Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 138 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Hier 1 flinke bui gehad. Voor vandaag staat er al weer stuk minder in de planning dan eerst en maar afwachten wat er werkelijk komt.
Teveel regen in korte tijd is ook niet alles, wordt dan niet zo goed opgenomen.

Fijn dat verholpen is zonder schade Boemel.

Heerlijk Belker, ze zien er goed uit. Klopt het dat de kleine er zoveel beter uit ziet? Mooi model gekregen.

Jakkes Karin, wat een pech. Sterkte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 07:09 



 
Profiel   

Volgens mij heeft het hier vannacht ook geregend, alles ws nat vanmorgen maar ik heb niks gehoord. Ik lag al vanaf 3 uur wakker. eerst doordat mijn man de compressor niet had uitgezet en die vulde zich om de 3 uur met veel lawaai. erna begon een haan te kraaien en de ezel van de overburen had ergens last van want die hoor ik normaal nooit en nu bleef die geluid maken, is geen gebalk en geen gehinnik mar het maakt wel lawaai. Pfff, nou ja,,,,,, bijna weekend


Fijn dat de kortsluiting verholpen is
Belker wat een heerlijk plekje zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 08:02 



 
Profiel   

Dat geluid van die ezel herken ik wel van toen de ex-buren er eentje hadden staan.

@karin: balen zeg en zonde van de spullen.
@belker: heerlijk om zo te zien. Die grote kon het even niet hebben dat de kleine voorop liep :)

Ik ben ook benieuwd wat we hier nog van het weer mee gaan krijgen, straks maar een rondje huis doen om te zien of alles veilig ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 09:07 



 
Profiel   

@ Belker
leuk filmpje van vrolijke jolige paarden :D

@ bianca gelukkig de kortsluiting verholpen

@boemel, wat een prachtige foto!

@karin hopelijk niet te veel schade

@lynn balen van je brakke nacht



ben wel benieuwd naar het weer vandaag.
Regen fijn maar dat noodweer er voortaan bij.... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 09:12 



 

Oh wat oliebol Karin.

Leuk filmpje Belker, leuk om nog iemand met een bos te zien :D

Ik heb er ook weinig zin in, noodweer. Maar goed, wel goed voor de compost en plantjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:45 



 
Profiel   

Als je plantjes maar niet weg waaien dan..

Ik was gisteren niet thuis maar scheen hier enorme zandstorm te zijn geweest. Nog geen 50 meter zicht. Ik was onderweg en op de A1 kwam er een opgezette tent langs de auto heen.. dus was een enerverende rit.

Woon precies in de regio waar ze het voorspellen en dikke bomen rond huis en stal. En vooral heel veel bouwmaterialen rondom huis liggen. Dus hoop dat ik alleen mooie luchten zie en niet de lasten heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:49 



 
Profiel   

Ik had idd ook een filmpje gezien van die zandhoos.
Maar was hier gisteren denk ik niet veel minder. Maar niet zoveel auto's die daar last van hebben.
Gelukkig niet op ons huis af maar zag het achter ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 10:55 



 
Profiel   

Zo te zien zou het hier rond een uur of 2 moeten zijn en als het niet eerder wat afzwakt ziet het er best heftig uit
https://www.buienradar.nl/wereldwijd/eu ... adar/3uurs

@marjan: een tent over je auto heen zien vliegen is ook best heftig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:07 



 
Profiel   

brrr, ziet er niet fijn uit.....

maar ben dan wel blij dat het overdag is, niet in de nacht, dan vind ik het nog enger

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:13 



 

Wij krijgen maximaal windkracht 4 zie ik. en 11 mm regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:13 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat we hier gaan krijgen. Gisteren viel het wel mee. Jammer was wel dat weer de tuinkast (plastic zeil) van mijn ouders los ging en weer tegen de stal aan ging wapperen. Nou als er dan eentje over de zeik raakt is het Guus wel. Die zou het liefst dan over de staldeur naar buiten gaan. Gelukkig wel er snel bij en was het nog niet aan het regenen dus snel opgelost. Daarna ook weer gelijk rustig gelukkig.

Hoop dat het bij iedereen mee gaat vallen, er genoeg regen valt voor de levende dingen buiten en niet teveel... Dat de spullen redelijk op de plaats blijven staan en niks stuk gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:15 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Wij krijgen maximaal windkracht 4 zie ik. en 11 mm regen.

En hier 17,6, maar was eerder 22.

Ook max windkracht 4, maar dat is denk ik zonder windstoten?

Maar gisteren gaf hij ook zowat de hele ochtend al regen aan maar steeds voordat het er was was het op denk ik :D
Uiteindelijk iets meer dan 3mm gehad.

Dus vraag me echt af hoe goed ze nu vooraf kunnen voorspellen echt zo precies.


Maar hopelijk alleen maar lekker regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:19 



 
Profiel   

Ik heb iig het dak van mijn zonnetentje maar naar beneden gehaald en de stoelen plat gelegd.
De paarden kunnen schuilen in de tent en de staldeur van Jasmijn zal ik ook zo open zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:26 



 
Profiel   

Ik heb nieuwe buren achter... op het weiland :)
Imposant en ondanks dat ze er erg aaibaar uitzien zal ik het toch maar niet doen :D

[ img ]

Het gaf behoorlijk wat commotie op het weiland er achter (hoort bij de pensionstal); alle paarden in de stress behalve die je ziet... Tja Paint hè :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 18:22 



 
Profiel   

Herkenbaar; als de koeien van de buurman weer op de wei achter ons komen gaat de leidmerrie ijsberen en hyperfocussen. De andere merrie gaat rondhuppelen, want Oeh grappig, er gebeurt wat. En mijn ruin?
[ img ]
[ img ]
Koeien <3 <3 <3

Het heeft de leidmerrie over de jaren heen wel geholpen dat mijn ruin dus zo blah doet over die koeien, want in het begin was het een soort volle paniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 18:27 



 
Profiel   

Het zijn een koe en een stier (dat was wel duidelijk :D ) De koe zou drachtig zijn, maar onbekend is hoever ze is, dus dat wordt ook nog een verrassing :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 18:37 



 
Profiel   

Ja, dat die op jouw foto een stier is was inderdaad niet te missen :D
Wel leuk, een kalfje erbij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 18:49 



 
Profiel   

Ja, dat lijkt me ook wel leuk :)

Ik denk dat dit de kleinere soort is, want wat ik op YT-filmpjes gezien heb waren die veel groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 18:52 



 
Profiel   

Leuke buren DF :D
Dit is aan de hoorns te zien een jonkie, jaar of 2 schat ik. Die wordt nog wel groter, al zijn hooglanders sowieso maar kleine beestjes. Ze lijken heel wat met die hoorns en dat woeste haar, maar erg groot zijn ze over het algemeen niet.

Hier lopen ook koeien in het weiland naast ons. Onze hengst heeft het er tijden druk mee gehad, maar inmiddels is het vrede. De rest geeft er niks om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:04 



 
Profiel   

Hier is maandag een veulentje geboren bij onze BMH's. Een zwart merrieveulentje, echt een poppetje om te zien. Ze is in de kudde geboren, wat toch altijd weer extra bijzonder is om te zien hoe ze met z'n allen zorgen voor dat nieuwe leven.

Hier wat plaatjes. Had volgens mij sowieso nog weinig van mijn Bosniers laten zien geloof ik, dus bij deze. De kudde bestaat nu uit 6 dieren, 3 merries, 1 veulen, 1 hengst en 1 jaarling.

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:33 



 
Profiel   

Wat een fijne kudde +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:37 



 
Profiel   

<3 <3 <3
wat een prachtige foto's!!!
Zowel het veulen als de rest.
Gefeliciteerd!


Leuk die koeien!
En die stier, gaaf dier zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:37 



 
Profiel   

Een vredig gezicht :)
Die bruine lijkt ook nog een erg zwangere buik te hebben??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:52 



 
Profiel   

Dank jullie! :D
Klopt, de bruine is nog drachtig, maar die komt pas in de zomer. Het zwartje waar ze mee staat te kriebelen is ook drachtig, die komt vermoedelijk eerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:56 



 
Profiel   

Leuk clubje zo bij elkaar :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 138 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen