Stalhouder is paspoort kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:21

Dorine92 schreef:
Ik ent niet. En de paspoorten liggen niet bij de rest. Waarschijnlijk omdat hij een kopie heeft gemaakt en daarna de paspoorten niet op die plek heeft gelegd


Heeft hij zelf een kopie gemaakt?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:24

Nee, het kan niet zomaar. Maar aangezien je er fijn staat, zou ik mijn verlies nemen, want een andere oplossing is er niet zonder onenigheid te krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:24

Dorine92 schreef:
Ayasha schreef:
Dus je wil niet tegen je stalhouder in gaan en je stalhouder zegt dat hij de paspoorten niet heeft. Dan rest alleen nog maar de mogelijkheid om je verlies te nemen.

Tja ik wil het wel maar hij is koppig. Hij zegt gewoon ze zijn hier niet dus jij hebt ze. En vanaf dat moment is het mijn probleem. En als je het je stalhouder moeilijk gaat maken, gaat dat hooguit ten koste van de zorg voor de paarden. Je staat letterlijk klem

oke, dus wat wil je met dit topic?
Dan zal je dus duplicaten moeten aanvragen.
Het alternatief is toch tegen je stalhouder in gaan en dat wil je niet. :) Als er niet met hem te praten valt kwa nog eens zoeken enz. Dan houdt het gewoon op. :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:25

Kinke schreef:
Dorine92 schreef:
Ik ent niet. En de paspoorten liggen niet bij de rest. Waarschijnlijk omdat hij een kopie heeft gemaakt en daarna de paspoorten niet op die plek heeft gelegd


Heeft hij zelf een kopie gemaakt?

Ja

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:27

Ayasha schreef:
Dorine92 schreef:
Tja ik wil het wel maar hij is koppig. Hij zegt gewoon ze zijn hier niet dus jij hebt ze. En vanaf dat moment is het mijn probleem. En als je het je stalhouder moeilijk gaat maken, gaat dat hooguit ten koste van de zorg voor de paarden. Je staat letterlijk klem

oke, dus wat wil je met dit topic?
Dan zal je dus duplicaten moeten aanvragen.
Het alternatief is toch tegen je stalhouder in gaan en dat wil je niet. :) Als er niet met hem te praten valt kwa nog eens zoeken enz. Dan houdt het gewoon op. :)

Ik vind dat dit niet moet kunnen. Dat je volgens de wet ergens toe gedwongen wordt, maar wel financieel verantwoordelijk bent voor wat anderen doen

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:29

dus je staat wel fijn maar als je dit issue doorzet en ingaat tegen stalhouder dan zou je angst hebben voor represailles naar je paard toe?
Dat klinkt dan als niet zo een fijne stal als je aangeeft, of ben ik nu gek of te simpel of begrijp ik het gewoon verkeerd?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:30

Dorine92 schreef:
Ayasha schreef:
oke, dus wat wil je met dit topic?
Dan zal je dus duplicaten moeten aanvragen.
Het alternatief is toch tegen je stalhouder in gaan en dat wil je niet. :) Als er niet met hem te praten valt kwa nog eens zoeken enz. Dan houdt het gewoon op. :)

Ik vind dat dit niet moet kunnen. Dat je volgens de wet ergens toe gedwongen wordt, maar wel financieel verantwoordelijk bent voor wat anderen doen


Volgens de wet ben je gedwongen om binnen een halfuur het paspoort te voorschijn te toveren. Dus als je geluk hebt en dichtbij woont/werkt kan je hem gewoon in je kastje bij je spullen bewaren en zelf afgeven bij eventuele controle. Is dat niet het geval zou ik ergens een sleutel van je kastje neerleggen en dat alleen voor die reden vertellen aan jouw stalhouder. Ik ga bijna wekelijks weg met de trailer en er is nog nooit een probleem van gemaakt dat ik het zo doe, als ze er maar bij kunnen.

En deze strijd ga je zo te horen niet winnen, dus qua kosten zal je je verlies moeten nemen helaas.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:31

Dorine92 schreef:
anjali schreef:

Nou dat vind ik erg overreacting als je verder wel tevreden bent met de stalling.

