Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boekjes
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-10-22

Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 19:07

Wij willen graag paarden aan huis gaan houden, maar vragen ons af of we daar genoeg ruimte voor hebben.
Het stuk wat PP wordt is 1200 m2 (15×80 meter) en we hebben nog een weide van 700-1000 m2 waar ze dagelijks in zouden kunnen grazen. Deze ligt niet naast het stuk wat PP zou worden, dus aan elkaar plakken kan niet..
Het is de bedoeling er 2 b/c pony's in te huisvesten, de paden hoeven dus maar 4 m breed te zijn.
Zou iemand een ontwerpje kunnen maken?
Ik ben nu zelf namelijk al veel bezig met ontwerpen, maar zie door de bomen het bos niet meer....
Alvast bedankt!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:30

Femke Dölle heeft ook een PP op ik dacht 2000m2. Zij heeft ook advies voor inrichting. Mogelijk kan zij je helpen.
Ik heb overigens mijn smalste paden pp 3 meter. De breedste op 10 meter. Met 2 E-pony's en 1 shet.

En hier vind je ook veel inspiratie: [VSW] [FOTO]Show je paddock paradise!

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:06

Ik lees mee. Wij hebben 2000 m2 waarvan nu de helft paddock is en gebruikt wordt. Voor twee haflingers welke niet op gras mogen.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:33

Ik zou er vooral voor zorgen dat je geen modderbende krijgt. Hier een kleinere winterpaddock. Soort van tracks rond beplanting. Schuilhok en hooiruif. Het geheel waar ze aankunnen bestaat uit paddockplaten. Ze kunnen er dus geen modder oplopen. Het was een investering maar hier op zware leem echt een zegen. Nadeel is wel dat je sowieso dagelijks mest moet verwijderen, maar dat gaat wel snel. Ik heb hierbuiten wel aparte vaste stallen voor 's nachts. Merk dat dit fijn werkt om hun voeding af te stemmen. Tijdens mijn laatste rondje ligt er vaak al eentje neer te slapen.

Boekjes
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-10-22

Re: Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 15:41

Bedankt voor jullie reacties!

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:05

Je zou ook eens Ukie's Paddock Paradise kunnen vragen. Die heeft er echt haar werk van gemaakt, dus dan weet je ook zeker dat je achteraf waarschijnlijk niet/minder zit met: "had ik maar dit, of had ik maar dat" .....

ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:22

Wat een leuke plannen! Maarre, paden van 4 meter voor kleine pony's op een vrij klein stuk zou ik niet doen hoor :)
Ik kan je inderdaad helpen bij het ontwikkelen van een praktisch stappenplan, waarmee je de ruimte optimaal benut. De mogelijkheden kun je vinden op mijn site: https://www.fjordukie.nl/aanbod/

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Hulp gevraagd ontwerp paddock paradise.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:17

Ik heb zelf paden die 2 meter breed zijn voor m’n Shetlanders :) ik haal heel veel inspiratie uit het instagram account van Ukies paddock paradise. Echt een aanrader! Je kan haar ook inschakelen voor het helpen in meedenken, dat is haar werk.

Wil je niet betalen voor zo’n dienst, zul je zelf op onderzoek uit moeten. Is ook te doen, maar ontzettend veel werk. Ik heb dat uiteindelijk zelf gedaan, maar dat komt omdat ik het ontzettend leuk vindt om te doen.