Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:25

Ik zie op Fb wel eens van die hele dikke thermo/dik gevoerde leggings langs komen (deze bijv., maar er zijn er meer https://www.lightinthebox.com/nl/p/dame ... -QEALw_wcB )
Als ik lang naar buiten zou moeten zou dat me wel wat lijken. Al zul je ook wel een wijdere broek er onder aan moeten. ik zie iig mijn Skinny's er niet overheen gaan :D

Hier vanochtend iets miezer, maar beduidend minder koud nu er geen oostenwind meer staat.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:47

Gisteren hele fijne dag gehad met vriendinnen. Ook goed gesprek gehad over voortzetting van pension of niet. En spelletjes gedaan.

Paarden waren erg fris op Mo na :')

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:44

Marjan hoe was de receptie? En ach, het gaat om het gebaar toch!

LN wat een lieve Ozosnel <3

Horsii fijn de dochter koortsvrij

Karin leuk een weekend naar Londen!

Wij hebben ook geen regelmaat in het voeren etc. Net wanneer het ons uitkomt. Mesten proberen we 's ochtends te doen als het lukt maar als we moeten werken gaat dat al niet
Introductie zaterdag ging goed. De 2 ruinen moesten ff kijken wie de baas is maar ze settelen vrij snel. Wei even nachtje open gelaten als afleiding en sinds gisterochtend staan ze allemaal lekker rustig hooi te knabbelen.

Afbeelding

Afbeelding

Gister m'n jonge merrie even bekapt en de andere een dikker dekentje omgedaan. Tot d'r uier geslonken is kan ik d'r niet bijvoeren maar met dit weer heeft ze nu niks bij te zetten.

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:42

Dais_ schreef:
horsii schreef:
Dat wordt een snelle verbouwing, jaloers. Ik denk dat wij over twee jaar klaar zijn.

Ik vind een thermobroek eronder heel fijn.


Dat is alleen de grote verbouwing van de aanbouw. Met de rest zijn we al 2,5 jaar bezig en ik verwacht dat het, in dit tempo, nog zeker 5 jaar gaat duren :')

@Karin, leuk naar Londen! Hoe lang ben je in totaal onderweg? Wij gaan naar londen of met de trein of met de auto. Wij zitten dichtbij frankrijk dus we zijn er zo. Alleen naar schiphol is voor ons al ruim 2 uur :')


Schiphol is voor mij 1 uur en 15 min zonder files. Vliegen zelf is nog geen uurtje natuurlijk. Valt mee dus!


Robijntjah schreef:
Gisteren hele fijne dag gehad met vriendinnen. Ook goed gesprek gehad over voortzetting van pension of niet. En spelletjes gedaan.

Paarden waren erg fris op Mo na :')


Denken jullie er over na om te stoppen?

@Jinte, mooi groen gras nog!
Fijn dat de nieuwe introduceren zo soepel gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:56

Yep. We zijn ooit met bepaalde ideeën en normen en waarden begonnen en daar zijn we voor ons gevoel te ver van af aan het stappen. Dus we zijn hard aan het nadenken en veel aan het praten over wat we willen en in welke vorm. Het kost nu meer energie dan het oplevert en dat is gewoon niet hoe het zou moeten zijn.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:42

Altijd goed om serieus de vingers aan de pols te houden, tenslotte is het 'beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...'
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 05-12-22 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:44

Nou, precies dat. En het doel was om prive te ontlasten en niet te belasten. Maar dat is de laatste tijd niet echt gelukt.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:46

Dat kan iets tijdelijks zijn, maar er ook steeds meer 'stiekum' ingeslopen.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:52

Ah dat is jammer

Dat lukte hier ook moeilijk om prive te ontlasten.
Dat gaat misschien weer beter als je echt grootschaliger bent.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:56

Hoe de woonsituatie is kan ook heel bepalend zijn; kun je een privé-deel makkelijk afschermen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:57

Nah weet ik niet. Het is denk ik ook een niet meetbare druk geworden door gebrek aan communicatie en daarin niet op 1 golflengte zitten. Dat heb je met, hoe groter de club, hoe sneller denk ik.

Ons doel was ons geluk delen, rijmaatjes voor mezelf en samen bouwen, meer als partners dan als klanten, aan een mooie fijne plek.

Ik rijd dus nu even denken. 90% alleen of met mijn eigen bijrijdster. Mest dagen worden niet nageleefd en moet ik aan leuren. Stalklusdagen worden niet nageleefd en pas einde dag afgemeld. Of men komt sowieso weken niet en laat niks weten.

Ik ben klaar met leuren merk ik en dus sta ik alles te doen.

Het stukje prive inleveren vind ik eigenlijk niet zo'n ding.

Hier zit het hem echt in de normen en waarden en het gebrek aan communicatie.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:03

Klinkt als een duidelijk 'tijd voor aktie' verhaal :)

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:06

Ja jij kunt beter splitsen in hoe het ingedeeld is.
Dat kon ik hier niet.
Maar afspraken niet nakomen is dan maar een keer heel goed duidelijk maken wat je verwacht en anders dikke doei.


Hier stonden klanten vol pension, dus mesten oid hoefde niet.
Maar extra dingen werden wel even gewoon gezien als normaal.

Paard pensionklant staat met blessure, mocht niet rennen.
Elke dag opnieuw een stukje afgezet om te grazen. Naar dat stukje elke keer een bak water, hooinet.
Ipv allemaal samen op het gras met automatische drinkbak. Dus veel extra werk. Kon nog geen dank je wel af.

Ineens komt de zon fel door, paard staat te zweten onder de deken.
Die doe ik dan af...ook niet eens een bedankje

Paarden waren allemaal verkouden, volgens dierenarts virus.
Nee het was ons oude dak daar zat schimmel op en daarom was haar paard aan het hoesten.
Volgens dierenarts erg onwaarschijnlijk want dan zijn ze nooit allemaal verkouden maar 1 die daar gevoelig voor is. Daar is maanden over gemekkerd tot ik haar buiten heb gezet...

Stalhopper die zich heel wat anders voorstelde als wat ze echt was...die heb ik zelf ook laten hoppen...

En daarmee was het klaar voor mij :D

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:07

DubbelFun schreef:
Klinkt als een duidelijk 'tijd voor aktie' verhaal :)

Dat. Succes Robijntjuh. Het genieten staat voorop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:08

Ja nou, we hebben ook wel echt hele fijne periodes gehad maar we zijn zeker het laatste jaar echt 1000en euro's aan het investeren en inderdaad, de waardering in bijvoorbeeld de boel opvangen als wij eens weg willen of iets dergelijks is er gewoon nagenoeg niet.

Dus. Aktie komt er. De vorm is nog de vraag.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:58

Wat jij noemt is exact de reden waarom we hier geen paarden van een ander hebben staan. Je kan geen prijs op het gezeur plakken.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:12

Sterkte robijntjah! Enige wat ik hier zou kunnen is bijv 1 in opfok of pensioen. Dat mensen niet te vaak langs willen komen _O-

Verder net thuis dus ga ff paarden doen dus sorry voor m’n korte niet bijzonder sociale post :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:25

Ik denk ook dat mensen zodra ze betalen ze verwachten dat dat alles is, daar betalen ze voor. Mensen die paarden nooit in eigen beheer hebben gehad weten ook niet hoeveel werk, investering en inleveren op dagjes weg en flexibiliteit kost

Ik had ook iemand die korting kreeg als ze 2 dagen per week zou helpen met voeren en mest ruimen zodat ik 2 keer "vrij" had met toen een baby en de paarden niet direct aan huis. Was ook elke keer gedoe, werd vergeten, maar half uitgemest ( alleen wat vooraan lag en de rest bleef liggen) en niet geveegd en als ik eens een zeldzame keer een weekendje wegwilde en dat ruim op tijd aangaf ze nooit kon overnemen.

Mocht ik ook weer een pensionklant willen dan alleen op volpension basis en niet teveel verwachtingen van diegene op ontlasten of werk overnemen dan betaal ik wel iemand die dat gaat doen.


Heb ook fijne pensionklanten gehad hoor, die netjes op tijd hielpen en zuinig op mijn spullen waren. Helaas ook vervelendere ervaringen zoals ik hierboven noemde of een jong meidje wat niet heel zuinig met haar pony omging.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:37

Lynn_Nikita schreef:
Mocht ik ook weer een pensionklant willen dan alleen op volpension basis en niet teveel verwachtingen van diegene op ontlasten of werk overnemen dan betaal ik wel iemand die dat gaat doen.

Dit kan natuurlijk ook een prima oplossing zijn; volpension, prijs flink omhoog en iemand (of meer) inhuren voor het uitmesten en evt voeren (hooi oid). Eventueel korting voor mensen die wel (correct) deelnemen aan het verzorgschema, maar dan geef je het bedrag aan korting waar je normaliter iemand voor zou inhuren.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:46

volledig iemand inhuren is niet te doen op zo`n kleine schaal, maar als je op vakantie gaat of 1 a 2 dagen per week misschien wel
maar niet teveel hopen of verwachten dat mensen een zelfde visie of idee hebben, komt niet snel voor dat ze hun best doen om jou te ontlasten

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:53

Het hoeft niet volledig te zijn, er zijn ook mensen die iemand inhuren gewoon voor een paar uurtjes mesten en voeren. Kan best een scholier of student oid zijn.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 07:18

horsii schreef:
Hard gewerkt dais. Neemt idd allemaal veel tijd in beslag.

Hier mis ik het bad nu ook wel hoor na dagen klussen en slopen.


Een zitbad geen optie? Die heb ik. Mis een gewoon bad wel maar dit is wel lekker.


Wij zijn dus een beginnende en groeiende stal, niet enkel een paar paardjes prive.

Bij ons staat men in principe volpension maar tot nu toe is niemand ooit de beroerdste geweest om eens te helpen met hooi/brok voeren en mesten wanneer we eens een nachtje of meerdere weg willen. Hoop dat de nieuwe klanten eenzelfde instelling hebben.

Gisteravond even met de buiten verlichting wezen kijken.

Onze wadi/poel doet goed zijn werk en wordt ook voor een slokje water gebruikt


Afbeelding

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:23

Zo weer bijgelezen....

Robijntjah, dat is ook een reden dat wij geen pension willen, al mis ik soms wel wat aanspraak of een ritje samen, dus ik snap je volledig...
Ik heb nu de zorg zelf voor mijn paarden, samen met mijn man, die neemt regelmatig wat over, en dan kan ik het al moeilijk los laten haha dus anderen het laten doen is niks voor mij, lang genoeg in pension gestaan en me geïrriteerd aan (gebrek aan) verzorging

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:18

Ik zou er aks de nieuwe stallen er zijn wel eentje in pensioen willen.
Een kleintje met pensioen of een kleintje met blessure.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 12:20

Herkenbaar verhaal Robijntjah, hoor dat ook van een vriendin met kleinschalige pensionstalling. De absurde verwachtingen die pensionklanten soms hebben! En inderdaad heel weinig idee van de kosten en het werk.

Hier staat wel een vriendin 'in pension', maar had dat al eens eerder gezegd, we kennen elkaar al meer dan twintig jaar dus dat is alleen maar gezellig.