Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 525 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Zo wij zijn net terug van de DA. De jonge hond had een aanvaring en een lapje los. 2 hechtingen en een dikke AB kuur rijker.

Fijn dat je weer hooi hebt. 90 balen zjouwen, pittig. Wel heel mooi hooi.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:45 



 
Profiel   

Arme hond... aanvaring met wat ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:47 



 
Profiel   

Andere hond. Meestal negeert ze andere honden maar deze m naar haar toe en die snebte ze weg, helaas deed de ander dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:49 



 
Profiel   

Is de eigenaar bekend als de hond los liep??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:56 



 
Profiel   

Beterschap Belker, nou ja, voor je hond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:03 



 
Profiel   

Ja maar die van ons liep ook los. Dus niet verhaalbaar. Mijn man had ze langs de fiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:11 



 

Sneu voor de hond, beterschap zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:11 



 
Profiel   

Mijn buurman zijn tuin is 1 wildernis. Precies bij het tuindeel van ons ligt een in stukken gezaagde boom en hoop tuinafval etc aan zijn kant en staat niks behalve een laag stukje gaas als afscheiding.
Nu ben ik aan het denken om daar struiken,, een haag, schutting of iets te etten, Zal een afstand van 8 10 meter zijn.
er staan al vlinderstruiken en rododendrons maar die groeien erg traag

iemand een tip wat ik er ook kan planten of plaatsen? In de tuincentra online is alleen zo klein, 30/ 40 cm en groeit dan 20 cm per jaar. Dan ben ik nog 5 jaar verder voor het dicht is.
Houten schutting is niet zo mooi en een gaaspaneel laten beklimmen, hoe snel is dat dicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:52 



 
Profiel   

Plant nooit die klimop…… Je komt er niet meer vanaf en het overwoekert alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:58 



 

Wij zitten hier met die verrekte klimop idd. Nooit doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:03 



 
Profiel   

Genoteerd, geen klimop. ow ja, en geen bamboe, dat heeft de buurman ook en komt ook overal doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:07 



 

Dat hebben wij ook :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:11 



 
Profiel   

Coniferen een optie ?? Laylandii groeit best hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:12 



 
Profiel   

Laurierkers is niet inheems, maar groenblijvend en groeit echt belachelijk snel. Bij mijn ouderlijk huis hadden we een haag van laurierkers die vol vogelnestjes zat, dus voor vogeltjes wel leuk.

Wel opletten dat je paarden er niet aan knabbelen. (edit: want giftig bij bepaalde hoeveelheden)


Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 23-01-22 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:17 



 
Profiel   

Waarom maak je geen eetbare heg vd paarden?
Hazelaar bijv groeit heel snel, wordt best hoog als je wilt, is eetbaar vd paarden dus kunnen ze aan knabbelen.
Je kunt ook dicht bij elkaar wilgen in de grond steken, als soort schutting zeg maar, dan gaan ze weer groeien en heb je levende schutting, is in één zomer dicht en de paarden kunnen er van snoepen!
Heg kun je afwisselend met bijv Els, wilg, meidoorn,linde rozenbottel doen
Niet eetbaar maar groeit heel snel is vlier. Ook goed te stekken en licht insect wetend. Bessen goed voor de vogels

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:18 



 
Profiel   

Ik zou wel eerst een schutting doen. ik weet niet hoe je buurman is maar je moet niet hebben dat hij tuinafval tussen jou struiken dumpt. Dat zie je eerst niet maar het ligt er dan wel.

Kunnen de paarden er bij? Alles wat je klein koopt en snelgroeiend is heb je elk jaar werk van, is het langzaam groeiend, dan kan je het klein en goedkoop kopen maar duurt het lang voor het een geheel wordt of het is duurder in aanschaf en duurt minder lang voor het een geheel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:21 



 
Profiel   

Je zou een levende wilgen schutting kunnen vlechten. Je moet dan nu wel snel zijn met wilgentenen verzamelen. Het knotten zit er op de meeste plekken nu wel op.

http://www.roosgoesgreen.nl/permacultuu ... lgentenen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:47 



 
Profiel   

Hier ook klimop en bamboe. Geen succes inderdaad.
Ook een of andere lelijke plant die ik altijd de "prei plant" noem.
Heel groot en oerlelijk. Uitgraven is een hel..
Over 1 week komt de tuinman dus dan ga ik die lief aankijken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:11 



 
Profiel   

Eetbare heg heb ik net 25 meter van gepland in de paddock. Zijn ook wat kale takjes van 40 m hoog

Wilgen zijn hier nog nergens geknot, overal was het te nat. Ik ben aan het wachten op 3 adressen ie mij zouden bellen omdat ik ook in de paddock een wal en een koepel ermee wil maken

Afval bij mij dumpen zal hij niet doen zijn tuin is alleen veel te groot voor hem om te onderhouden 40002 ongeveer en alles wat gesnoeid wordt laat hij liggen, Hoop doe bomen die omvallen en struiken/ hagen die al 20 jaar niet meer gesnoeid zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:31 



 
Profiel   

Ik moet ook nog aanplanten. Ik heb een bestelling geleverd gekregen tussen kerst en oudjaar, maar ik zat toen al met mijn rug dus ik heb een groot gat gegraven en alles erin gesmeten. Heb er net nog naar staan kijken, het zielige hoopje ellende. Ze moeten snel goed in de grond gezet worden, maar ik vroeg het net aan mijn vader die hier even was om de nieuwe radiatoren naar boven te tillen en hij ging heel hard lachen en zei dat hij niet kon want hij moest werken. Ik had niet eens een datum of dag genoemd, dus ik denk dat ik ff moet zoeken naar andere hulp :') .

Wij moeten de wilgen ook nog snoeien. Ik hoop met een week of 2, dan kan al het 'snoei afval' hopelijk ook direct te grond in.

Verder ben ik ineens aan het bedenken dat ik mijn paddock/track en 'kruidenweitje' anders wil. Afgelopen jaar konden ze in het kruidenweitje niet lopen en het is toch bijna 400m2 wat ze moeten inleveren hiervoor. Nu ben ik daar continu over aan het piekeren. :')

Verder heb ik echt het idee dat mijn ene merrie Indy depressief aan het worden is van het droevige weer. Ik kan er geen ongelijk geven, maar ik weet ook niet wat ik er aan kan doen. Ze heeft het ieder jaar wel. Dit jaar relatief laat overigens, maar de winter duurt nog even en ik kan het moeilijk aanzien als ze zo staat te sippen :(. Quinta heeft nergens last van, die eet gewoon al haar moods weg :') (van wie zou ze dat hebben <<) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:57 



 
Profiel   

De platen liggen er nu in. Als ik weer gespaard heb koop ik nog zo'n partij. Wat werkt dit makkelijk zeg!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:09 



 
Profiel   

Ziet er geweldig uit! Zal ook een hele opluchting voor jou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:19 



 
Profiel   

Wat fijn! Moet er niks meer over nu? En moest je de ondergrond nog voorbewerken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:22 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe het zich houdt.

Ik heb eindelijk weer eens Boon gezadeld en een klein rondje hei gedaan. Zonder schoenen want die kreeg ik niet meer aan. Misschien dat ze daarom zo rustig was :D al heb ik nog wel 2x een zich ontwikkelende humoristische 'aanval' op tijd weten te onderdrukken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:59 



 

Als wij aanplanten gaat dat ook gewoon met het oude zand met wat gecomposteerde mest erbij.

Even detail foto van mijn laars want ja, mijn wereld is nogal klein op het moment :')

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 525 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen