Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 20 [ 488 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Omheining aanpassen ivm wolf

 
Profiel   

Misschien aan de achterburen uitleggen dat het je heel erg spijt dat je hun mooie uitzicht af moet nemen, maar dat je geen andere keus hebt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:54 



 
Profiel   

Hier kan ik dus best boos worden.

Politiek en milieuclubs: het is uw verantwoordelijkheid om uw vee veilig te houden. De wolf is 'leuk'
ook politiek: maar je mag geen veilig hek bouwen. Je mag wel een haag zetten. Wat je in de tussenliggende jaren doet om je vee veilig te houden, kunnen we je niet mee helpen. Succes he

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:52 



 
Profiel   

Mac dat zal dan idd moeten als er echt niets anders kan. Maar ik ga liever eerst voor iets waar ik daarna minder werk aan heb.

Pol013 idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:02 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
... dat is ook wel weer eens een invalshoek:
'Geen vergunning nodig, want een haag is geen bouwwerk.'

Klopt, maar op agrarische (weide) grond mag je geen heggen en bomen laten groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:18 



 
Profiel   

Brainless schreef
Janneke2 schreef
... dat is ook wel weer eens een invalshoek:
'Geen vergunning nodig, want een haag is geen bouwwerk.'

Klopt, maar op agrarische (weide) grond mag je geen heggen en bomen laten groeien.


En dat is precies met wat ik bedoel je kan gewoon beter iets doen want niemand weet wat wel en niet mag... De gemeente heeft zelf aangegeven dat een haag dus wel mag!

Ik kan het zelf trouwens nergens terug vinden van 1 meter dat dat wel zou mogen qua hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:26 



 
Profiel   

Bij ons komt waterschap regelmatig controleren of wij geen begroeiing hebben naast de sloten.
Hier mag een haag niet, geeft ook problemen met het schouwen van de sloten. En laatst moest ook de omheining weg omdat ze met de sloten aan het werk gingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:55 



 
Profiel   

Mac schreef
Maar die heeft geen stekels toch?
Meidoorn en sleedoorn eten paarden in principe ook wel. Maar langs de buitenkant niet natuurlijk.


Ja, de wilde hier wel. Vreselijk ook. Van die hele gemene.

Paarden eten alleen de bladeren, maar het belemmert wel de groei als zij veel snoeien.


joyce83 schreef
superpony schreef
Tja, waarom is een haag belemmerend voor de buren?

Toch zou ik de reactie van max 1 meter naar Den Haag sturen. Hoe meer ze daar gaan beseffen dat er grenzen zijn aan; verplicht je vee beschermen, hoe beter.


omdat de buren nu vanuit hun woonkamer als uitzicht op onze wei uitkijken. Had misschien beter achterburen kunnen zeggen. De buren naast ons zullen dan ook geen uitzicht meer hebben over het veld.

Naar Den Haag sturen is idd een optie. Maar kanttekening, het is nog niet gezegd dat het absoluut niet mag. Misschien mag het wel, maar dan moet ik wel bestemmingsplan laten wijzigen en dan is bovenop de kosten die ik dan maak voor de omheining ook nog eens legekosten.
Dus wil je het gewoon netjes volgens de regels doen kost het extra, kost het meer tijd en heb je kans dat het niet mag.
Doe je het maar gewoon op de gok dan heb je kans dat niemand iets zegt, maar ook dat je weer alles kan afbreken en weer opnieuw kan investeren in een omheining.


Tja, dat is dan heel jammer. Uitzicht is een luxe. Je kan nooit verwachten dat buren altijd alles open en bloot laten.

Naar den Haag sturen is een hele goede optie, want hoe meer mensen zoiets sturen, hoe meer ze daar zien dat hun uitspraken en oplossingen nog niet zo makkelijk zijn als ze doen voorkomen. Ja, tenzij op stal hun oplossing is, maar dan moeten we daar weer op gaan reageren met welzijn, gezondheid en natuurlijke behoefte.


Brainless schreef
Bij ons komt waterschap regelmatig controleren of wij geen begroeiing hebben naast de sloten.
Hier mag een haag niet, geeft ook problemen met het schouwen van de sloten. En laatst moest ook de omheining weg omdat ze met de sloten aan het werk gingen.


Hier komen ze elk jaar de schouwsloten doen en er groeit gewoon braam. Onze omheining staat echt aan de slootkant en dan groeit er braam en begint direct de sloot achter en aan 1 zijkant.
Normaal snoei ik de braam in najaar zodat die niet sneuveld door hun, maar dit jaar waren ze vroeg en is er een beetje kapot getrokken. Maar ze doen nooit moeilijk.
We hebben zelfs 2 dammen, waarvan 1 met een sluis waar ze omheen gaan.

Nog erger; onze paarden lieten we daar grazen en hadden dus draad gespannen. Dat hebben ze 2jr lang netjes weggehaald en weer teruggehangen. Afgelopen jaar hing het niet, dus hadden ze er geen last van.

Ze werken wel heel onlogisch, want ze komen de sloten schoonmaken voor al het blad valt.

Op een paar stukken hebben we braam naar ons gaas getrokken zodat het rechtop blijft en niet in de sloot gaat hangen, maar wat aan onze kant groeit blijven ze verder wel vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:51 



 
Profiel   

Brainless schreef
Janneke2 schreef
... dat is ook wel weer eens een invalshoek:
'Geen vergunning nodig, want een haag is geen bouwwerk.'

Klopt, maar op agrarische (weide) grond mag je geen heggen en bomen laten groeien.


Bij ons mocht dat wel, onbeperkt en zonder vergunning. Wat raar dat dat blijkbaar per regio verschilt >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:24 



 
Profiel   

Scheelt dat er hier geen sloten om het perceel zijn, misschien dat het daarom wel kan? Maar de wolf is nu dichtbij, en haag planten is leuk en over 5 jaar of verder misschien effectief maar wat in de tussentijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:56 



 
Profiel   

Kunnen we het gehak op milieu clubs hier buiten laten...?

(Onterecht en off topic. De wolf is hier op eigen poten gekomen, beschermd door internationale verdragen. Gewoon politiek dus.)


@ Brainless: in de Randstad heb je heel veel 'pestbosjes' (ivm miltvuur, als ik mij goed herinner) in agrarische weiden.
Wellicht dat miltvuur de uitzondering "mogelijk maakte", dat zou je als een precedent kunnen gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:23 



 
Profiel   

1.50m is te laag. Wolven springen dat met gemak

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:41 



 
Profiel   

superpony schreef
Ze werken wel heel onlogisch, want ze komen de sloten schoonmaken voor al het blad valt.

Wij moeten zelf de sloten schouwen vanaf ons eigen land, baggeren betalen wij om en om en moet ook via onze grond gebeuren. Controle sloten/dammen/duikers en waterstuwen wordt ook via ons land gecontroleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:51 



 

Ik volg mee. Jammer dat de gemeente meteen afwijst. Ik zit met dezelfde situatie als jij en ik heb een contactpersoon aangewezen gekregen die eea voor me gaat uitzoeken en ook in overleg gaat met een of andere ecoloog/landschapsinrichter oid.. weet niet welke gemeente jij zit? Mag ook via pb?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:25 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ik volg mee. Jammer dat de gemeente meteen afwijst.


´Gemeentes´ houden rekening met meer belangen dan alleen die van hobby paardenhouders. De meerderheid van die belangen is waarschijnlijk wel gediend met afwijzen?
Wellicht is een redelijk afdoende wolfomheining niet iets voor het NL landschap binnen dát wat bredere kader?
Vandaar dat ik minder jagen, schrikdraad en ´s nachts binnen noem als meer realistisch alternatief voor Jurassic Park-land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 23:31 



 
Profiel   

Minder jagen lijkt mij heel goed, maar als individuele burger die toevallig wat hobby diertjes heeft, heb je daar natuurlijk weinig over te zeggen?
Wat raadt je deze mensen aan om te doen? Niet iedereen beschikt over stallen. Of soms alleen buiten-stallen. Die zijn denk ik niet afdoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 23:41 



 
Profiel   

Er moet wel een verschil komen tussen de veehouder en de particuliere dierenhouder denk ik. De schapen houders zijn heel gek met hun dieren en er erg zuinig op, maar daar gaat het tot nu toe vooral om de vergoedingen.
Ik zelf als paarden houder, heb helemaal geen boodschap aan vergoedingen als hier iets gebeurt. Mijn paarden zijn onbetaalbaar en wil ze gewoon niet kwijt.

Maar wil ook niet minderen op hun welzijn. Het is krankzinnig dat we vele jaren bezig zijn met ontwikkelen, mensen investeren zodat paarden droog en veilig buiten kunnen staan en we dan nu verplicht moeten ophokken.
Niet omdat we dat willen, maar omdat mensen in den Haag roepen dat de veehouder verplicht is zijn dieren te beschermen en dieren dan op stal "horen" waar dieren dus feitelijk juist helemaal niet horen. Het is echt de meeste krankzinnige uitspraak.

Als mensen nu veel geld hebben gestoken in een mooie plek waar paarden droog kunnen rondlopen, eten, liggen, schuilen etc, zijn er ook vaak niet genoeg boxen en dan hoor je straks dat je geen goede eigenaar bent? Van dat soort mensen?

Ze kunnen beginnen met hogere omheining toestaan en hagen waar mogelijk. Volgens mij zag ik maanden geleden een docu dat ze dat ook al wilden op diverse plekken, afzetten met haag ipc draad of hekwerk. Stond toen los van de wolf.

Net als je op sommige plekken wel al bomen mag planten bijv. Sta het gewoon toe, zeker bij particulieren.

Of bijv bij iemand die 2ha heeft, laat 1 ha zo afzetten, dan blijft 1ha begaanbaar voor wild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 23:51 



 

Huertecilla schreef
Humpiedumpie schreef
Ik volg mee. Jammer dat de gemeente meteen afwijst.


´Gemeentes´ houden rekening met meer belangen dan alleen die van hobby paardenhouders. De meerderheid van die belangen is waarschijnlijk wel gediend met afwijzen?
Wellicht is een redelijk afdoende wolfomheining niet iets voor het NL landschap binnen dát wat bredere kader?
Vandaar dat ik minder jagen, schrikdraad en ´s nachts binnen noem als meer realistisch alternatief voor Jurassic Park-land.


Natuurlijk, dat begrijp ik. Maar een gemeente zou ook kunnen denken in mogelijkheden ipv de deur meteen dicht te gooien, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:48 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
´Gemeentes´ houden rekening met meer belangen dan alleen die van hobby paardenhouders. De meerderheid van die belangen is waarschijnlijk wel gediend met afwijzen?



Zou het een onsje minder mogen?

Gemeente tussen aanhalingstekens,
dieren houden slechts een hobby,
en zoals je suggereert van een minderheid
... en dat je het belang van een minderheid zomaar mag overrulen.

Houd toch op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 13:02 



 
Profiel   

superpony schreef
Er moet wel een verschil komen tussen de veehouder en de particuliere dierenhouder denk ik. De schapen houders zijn heel gek met hun dieren en er erg zuinig op, maar daar gaat het tot nu toe vooral om de vergoedingen.
Ik zelf als paarden houder, heb helemaal geen boodschap aan vergoedingen als hier iets gebeurt. Mijn paarden zijn onbetaalbaar en wil ze gewoon niet kwijt.

Maar wil ook niet minderen op hun welzijn. Het is krankzinnig dat we vele jaren bezig zijn met ontwikkelen, mensen investeren zodat paarden droog en veilig buiten kunnen staan en we dan nu verplicht moeten ophokken.
Niet omdat we dat willen, maar omdat mensen in den Haag roepen dat de veehouder verplicht is zijn dieren te beschermen en dieren dan op stal "horen" waar dieren dus feitelijk juist helemaal niet horen. Het is echt de meeste krankzinnige uitspraak.

Als mensen nu veel geld hebben gestoken in een mooie plek waar paarden droog kunnen rondlopen, eten, liggen, schuilen etc, zijn er ook vaak niet genoeg boxen en dan hoor je straks dat je geen goede eigenaar bent? Van dat soort mensen?

Ze kunnen beginnen met hogere omheining toestaan en hagen waar mogelijk. Volgens mij zag ik maanden geleden een docu dat ze dat ook al wilden op diverse plekken, afzetten met haag ipc draad of hekwerk. Stond toen los van de wolf.

Net als je op sommige plekken wel al bomen mag planten bijv. Sta het gewoon toe, zeker bij particulieren.

Of bijv bij iemand die 2ha heeft, laat 1 ha zo afzetten, dan blijft 1ha begaanbaar voor wild.

Schapenhouders en boeren zijn vaak evengoed dierenliefhebbers en daar gaat het ook niet vooral om de vergoeding. Maar vooral ook om het dierenleed de stress en de slapeloze nachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:07 



 
Profiel   

Nikass schreef
Minder jagen lijkt mij heel goed, maar als individuele burger die toevallig wat hobby diertjes heeft, heb je daar natuurlijk weinig over te zeggen?
Wat raadt je deze mensen aan om te doen? Niet iedereen beschikt over stallen. Of soms alleen buiten-stallen. Die zijn denk ik niet afdoende?

Als er minder wordt gejaagd ( wat al gebeurt als de wildstand afneemt) is het wild hooguit iets later op. Maar op gaat het met die grote hoeveelheid wolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:08 



 
Profiel   

Rizette schreef
superpony schreef
Er moet wel een verschil komen tussen de veehouder en de particuliere dierenhouder denk ik. De schapen houders zijn heel gek met hun dieren en er erg zuinig op, maar daar gaat het tot nu toe vooral om de vergoedingen.
Ik zelf als paarden houder, heb helemaal geen boodschap aan vergoedingen als hier iets gebeurt. Mijn paarden zijn onbetaalbaar en wil ze gewoon niet kwijt.

Maar wil ook niet minderen op hun welzijn. Het is krankzinnig dat we vele jaren bezig zijn met ontwikkelen, mensen investeren zodat paarden droog en veilig buiten kunnen staan en we dan nu verplicht moeten ophokken.
Niet omdat we dat willen, maar omdat mensen in den Haag roepen dat de veehouder verplicht is zijn dieren te beschermen en dieren dan op stal "horen" waar dieren dus feitelijk juist helemaal niet horen. Het is echt de meeste krankzinnige uitspraak.

Als mensen nu veel geld hebben gestoken in een mooie plek waar paarden droog kunnen rondlopen, eten, liggen, schuilen etc, zijn er ook vaak niet genoeg boxen en dan hoor je straks dat je geen goede eigenaar bent? Van dat soort mensen?

Ze kunnen beginnen met hogere omheining toestaan en hagen waar mogelijk. Volgens mij zag ik maanden geleden een docu dat ze dat ook al wilden op diverse plekken, afzetten met haag ipc draad of hekwerk. Stond toen los van de wolf.

Net als je op sommige plekken wel al bomen mag planten bijv. Sta het gewoon toe, zeker bij particulieren.

Of bijv bij iemand die 2ha heeft, laat 1 ha zo afzetten, dan blijft 1ha begaanbaar voor wild.

Schapenhouders en boeren zijn vaak evengoed dierenliefhebbers en daar gaat het ook niet vooral om de vergoeding. Maar vooral ook om het dierenleed de stress en de slapeloze nachten

Precies
Mijn buurman hield ook schapen voor uiteindelijk de slacht.
Maar ook zeker hobby.
En als je zag hoeveel nachten hij in de weer was om erbij te zijn bij het lammeren dan kun je echt niet spreken over die doet het alleen voor het geld.
Als die uren ging tellen vraag ik me af wat er over zou blijven..

Hij is ermee gestopt. 1 aanblik van de half levende en dode dieren was voor hem voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:25 



 
Profiel   

Rizette schreef
superpony schreef
Er moet wel een verschil komen tussen de veehouder en de particuliere dierenhouder denk ik. De schapen houders zijn heel gek met hun dieren en er erg zuinig op, maar daar gaat het tot nu toe vooral om de vergoedingen.
Ik zelf als paarden houder, heb helemaal geen boodschap aan vergoedingen als hier iets gebeurt. Mijn paarden zijn onbetaalbaar en wil ze gewoon niet kwijt.

Maar wil ook niet minderen op hun welzijn. Het is krankzinnig dat we vele jaren bezig zijn met ontwikkelen, mensen investeren zodat paarden droog en veilig buiten kunnen staan en we dan nu verplicht moeten ophokken.
Niet omdat we dat willen, maar omdat mensen in den Haag roepen dat de veehouder verplicht is zijn dieren te beschermen en dieren dan op stal "horen" waar dieren dus feitelijk juist helemaal niet horen. Het is echt de meeste krankzinnige uitspraak.

Als mensen nu veel geld hebben gestoken in een mooie plek waar paarden droog kunnen rondlopen, eten, liggen, schuilen etc, zijn er ook vaak niet genoeg boxen en dan hoor je straks dat je geen goede eigenaar bent? Van dat soort mensen?

Ze kunnen beginnen met hogere omheining toestaan en hagen waar mogelijk. Volgens mij zag ik maanden geleden een docu dat ze dat ook al wilden op diverse plekken, afzetten met haag ipc draad of hekwerk. Stond toen los van de wolf.

Net als je op sommige plekken wel al bomen mag planten bijv. Sta het gewoon toe, zeker bij particulieren.

Of bijv bij iemand die 2ha heeft, laat 1 ha zo afzetten, dan blijft 1ha begaanbaar voor wild.

Schapenhouders en boeren zijn vaak evengoed dierenliefhebbers en daar gaat het ook niet vooral om de vergoeding. Maar vooral ook om het dierenleed de stress en de slapeloze nachten


Ik schrijf toch ook dat ze gek zijn op hun dieren en er zuinig op zijn. De stress is voor iedereen gelijk, maar momenteel wordt er VOORAL gesproken over de vergoedingen en daar hebben ik en andere paardenhouders ONDER ANDERE geen boodschap aan. Je wil gewoon je dieren niet kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:37 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Precies
Mijn buurman hield ook schapen voor uiteindelijk de slacht.
Maar ook zeker hobby.
En als je zag hoeveel nachten hij in de weer was om erbij te zijn bij het lammeren dan kun je echt niet spreken over die doet het alleen voor het geld.
Als die uren ging tellen vraag ik me af wat er over zou blijven..

Hij is ermee gestopt. 1 aanblik van de half levende en dode dieren was voor hem voldoende.


Dat schrijf ik ook niet. Het gaat erom dat er nu vooral wordt gesproken over vergoedingen voor schapenhouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:38 



 
Profiel   

Dat bedoel ik nou precies DuoPenotti.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:44 



 
Profiel   

superpony schreef
DuoPenotti schreef
Precies
Mijn buurman hield ook schapen voor uiteindelijk de slacht.
Maar ook zeker hobby.
En als je zag hoeveel nachten hij in de weer was om erbij te zijn bij het lammeren dan kun je echt niet spreken over die doet het alleen voor het geld.
Als die uren ging tellen vraag ik me af wat er over zou blijven..

Hij is ermee gestopt. 1 aanblik van de half levende en dode dieren was voor hem voldoende.


Dat schrijf ik ook niet. Het gaat erom dat er nu vooral wordt gesproken over vergoedingen voor schapenhouders.

Je schrijft letterlijk dat het daar vooral om gaat...... Dat is wat anders
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 20 [ 488 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen