Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 204 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

MarjaR schreef
Jinte schreef
Mychoice wauw wat een prachtig resultaat! Hier ook nog steeds heel blij met de gekeerde track. Hier was het ook geen probleem met de omheining. Als we ons nieuwe perceel erbij krijgen wil ik ook alles wat track wordt laten keren.

Is daar een vergunning voor nodig of kan dat zo?


Alles kan.... := vaak is er wel een vergunning nodig maar lang niet iedereen doet daar iets mee.
Iedereen die mij te woord heeft gestaan van de gemeente zei: ik zou t gewoon doen als ik jou was
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:23 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
MarjaR schreef
Is daar een vergunning voor nodig of kan dat zo?


Alles kan.... := vaak is er wel een vergunning nodig maar lang niet iedereen doet daar iets mee.
Iedereen die mij te woord heeft gestaan van de gemeente zei: ik zou t gewoon doen als ik jou was

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:29 



 
Profiel   

MarjaR schreef
Jinte schreef
Mychoice wauw wat een prachtig resultaat! Hier ook nog steeds heel blij met de gekeerde track. Hier was het ook geen probleem met de omheining. Als we ons nieuwe perceel erbij krijgen wil ik ook alles wat track wordt laten keren.

Is daar een vergunning voor nodig of kan dat zo?


Dat is per gemeente en plek anders. Op ruimtelijke plannen kan je zien wat voor een dingen er voor je gelden. Hier bijvoorbeeld archeologische waarde waardoor het alleen mag na onderzoek en vergunning

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:15 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Dat is per gemeente en plek anders. Op ruimtelijke plannen kan je zien wat voor een dingen er voor je gelden. Hier bijvoorbeeld archeologische waarde waardoor het alleen mag na onderzoek en vergunning


Bij mij ligt het ook iets complexer.... voorzover ik zelf heb kunnen onderzoeken mag tot 30 cm diep iets doen, meer niet.
Nu zit ik heel hoog en droog, mogelijk ga ik dus alleen iets keren in de tuin... verder maar gewoon zwarte tracks....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:26 



 
Profiel   

Het is inderdaad zo dat alleen de eerste tientalle cm van jou zijn. Ploegdiepte zeg maar. Alles wat je dieper werkt dat dat is vergunningplichtig.
En denk ook aan de klikmelding! (gaat over leidingen die door of langs je perceel kunnen lopen)

Maar dan heb je regels en praktijk.... Hier wordt het 'altijd' zonder vergunning gedaan. En tot op zekere hoogte is het ook weer omkeerbaar natuurlijk. Er is in dit soort gevallen niks weg, de volgorde is alleen anders :')

My choice: ik zou me wel alvast voorbereiden op een zomer met klapzand ;) . Lijkt me voor een track geen probleem, je wil je paarden juist een beetje passieve trainingen geven door de track. Maar het wordt droog wel anders bewegen door dat zand.
Maar het is inderdaad wel een verborgen rijkdom om te hebben. Ben ik het helemaal mee eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:31 



 
Profiel   

Ik heb hier weer de eer om een nieuw paard te introduceren aan 'onze manier van' huisvesten. En dat is heel bijzonder.
6 jarige merrie die de afgelopen 3 jaar vermoedelijk op sportstallen gestaan heeft. Kwam de laatste 2 maanden wel wat buiten. Maar daar voor? geen idee.
Die heeft echt 2 dagen alles bij elkaar gerend. rollen, bokken, vliegen, draaien, hap eten en repeat. Helemaal over haar toeren tegen het eind van de middag. Stond helemaal opgetrokken met haar liezen (model hazewindhond) terwijl er toch al best wat ruwvoer in ging. tegen 5 uur op stal gezet voor de nacht. Dan kwam er wat rust terug.
Maar we zijn nu op dag 3. En het besef begint te komen: ik hoef niet al mijn energie er geconcentreerd uit te gooien. Ik kan zelf keuze maken *D
Dus nu zie ik haar al vaker in stap voorbij komen op de camera's. En zit de nek al minder uren permanent in standje giraffe.

Hopen dat het doorzet op deze manier. Maar heel boeiend om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:24 



 
Profiel   

Heftig he? Wat we -met meestal de beste bedoelingen- onze paarden aandoen... Heerlijk voor de merrie dat ze bij terecht is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:27 



 
Profiel   

Ja, heftig dat ze zo moet wennen, zo onnatuurlijk geconditioneerd is. Hopelijk vindt ze snel haar rust.
Paar deuren verder heeft iemand haar paard van sportstal naar huis gehaald, en dat dier moest ook echt 'getraind' worden om langer buiten te blijven. Die begon na 2 uur te ijsberen dat hij naar binnen moest, tot hij binnen stond.. Zo sneu om te zien.

Vanmiddag de plantjes ophalen, ben benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:34 



 
Profiel   

Oh die van mij wil niet naar binnen meer :+ die moet ik echt op halen haha. Gelukkig komt de inloopstal over een paar weken en dan kan ze zelf kiezen. Jaarling wil wel graag naar binnen, kan ze lekker lang uit liggen op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:38 



 
Profiel   

Ethelate schreef
Ja, heftig dat ze zo moet wennen, zo onnatuurlijk geconditioneerd is. Hopelijk vindt ze snel haar rust.
Paar deuren verder heeft iemand haar paard van sportstal naar huis gehaald, en dat dier moest ook echt 'getraind' worden om langer buiten te blijven. Die begon na 2 uur te ijsberen dat hij naar binnen moest, tot hij binnen stond.. Zo sneu om te zien.

Vanmiddag de plantjes ophalen, ben benieuwd :D


Die van mij heeft dat na een jaar nog steeds :-(
Heeft ondertussen al een diepe geul gesleten met zijn ge-ijsbeer.

Komt uit Spanje en was gewend om 24/7 op stal te staan. Alleen eruit om te rijden.
Hopelijk vindt hij wel ooit nog eens zijn rust buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:47 



 
Profiel   

Bizar hoor, dat ze zo geconditioneerd zijn. Maar goed dat ze bij jullie een plekje heeft en de tijd om te wennen.

Wij gaan ook planten halen vanmiddag. En morgenochtend met stalgenoten planten. Ik ben heel benieuwd :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:48 



 
Profiel   

Dat lijkt me inderdaad fascinerend om te volgen. En dan zijn er dus ook mensen die meteen roepen dat het paard dus veel liever op stal wil...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:11 



 
Profiel   

Ja, het is wel bijzonder om de overgang te zien.

Nou moet ik er voor de volledigheid bij zeggen dat ik echt niet perse een ongelukkig paard zag bij aankoop. Ondanks dat ze niet zo veel buiten kwam. En dat de verkoper, sportman en handelaar, zelf ook wel 'open stond' voor de gedachte dat ze misschien nog wel iets beter zou gaan op veel buiten staan. Hij is tevens mijn instructeur en heeft niet perse heel veel op met mijn manier van paarden houden (denkt dat mijn ruin lui is omdat hij te veel buiten komt) maar er dus overduidelijk ook geen vast omrand vooroordeel over heeft. Dat vind ik wel positief.

Citaat
Dat lijkt me inderdaad fascinerend om te volgen. En dan zijn er dus ook mensen die meteen roepen dat het paard dus veel liever op stal wil...


Nou moet ik eerlijk zeggen dat die gedachte bij mij zelfs door mijn hoofd ging. 'Wat doe ik dat beest aan'. En dat ik haar zelfs met beenbeschermers heb laten lopen de eerste 2 dagen. Ik zag mijn centjes al in rook opgaan %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:14 



 
Profiel   

Ach wat sneu dat ze zo moet wennen. Zo 1 hadden we vorig jaar maart, 24/7 op stal en en eruit om te rijden of longeren. Die deed juist t tegenovergestelde, bleef alleen maar boven staan en snapte niet dat al die ruimte ook voor haar was. Een week lang elke keer naar de waterbak moeten brengen. Gelukkig ging het daarna snel, maar die snapte er echt helemaal niks van. Zo zielig eigenlijk.

Mychoice nee onze track is nu ongeveer een half jaar terug gekeerd en ligt er nog super bij. Denk van t voorjaar en van t najaar een keer slepen/lostrekken, maar verder doen we er niks aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:39 



 
Profiel   

Het zijn 200 planten. Maar het lijkt niks :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:40 



 
Profiel   

oh hahaha dat is goed om te zien. Wij hebben 235 planten besteld. Dan hoef ik daar dus niet de trailer voor aan te koppelen zie ik wel :+

Of is het voor de lengte nog wel handig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:43 



 
Profiel   

De wilgen zijn lang. De hondsroos ook wel. De rest is klein. Dus als je die hebt is een trailer toch wel handig :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:00 



 

Hahaha zo lijkt het idd minder :+

Hier een groep studenten die met onze beplanting aan de slag gaan. Ook leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:46 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Hahaha zo lijkt het idd minder :+

Hier een groep studenten die met onze beplanting aan de slag gaan. Ook leuk :D

Oh goed gedaan :D

Wij gaan morgen met 4 man aan de gang. Ben benieuwd! Idee is om 2 rijen zigzag te doen. De haagbeuk, meidoorn en roos aan de kant van de bak en de wilgen daarachter aan de weikant. Die worden hoger en zijn dan een wat handigere windbreker denk ik. Plus dat je dan geen risico hebt op kopstoten met rijden in de bak. Over een paar jaar dan :+
De roos en meidoorn komen bloemetjes in. Lijkt me heel gezellig ook naast de bak :j
Ik heb ook nog 5 wilde appels. Die komen achter de bak bij de schietwilgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:50 



 
Profiel   

pol013 schreef
oh hahaha dat is goed om te zien. Wij hebben 235 planten besteld. Dan hoef ik daar dus niet de trailer voor aan te koppelen zie ik wel :+

Of is het voor de lengte nog wel handig?


Ik zat me precies hetzelfde af te vragen :D . Maar voor de lengte dus toch wel.
Ik ben benieuwd of wij dit weekend ook nog iets horen. Ik begreep dat we waarschijnlijk volgende week vrijdag op konden gaan halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:51 



 
Profiel   

De wilgen zijn bijna net zo lang als de trailer. Daarom inderdaad wel handig. Tenzij je een lange aanhanger hebt, dan kan het ook natuurlijk. Zeiltje er over en klaar. Rechtop zetten gaat niet, je moet ze wel echt neerleggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:00 



 
Profiel   

[ img ]
Ruim 800 stuks :D
Vanmiddag bij Prairy opgehaald en meteen een rondje door het voedselbos gemaakt.


[ img ]
En de eerste 120 (Egelantier/rozenbottel) zitten er in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:50 



 
Profiel   

Nice!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:17 



 
Profiel   

Oh leuk zeg. Morgen haal ik mijn plantjes op. Zijn er maar 50 :D passen wel op de achterbank van mijn autootje.
Zondag planten. Zal even een foto maken van voor en na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 00:44 



 
Profiel   

Oh een voorfoto heb ik gister ook gemaakt. Meestal vergeet ik dat :D

Vooraan waar ik sta wil ik een appelboom. Dan net achter het greppeltje links een gemengde haag van haagbeuk, meidoorn en hondsroos. En op de 2e rij een gemengde wilgenhaag met katwilg, amandelwilg en boswilg. Die wordt iets hoger verwacht ik, vandaar zo de splitsing. En achterin aan de korte zijde bij de 3 schietwilgen komt de rest van de wilde appel.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 204 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen