Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 315 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Kan de link ook niet zien Pol.

Mooie vooruitgang Daihyo!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 00:21 



 
Profiel   

Daihyo: heel veel sterkte. :(:)

En je schuilstal ziet er zo super uit!

Tevens dank dank dank voor jouw tip over de t post palen. Ik kan iedereen die palen in puin moet plaatsen aanraden! Het is niet zo mooi maar wel zeer functioneel. En was appeltje eitje

We hebben ze gisteren in het puin geplaatst en vandaag gaat het open en kan de nieuwe stal in gebruik.


[ img ]

Ook een wadi/poel aangelegd gisteren


[ img ]

Tevens op een aantal voer "inhammen" op de track palen geplaatst voor hooinetten. We hebben nu op iedere lange zijde 2 voer inhammen met per plek 2 palen. Nu op de uitloop nog een aantal palen plaatsen zodat we afwisselend hooinetten kunnen ophangen


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 09:41 



 
Profiel   

Sterkte Daihyo en Superpony! Stress om je gezondheid of die van dierbaren doet veel met je, de hele dag door. :(:)

Leuk om al die werkzaamheden (en spelende paarden) te zien! Hier suddert al een jaar of 3 het plan om wat tuintjes aan te leggen in de paddock. Volgende week eindelijk palen halen! Tijdens dit blackfriday weekend gelijk even draad en isolatoren inslaan :=
[ img ]
Het ontwerp kent 100 edities, maar het lijkt er op dat dit het gaat worden :=

De zandpaddock is bijna 1000m2 en in een L vorm, dit is het kleinste stuk en ongeveer 15m x 15m.

Tis een grote lap zand en de paarden lopen eigenlijk altijd dezelfde route. Af en toe lopen er 2 te dollen maar eigenlijk wordt het grootste deel niet gebruikt.
[ img ]
Hopelijk maken de eetbare tuintjes het wat interessanter. En t is toch weer een extra verrijking.

Tips en input zijn welkom hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 13:31 



 
Profiel   

Ik ben kapot. Maar het ligt er. Zoals ik wilde <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 18:36 



 
Profiel   

Fijn dat er verhard is, zul je blij mee zijn

Prieeltje staat en de paadjes heb ik uitgetekend, nu nog de palen verder plaatsen en koord bijhalen en kan ik de paden klaarmaken. Dan zoeken naar passende struiken die daartussenin komen
Beetje zoals bij jou safe haven
de buitenste rechte paden zijn er al, tractorbanden ook. Rest is nu gras en word dus op een klein stukje na allemaal beplant met paden. Oranje is dat prieeltje waaroverheen frambozen en bramen komen te groeien
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 18:59 



 
Profiel   

Nice!

Hier weer naar het ziekenhuis. Mijn man is daar vanmorgen al heen geroepen. Gisteravond is besloten om te stoppen met de behandeling en starten met morfine. Het is nu wachten tot hij zijn laatste adem uitblaast. Maar zijn hart blijkt sterker dan iedereen dacht. Voor de beste man hoop ik dat het niet te lang duurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 19:24 



 
Profiel   

sterkte met het afwachten en het afscheid nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 19:33 



 
Profiel   

Sterkte Daihyo, heftig, hopelijk is het snel voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:06 



 
Profiel   

Leuk SaveHaven! Ik kreeg net bericht van meerbomen dat er binnenkort berken met kluit op te halen zijn in Bennekom. Geen idee of dat bij jou in de buurt is maar dat is mss een leuke en goedkope manier van aankleden?

Wij hebben vandaag eindelijk een minitrekker gekochte! *\o/*

Mooi werk Daihyo! En sterkte...

Leuke plannen Lynn Nykita.

Waar heb je die puinprikpalen gekocht Maartje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:07 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Fijn dat er verhard is, zul je blij mee zijn

Prieeltje staat en de paadjes heb ik uitgetekend, nu nog de palen verder plaatsen en koord bijhalen en kan ik de paden klaarmaken. Dan zoeken naar passende struiken die daartussenin komen
Beetje zoals bij jou safe haven
de buitenste rechte paden zijn er al, tractorbanden ook. Rest is nu gras en word dus op een klein stukje na allemaal beplant met paden. Oranje is dat prieeltje waaroverheen frambozen en bramen komen te groeien
[ [url=m/Ahfeyl.png]Afbeelding[/url] ]



Ohh dit ziet er leuk uit! Op een ander stukje komt ook een prieeltje of pergola (net wat ik een keer tegenkom op marktplaats). Lang getwijfeld of ik niet liever een wilgentunnel had.
Maar ik wil het eigenlijk zo natuurlijk mogelijk en een wilgentunnel is zo man-made. Dus dan maar op een ander plekje een groot contrast met de natuur en daar een pergola oid := ben benieuwd naar je resultaat!

Heel veel sterkte Daihyo, ook voor je man. Zal een heftige tijd worden Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:12 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Leuk SaveHaven! Ik kreeg net bericht van meerbomen dat er binnenkort berken met kluit op te halen zijn in Bennekom. Geen idee of dat bij jou in de buurt is maar dat is mss een leuke en goedkope manier van aankleden?


Ohh! Dat bericht heb ik nog helemaal niet gehad. Het is 45min rijden maar dat vind ik geen enkel probleem voor boompjes! En laat ik nou ook dol zijn op berken. Thanks voor de tip _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:15 



 
Profiel   

Ik heb je een pb gestuurd met contact gegevens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:52 



 
Profiel   

Sterkte Daihyo.

Het straatwerk ziet er fijn uit zo.

Lynn Nikita, geen idee hoe je het hebt gedaan, dus ben benieuwd.

Bomen acties zijn altijd fijn. Kom ze hier weinig tegen. Jammer, want ons kleine bos bijv staat vol met zaailingen die best overgeplant zouden kunnen.

Wij dachten dat mijn moeder vandaag misschien naar huis zou mogen, maar helaas. Nu maandag waarschijnlijk. Kalium en hb waren gevaarlijk laag en ze moest er nog wat bij hebben. Gelukkig wel iets wat goed te behandelen is natuurlijk tegenover Daihyo haar situatie. Maar met oudere mensen weet je het maar nooit.

Ze hadden hier wat gesloopt, dus laat gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 02:19 



 
Profiel   

Wat voor minitrekker is het geworden Ir?

Sterkte en beterschap superpony.

Mijn schoonvader is vannacht overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 07:33 



 
Profiel   

Sterkte Daihyo, voor het leed fijn dat het zo snel is gegaan

SP beterschap voor je moeder en gefeliciteerd.
Ik wilde eerst ook nog een wilgenwal op een ander pad maar niemand heeft in de afgelopen 2 jaar wilgen gesnoeid op 1 iemand na en die belde pas na een week. Die takken waren dus al dood voor ik het in water kon zetten. Ik heb er maar een wal van gemaakt die ik nu moet verplaatsen. Ik moet 1 boog/ doorgang van het prieeltje afsluiten, wilde dat met een stroomdraadje doen mar misschien maak ik daar dan wel die wal

Prieeltje kwam ik per toeval tegen en is weer eens wat anders. ik wilde eigenlijk hekwerk op sommige stukken zetten voor de frambozen en bramen maar dit is veel leuker.
De paaltjes heb ik nu klaarliggen, ik heb gisteren 30 kunststoffen paaltjes gehaald, ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik heb nu 7 cm doorsnee en dunner hadden ze ivm buigen niet moeten zijn! e veren meer mee dan houten paaltjes.
Ook benieuwd hoeveel palen rot zijn die ik er nu uithaal. Alle 15 houten paaltjes die er nu al staan vervang ik meteen.

ik ga zo het bos in, rondje rijden met een vriendin en wilde erna alles in de grond zetten maar het werkbericht geeft ineens regen aan terwijl het droog zou blijven en vanmiddag wordt mijn vader uitgestrooid. Die is in juni overleden.

Ik zoek mij ook rot voor die gratis struiken acties. Heb mij op 2 plekken opgegeven maar er is nog niks hier in de buurt. Voor de fruitstruiken wacht ik wel toto de Lidl bv weer struikjes in de aanbieding heeft en de rest bestel ik anders wel weer bij een website maar vind ik ook weer zonde geld als ik zie hoeveel mensen die dingen gratis ophalen bij stichtingen. Bomen heb ik geen interesse in, struiken wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 09:45 



 
Profiel   

Daihyo, Gecondoleerd en veel sterkte samen.

Lynn-nikita, gefeliciteerd?? met wat??

Ik ben echt benieuwd naar beeld materiaal.

Toen wij wilgentenen haalden lagen die ook al even, maar sloegen wel goed aan. Heb wat dood spul en dat spaar ik voor een houtwal, maar weet nog niet waar.
Heb genoeg grote takken aan de wilgen om de dode wilgen te vervangen, maar moet het nog even doen.

Ik wil nog wat bomen, maar ook vooral struiken/hagen. Ga die wel bestellen. Heb ook weleens wat bij Lidl gezien en meegenomen, maar niet alles doet het en fruit van hun blijft laag geloof ik. En scheelt qua prijs met kwekerijen niks. Laatste zijn zelfs goedkoper denk ik en vaak ook beter/sterker denk ik wel.

Hier was wel een actie met van die boom bolletjes die je in de grond kon stoppen en er van alles uit zou komen, maar toen wateroverlast gehad en niet goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 14:07 



 
Profiel   

Wilg kan inderdaad best even liggen voor het niet meer lukt. Behalve in de zomer. Als het te warm is dan is het met een paar dagen gedaan maar met temperaturen zoals nu kunnen de takken best een paar weken oud zijn voordat je de grond in gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 15:00 



 
Profiel   

superpony schreef
Lynn-nikita, gefeliciteerd?? met wat??

.


Ik ben echt scheelt blijkbaar. Ik meende dat je hoopte dat zij net voor haar verjaardag naar huis mocht
|o staat er helemaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 21:15 



 
Profiel   

Voor fruitbomen en paar struiken: https://www.corazonshop.nu/product-cate ... e-corazon/
Had in september mix van 10 peer en appelbomen, nu hebben ze veel meer keuze en twijfel ik of ik nog een keer zal bestellen. Meeste boompjes zijn hier al mooi uitgelopen, zelfs met bloesem in november :')

Gecondoleerd Daihyo, dat is snel gegaan.

Vorig jaar ook flink ingeslagen bij de Lidl plantjes markt, ook voor in tuin en goed aangeslagen. Had er ook wat van de Aldi, die zijn allemaal niet aangeslagen.

Ben benieuwd naar je prieel Lynn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 21:31 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
superpony schreef
Lynn-nikita, gefeliciteerd?? met wat??

.


Ik ben echt scheelt blijkbaar. Ik meende dat je hoopte dat zij net voor haar verjaardag naar huis mocht
|o staat er helemaal niet


Ow, haha, zo. Kan gebeuren he :o :D

Ze mag morgen naar huis. Moet nog een onderzoek en dan gesprekken met meerdere artsen, maar dan mag ze vrijwel zeker wel naar huis. De rest komt later. Ze gaat nooit naar een arts en nu hadden ze nog wat gezien en pakken goed door.

@Ethelate; daar hadden wij 10 perenbomen vorig jaar en maar 1 doet het. Netjes gedaan zoals het moet en ook vruchtbare grond hier, maar hij kwam eigenlijk te laat in het seizoen toen bezorgen en ze waren ook al droog.

Wilde het nog wel een keer proberen en dan ook appel, maar wil eigenlijk geen fruitbomen waar de paarden erbij kunnen, althans niet als alles valt en dat kan best veel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 03:01 



 
Profiel   

Bedankt voor de link, ik ga eens vergelijken met kwekers in de buurt aar denk dt dit toch voordeliger is Hoop dat ze hier wel aanslaan, tot wanneer is zoiets nog te planten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 08:08 



 
Profiel   

Nu is juist de tijd om te planten. Eigenlijk het hele najaar, behalve als het vriest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 09:42 



 
Profiel   

Maar kan ook rustig in januari nog hoor. Onze haag in jan gezet en die staat er stralend bij. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 09:44 



 
Profiel   

Bij levering zei die man “48u in water zetten”, viel net in opleidingsweekend dus hebben 3 en 4 dagen in bak regenwater gestaan en zoals het er nu uitziet, zijn ze alle 10 aangeslagen. Sommige helemaal uitgelopen in blad, 2 met bloesem en andere alleen wat knopjes. Dus ben benieuwd in het voorjaar, of dat ze nog in normaal ritme komen ;)
Je kan laag, midden of hoogstam kiezen, ik heb allemaal laagstam fruitbomen, met idee dat het fruit nooit ver kan vallen.

Plantgoed van Heg en Landschap was afgelopen winter eind januari en is ook 85% wel aangeslagen. Voor dit jaar is het al komend weekend ophalen, had eigenlijk weer op januari gehoopt want komt qua planning slecht uit. Gelukkig dit keer maar 400 ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 12:18 



 
Profiel   

AAAHH ik ben blij! Wij zijn al een tijd bezig met de voorbereidingen op de grote verbouwing van onze paardenschuur. Krijg net van de aannemer de eerste planning door en als het meezit gaan ze al half januari starten! Zo gaaf!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 18:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 315 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen