Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 183 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Oh ja ok.... Las het alsof ze op de kliniek zo voeren.
Bijzonder om te zien hoe verschillend klinieken er mee om gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 11:24 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ja, ik ook, vind het ook helemaal geen rare vraag en logische verwarring.

Karin, hoe geef je de psyllium? Bij sommige paarden maakt de receptuur nogal uit (lees: mijn merrie), anderen geven er geen biet om, eten is eten (mijn ruin).


Ik heb het nu droog gevoerd: dus door de vitalbix daily complete + handje luzerne heen.

Ze eten het allemaal met lange tanden.
Slobber heb ik niet in huis en ik weet bv van mijn merrie dat zij wel een zeikerd was met slobber voorheen.
Dat houdt mij ook een beetje tegen om nu slobber te halen, maar misschien moet ik het toch nog eens overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:22 



 
Profiel   

Ik doe er een beetje olie over en een scheutje water dan kleeft het lekker aan de brok/muesli en gaat het makkelijk mee naar binnen. Maar ik heb het dan over 2 grote scheppen en niet over 500 gram per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:46 



 
Profiel   

Ik geef de paarden bietenpulp, zemelen, beetje muesli en psylium als mengsel en daar vallen ze echt op aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:59 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Nee maar ik kreeg na de zandkoliek het advies mee om dat dus elke maand te blijven doen en vervolgens een controle foto te laten maken.

Vanuit Utrecht en Krommerijnstreek hetzelfde advies :j
In plaats van slobber kun je ook muesli gebruiken; ik meng de psyllium eerst met olie en doe dit mengsel in de slobber, maar door de muesli zal ook prima gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:19 



 
Profiel   

Krommerijn adviseerde bij m'n stalgenoot gewoon zo'n kant en klare psylliumslobber met veel lagere psyllium hoeveelheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:38 



 
Profiel   

Over het algemeen zijn die kant-en-klare aanbiedingen een flink stuk duurder en wat je zegt er zit veel minder psyllium in.

Net naar de slapstick 'hoe een kalf zijn eerste oorbellen krijgt' zitten kijken. Alles (mens en dier) hebben hun beweging weer gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:44 



 
Profiel   

Ohhh echt :') :') vind t eigenlijk wel zielig dat ze het nu pas doen. Nu zijn ze er veel meer bewust van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:45 



 
Profiel   

Het was ook beslist wel stressvol voor het kalf, mede doordat ze ook niet bezig zijn om het wat handtam te maken. Moeder natuurlijk ook in de stress en vader deed gezellig mee. Zat geen kwaad bij trouwens, ik heb iig niet 1x gezien dat een ouderkoe bedreigend deed met de horens.
Natuurlijk liet de kleine zich niet pakken, maar toen de ouders een zak brokken toegeworpen kregen hadden die even de aandacht ergens anders en konden 3 man het kalf insluiten en oormerken.
Nu maar hopen dat het niet gaat ontsteken en dat iemand zegt dat ze nodig moeten bijvoeren want gras staat er écht niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:53 



 
Profiel   

manzano schreef
Krommerijn adviseerde bij m'n stalgenoot gewoon zo'n kant en klare psylliumslobber met veel lagere psyllium hoeveelheden

Bijzonder; vriendin van me liet laatst haar pony of de foto zetten en we kregen dus 7 dagen (of 10 >;) ) volle dosering als advies mee. Zat dus ook wel zand in de darm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:22 



 
Profiel   

Ah zo sneu altijd dat oormerken.

Hier een begin gemaakt met het verbreden en verhogen van het tijdelijke schuil stalletje.
Weekend verder afwerken en hopelijk is dan ook het zand er om het straat werk recht te trekken daar.
[ img ]

Verder veel gesopt, onkruid getrokken en de vijver eruit gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 21:57 



 
Profiel   

Kom even onder mijn steen uit: ik geef psyllium tegenwoordig in slobber van hooibrok en dat gaat er prima in bij de dames. Als ik olie heb, mik ik dat voor Elevada en Lissy er ook door.
Ben hier heel blij mee, want dit is een redelijk Jonique vriendelijke slobber

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 22:01 



 
Profiel   

Ik hielp vroeger mee met oormerken van geitenlammetjes. Dat deden we altijd wel met 1-2 dagen bij de bokjes, want die gingen sowieso weg. Even met z’n tweeën, eentje vasthouden (mijn taak), de ander oormerk schieten. Per oor kreeg je dan een grote mekker, daarna zette je ze neer, schudden ze twee keer met hun kop en dat was het dan weer.
De geitenlammeren mochten blijven (opvolging), die werden wel onthoornd (met name ivm gebruik van de melkstal, met te brede hoorns past dat niet), dat werd netjes onder verdoving gedaan en dan deden we tijdens de verdoving ook de oormerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 22:04 



 
Profiel   

@horsii: dat stalletje gaat nog wel wat werk inzitten zo te zien :)

Ik heb net even de wei in gekeken hoe het met het kalf is, maar ik zie haar niet. Zal wel ergens liggen te pitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:16 



 
Profiel   

Horsii
mooi stalletje om op te knappen.

sneu van dat kalf dat ze het zoonhandig gedaan hebben.
Ik geloof dat ze daar met de koetjes wel meer onhandig aanpakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:38 



 
Profiel   

@dp: ik vrees het ook.
De kleine ligt in de schuilstal.
De massieve kop van de stier aan het 'grazen'.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 10:11 



 
Profiel   

Dat is inderdaad veel te kort. Daar halen ze amper wat af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 10:52 



 
Profiel   

Ja das veel te weinig, lastig als mensen gewoon zonder kennis dieren aanschaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:05 



 
Profiel   

Logischerwijs zou je op termijn ribbetjes moeten gaan zien en dan moet het toch zelfs voor een leek duidelijk zijn dat er iets niet goed is. Voorlopig zit er nog genoeg vlees op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:09 



 
Profiel   

Zo staan er naast de rijvereniging koeien op een mega kaal land vol jkk. Ze loeien als een gek als er iemand bij de rijvereniging is en gaan dan allemaal aan de omheining staan. Ik kan daar echt niet tegen.

We hadden gisteren allemaal toestanden tijdens de clubles. :+ Er waren jongeren de welkomstborden aan het slopen én mensen uit de kantine hadden ze erop betrapt dat ze folie over de wegen en paden aan het spannen waren in de buurt van de rijverenining. Onze mensen kregen een grote mond en toen de etters merkten dat mensen ze gingen filmen, gingen ze er snel vandoor. Even later hoorden we weer lawaai en toen zijn we snel de fietsen weg gaan zetten, uit angst dat ze daar iets mee zouden doen. Bleek dat ze wéér met plastic bezig waren. Een motorrijder die van de andere kant kwam, wist nog net op tijd te stoppen. Hij reed niet hard en had het plastic gezien, omdat er toevallig een stukje los hing/wapperde. De jongens gingen er weer vandoor, maar de mensen uit de kantine konden er één vangen en de motorrijder een andere. Duurde lang voordat de politie er was en in de tussentijd kwamen er steeds meer mensen bij die de jongens hadden gefilmd of hadden achtervolgd, omdat ze ondanks meerdere waarschuwingen niet wilden stoppen met het spannen van plastic. Intussen was één gevangen jongen aan het schreeuwen dat hij 'gekeeld werd door een bejaarde', dus ze zijn maar lang blijven filmen om te bewijzen dat er geen geweld werd gebruikt buiten het vasthouden. De politie kwam uiteindelijk met vijf man om het over te nemen. Ze krijgen volgens mij alleen een waarschuwing voor vernieling. En dat welkomstbord zou mij dan weer geen zak schelen. Er zou maar iemand naar ten val komen... Ik hoop maar dat ze het niet nog eens doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:35 



 
Profiel   

Ja moet nog war gebeuren.
Binnen een jaar hopelijk een nieuwe.
Dus gaan het alleen veilig maken, niet mooi.
Maar we willen de nieuwe stal op het andere perceel en dat is agrarisch met waarden.
Stalletje nu staat nog net in de tuin.
En nog twee shetlander stalletjes, die gaan aks hooi opslag dienen.

Wat een kop hè, idd veel te kort. Zo sneu.
De dieren zijn de dupe van de ontwetenheid.

Lorette, wat een debielen.. komen er makkelijk vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:05 



 
Profiel   

@lorette: die komen er zeker goed vanaf. Er moet duidelijk eerst iets ernstigs gebeuren voor er echt opgetreden wordt ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 13:20 



 
Profiel   

Ik hoop dat de ouders ze nog aanspreken/ aanpakken, maar dat zal ook wel niet zo zijn…..

Dat is idd geen gras, triest.

Ik had vanmorgen les en wat heb ik weer genoten van ons meisje.
Er is nog zat op mijn houding en lijf aan te merken, maar ik geniet zo <3
Dit had ik niet meer verwacht te kunnen en te doen _/-\o_

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:05 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard is het ook.
Fijn dat je zo genoten hebt.


Nou phoeh daar zullen de jongen hun lesje wel van geleerd hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:07 



 
Profiel   

Mooie ruime gang. Daar kun je met recht van genieten :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 183 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen