Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Mijn ouders hebben vandaag de wolf hier in het dorp gespot (voor de Limburgers in Ell om precies te zijn).. mijn honden en kippen zijn in de nacht binnen maar de paarden kan en wil ik er eigenlijk niet voor opsluiten..
er staat een 1.80 m hek om het perceel en als er in de nacht paniek is ben ik zo buiten aangezien de paarden onder het slaapkamerraam staan en wij altijd het raam open hebben..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:24 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
Mijn ouders hebben vandaag de wolf hier in het dorp gespot (voor de Limburgers in Ell om precies te zijn).. mijn honden en kippen zijn in de nacht binnen maar de paarden kan en wil ik er eigenlijk niet voor opsluiten..
er staat een 1.80 m hek om het perceel en als er in de nacht paniek is ben ik zo buiten aangezien de paarden onder het slaapkamerraam staan en wij altijd het raam open hebben..


Dat is in de buurt.... nou ja 40 km of zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:01 



 

25 hier. Hmmmm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:03 



 
Profiel   

Hier ook in de buurt... ze staan hier snachts binnen, dus daar ben ik niet bang voor. Vind het wel heel eng zo dichtbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:07 



 
Profiel   

Ik sluit ze voor nu wel op s nachts, maar de wolven lopen hier ook door de weilanden waar de paarden staan helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:14 



 
Profiel   

Malenka de paarden weer gevaccineerd, fijn!

Belle_boef balen van de slijtage! Trekken ze hard aan de netten?

Kathleen & Tijn8 & Quir welkom!

Namiro vervelend dat de gemeente niet meewerkt voor een nieuwe stal! Hier is het eigenlijk wederopbouw van een oud gebouwd, is 4 jaar terug gesloopt en nu dus iets nieuws. Zal tzt ook met de huidige stal gebeuren.

Qua dikke en dunne paarden.. hier zijn ze in de zomer altijd wat ronder en in de winter vallen ze dat weer af. Beetje t natuurlijke aankomen/afvallen. Alleen de tinker was iets te dik, die kwam eind vd winter al behoorlijk rond bij ons. Die is nu mooi afgevallen. Tot nu toe doen de paarden het hier goed op de 3x3 slowfeeders ondanks verschillende rassen. Zo hebben we wel onbeperkt maar niet ongeremd ruwvoer.
Hier heeft alleen de haflinger wat slijtage aan het gebit door de slowfeeders. We vermoeden omdat zij heel ruw eet en dus hard aan de netten trekt. De rest doet er gewoon netjes uit eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:14 



 
Profiel   

Ik.lees ook weer mee hoor! :):)

Hier netten, 2,5 x 2,5 bij merrie en veulen, shet en quarter hebben vgl mij 3,5 x 3,5

Onze merrie werd altijd dik van de lucht maar nu met veulen van vijf maand aan de voet valt ze wel in. Gaat veel voer in, wil eigenlijk nog niet afspenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:26 



 

Hier hebben we er 1 gehad die niet perse afviel. De swarchwalder. De rest gaat prima met de ouderen wat bijvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:38 



 
Profiel   

Hier blijft alles eigenlijk gewoon stabiel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:39 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Eef krijgt op stal het hooi in een net omdat ze het 's nachts door heel de stal sleept naar de waterbak toe, want ze sopt. Kon ook iedere dag dik een kruiwagen kletsnat stro onder de waterbak vandaan vissen. Op de paddock krijgen ze in grote netten aan de paal, maar ik ben ook geen fan van die trek bewegingen en ik heb er twee die bij een beetje wind last van de ogen krijgen omdat ze kleine deeltjes van het hooi in hun ogen krijgen. Daarom wil ik eigenlijk aan de bakken beginnen.

Ik ben niet meer de enige met zo’n trut op stal *\o/* :+
Ik ben vorige week gezwicht en heb toch maar een net ook op stal opgehangen. Ben een volle kruiwagen aan strooisel minder kwijt per dag :x
Misschien moet ik ook nog ns investeren in zo’n bak, dan wisselen ze iig nog qua houding. Vind het van die lelijke dingen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:56 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
Mijn ouders hebben vandaag de wolf hier in het dorp gespot (voor de Limburgers in Ell om precies te zijn).. mijn honden en kippen zijn in de nacht binnen maar de paarden kan en wil ik er eigenlijk niet voor opsluiten..
er staat een 1.80 m hek om het perceel en als er in de nacht paniek is ben ik zo buiten aangezien de paarden onder het slaapkamerraam staan en wij altijd het raam open hebben..


Oei dat is vies dichtbij was me er al wel van bewust dat ze in de regio waren maar zo dichtbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:16 



 
Profiel   

Jade schreef
Kathleen_vW schreef
Eef krijgt op stal het hooi in een net omdat ze het 's nachts door heel de stal sleept naar de waterbak toe, want ze sopt. Kon ook iedere dag dik een kruiwagen kletsnat stro onder de waterbak vandaan vissen. Op de paddock krijgen ze in grote netten aan de paal, maar ik ben ook geen fan van die trek bewegingen en ik heb er twee die bij een beetje wind last van de ogen krijgen omdat ze kleine deeltjes van het hooi in hun ogen krijgen. Daarom wil ik eigenlijk aan de bakken beginnen.

Ik ben niet meer de enige met zo’n trut op stal *\o/* :+
Ik ben vorige week gezwicht en heb toch maar een net ook op stal opgehangen. Ben een volle kruiwagen aan strooisel minder kwijt per dag :x
Misschien moet ik ook nog ns investeren in zo’n bak, dan wisselen ze iig nog qua houding. Vind het van die lelijke dingen :o


Je zou ook een houten kunnen gebruiken? Al zou ik de onderkant dan niet van hout doen ivm rotten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:27 



 
Profiel   

Weet dat er hier in de omgeving er ook al 1 gespot is.. peelweg dacht ter hoogte van Volkel.

Van mij mogen ze de populatie wel beperken want hekken werken gewoon niet. Laatst ook nog 30 dode schapen die achter een speciaal wolven hek stonden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:31 



 
Profiel   

30!! maar liefst... zo triest ;(

Volgens de boswachter is er ook op de hei weer een nieuw paartje, dus ook weer pups in het verschiet.
Een hek houdt alleen een wolf tegen als er van boven tot onder stroom op staat en dan bedoel ik niet 2, 3 of 4 rijen stroomdraad! En dat is dus geen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:55 



 
Profiel   

Mss overbodig maar zijn de netten ongeknoopt of geknoopt?
Volgens mij kunnen tanden wel slijten van geknoopte netten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:00 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
Mijn ouders hebben vandaag de wolf hier in het dorp gespot (voor de Limburgers in Ell om precies te zijn).. mijn honden en kippen zijn in de nacht binnen maar de paarden kan en wil ik er eigenlijk niet voor opsluiten..
er staat een 1.80 m hek om het perceel en als er in de nacht paniek is ben ik zo buiten aangezien de paarden onder het slaapkamerraam staan en wij altijd het raam open hebben..


Wel eng he met die wolf.. Maandag is er een voorlichting over paardenhouders hoe ze hun paarden tegen wolven zo goed mogelijk kunnen beschermen. Wij hebben ook 2x 1 in de straat gehad. Wel een wolfwerend hek, maar ja, als ze willen komen ze er toch wel in... Zolang de schapen buiten lopen, (ook al vind ik het ook vreselijk voor de schapen) maar dan denk ik toch dat zolang de schapen hier nog buiten lopen, de paarden wel buiten kunnen blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:17 



 
Profiel   

Heeft de wolf in Ell genoeg te vreten, want daar is ook al grote overlast van de zwijnen...

Maar helaas zal hij wel voor het gemakkelijke gaan, dieren in een afrastering zodat ze niet weg kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:23 



 
Profiel   

Hier zijn ook zwijnen te veel, want afgelopen zomer geen/te weinig noten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:34 



 
Profiel   

Vind het sowieso wel bijzonder wat voor hekken ze in NL wolf proof noemen.

Paar jaar terug zag ik hier wolf in zijn jacht achter een eland aan, over de hengsten omheining springen (1,80m hoog, flinke klap stroom en direct daarachter een sloot van ruim 2m breed). Zonder aarzelen gewoon ruim er over heen gesprongen (eland trouwens ook := ).

Uiteindelijk wil ik hoge omheining met polar lint (dat is een lint met aarde in het lint zelf, dus hoeven ze niet de grond aan te raken om een klap stroom te krijgen, ook handig als het erg droog is of als er veel sneeuw ligt (wat hier beide vrij regelmatig is :)) ), want dan is aarde via de grond erg slecht).

Hier krijg je wel een financiële vergoeding als dieren aangevallen zijn door wolf/wolven, mits omheining aan de minimale eisen voldoet, maar daarmee krijg je de dieren niet terug...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:45 



 
Profiel   

Is je onderste foto die van de 'minimale eisen' ??

Bi-polar lint kennen we hier nog niet (ik heb er iig nog niet eerder van gehoord).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:51 



 
Profiel   

Ik vind dit altijd een enorm leuk en inspirerend topic, maar jullie gaan altijd zo mega hard!

Ik heb qua hooi voeren nu ruim een half jaar de Feedingmaster automatische hooibakken, wat een verademing voor ons zeg :o Ondanks de investering wil ik nooit anders meer.

Palen zijn bij ons voor het grootste deel nog wel gecreosoteerde palen, in de klei wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:25 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Heeft de wolf in Ell genoeg te vreten, want daar is ook al grote overlast van de zwijnen...

Maar helaas zal hij wel voor het gemakkelijke gaan, dieren in een afrastering zodat ze niet weg kunnen.



Nou inderdaad, als hij die zwijnen nou pakt dan is het nog een win-win-situatie..
Ik vind het wel bijzonder dat ze op klaarlichte dag gewoon langs de weg lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:31 



 
Profiel   

Dit is een voorbeeld die ze laten zien, dus ga er vanuit. :=

In ieder geval minimaal 1,40m (al is dat ook al achterhaald, maar dat zijn voor nu nog de eisen voor als je vergoeding wil als dieren aangevallen zijn).
Onderste draad op 20cm
Daarna tussen elke draad 20/30cm
Vanaf de 1m mag er 30/40cm tussen zitten

Advies is 1,80m met elke 20/30 cm draad en de onderste op 20cm. Het wisselt wel per regio kwam ik net achter met zoeken.

Polar draad is volgens mij ook vooral iets uit noorden, vanwege de sneeuw en dan geen of slechte aarde.

Misschien dat het in NL ook niet te verkrijgen is.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:33 



 
Profiel   

Een wolf zonder vaste verblijfplaats zal gaan voor de makkelijkste prooi (hier in nl meestal dus schapen, want daar staan er vaak veel van op 1 perceel), een gevestigde wolf eet liever wild (herten, zwijnen, etc). echter heeft een roedel wolven een behoorlijk leefgebied, zodat er in nl maar op een aantal plekken plek is voor een roedel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:52 



 
Profiel   

Een gevestigde roedel pakt ook veel liever een makkelijke prooi. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen