Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 316 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Fijn Maartje, ban de palen. Heb je ook nog van die doppen erop? Ik had ze eerst ook niet, maar uiteindelijk toch maar gekocht voor de veiligheid.

Fijn Ir! Weer een nieuwe fase!

Ik kan deze week wat planten ophalen. Veel rozenstruiken. Mooi, want ik wil een deel beplante waar dat puin onder zit. En de roos is daar wat beter voor dan de wilgen die ik nog ergens neer wil zetten.

Ik vind Tuinplant.nl overigens heel aardig geprijsd (planten uit de volle grond). Ik wil daar de wilgenstruiken vandaan halen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 18:34 



 
Profiel   

Ja, de wilgen! Ik zal deze week even inventariseren hoeveel ik nodig Daihyo. Dan kunnen evt samen bestellen. Ik heb veel nodig dus dat levert vast mooie korting op.

Ik heb bij Nedlandic T-palen besteld, dat zijn de goeie toch? Waar dienen die doppen voor, voor als er iemand op zo'n paal valt? En moet je speciale isolatoren hebben ervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 18:40 



 
Profiel   

Ja en ja :D
Ik heb ze toen bij Agrishop besteld. En ook de isolatoren en doppen.
https://www.agrishop.nl/schrikdraad/per ... DPEALw_wcB
Geen idee of dat dezelfde zijn eigenlijk, lijkt me wel. Nedlandic heeft ook de isolatoren: https://www.nedlandic.nl/isolatoren-sch ... tuks_zwart
https://www.nedlandic.nl/isolatoren-sch ... tuks_zwart
Maar die heb je wel nodig. Gewone isolatoren passen er niet op. Die voor de t palen klik je er zo op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 18:54 



 
Profiel   

Heb ik al verteld dat se gevraagd hebben of ik kleine Ximo zou willen hebben?
Ik heb maar ja gezegd.
Ik bedoel, dat bekkie. Die 3 samen zijn zo <3
Die kun je toch niet uit elkaar halen?
En zo gaan we dus van 2 naar 3 grasmaaiers :+
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 19:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Tegen zo'n koppie nee zeggen is inderdaad wel heel erg lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 19:55 



 
Profiel   

Hallo,
Leuk topic dit! Bijlezen bleek niet echt te doen, maar ik heb wel heel veel plaatjes gekeken. Erg leuk om te zien waar iedereen mee bezig is!

Wij hebben vier jaar geleden ons PP aangelegd, en sinds dien is er niet zo heel veel meer veranderd, op wat kleine dingen na. De bodem vraagt natuurlijk, zoals bij iedereen, het meeste onderhoud. Bij ons wordt dit vooral veroorzaakt door de dikke laag klei die door een van de vorige eigenaren op het perceel is aangebracht. Ooit was ons perceel een zandafgraving, maar tegenwoordig heeft het archeologische waarde (ja, echt!), waardoor graven en keren niet is toegestaan. Maar met regelmatig zand opbrengen lukt toch goed om de winters moddervrij door te komen.

Een paar plaatjes dan.. want daar was dit topic voor...

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 20:35 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Leuk SaveHaven! Ik kreeg net bericht van meerbomen dat er binnenkort berken met kluit op te halen zijn in Bennekom.

O, daar woon ik! Kan je mij ook een PB doen met die gegevens? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 20:46 



 
Profiel   

Mooi Miepjo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 22:36 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wat voor minitrekker is het geworden Ir?

Sterkte en beterschap superpony.

Mijn schoonvader is vannacht overleden.


Gecondoleerd met jullie verlies. Y;(


Ir111 schreef
AAAHH ik ben blij! Wij zijn al een tijd bezig met de voorbereidingen op de grote verbouwing van onze paardenschuur. Krijg net van de aannemer de eerste planning door en als het meezit gaan ze al half januari starten! Zo gaaf!

Wat fijn! Hoe is het nu en wat zijn de plannen?


Daihyo schreef
Fijn Maartje, ban de palen. Heb je ook nog van die doppen erop? Ik had ze eerst ook niet, maar uiteindelijk toch maar gekocht voor de veiligheid.

Fijn Ir! Weer een nieuwe fase!

Ik kan deze week wat planten ophalen. Veel rozenstruiken. Mooi, want ik wil een deel beplante waar dat puin onder zit. En de roos is daar wat beter voor dan de wilgen die ik nog ergens neer wil zetten.

Ik vind Tuinplant.nl overigens heel aardig geprijsd (planten uit de volle grond). Ik wil daar de wilgenstruiken vandaan halen.

Wij hebben er geen doppen op ze kunnen eigenlijk niet aan de palen komen want aan de ene kant zit de stroomdraad erop en aan de andere kant is het ook afgerasterd omdat er er een (extreem schuine) helling zit.

Zijn rozenstruiken ook paardvriendelijk qua eten?

Wij willen hier en daar ook nog eea beplanten oa op die helling nu groeit er vooral onkruid dat vervolgens tegen de stroomdraad komt.
Ir111 schreef
Ja, de wilgen! Ik zal deze week even inventariseren hoeveel ik nodig Daihyo. Dan kunnen evt samen bestellen. Ik heb veel nodig dus dat levert vast mooie korting op.

Ik heb bij Nedlandic T-palen besteld, dat zijn de goeie toch? Waar dienen die doppen voor, voor als er iemand op zo'n paal valt? En moet je speciale isolatoren hebben ervoor?


Ja speciale isolatoren die je er omheen klikt heb ze net als daihyo bij agrishop. Maar wij hebben dus die doppen niet omdat ze er toch niet aan kunnen.
Miepjo schreef
Hallo,
Leuk topic dit! Bijlezen bleek niet echt te doen, maar ik heb wel heel veel plaatjes gekeken. Erg leuk om te zien waar iedereen mee bezig is!

Wij hebben vier jaar geleden ons PP aangelegd, en sinds dien is er niet zo heel veel meer veranderd, op wat kleine dingen na. De bodem vraagt natuurlijk, zoals bij iedereen, het meeste onderhoud. Bij ons wordt dit vooral veroorzaakt door de dikke laag klei die door een van de vorige eigenaren op het perceel is aangebracht. Ooit was ons perceel een zandafgraving, maar tegenwoordig heeft het archeologische waarde (ja, echt!), waardoor graven en keren niet is toegestaan. Maar met regelmatig zand opbrengen lukt toch goed om de winters moddervrij door te komen.

Een paar plaatjes dan.. want daar was dit topic voor...

[ [url=m/Z9PcDY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zOv4cX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/syzXUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z8A45Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B6LRSU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/toL9dd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8yDGDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EkTYz5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8xmeku.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ziet dat er mooi uit wat heb je daar voor hooi voer ding staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 09:20 



 
Profiel   

Mooie plaatjes miepjo.

Daihyo: gefeliciteerd met je 'uitbreiding'.

https://www.melkvee.nl/artikel/597985-k ... ree-bevat/
Ik vond deze heel interessant. Als ik het even door vertaal kan weegbree dan interessant zijn voor een paardenweide. Minder energiewaarde en iets minder lekker dus wat minder opname. Maar wel goed voor je bodem.

En er worden ook wat gezonde kenmerken aan toegeschreven vanuit de 'kruidenvrouwtjes' hoek.
https://herboristengilde.nl/de-smalle-weegbree/

(en daar ben ik blij mee want dit is één van die spontane kruiden die in onze wei zijn komen wonen :+ , ik heb soms nog steeds hulp nodig bij omdenken: dit is kruidenrijk niet onkruid :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 10:05 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Zijn rozenstruiken ook paardvriendelijk qua eten?

Jazeker! Wij hebben de Rosa Rugosa staan en Wilde Roos. De Wilde Roos doet het hier niet geweldig (zand/leem grond). Die maakt vooral lange sprieten en is niet erg struikig. De Rosa Rugosa doet het geweldig. Ik heb mega veel rozenbottels, het groeit snel (na 2 jaar heb al een flinke struik) en het is net onkruid, hoe je t ook mishandeld het jaar erop staat het weer in volle glorie. Ben erg blij mee.

Deze staakjes heb ik 2 jaar geleden geplant. Heb ze na een jaar goed kort gemaakt en dit jaar had ik een mooie volle struikenrij van een meter hoog. :D Waar ik nu natuurlijk zo snel geen foto van vind.

[ img ]


Maartje1990 schreef
Wat fijn! Hoe is het nu en wat zijn de plannen?


Het asbestdak gaat eraf, gordingen vervangen, al het houtwerk (deuren/luiken) zijn rot dus wordt nieuw, de gevelbeplating is nu (verrot) hout en wordt metaal houtlook. De constructie wordt aangepast zodat we de palen die in de loopstal staan kwijt zijn en de achteruitgang wordt een meter verhoogd. De betonvloer gaat eruit (daar trappen ze nu gaten in tot op de betonroosters, met matten wel op te lossen maar niet hoe je t wil) en er komt (nav jouw vloer :D ) een mooie nieuwe betonvloer in.

Hier zie je zo'n paal, daar hebben we er vier van. Ze staan niet echt in de weg maar handig is het ook niet en al helemaal niet mooi. Je ziet ook de matten liggen. Behalve dat het goed is voor de voeten liggen ze er dus ook om te voorkomen dat de vloer verder kapot gaat.
[ img ]


De grote toegangsdeuren voor en achter worden deelbaar. Dat is een luxe die we nu niet hebben en die me én heel mooi én heel praktisch lijkt. In het nieuwe geisoleerde dak komen 2 lichtdoorlatende platen zodat het nog lichter is in de stal. En nog wat kleine dingen omdat we dan toch aan het klussen zijn, nachtverlichting zodat je niet groot licht aan hoeft te doen als je s avonds laat nog even de laatste ronde loopt. Een schapje met gootsteen in het melkhok etc. Kleine dingen die al een tijdje op de lijst staan maar waar het niet van komt.

De schuur heeft gewoon veel achterstalling onderhoud. We hebben besloten dat we nu alles in 1x goed willen doen zodat wel voor de komende 40 jaar klaar zijn (tegen die tijd zijn wij dood en is de zorg voor een ander :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 11:16 



 
Profiel   

Miepjo schreef
Wat ziet dat er mooi uit wat heb je daar voor hooi voer ding staan?


Dat is een automatische hooiruif. Daar hebben we er drie van staan.
Ze zijn zo ingesteld dat hij elke 1,5 uur 20 minuten open gaat. Dus dag en nacht 20 minuten open en dan 70 minuten dicht. Heel handig.

Zo ziet hij er dus open uit.

[ img ]

En zo als hij dicht is.

[ img ]

Dan hebben we nog 1 extra ruif waar de likstenen in liggen, en waar we af en toe wat extra hooi in doen als het super slecht weer is, of om de lastpakken af te leiden als we klusje rond de ruiven doen.

[ img ]

Wij bestellen altijd de gemengde paardenhaag voor zandgrond bij Paard & Plant. We poten elk jaar enkele tientallen meters. Heel leuk om dan het verschil te zien, hoe hard het groeit in een jaar. Met een jaar of drie heb je echt al een serieuze heg, en de paarden vinden het heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 11:24 



 
Profiel   

Wat een geniaal ding dat open en dicht kan zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 11:27 



 
Profiel   

Heb je een link van die hooiruif?
Wat een mooi ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 13:57 



 
Profiel   

Mooi miepjo!!

Ir11, veel plannen. Zou de hele oude schuur ook wel willen aanpakken, maar hij staat eigenlijk ook op de verkeerde plek. Maar voor verplaatsen moeten we weer zoveel veranderen.

Daihyo, Gefeliciteerd met Ximo. Dat moest zo zijn. En ik kan je geen ongelijk geven. Ben ook gek met onze 2 shetjes.

Helaas gister een slecht gesprek in het zkh, totaal onverwacht en komen nu in een zeer hectische tijd. Dan baal ik wel van de afstand en dat we vanwege de dieren toch net moeilijker weg kunnen soms. En het is dubbel, want het gewone leven gaat ook door, ook al lijken dingen soms minder belangrijk nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 15:16 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Heb je een link van die hooiruif?
Wat een mooi ding

https://www.equipona.com/powerraufe
https://www.bb-equipment.de/powerraufe/
De Duitse pagina is van de producent

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:43 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Zijn rozenstruiken ook paardvriendelijk qua eten?

Wij willen hier en daar ook nog eea beplanten oa op die helling nu groeit er vooral onkruid dat vervolgens tegen de stroomdraad komt.


Nou en of, alle rozen zijn eetbaar. Wij hebben rosa rugosa, rosa rubiginosa en rosa canina.
Rugosa is zowel bij mij als bij de paarden favoriet. De andere twee worden echt in korte tijd gigantisch. Helaas geen foto van de bloei, maar het is een enorme zee van bloemen in het voorjaar!
Als je hier de bottels ziet, kun je je er misschien iets bij voorstellen:

[ img ]

En even ter illustratie hoe groot het wordt als je het lekker wild laat groeien:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 21:35 



 
Profiel   

Wauww super gaaf!

Wij hebben afgelopen zaterdag 3 boompjes gepland. Volgend jaar wil ik ook struiken gaan planten. Weet alleen nog niet helemaal welke. Er is zoveel keuze! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 10:17 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
En even ter illustratie hoe groot het wordt als je het lekker wild laat groeien:

Snoei je dat dan vanaf het aanplanten al helemaal niet? Of snoei je het jaarlijks iets minder kort af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:38 



 
Profiel   

Nee ik snoei het helemaal niet. De paarden overigens wel _O-
Daar waar ze bij kunnen blijft de haag veel smaller en rechter t.o.v. de kant die ze alleen kunnen bereiken als de weide open is.

Het is maar net wat je wilt. Ik vind dit wilde wel leuk en het past bij de omgeving. Ook verhouten ze een beetje aan de onderkant (maar daar zie je niks van door de overhangende takken) wat weer plek geeft voor hazen, fazanten, de kippen, vogeltjesz etc.

Ook eten de paarden zo in verschillende houdingen. En op sommige plekken kunnen ze er doorheen kijken en op andere plekken is het spannend en interessant wat er aan de andere kant gaande is omdat ze het niet goed kunnen zien. Ze zijn er dus vaak te vinden. Ik vind het écht een verrijking.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 06:03 



 
Profiel   

hoe doen jullie het met nieuwe wilgen planten? gewoon de stok in de grond of eerst wortels aan laten komen?

ik heb nu zo 5 toekomstige wilgen staan. ik heb ze nu in een spesicub met water staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 21:15 



 
Profiel   

Kan allebei :) Volgens mij is de ene methode ook niet succesvoller dan de andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 21:32 



 
Profiel   

Als je grond nat genoeg is kan je ze er zo in zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 21:45 



 
Profiel   

Nog een beetje van de bast eraf halen aan de onderkant en dan zo in de grond zetten. Werkt hier super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 10:05 



 
Profiel   

Hmm denk dat ik ze nog maar een tijdje in het water houd, de grond is hier nog heel droog...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 316 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen