Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:18



Ik ben zo blij dat ondanks de temperaturen we nog steeds volop gras hebben en het ook nog weer terug groeit zonder sproeien.

Zag gisteren dat er zelfs nog hooi in pakjes is gegaan. Dat was een mooi aantal zo te zien.


@robijntajh Heerlijke rit zo te zien.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:26

Dubbelfun, dan was het gezellig

Belleboef, wat een heerlijk plekje.
Fijn genoeg gras.

Hier groeit het zo bizar snel..
Zo weer maaien en dan binnenkort de frees erdoor. Ik wil geen gras.

Mischien binnenkort drie kipjes ophalen welke weg moeten.
Als ze nog even kunnen blijven.
Moeten nog een hok maken, wil ik doen van een Keter huisje.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:37

Hou er rekening mee dat vossen hele sterke tanden hebben en zelfs door gaas heen komen!

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:14

Ik heb gisteren eens wat paaltjes verzet zodat ze een beetje gras erbij hebben. Had eigenlijk hele nieuwe wei op de planning, maar moet nog even 2 weken wachten op nieuw wormonderzoek. Dan maar beetje strook begrazing.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:40

DubbelFun schreef:
Hou er rekening mee dat vossen hele sterke tanden hebben en zelfs door gaas heen komen!


Ze gaan in de avond gewoon het hok in en de bedoeling is met dazen gaas of voilere panelen de ren te maken.
Maar overdag wel los.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:41

manzano schreef:
Ik heb gisteren eens wat paaltjes verzet zodat ze een beetje gras erbij hebben. Had eigenlijk hele nieuwe wei op de planning, maar moet nog even 2 weken wachten op nieuw wormonderzoek. Dan maar beetje strook begrazing.


Hopelijk zijn ze over twee weken worm vrij.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:46

Leuk trekkertje horsii daar ga je een hoop gemak van hebben.
En kippetjes zijn ook leuk.

Ik zou wel bizar snel groeiend gras willen hebben. Hier knispert het gras gewoon door de droogte.
Hoop echt op regen volgende week

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:02

Ruilen, haha.
Hier weer een aanhanger vol gras afvoeren naar de milieustraat.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:05

Vandaag Fiesta voor het eerst voor de wagen gehad. Ze was vorig jaar beleerd maar daarna niet doorgepakt.
Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:27

Heerlijk uitzicht zo, braaf?

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:35

Wat leuk Belker. Was ze braaf?

Net de stallen staan sproeien. Voelt heel tegenstrijdig, want je wil geen natte boxen, maar strooisel is zo stoffig door dit weer. Hopelijk helpt het. Paard stond vanochtend al weer met hele grote neusgaten van de irritatie.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:40

Heel braaf. Zoekerig, maar dat mag.

Het is wcht veels te droog, hopelijk komt er ook echt goed veel neerslag, maar dat zal wel niet, helaas.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:43

Vooralsnog wordt er hier amper regen voorspeld voor komende 2 weken. Helaas. Hopelijk hebben ze ongelijk.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:41

Het kan weer erg plaatselijk een stevige bui worden, maar dat is meestal 'ergens anders'. De andere optie die ik hoorde was dat de buienstrook uit het oosten al opgedroogd zou zijn voor het hier is. Dus het kan 'vriezen of dooien'... om maar in de juiste terminologie te blijven.

Jasmijntje lag vol in de zon toen ik net ging voeren, maar ze stond wel meteen op.

@Belker: ziet er leuk uit.

Dit zou wel de beste tijd zijn om de stallen eens goed met de HD-spuit te doen en het is zéker hard nodig. Maar ik kan me er nu niet toe zetten.

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:11

Wauwie Belker, wat gaaf. Wat voor wagen heb je?

Manzano: Ik hoor Bennie ook regelmatig hoesten, gewoon van al dat stof. Dus ik sproei de stallen ook. En de bak...

DF: ja dat vrees ik ook: de regen valt steeds ergens anders, of in zo'n hoeveelheid dat het of niets uit haalt of alles gelijk wegspoelt... De voorspellingen zijn niet zo voorspelbaar, dus ik wacht maar af.
Enne,spelen met water is nu juist wel lekker toch?? Dus hup hup aan de slag met de HD-spuit!

Ik blijf vandaag lekker binnen. Daar is het nog koel... Ga zo weer even met de hond naar de waterplas, kijken of ze wil zwemmen...

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:18

Dat klusje had ik gepland in mijn vakantie over 2 weken. Lekker een grote schoonmaak.

Hier knispert het gras ook. Net onkruid is nog groen, verder niks.

Vandaag zadelkamer beetje opgeruimd, was nodig. Kon er amper nog lopen, alles lag van een eind op de grond gegooid. En ik doe het echt zelf :') nadeel van geen stalgenoten, je kunt alleen maar mopperen over en tegen jezelf :')

Ik zag nog een leuk trekkertje voorbij komen van Horsii! Superhandig!

Belker, wat stoer! Gelijk naar buiten sinds zo'n leuke tijd lijkt me wel spannend! Fijn dat ze het zo goed deed.

Heerlijk Robijn! Het is daar toch weer heel anders dan hier, ookal ben je nu maar 'aan de overkant', wij hebben geen bos of mooie duinen bij het strand.

Vanochtend nog gereden met poownie, maar ze is zo met het bit aan het rotzooien. Zodra ik contact heb met het bit dan begint ze met haar hoofd te schudden en haar mond steeds open en dicht. Heel naar om te zien. Ik merk het eigenlijk niet echt met rijden, ik zie het vooral terug op film. Heb al gewisseld van bit en het lijkt iets minder, maar nog altijd verre van ideaal.

In spanje werd ze gereden met een pelham, maar daar mag je in NL geen wedstrijden mee rijden dus daar ga ik me niet aan wagen, want op wedstrijd moet het toch ook lukken met een toegestaan bit.

Iemand ervaring met bitfitters? En weet er iemand 1 in zeeland toevallig?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:40

Dais, ik heb geen bak. Het is of naar buiten of alles opladen en naar de bak. Ze is vorig jaar al beleerd, heeft toen ook een provinciale weg gehad,. Verder hebben we de afgelopen 3 dagen drooggemend.

GD het is een wagen van de Lemerij.
Afbeelding

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:04

DubbelFun schreef:
Het kan weer erg plaatselijk een stevige bui worden, maar dat is meestal 'ergens anders'. De andere optie die ik hoorde was dat de buienstrook uit het oosten al opgedroogd zou zijn voor het hier is. Dus het kan 'vriezen of dooien'... om maar in de juiste terminologie te blijven.

Jasmijntje lag vol in de zon toen ik net ging voeren, maar ze stond wel meteen op.

@Belker: ziet er leuk uit.

Dit zou wel de beste tijd zijn om de stallen eens goed met de HD-spuit te doen en het is zéker hard nodig. Maar ik kan me er nu niet toe zetten.


Ik gok dooien :))

Ja dat zei ik ook van de week tegen m'n vriend. Wil eigenlijk al het stof er weer een keer uit. Maar zo'n gedoe met de stalbedekking etc. En ook echt geen energie voor nog.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:17

Dais, ik heb een hele fijne tandarts/bitfitter gehad in Zeeland jaren geleden. Ik weet alleen niet meer hoe ze heet... Het was in ieder geval fijn om iemand te hebben die mee keek.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:19

@dais: en eens zonder bit rijden een optie?? Kijken wat ze dan met de mond doet .

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:17

Via trust heb ik 1 gehad, alleen trust bitten maar zo wel erachter gekomen dat hij niks bewegelijks in zijn mond wil ongebroken met tongboogje is het geworden

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:03

DubbelFun schreef:
@dais: en eens zonder bit rijden een optie?? Kijken wat ze dan met de mond doet .



Had ik ook al aan gedacht, maar dat ga ik eerst thuis oefenen dan als de paddock weer rijdbaar is... *hoopt op regen*


Vanochtend wezen hardlopen, maar het viel me zwaar. Net of er geen zuurstof in de lucht zat. En de smog laag was ook niet te missen.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:08

Hier vannacht in tuin gekampeerd met dochter. Het was kouddd :brr:
Dat had ik even onderschat haha.

Jaloers op de mensen die nog mooi groen gras hebben. Hier ook een bruine, knisperende savanne!

Heb ze vannacht op mn laatste stukje groene wei gezet en ze staan nu uit te buiken.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:00

Ik heb juist vannacht het zomerdekbed verruild voor een fleecekleedje en het niks te warm gehad.

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:21

Karin_deB schreef:
Hier vannacht in tuin gekampeerd met dochter. Het was kouddd :brr:
Dat had ik even onderschat haha.

Jaloers op de mensen die nog mooi groen gras hebben. Hier ook een bruine, knisperende savanne!

Heb ze vannacht op mn laatste stukje groene wei gezet en ze staan nu uit te buiken.



Gezellig in je eigen tuin kamperen! Dat wil ik ook nog eens doen :D