Dit dus. Voor de paarden is het nergens beter dan hier


Nou dan neem je je verlies van het geld.. en geeft of paspoort niet weer.. of calculeer elk jaar duplicaat paspoort bij de kosten van je paarden..

Als t allemaal top is.. had ik dit topic niet eens geopend!!!

Wat is nou 175 euro pj extra voor top plek voor jou paarden!

Verantwoording voor paspoort bewaren stel je hem vrij van!!

dus 1st zeuren over geld.. maar hij is top..

Zeur dan niet..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:35

Dorine92 schreef:
Ayasha schreef:
oke, dus wat wil je met dit topic?
Dan zal je dus duplicaten moeten aanvragen.
Het alternatief is toch tegen je stalhouder in gaan en dat wil je niet. :) Als er niet met hem te praten valt kwa nog eens zoeken enz. Dan houdt het gewoon op. :)

Ik vind dat dit niet moet kunnen. Dat je volgens de wet ergens toe gedwongen wordt, maar wel financieel verantwoordelijk bent voor wat anderen doen

Volgens de wet kan dit vermoedelijk ook niet of kan je hem op zijn minst blok zetten (hij hoort immers wettelijk gezien dat paspoort te hebben als jouw paard daar staat dus hij is hoe dan ook in fout als hij het niet kan tonen.) maar dat wil je niet. dat jij geen gebruik wil maken van de mogelijkheden die er zijn moet je niet op de wet steken.

Paspoorten van mijn paarden blijven altijd bij mij. Indien ze controle krijgen kan ze me bellen en ben ik meteen daar. De enige die hem ooit gehad heeft was in eerste instantie ook niet van plan om 'm terug te geven. Toen ik daarop mijn mobiel pakte om de politie te bellen om te bemiddelen (ik mag mijn paard immers niet vervoeren zonder paspoort en paard moest er weg.) kreeg ik het paspoort ineens wel. Sinds blijven de paspoorten bij mij.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-08-22 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:37

Wirobelgje schreef:
dus je staat wel fijn maar als je dit issue doorzet en ingaat tegen stalhouder dan zou je angst hebben voor represailles naar je paard toe?
Dat klinkt dan als niet zo een fijne stal als je aangeeft, of ben ik nu gek of te simpel of begrijp ik het gewoon verkeerd?



Nee hoor, je bent niet gek.
Ik zou hier dus voor geen goud willen staan.
Iemand die zo slordig met andermans spullen omgaat is mijn geld niet waardig.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:57

Bel gewoon de controle en laat ze langs gaan. Geef aan dat er geknoei is met paspoorten. Wedde dattie 'm dan heel snel gevonden heeft? De boete is duurder dan een nieuw paspoort voor jou betalen hoor.

(en niet tegen hem zeggen dat je gaat bellen he. Gewoon zonder waarschuwing bellen)

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:02

Ik snap ts heel goed. Degenen die vinden dat ze op haar strepen moet gaan staan hebben misschien hun paarden in eigen beheer,niet afhankelijk van een pensionhouder.Want als je in pension staat ben je wel afhankelijk van de goodwill van de stalhouder en als je paard het daar naar zijn zin heeft slik je zelf maar eens als er wat is.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:06

anjali schreef:
Ik snap ts heel goed. Degenen die vinden dat ze op haar strepen moet gaan staan hebben misschien hun paarden in eigen beheer,niet afhankelijk van een pensionhouder.Want als je in pension staat ben je wel afhankelijk van de goodwill van de stalhouder en als je paard het daar naar zijn zin heeft slik je zelf maar eens als er wat is.



Niet als hij niet netjes is met mijn spullen.

Dan had hij evt een kluis of kast moeten aanschaffen en daar de paspoorten van zijn pensionklanten in moeten doen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:09

Neem je verlies en laat hem de volgende keer een bewijs van ontvangst tekenen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:15

Vraag of hij even onder het kopieerapparaat wil kijken. Kans is groot dat hij vergeten is ze er onderuit te halen of dat ze daar in de buurt liggen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:26

Is er eventueel een familielid van hem die ook weleens op stal is? Dat zou je dan nog voorzichtig kunnen proberen.

Maar als je er verder wil blijven staan. Dan zal je toch zelf moeten betalen. En de paspoorten niet meer aan hem geven. Je hebt geen keus als je daar fijn wil blijven staan.

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:29

Ik zou wel aangifte van vermissing doen bij politie. Het is toch een officieel document. Geen idee of de verzekering iets dekt bij diefstal of vermissing. Het is toch best een flink bedrag. Misschien kun je hem daarvoor aansprakelijk stellen, maar dat kan je beter met een jurist overleggen.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:36

Dingen als aangifte doen en aansprakelijk stellen dat moet je niet doen als je nog op die stal wil blijven.En zeker is dit heel fout van de staleigenaar, dat vind ik ook.Maar zolang het paard het er goed heeft zou ik me rustig houden! Je hebt zo'n man ook nog nodig,bijv. als je paard midden in de nacht ziek wordt.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:58

ElSea schreef:
Volgens de wet ben je gedwongen om binnen een halfuur het paspoort te voorschijn te toveren. Dus als je geluk hebt en dichtbij woont/werkt kan je hem gewoon in je kastje bij je spullen bewaren en zelf afgeven bij eventuele controle. Is dat niet het geval zou ik ergens een sleutel van je kastje neerleggen en dat alleen voor die reden vertellen aan jouw stalhouder. Ik ga bijna wekelijks weg met de trailer en er is nog nooit een probleem van gemaakt dat ik het zo doe, als ze er maar bij kunnen.

En deze strijd ga je zo te horen niet winnen, dus qua kosten zal je je verlies moeten nemen helaas.

:j Vind dit een heel goed advies, voor waar je je duplicaat op kan bergen straks.
Heb je nog meer stalgenoten? Is hij die paspoorten ook kwijt/heb je al bij stalgenoten (er vanuit gaande dat die er zijn) gepolst of zij weten waar die van hun liggen? Zonde van het geld maar goed, als de beste man niet van plan is te gaan zoeken voor je heb je denk ik gewoon pech... -O-

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:19

Indien je er wilt blijven en hem recht in ogen wilt blijven aankijken, moet je zelf de vervangende paspoorten aanvragen. Die zou ik ten alle tijden zelf houden en niet meer aan hem afgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:38

amen schreef:
Dorine92 schreef:

Dit dus. Voor de paarden is het nergens beter dan hier


Nou dan neem je je verlies van het geld.. en geeft of paspoort niet weer.. of calculeer elk jaar duplicaat paspoort bij de kosten van je paarden..

Als t allemaal top is.. had ik dit topic niet eens geopend!!!

Wat is nou 175 euro pj extra voor top plek voor jou paarden!

Verantwoording voor paspoort bewaren stel je hem vrij van!!

dus 1st zeuren over geld.. maar hij is top..

Zeur dan niet..


Fijne toon ook en makkelijk gezegd ook weer :roll:

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:45

Wat een vreemde suggesties worden er hier gegeven, controle op hem afsturen, kom nou toch. Lekker haatdragend.

TS er zit niks anders op dan een duplicaat aanvragen en die kosten voor lief nemen. Heel vervelend maar je kan verder niks. En dan die paspoorten zelf houden en de stalhouder hooguit een kopie geven.

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:47

maar een paspoort is toch een officieel document. wat als het later opduikt bij een ander paard? Ik zou toch bij de instanties melding doen van vermissing.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:49

Temeraire schreef:
Wat een vreemde suggesties worden er hier gegeven, controle op hem afsturen, kom nou toch. Lekker haatdragend.

TS er zit niks anders op dan een duplicaat aanvragen en die kosten voor lief nemen. Heel vervelend maar je kan verder niks. En dan die paspoorten zelf houden en de stalhouder hooguit een kopie geven.

Maar als dat duplicaat er dan eenmaal is zou ik m wel
ZEER duidelijk maken waarom deze paspoort in mijn kast blijft en niet in zijn huis. Hoe hoog, laag, links, rechts hij ook springt. Hij mag t wel even merken dat door zijn laksheid we het nu op mijn manier gaan doen. Vind ik. Maar voor nu ontkomt ts niet aan deze kosten als ze een paspoort wilt hebben tenminste.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:52

TS, niet om het één of ander. Heb je thuis al even goed gezocht?
Je bent niet de eerste die zoiets zou kunnen overkomen :+ .