Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Ah, wat lief! Roc is nog steeds bij mij ja. Hij wordt 25 dit jaar! Tegenwoordig is hij oppas opa voor de jaarlingen. Vindt hij geweldig en de veulens leren er een hoop van :D


Heb net ‘even’ het filmpje van jullie nieuwe stek bekeken! Het ziet er veelbelovend uit hoor maar wat een werk nog!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:05 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
Kathleen_vW schreef
Ah, wat lief! Roc is nog steeds bij mij ja. Hij wordt 25 dit jaar! Tegenwoordig is hij oppas opa voor de jaarlingen. Vindt hij geweldig en de veulens leren er een hoop van :D


Heb net ‘even’ het filmpje van jullie nieuwe stek bekeken! Het ziet er veelbelovend uit hoor maar wat een werk nog!

Wat leuk dat je de vlog gekeken hebt :o , dankjewel!
Het is inderdaad nog mega veel werk. Maar het komt vast goed :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:13 



 
Profiel   

Ik ben er dit topic ook weer bij, bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:18 



 
Profiel   

Ik ga ook weer meelezen hoor. post niet zo veel, maar leef in gedachten met jullie mee :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:25 



 
Profiel   

Wat een schatje Marlies!

Jinthe aardige loods wordt dat! Mooi hoor!

BB wat voor netten heb je nu, die voor slijtage aan het gebit zorgen?

Welkom Kathleen & Tijn8!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:43 



 

Welkom nieuwelingen.


Ik voel me mishandeld dus ik lig maar weer op de bank :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:48 



 
Profiel   

Oh ik zie dat je een renovatieyoutubeaccount heb, ga ik volgen (doe ik graag).
Welkom erbij!

Hier overigens creosoot palen, zou ik nu wel niet meer doen ivm milieu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:57 



 
Profiel   

neile schreef
Oh ik zie dat je een renovatieyoutubeaccount heb, ga ik volgen (doe ik graag).
Welkom erbij!

Hier overigens creosoot palen, zou ik nu wel niet meer doen ivm milieu.

Super leuk! Veel kijk plezier :)

Wat zijn de alternatieven die net zo lang meegaan? Want ik zie weinig andere opties waar je net zo lang geen omkijken naar hebt. Als je ze hebt, hou ik me aanbevolen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:03 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
belle_boef schreef
Ik heb gisteren de DA gehad voor enten en de gebitten.
Nu wel op zoek naar een ander type slowfeeder want de netten zorgen voor slijtage.

Wat voor maaswijdte heb je nu ?


3 of 4 cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:16 



 
Profiel   

Nou ook ik zal weer proberen mee te lezen, maar wees nou eerlijk dames: 1 ochtendje en gelijk 3 pagina's verder... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:18 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Wat een schatje Marlies!

Jinthe aardige loods wordt dat! Mooi hoor!

BB wat voor netten heb je nu, die voor slijtage aan het gebit zorgen?

Welkom Kathleen & Tijn8!


Ik heb ze via agradi geloof ik. Witte netten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:18 



 
Profiel   

Dank voor het aanmaken van het nieuwe topic SN! Ik volg weer trouw mee, met reageren ben ik minder fanatiek :o

Met de bouw van de speeltuin heb ik overal oude boompalen opgehaald. Kosten bijna niets en wel sterk. De creosoot zit er lekker in dus dat lekt de grond niet meer in. Wel een goede stroomdraad ervoor laten lopen, als je een wat lomper paar hebt wat 3 keer tegen hetzelfde punt klapt zijn de palen wel door. Tot nu toe werkt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:48 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Wat leuk dat je de vlog gekeken hebt :o , dankjewel!
Het is inderdaad nog mega veel werk. Maar het komt vast goed :')

leuke filmpjes :D wij hebben indertijd een jaren 30 huis gekocht waar sinds ik denk 1970 ofzo niets meer aan gedaan was. Hoeveel jaar hebben jullie uitgetrokken voor dit project? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:09 



 
Profiel   

belle_boef schreef
3 of 4 cm
Als je grof hooi voert kan dat misschien het gevolg zijn omdat ze het er minder makkelijk uit krijgen (wat eigenlijk wel de bedoeling is van slowfeeden natuurlijk).
Zelf heb ik ook 3 en 4 cm netten, maar fijner hooi. Al voer ik meestal uit de kunststof bakken met metalen roosters (7.5 en 10 cm) en geen last van tandenslijtage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:29 



 
Profiel   

Jade schreef
Kathleen_vW schreef
Wat leuk dat je de vlog gekeken hebt :o , dankjewel!
Het is inderdaad nog mega veel werk. Maar het komt vast goed :')

leuke filmpjes :D wij hebben indertijd een jaren 30 huis gekocht waar sinds ik denk 1970 ofzo niets meer aan gedaan was. Hoeveel jaar hebben jullie uitgetrokken voor dit project? :+


Dat klinkt bekend... wij hebben eind 2020 ook een jaren 30 huis gekocht, die voor het laatst in de jaren 70 verbouwd was. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:31 



 
Profiel   

Jade schreef
Kathleen_vW schreef
Wat leuk dat je de vlog gekeken hebt :o , dankjewel!
Het is inderdaad nog mega veel werk. Maar het komt vast goed :')

leuke filmpjes :D wij hebben indertijd een jaren 30 huis gekocht waar sinds ik denk 1970 ofzo niets meer aan gedaan was. Hoeveel jaar hebben jullie uitgetrokken voor dit project? :+

In principe willen we met 3 jaar een heel eind zijn. De studio in het koetshuis gaat nu wel hard. Plafond zit er weer bijna helemaal in, straks de voorzet wanden en isoleren. Het frame voor de badkamer staat inmiddels, de mannen gaan nu aan het riool beginnen. Wil zo graag weer in bad :') In het woonhuis is alleen een douche.

Ondertussen gaat buiten de paddock op de schop. We hebben een graafmachine gekocht, en het hekwerk ga ik van de week bestellen. Heb ook de stal wanden uitgezocht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:31 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
belle_boef schreef
3 of 4 cm
Als je grof hooi voert kan dat misschien het gevolg zijn omdat ze het er minder makkelijk uit krijgen (wat eigenlijk wel de bedoeling is van slowfeeden natuurlijk).
Zelf heb ik ook 3 en 4 cm netten, maar fijner hooi. Al voer ik meestal uit de kunststof bakken met metalen roosters (7.5 en 10 cm) en geen last van tandenslijtage.


Ik wil volgende maand de tandarts laten komen en ben benieuwd hoe hij tegen slowfeeders aankijkt.
Ik heb hier maas 5cm, maas 4cm en maas 3cm en mijn ervaring is dat ze steeds handiger worden en de vertragende factor minder wordt.

Voer daarom nu 1 net met nog een net eroverheen. Daar kunnen ze wel heel lang mee doen. Maar, worden ze ook handiger in.

Het voelt af en toe ook wel als kiezen tussen 3 kwaden.
Of paarden die verveeld zijn en risico op maagproblemen omdat het hooi zo snel op is.

Of te dikke paarden, doordat ik ze meer geef

Of schade aan de tanden door hooinetten.

|(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:36 



 
Profiel   

Welkom Kathleen!
Ik herken je stekkie :D

Voor wij naar Rijsbergen verhuisden stonden mijn merries bij iemand in Oud Gastel aan huis daar vlakbij. Regelmatig langs gewandeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:37 



 
Profiel   

@boemel, niet ieder paard krijgt schade aan de tanden.
Van de 3 die ik er hier heb lopen heeft alleen de shet er last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:37 



 
Profiel   

Karin_deB schreef
Welkom Kathleen!
Ik herken je stekkie :D

Voor wij naar Rijsbergen verhuisden stonden mijn merries bij iemand in Oud Gastel aan huis daar vlakbij. Regelmatig langs gewandeld!

Wat grappig zeg! Kleine wereld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:44 



 
Profiel   

Leuk een nieuwe.
Ik lees ook weer mee.
Kon gelijk beginnen met 3 pagina’s :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:01 



 
Profiel   

Ik heb netten van 2x2 in de stallen hangen. De paarden werden echt te dik met grotere mazen.
In de trailer hangt een grotere maas. Heb enkel schade gezien door het graasmasker een aantal jaar terug, met het nieuwe graasmasker geen schade gezien gelukkig. In de weide hebben ze oude hooinetten met ik denk 4x4 of 5x5. Als die versleten zijn (en dat gaat best hard momenteel) krijgen ze daar 3x3 maas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:36 



 
Profiel   

Ik denk dat ik buiten hooibakken neer ga zetten. Vind het zo zonde hoeveel verlies ik heb, zeker als er wat wind staat. Er ligt meer op het land van de buren dan dat ze op hebben als de wind uit het westen komt :\

Heb gelukkig niet zo het probleem dat ze te dik worden, tot nu toe dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:46 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Heb gelukkig niet zo het probleem dat ze te dik worden, tot nu toe dan.



Dat lijkt mij soms zo'n zegen.
Begrijp mij niet verkeerd: voor beide kanten is wat te zeggen.
Maar met 3 pony's die dik worden van lucht vindt ik de balans zoeken wel eens lastig.
Ze zijn nu bij mij alle 3 aan de dikkere kant omdat ik ze niet te lang zonder wil hebben staan, maarja al die kg's extra hebben natuurlijk ook zo hun nadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:09 



 
Profiel   

Ik heb volgende week ook de gebitsverzorger en ben ook benieuwd wat hij van de combi netten en tanden vindt. Ik heb maaswadte 2x2, 2,5x2,5, 3x3 en 4x4. Van alles wat.

Mooi project Kathleen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen