeliger
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:30 



 
Profiel   

Kun je hem niet een paar dagen achterelkaar goed poetsen en zolang een 0 gram regendeken op doen? En daarna gewoon scheren. Ik scheer mijn paarden altijd ongewassen maar de vacht is wel schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:34 



 
Profiel   

Ma_n0n schreef
Kun je hem niet een paar dagen achterelkaar goed poetsen en zolang een 0 gram regendeken op doen? En daarna gewoon scheren. Ik scheer mijn paarden altijd ongewassen maar de vacht is wel schoon.


Deken heeft hij al op sinds oktober, maar merk toch dat er wel wat stof in zit. T is niet dat hij vol slijk hangt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:40 



 
Profiel   

Kan je geen waterkoker meenemen en daar een sopje mee maken? Dat je daarmee de hals en de benen kan wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:41 



 
Profiel   

Selina schreef
Kan je geen waterkoker meenemen en daar een sopje mee maken? Dat je daarmee de hals en de benen kan wassen.


Ja, heb er idd aan gedacht warm water mee te nemen, maar is dat niet te koud? Heb zweetdeken met nek. De benen laat ik sowieso niet doen, het gaat inderdaad over de vacht op zijn lichaam enkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:43 



 
Profiel   

Ik zou er bij een ander niet aan beginnen omdat ik dan mijn messen weer zou moeten laten slijpen na het scheren. Maar bij eigen kan het wel, iets minder mooi plus messen bot neem ik dan wel op de koop toe :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:43 



 
Profiel   

Zolang er niet kilos zand in de vacht zitten zou het niet zo problematisch moeten zijn. Als het paard maar droog en super goed gepoetst is. Zo deden wij dat op het werk altijd. ( sportstal) en dan daarna wassen tegen de losse haren. Hou er wel rekening mee dat als je paard vooral buiten staat dat je echt genoeg dekens opdoet na het scheren. Ze krijgen het dan echt heel snel koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:45 



 
Profiel   

Heb hem al twee jaar geschoren dus dekens etc zijn geen probleem :)
Ook 2 maal zonder te wassen, maar ik merk inderdaad dat niet iedereen staat te springen om zijn machine op een ongewassen paard te scheren.

En vraag me vooral af of mijn Moser Max 45 het zou aankunnen zonder te wassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:51 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar mijn pony met de moser gedaan, ongewassen maar wel grondig gepoetst. Geen probleem hoor +:)+
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:57 



 
Profiel   

Dagje van te voren ook ff insprayen met antiklit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:08 



 
Profiel   

Ik scheer altijd met de moser zonder te wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:10 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit gewassen voor het scheren. En n mijn omgeving ook niet gebruikelijk. Wel zorgen voor droge en gepoetste vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:10 



 
Profiel   

Oh, wat fijn! Ik onderschat de Moser een beetje denk ik, heb t gevoel dat t zo'n gevoelig ding is en die messen t niet gaan halen. Mijn paard is wel een stevige van 1.73, maar doe de benen niet en messen zijn geslepen en nog niet gebruikt. Dus die moeten 1 volledig paard wel aankunnen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:14 



 
Profiel   

Gewoon gaan beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:15 



 
Profiel   

Met goed geslepen messen kan ik 2x scheren. Ik scheer alles en ben te lui om te poetsen.

Met nieuwe messen kom ik tot 1,5 tot 2x

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:16 



 
Profiel   

BarbaravdW schreef
Ik heb vorig jaar mijn pony met de moser gedaan, ongewassen maar wel grondig gepoetst. Geen probleem hoor +:)+
[ [url=m/9qnnM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6QVyQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BfWWRo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hooollly! Waarom reageert niemand hierop! wat een kunstwerk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:55 



 
Profiel   

Ik was eigenlijk nooit voor het scheren, maar met de Moser gaat dat altijd prima! Ik laat mijn messen 1 keer per jaar slijpen en dan scheer ik 2 keer het hele paard, plus nog regelmatig de benen.

Maar inderdaad, wat een kunstwerk! Blijft me echt verbazen dag mensen dat kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:46 



 
Profiel   

Goed borstelen en de vacht uitblazen. Vooral zorgen dat de vacht droog is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:53 



 
Profiel   

Dankjewel Euridicey en Ballard, heb er veel lol mee gehad toen :) dit jaar vanwege blessure niet geschoren. Normaal doe ik elk jaar zoiets gezelligs

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:17 



 
Profiel   

BarbaravdW schreef
Ik heb vorig jaar mijn pony met de moser gedaan, ongewassen maar wel grondig gepoetst. Geen probleem hoor +:)+
[ [url=m/9qnnM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6QVyQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BfWWRo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb werkelijk waar geen ervaring met scheren, sorry TS.

Maar ik moet hier op reageren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:22 



 
Profiel   

Ik heb mijn paarden altijd ongewassen geschoten.
En nooit na 1 x hoeven slijpen.

Wel grondig borstel en bij elke streek over het paard ook over de roskam. Zodat het zand ook eruit gaat ipv verplaatst.


En Barbara
Wauuuw!
Ik ben al blij met een recht "dekje".

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:39 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik heb mijn paarden altijd ongewassen geschoten.


Dat vind ik nou zielig :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen