Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:37

Net 2 uur gereden samen met vriendin en ijsco, vijfganger.
Qua tempo is dat wel de fijnste om mee samen te gaan.
Het waait wel maar was niet echt koud dus blij dat ik gereden heb morgenvroeg weer, met e buurvrouw en haar muilezel

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:48

@robijntjah: ging het nu om het rijden (er op zitten) of om die laarzen :D
@marjanb: ik was toevallig net bij de Welkoop en zag de korting, maar die parka's vind ik te dik en de enige minder dikke jas die ik zag was een soort knalrood/oranje en ondanks dat ik wel van de kleurtjes ben vond ik dit voor uitmesten iets te. Dat ziet er na een week niet meer uit, dan is een donkere kleur beter.

Net even krachtvoer wezen halen en eens iets anders mee genomen (Ceravid en Luzerne). Kijken of ze dat lusten en niet van aan de dunne gaan. En nog 5 balen hooi bij mijn hooiboertje en meteen een grote voorraad besteld. Kan ik weer een week vooruit en heeft hij de tijd om de rest te komen brengen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:14

Ik wou gaan springen vandaag, maar ga dat morgen doen. Straks lekker even wandelen met Betsy en Enya. Met Betsy en Svenn (fjord van mijn moeder, 24 jaar) ga ik springen.

Enya ( fjord) wandel ik 20 min mee, ze staat met een peesblessure, beetje lang verhaal haha.

@robijn weet niet wat je hebt, maar ga mee met de voorgangers

Het is inderdaad niet koud, maar wel enorm veel wind en Betsy (tinker) is heel gevoelig daarvoor schrikkeriger enzo

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:29

Heerlijk allemaal aan het rijden. Dat mis ik soms wel. Inmiddels al weer bijna 2 jaar geleden, mijn laatste ritje.

MarjanB, leuk dier!

Jinte, schiet goed op met de loods zie ik! Mooi hoor.

Dais_, ons schuilhutje in de wei werd ook op een belachelijk hoog bedrag getaxeerd, ook allemaal rest producten wat we nog hadden liggen. Nouja, fijn dat andere mensen er veel waarde in zien := is natuurlijk ook fijn, heb je toch wat netjes gebouwd.

Hier een hele middag poep geschept. Ik ben een beetje laks als het komt op wei uitmesten. Altijd wel iets anders te doen, of te slecht weer, of te vroeg donker, of of of... maar vandaag toch even mezelf een schop onder mijn kont gegeven en begonnen met uitmesten. En dan voel ik me toch heel voldaan als ik die laatste drol heb geschept.
Afbeelding
Zo, en nu ieder weekend goed bijhouden...

Ook onze stalkatten los op stal gelaten. Toch eng hoor, als ze los naar buiten gaan. Veel op de veilige stal gezeten, daar zaten ze overdag al los.

Afbeelding
Liggen nu helemaal K O te slapen :z
Ik hoop dat ze goed hun best gaan doen om muisjes te vangen, want ik vind ze niet meer leuk :+

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:52

Ik heb gisteren voor het eerst sinds meer dan een jaar weer op mijn warmbloed gezeten. Het was alsof we nooit weg zijn geweest bij de bak. Echt vrij relaxed, was alleen een beetje minder stabiel op de trailer want er was een springschoen gesneuveld op de terugweg. Ach ja. Alleen gestapt met de grote omdat ik toch nog wel wat druk in mijn enkelgewricht voelde maar verder was het goed.

Mijn IJslander is alleen gestruikeld en toen lag ie met zijn knieën op de grond en zat ik op de grond (gelukkig is dat dan niet meer zo ver naar de grond). Op zich wel goed voor mij om te leren dat er niet altijd negatieve consequenties aan een val vastzitten. Ik zat al lachend op de grond. Alleen vond ik het wel sneu voor hem, merkte dat hij echt veel in bespiering is kwijtgeraakt. Toch nog opgestapt en een paar voltes draf gereden en toen na 20 minuutjes in totaal rijden weer afgestapt. Maar weer langzaam opbouwen en zorgen dat hij sterker wordt.

Heb hem vannacht betrapt met de camera dat hij plat lag te snurken in de stal dus ik heb het idee dat hij wel veel indrukken weer moest verwerken.

Wel denk ik dat mijn fysio gelijk heeft en dat ik dit heel langzaam moet opbouwen. Het is niet dat ik vandaag last heb van mijn enkel maar het voelt toch vermoeid of zo. Maar eens beginnen met eens per week ofzo.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:41

loonwerkers :roll:

Eerst zijn ze eigenwijs, dan komen ze ineens terwijl je ze niet verwacht en ligt er al 26 kuub zand en erna rijden ze je poort krom. Zijn 4 wagens geworden, dik 50 kuub maar....

er ligt zand *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Morgen paaltjes terug plaatsen, de rest van de struikjes planten en mijn vermiste pionnen bevrijden onder het zand

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:50

Wat een opknapbwurt LN, gaaf. Jammer van de schade en sterkte met zoeken naar alles wat je mist.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:11

Afbeelding
Ik trof vandaag een eenhoorn in de wei aan.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:57

:+ leuke foto

Vervelend zeg Lynn. Gelukkig wel je zand.


Marloes. Toch schrikken al loopt het goed af :knuffel:

Braveaux1
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:41

Leuk onderwerp. Hier de paarden (3) inmiddels 10 jaar bij huis. En in die 10 jaar beetje bij beetje hun leefruimte buiten opgezet, aangekleed en verbeterd. De lusten en de lasten…herkenbaar. En toch…Ik kom beroepsmatig op heel wat stallen, maar als ik ze niet meer thuis kon houden zou ik het toch lastig vinden waar ik ze in pension zou willen doen. Bij mij hebben ze het toch het beste

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:32

Ik kom ook weer meelezen en af en toe reageren :D

Vandaag onze 2 nieuwe bewoners opgehaald
Afbeelding

Een tweeling die nu 1 week oud is <3

Helaas net met de paarden binnen zetten raakte tess helemaal in paniek, dus uiteindelijk de kalfjes maar in een kleiner hokje verder weg en shelly maar in de box gezet. Heb dat paard nog nooit zo zien doen


Vrijdag mijn voerkist opgehaald, zo blij mee :)

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:38

Wat een kleintjes, blijven ze bij jou?

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:50

Lynn_Nikita schreef:
Wat een kleintjes, blijven ze bij jou?


Ja blijven hier de rest van hun leven.

Komen van een melk/vlees bedrijf af, hebben een tijd geleden al doorgegeven dat wij wel weer 2 koeien zouden willen. Dit is een tweelingen, en die lopen al wat achter qua weerstand en groei en de vruchtbaarheid is minder. Dus de meeste bedrijven zijn er niet heel blij mee.

Dus nu mogen ze lekker hier opgroeien en oud worden, en kunnen wij er van gaan genieten <3

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:02

belle_boef schreef:
[ [url=m/B2h2Ti.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik trof vandaag een eenhoorn in de wei aan.



Leuke foto :D

@JackieT, wat een dotjes! Zo klein nog <3

@Marlies, heb wel eens vaker de tip van gerstestro gekregen maar nog niet geprobeerd want kan het niet vinden hier in de buurt :\

Vandaag mn ruin weer eens rustig aan gelongeerd, 25minuutjes.
Daarna zijn ze allemaal even helemaal uit hun panty gegaan in de wei.
Hij liep net met voeren een beetje stijf :=
Hopelijk is dat morgen weer over.

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:09

Wat fijn voor de tweeling dat ze bij jullie mogen wonen en oud worden Jackie.

Dais_

Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:21

Wat tof JackieT!

Hier vanochtend 2 hoestende paarden. Gisteren nog niks aan de hand en vanochtend stonden ze allebei echt flink te hoesten. Nu staan ze een goede 2 uur buiten en heb ik ze al even niet meer gehoord, maar ik ben wel geschrokken. Even in de gaten houden maar :\

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:38

@dais: andere bedding misschien ??

@jackie: wat een leuke kalfjes. Rare Tess om zo in de stress te schieten.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:48

Heeft iemand toevallig een quad om basis onderhoud op het terrein te doen? Lees bak en weide slepen, sneeuw schuiven, dingen verslepen (al dan niet met aanhanger)?

Mijn vriend heeft hier om de hoek bij grote stal gezien dat ze bak slepen met een quad. Nu wil hij die ook :Y) ik was zelf meer team tractor…

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:55

Quad is wel handig voor al het onderhoud. Makkelijker met slepen, maar ook paddock cleaner erachter hangen, aanhanger voor hooi/water naar de weides, enz.

Enige waar tractor wel fijner voor is, is de grote balen hooi verplaatsen. :j
En daarvoor heb je eigenlijk ook meteen een wat grotere tractor nodig om balen hoog weg te kunnen leggen. Maar voor de rest heeft een quad de voorkeur. :D

Grootste deel van de storm gelukkig voorbij en hebben gelukkig niet veel schade. Wind stond voor deze keer uit de ideale hoek voor ons. Wel windkracht 10 gehaald met orkaan kracht windstoten, echt bizar. Maar op een paar bomen na staat alles nog. *\o/*

Blijft de rest van de dag nog wel stevig waaien, windkracht 7/8, maar ook nu weer uit de goede richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:03

Wij hebben een quad. Heerlijk werkt dat! Lekker wendbaar en snel!

Heeft er iemand dan ook zo'n paddock cleaner, zo ja werkt dat en welke dan?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:01

Paddock cleaner? Dat klinkt interessant :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:05

Dat dacht ik dus ook :+

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:11

Afbeelding

:D

Super handig en heel snel weides (en paddocks) gemest, gewoon erover heen rijden en het is opgeruimd!

Moet er niet aan denken om de weides hier met de hand te mesten. :=

Klein stukje van de wei. :))
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:20

Super handig, maar ik heb echt maar klein stukje om te mesten haha.

Net lekker gereden, zo andere rijden en met Enya wandelen. Heb zo onwijs lekker gereden met Betsy <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:34

Heb je daar een hele vlakke ondergrond voor nodig?