Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

@quir: dat lijkt mij ook.

Mooi spul dat lint, die handgreep is trouwens ook mooi. Die heb ik hier ook nog nooit gezien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:55 



 
Profiel   

monsera schreef
Mss overbodig maar zijn de netten ongeknoopt of geknoopt?
Volgens mij kunnen tanden wel slijten van geknoopte netten.



Ook dat verschilt per paard,.wij hebben al jaren geknoopte en sinds een jaar een ongeknoopte erbij.
Maar echt totaal geen slijtage aan tanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:16 



 
Profiel   

Ik meld mij ook weer.
Vooral onder de meeleessteen :D

Probeer meer te reageren, maar soms gaat het zo snel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:22 



 
Profiel   

Over wolven kan ik nog niet meepraten gelukkig. Ze zitten er maar nog weinig gemerkt in dit stuk.
Wel genoten van de paarden
Klein rondje Loenermatk gedaan.
[ img ]

Johnny ook even op de trailer. Dit is de eerste keer na ophalen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:27 



 
Profiel   

Jeetje hahaha.. nieuw topic, en ik kom op pagina 6 een keer binnenwandelen _O-
Ga m'n best doen om 't bij te houden, maar kan niets beloven hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:32 



 
Profiel   

Ik heb vanmiddag de dekens van de paarden lekker even afgedaan en heerlijk met ze geknuffeld. Die vachten! Ik snap wel dat ze het niet snel koud hebben.

Nilay is in de winter altijd een beertje geweest.

[ img ]

Roos is 62% arabier en heeft ook echt zo'n super glad vachtje in de zomer. Dat zou je nu niet zeggen... Al is ze op haar hals en schouder wel dunner.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:30 



 
Profiel   

Heerlijk he de dekens af, wij hebben ze ook even zonder deken gelaten. Ik ga ze er zo weer opgooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:33 



 
Profiel   

Ja hier ook mijn tinker Betsy even zonder deken laten staan, is wel geschoren doe straks ook der hals deken weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:01 



 
Profiel   

Lief, die wollies <3

Leuk om daar een dekenloze kwpn'er tegenover te zetten:
[ img ]

Haar kind heeft inmiddels wel iets vacht gekweekt, maar beduidend minder dan het andere veulen.

Verder kan ik jullie even niet bijhouden! Moest even het nieuwe topic vinden en lees af en toe mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:03 



 
Profiel   

@lorette: die is gewoon 'kaal' :D , maar goed dat het niet zo koud is :)

Boon zit nu qua haar op 7 cm, al is het niet zo dicht als vorige jaren. Bij Jasmijn moet je gewoon 'wroeten' om er doorheen te komen ook al is dat maar 4 cm.

Even 'boe' geroepen zodat ik weer wat kuilen had om dicht te gooien en het vloerkleed wat ik op de overgang van paddock naar PP-gang heb liggen was over de totale lengte gewoon 5 cm opgeschoven na haar akties :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:34 



 

Ik heb ook een semi kale en een ontplofte ijsbeer :+

Net heeft Maikel de bak weer eens gesleept.

[ img ]

Ik heb mijn eerste pijnstillerloze dag. Nog even getwijfeld om er op te gaan maar zitten is nog wel gevoelig dus ik wacht nog even, tot morgen ofzo :+
Heb braaf gelongeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:45 



 
Profiel   

Bak ligt er mooi bij Robijntjah :D

Ik had hier juist vandaag weer dekens erop gelegd. :=

Meestal staan ze tot -10 ongeveer zonder (tenzij het hard waait of regent/sneeuwt).

Kleintjes ook baby dekentjes op. :))

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:56 



 
Profiel   

Veulens. <3 Heerlijke koppies hebben ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:13 



 
Profiel   

[ img ]

De loonwerker kwam vandaag het stuk tussen de rijbak en weg netjes maken.

Heb gewoon gereden onder de werkzaamheden met vrachtwagenen kraan. Boeide mn paard niks :D

En de voerbak is ook eindelijk binnen.

[ img ]


[ img ]

Kan prima op de steekwagen. Kan ik m binnen vullen zonder hijgende paarden in mn nek :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:16 



 
Profiel   

Mijne zitten heerlijk vol in het haar. Vind het zelf eigenlijk niets, maar ik loop niet te klooien met dekens gelukkig.
[ img ]
Mijn hele hand kan verdwijnen in de vacht :+

Welk grasmengsel hebben jullie in de wei trouwens? Wij kunnen een weide van de buren gebruiken maar die moet eerst (door)gezaaid worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:48 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's
die veulentjes zo cute <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:53 



 
Profiel   

monsera schreef
Mss overbodig maar zijn de netten ongeknoopt of geknoopt?
Volgens mij kunnen tanden wel slijten van geknoopte netten.


Van ongeknoopte netten helaas ook. Wij hebben altijd ongeknoopt en toch heeft de haf lichte slijtage.

Belker lekker gereden! Was ook heerlijk weer

Malenka heerlijk zo die beertjes <3 Hier zit vooral de tinker echt dik in de vacht, de rest valt wel mee.

Quir heerlijk die sneeuw! En wat een prachtige foto's!

Boemel wat ligt jouw bak er toch mooi bij. En fijn dat de hooibak goed bevalt tot nu toe.

Vandaag lekker ritje gemaakt met de haflinger, de tinker even gelongeerd en wat grondwerk gedaan met m'n jonkie. Bijrijder was al geweest voor m'n draver, die hebben zoveel lol samen.
De 1e zijpanelen zitten op de loods *\o/* Gaat echt zo ongelooflijk snel

[ img ]

[ img ]
De tinker ligt graag in t gele zand :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:54 



 
Profiel   

Wat wordt je schuur gaaf Jinte. Echt super.
Fijn dat je weer kunt rijden. Alles goed met jou en de kleine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:55 



 

Mooie foto KD!

Aan jouw bak kan ik niet tippen boemel maar ik ben niet ontevreden :D

Die van ons zijn inmiddels ook wel gewend aan werkzaamheden.

Nou so far mijn pijnstillerloze dag. Moet er toch aan geloven.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:59 



 
Profiel   

Ziet er echt mooi uit Jinte!

En al die beertjes, zo leuk! Hier ook een echte teddybeer en een halve teddybeer (met geschoren hals dus)
Ze hebben vandaag besloten dat samen tafel likken heel gezellig is :+
[ img ]

En ik wilde nog wat zeggen…
Oh Ja, wolven! Hier zou er ook een in de buurt zijn geweest, aan de andere kant van het kanaal waar we aan wonen. Gelukkig hier niks gezien of gemerkt

Lijkt me trouwens verstandig dat jij nog ff een dagje of wat rustig aan doet Jolijn :+

En quir, jouw baby’s <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:59 



 
Profiel   

Ik betwijfel of je ook alles ziet wat op je erf komt.

Per toeval zag ik terug op de camera dat er een vos was geweest. Had wel al mijn vermoedens, maar als je hem dan ziet op de camera weet je het zeker.


Verder hadden we bezwaar aangetekend tegen de woz waardebepaling van ons huis en het rapport opgevraagd waar het op gebaseerd is. Zitten er allemaal foto's bij van ons erf? Ze zijn gewoon OP ons erf geweest en hebben foto's genomen!! Zo brutaal. En dat kan zomaar kennelijk?

Dusja.. in hoeverre zie je alles op je erf :=


Ik voelde me wel gevleid dat ze mijn zelf gefabriceerde konijnenren van totaal 150 euro aan materiaal geschat hebben op een waarde van 860 euro :') onder de noemer 'dierenverblijf'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:22 



 
Profiel   

Zo, die loods gaat hard!

Voor de WOZ komen ze volgens mij niet standaard je huis binnen, maar mogen ze er aan de buitenkant wel helemaal omheen en foto's maken. Wij hebben eens bezwaar aangetekend voor het huis van mijn oma en toen hebben we de taxateur expres binnengelaten. Alle huizen in de buurt waren opgeknapt en die van oma was nogal gedateerd. Toilet met zo'n enorm hoge stortbak en zo. :D Nooit wat aan gedaan, maar van de buitenkant keurig. Daar ging toen mooi wat vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:27 



 
Profiel   

Ik had ook graag gehad dat ze ff binnen waren geweest, want het is echt een gestript bouwval momenteel.
Inclusief hoge stortbak <<).


Hoe zouden ze dat nou doen als je een wakende erfhond hebt? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:30 



 
Profiel   

Tegen wolven is inderdaad weinig te doen, of je moet er Fort Knox van maken. Ik zit er wel aan te denken om een hond te nemen die ze afschrikt en gefokt is om op vee te passen. Een Turkse herder of een Lifestock Guardian Dog, oid. Maar ik moet me nog even inlezen.

Jade: Haha! Ja, ik heb echt een stel prinsessen op stal. Heb er net twee gewisseld omdat sinds m’n nieuwe merrie er is ze niet zo gezellig doen tegen elkaar. Voer er twee uit het net om de stal schoner te houden en verlies te beperken. Ik vind de bakken voor buiten inderdaad niet de knapste, maar ze zijn wel veilig en functioneel.

Ipsilonka: Ik ben er nog niet klaar voor om die prijs te betalen :') . Heb er wel goede dingen over gehoord.

Belker: lekker ritje hoor :)

Malenka: Heerlijk he, die beertjes <3 . Mijn oudste van 25 en de fokmerries zijn ook echt teddies.

Robijntjah: Succes de komende dagen, hopelijk gaat het goed zonder pijnstillers.

Quir: Wat een heerlijke plaatjes! *D

boemel: Mooie baan!

Jinte: Dat gaat vlot!

Voor de verandering naar de stad geweest vandaag, had ik stiekem ook wel gemist. Ik had plafonddienst vannacht, bedacht me ineens dat het bad helemaal niet kon waar ik het in gedachten had, dus ik ga nog even verder puzzelen met tape in het koetshuis :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:47 



 
Profiel   

Ik heb een grote hond, soort Roemeense herder / Turkse herder model maar now way dat ik die s`nachts buiten laat als er een wolf in de buurt is ( ik woon aan de bosrand en Ell is niet zo heel ver van hier)
Ik heb achter 180 hoog hekwerk maar aan zijkanten is het lager en ik heb behalve paarden ook 2 varkentjes.
Nu hebben ze 3 deuren verder 2 mini shets en slechte omheining dus ik ga er maar vanuit dat die als eerste gevangen worden :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen