Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 48 [ 1187 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Van wei naar equihabitat

 
Profiel   

De tegels liggen in L-vorm. Binnenin is een paddock van 6x6
Hier kun je het beter zien
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 19:02 



 
Profiel   

O ja zo is het inderdaad duidelijker te zien. Mooi hoor zo kunnen ze nog lekker droog liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 19:51 



 
Profiel   

Ik volg ook graag! Wat wordt het prachtig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:36 



 
Profiel   

Ja ben er ook heel erg blij mee!
[ img ]

Het zand is heerlijk mul. Mooi bedje. Karretje had er moeite mee :))
[ img ]

Noura checkt nog even of hij echt leeg was.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 20:17 



 
Profiel   

Ben je met al die regen van dit weekend niet ontzettend blij dat je weg bent op je oude stek?
Dit is toch echt vele malen beter zo hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 13:56 



 
Profiel   

Dat zand ziet er echt comfortabel uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 14:42 



 
Profiel   

deedee19 schreef
Ben je met al die regen van dit weekend niet ontzettend blij dat je weg bent op je oude stek?
Dit is toch echt vele malen beter zo hoor!

Ja 300%. Echt heel blij dat we nu hier staan. Hier zijn er ook wel plekken die niet helemaal goed zijn. Zeker nu de vrachtwagen er overheen gereden is. Maar alleen op een regenachtige dag. Zodra het een dag niet regent, is de grond ook al veel droger. Het zakt enorm snel.

Bommeltje_ schreef
Dat zand ziet er echt comfortabel uit :)

Ze hebben er vandaag voor het eerst in gelegen :+
Ze liggen liever op de natte grond :+
Maar goed, het is fijn te weten dat ze ook droog kunnen liggen in het zand. Als ze willen :+

De poetsplek is er ook. Gemaakt van steigerbuizen. Een meter de grond in geslagen met de palenrammer en vast gezet met snelbeton. Dat gaat nergens meer heen voorlopig. Fijn om zo’n plek te hebben bij de zadelkamer, op de stenen. En er kan nog een hooinet aan ook. Altijd fijn, een extra plek.
En daar achter zie je ook een van de slechtere plekken waar de vrachtwagen en kraan hebben gereden. Nu ligt er water op, morgen is dat alweer weg gezakt. Zo snel gaat dat hier :))
En hopelijk is het volgend jaar ook weer anders en bijgekomen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 18:15 



 
Profiel   

Oh.. Ik geniet zo van je topic van alle ontwikkelingen!
Lees steeds met heel veel plezier mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 21:46 



 
Profiel   

Thanx :D

Afgelopen week is hectisch geweest. Mijn schoonvader is afgelopen weekend overleden en we zijn er erg druk mee geweest. Tussendoor wel heerlijk naar de paarden kunnen gaan. Fijne manier om je hoofd weer even tot rust te laten komen.
Laura was er ook weer, dus we hebben een mooi rondje met het gespuis gedaan.
Noura was wat eehm... fris :):) :+ Ximo en Jim waren fantastisch zo samen :+:
[ img ]

[ img ]

Oh, de poetsplaats is ook goedgekeurd. Wat enorm handig!
[ img ]

[ img ]

En hoe heerlijk is het dat ze in november gewoon dagelijks nog een uurtje de wei op kunnen <3
[ img ]

[ img ]

Oh, het karretje is helaas wel gesneuveld. Die moeten we even fixen. Hopelijk is het zo simpel als het er uit ziet: met 4 moertjes/bouten het wiel weer vast zetten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 10:06 



 
Profiel   

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader!
Fijn dat je nog even langs de paarden kon, ook voor ontspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 12:13 



 
Profiel   

Aaaah, Jim en zijn geleidepony <3

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 12:19 



 
Profiel   

Paarden zijn het beste medicijn <3

Vandaag de kleine gup de bbp op gedaan. Ze kent de pad al. En de longeersingel. Die laatste was de 1e keer wel enorm spannend. Maar na een paar keer doen was het okee. Acceptabel. Of nou ja, het werd getolereerd :+

Vandaag met een zak vol snoepjes de bbp geoefend. Dat ging vrij vlot al goed. Zelfs mee wandelen ging okee. Tot ze van me af op een cirkel moest stappen. Ze is zo hypergevoelig op haar lijf, met alles. Het achterste stuk op haar rug was dan ook de druppel. En dan staat ze dus gewoon recht overeind naast je. Gelukkig had ik dat al een paar keer gezien en rust kan je redden zeg maar. Dus met veel rust en praten en snoepjes overtuigd dat ze echt niet aangevallen werd. En toen liep de knappe dodo zomaar in stap in een cirkel om me heen. Linksom dan. Rechtsom was nog ff spannend. Maar een paar pasjes gedaan en toen ze begon te geeuwen zijn we gestopt. Ze is snel vol zeg maar.

Maar trots op mijn knappe kind <3
Weer een stapje verder in de grotepaardenwereld. Ze vond zichzelf overigens daarna heel wat en dat moest ze even laten merken naar de rest _O-

Geen foto’s helaas. Ik had mijn handen vol zeg maar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 17:16 



 
Profiel   

Heb ik trouwens al verteld dat ze gevraagd hebben of ik Ximo wil hebben. Ik heb maar ja gezegd <3

Dus straks heb ik naast een graflinger en paint in the ass ook nog mijn eigenste oliebol :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 18:14 



 
Profiel   

Aan de ene kant gecondoleerd met je schoonvader. Aan de andere kant gefeliciteerd met je eigen oliebol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 18:48 



 
Profiel   

Leuk toch, heb je straks een Jim en een Jimmy.

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:07 



 
Profiel   

Gecondoleerd.. zal wel een dubbel gevoel zijn ergens.. aan de ene kant rust voor hem maar voor de achterblijvers zwaar.
Fijn dat de paarden je dan helpen. En ximo is echt een snoetje om te zien he <3 ondeugende oliebol

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 21:19 



 
Profiel   

Bedankt.

Pfff, had gehoopt zelf een rondje te kunnen rijden vanochtend. Helaas iets verkeerds gegeten denk ik. Ik heb al vanaf vannacht een innige relatie met het toilet… :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 10:45 



 
Profiel   

gecondoloeerd met het verlies van je schoonvader.

Er zijn veel virusjes op gang. Nu corona onder controle is beginnen die andere virussen zich nu weer te roeren omdat die de afgelopen 2 jaar geen kans hebben gezien om zich te verspreiden.

Je eigen oliebol hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:04 



 
Profiel   

Stille meelezer hier...

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.

Wat fijn dat je Ximo mag hebben, voor beide een win win situatie denk ik. Een beter plekje dan dit kan hij niet hebben en voor jou is het fijn om te weten dat hij niet ineens weg hoeft, zeker omdat het zo'n goede maatjes zijn onderling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:13 



 
Profiel   

Ah lief van je!

Goedemorgen. Bij gebrek aan beter staan ze stro te eten. Ze doen het er maar even mee :+
Die bult links wordt onze heuvel. Plan is om de wei in 4 te splitsen met paden van voor naar achter en links naar rechts met de kruising op de heuvel. Op de hoeken ga ik dan een kruidenmengsel zaaien en afsluiten. En dan houd ik 4 snackweitjes over. Zo kan ik de 2 linker makkelijk afsluiten, met de track erbij voor de esdoorn. En houden ze toch een pad midden door en 2 hoge weitjes voor de winter. Maar goed, dat is voor het voorjaar. De bult moet eerst in gaan klinken :+
[ img ]

Ze staan bij ons nog steeds dagelijks een uurtje op de wei. Heerlijk!
[ img ]

En ik heb zelfs nog een rondje met Jim gemaakt <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 08:08 



 
Profiel   

Ik heb vandaag een zooi planten gehaald. Ongeveer 15 rosa rugosa in verschillende kleuren. Hoeveel van wat wordt een verrassing van het voorjaar :))
Ik heb ze in het afgezette hoekje tegenover de schuilstal gezet.
[ img ]

[ img ]

Je moet in deze tijd niet bang zijn voor wormen. Ze waren echt ENORM :+
[ img ]

En er zaten ook ongeveer 15 wilgen bij, gemixt. Volgens mij vooral de geoorde wilg en de amandelwilg.
En 3 hazelaars <3
Die staan in een kleine haag ban zo’n 5 meter langs de wei.
Ik heb nog 5 kleinere wilgen, die gaan bij ons de voortuin in. Die staan nu ook samen ingekuild. Inderdaad gat in de grond, planten er in, gat weer dicht. Van de week gaan ze op hun plek de grond in.
[ img ]

Alles onder toeziend ook van de pony’s <3
[ img ]

Daarna snel gevoerd, met hulp :roll: _O-
[ img ]

Ik heb nog een hooinet opgehangen aan onze nieuwe poetsplek, bij de tegels. Maken ze graag gebruik van.
[ img ]

Jim koos vandaag voor de zak in de boom. Die moest wat agressie kwijt geloof ik _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 18:07 



 
Profiel   

heerlijke plaatjes weer. was ff benieuwd welke camera jij hebt hangen.. ik kijk ook rond naar een nul deze ziet er wel goed uit als ik je foto s zo zie..
Je hebt het vast al opgemerkt in je topic maar kan het niet 123 vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 12:18 



 
Profiel   

Hij is van 4gcamera.nl. Met zonnepaneel en 4g kaartje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:28 



 
Profiel   

Echt heel leuk om te zien wat een mooi plekje je er van aan het maken bent! Ben benieuwd hoe het er dit voorjaar uit gaat zien als alles in het blad komt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 14:34 



 
Profiel   

Ja ik ook! Ik hoop heel erg dat alles aanslaat.
Ik heb nog een strook van 5x1,5m over voor beplanting. Maar ik wil wat anders dan wilg en rozen. Dus na wat info in winnen kom ik op duindoorn, zwarte bes, bosbes, nog een paar hazelaars en kornoelje. Weer heel andere kleurstellingen en besje. De bessen zijn beiden vrij prijzig omdat ze in pot worden gekweekt, ipv dat je ze uit de volle grond kunt kopen.

En dan heb ik nog 3 ladders van een klimrek waar ik frambozen op wil laten klimmen. Ik twijfel alleen nog waar ik die neerzet. Plan was eerst een boog, maar dat wordt wat ingewikkeld. Dus ik denk dat ik ze maar gewoon schuin tegen een hoge fruitboompaal zet ofzo. Of op zijn kant, zodat ik een laag groen muurtje kan maken met framboos ofzo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 19:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 48 [ 1187 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen