Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 357 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Robijntjah, ik denk ook niet dat jullie idee heel realistisch was. Je wil op een gelijkwaardige manier alles samen doen terwijl de situatie om te beginnen niet gelijkwaardig is. Jij bent eigenaar van het terrein en (bijna) altijd aanwezig. Jouw stem zal daarom altijd zwaarder wegen dan die van de rest. Daarnaast betalen ze aan jou. Dat ze dan niet dezelfde hoeveelheid werk willen doen snap ik prima. Plus dat de meeste mensen ook als ze al jaren paarden hebben echt geen idee hebben wat het nou eigenlijk kost.
De constructie die jij voor ogen hebt kan denk ik alleen werken als je allemaal voor hetzelfde deel eigenaar of huurder bent van het terrein. En ook dan kan het makkelijker mislukken dan slagen.
Ik vind het Nobel van je dat je het op deze manier hebt willen proberen, ik was er al nooit aan begonnen. De eerste 10 jaar hadden we wel elk jaar iemand die zijn paard bij ons wilde zetten maar uiteindelijk is dat opgehouden.
Stalgenoten mis ik niet maar dan kan te maken hebben met de stallen die ik gekend heb. Wat ik wel mis is een maatje in de omgeving om lol met je knol dingen mee te doen. Puzzelritten, gekke clinics dat soort dingen.
Verder blijven de paarden aan huis top!
*kruip weer onder meeleessteen*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 15:08 



 

Ben ik het niet helemaal mee eens. We hebben echt een periode gehad dat het zo ging als omschreven. Ja, wij hadden de beslissende stem maar mensen dachten mee en ook met oog op de kosten. En de waardering was er ook zeker, in woord en in actie.

Maar goed, nu is het anders dus is ons gevoel ook anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 16:12 



 
Profiel   

Zo, weer even bijgelezen.... :D

Ik wil hier ook geen paarden op pension hoor, we hebben een dierenpension (honden en katten) en dat vind ik genoeg. Mijn paarden zijn mijn hobby (en gelukkig ook een beetje van mijn man en zoontje) en daar vind ik ontspanning. Dat zou niet meer kunnen als er op (onregelmatige) momenten anderen in mijn stal zouden lopen :o

Ook hier een weekendje Londen in de planning (half december), vliegen vanaf schiphol ( een uur en 3 kwartier rijden) en landen op Londen City, dus in de stad. Samen met man en kind. Onze vaste hulp in het pension blijft dan dat weekend bij ons in huis om het pension te doen en onze eigen dieren. Zij heeft zelf ook paarden, dus weet ook daar genoeg van. Natuurlijk betalen we haar daar voor, maar dan weet ik ook gewoon zeker dat de verzorging goed is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:02 



 
Profiel   

En het is een feit dat omstandigheden en relaties nu eenmaal veranderen, hoe sneu het ook is.

Ik heb in de achtertuin (nu er geen cavia's meer lopen) maar een begin gemaakt om er een 'Japanse' tuin van te maken.
Het begin is er :D een stalen waterbak van Cortenstaal, die dus op termijn gaat roesten (zonder door te roesten :D )

[ img ]

[ img ]

Er omheen komt een vierkant van hardhout met licht grind gevuld.

Vandaag kwam de bestelde grassteker binnen, dus meteen aan het werk gezet en het vierkant gevuld met antiworteldoek (ik heb geen zin om het gras uit te steken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:06 



 

Dat is zeker een feit.

Ja mijn bijrijdster komt altijd zonder moeite een hele dag de dieren verzorgen en als we het vragen weet ik zeker dat ze dat een weekend hier zitten ook zou willen.

Maar ze is jong en we willen niet alles bij haar neer leggen.

Gaaf een Japanse tuin! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:37 



 
Profiel   

Ik ook :) Ik wil iig zoiets zien te fabriceren... stenen genoeg hier :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:46 



 
Profiel   

Mooi DF

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:19 



 
Profiel   

Heeft iemand hier misschien ook ervaring met deze slowfeeders?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:23 



 
Profiel   

DF weer aan de knutsel :D

Is dat rek ook van kunststof? Of is dat ijzer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:27 



 
Profiel   

Pensionklanten lijkt mij helemaal niks. Ik heb er wel veel vraag voor gehad, maar neehoor, bedankt. Helpt ook niet mee dat ik 1 merrie heb die heel snel over de kook gaat. Zelf kan ik dat regelen, maar van een pensionklant kun je dat niet verwachten. En qua kosten kwamen we er ook niet aan uit. Sommige mensen denken echt dat een paard maar een paar baaltjes hooi eet per maand :roll: .

Leuk zo'n tuinverandering! Ben benieuwd naar het eindresultaat!


@Maartje, handig zo'n wadi! Doet goed zijn werk zo te zien :D
Zitbad heb ik geopperd, maar daar is nu niet echt plek voor. Nog even geduld maar dan :D


Vanmiddag is de osteopaat geweest voor Quinta. Nadat ze vorige week vast had gelegen in stal was ze zo boos steeds. En ze had natuurlijk ook al dat gezeur gehad met dat zadel. Nu is ze weer helemaal los gemaakt en hoop ik dat ze zich snel weer beter voelt :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:27 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
DF weer aan de knutsel :D

Is dat rek ook van kunststof? Of is dat ijzer?


Volgens mij ijzer, maar durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:28 



 
Profiel   

De bak is kunststof en het rooster van metaal.

Ik ken 2 soorten; de ene zit een veer in en drukt het hooi omhoog, de ander valt naar beneden als er minder hooi in komt.
Gezien de ronde vorm vermoed ik dat er hier een veer in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:42 



 
Profiel   

Geen veer, maar gewoon een klepding
https://youtu.be/6msfSeHczjU

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:45 



 
Profiel   

Robijntje hopen weer een fijn gevoel te kunnen vinden.

Dubbelfun aan de tuinklus, wel mooi japanse tuin.

Friesfanaat ik heb er ook over gedacht maar best duur. Hier en daar gelezen dat zelke stangen niet goed zijn voor tanden, maar netten ook niet. Geen idee of het echt werkt.

Vandaag is hier ook de osteopaat geweest. Guus wil er nog niet echt bij ontspannen. Ze zit goed vast, vind ik niet gek met haar fratsen. Over 6 weken terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:14 



 
Profiel   

Zolang er genoeg 'druk' achter het hooi zit dat ze het er uit krijgen zijn de stangen geen probleem, als het hooi te diep komt te liggen en ze gaan tegen de stangen drukken om er bij te komen, dan kun je wel slijtage krijgen. Daarom lijkt het veersysteem me handiger dan dit klapsysteem.

Netten kunnen niet goed zijn als de draadjes te dun zijn en tussen de tanden kunnen komen. Met dik draad (5 a 6 mm) is dat geen probleem. Slijten doen de tanden niet van netten, maar veel mensen vinden de eetstand (nek gebogen) niet prettig.

@joyce: jammer dat Guus zo vast zit.

Ik heb een collage gemaakt van de soorten grind. Er komt een lichte kleur grind rond de waterschaal en een grijze tint split daar omheen. Ik ben er alleen nog niet uit welke kleur ik rond de schaal mooi vind :)

[ img ]

Het Maasgrind lijkt me weer iets te donker worden en het Witte weer iets te wit. De Castle vind ik erg mooi, maar kleurt net weer niet helemaal bij het grijze en de Bonte vind ik ook mooi, maar is qua korrel weer iets te grof.
Keuzes - keuzes %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:20 



 
Profiel   

Dank voor de input! Heb ze nu eerst besteld en als het niet gaat bevallen kan ik altijd nog op zoek naar een ander systeem :) Ze lijken me ideaal qua weinig morsen en een goede hoeveelheid aan kunnen bieden voor als ik naar kantoor moet ipv thuis werken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:36 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Zolang er genoeg 'druk' achter het hooi zit dat ze het er uit krijgen zijn de stangen geen probleem, als het hooi te diep komt te liggen en ze gaan tegen de stangen drukken om er bij te komen, dan kun je wel slijtage krijgen. Daarom lijkt het veersysteem me handiger dan dit klapsysteem.

Netten kunnen niet goed zijn als de draadjes te dun zijn en tussen de tanden kunnen komen. Met dik draad (5 a 6 mm) is dat geen probleem. Slijten doen de tanden niet van netten, maar veel mensen vinden de eetstand (nek gebogen) niet prettig.

@joyce: jammer dat Guus zo vast zit.

Ik heb een collage gemaakt van de soorten grind. Er komt een lichte kleur grind rond de waterschaal en een grijze tint split daar omheen. Ik ben er alleen nog niet uit welke kleur ik rond de schaal mooi vind :)

[ [url=m/x9ETDq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het Maasgrind lijkt me weer iets te donker worden en het Witte weer iets te wit. De Castle vind ik erg mooi, maar kleurt net weer niet helemaal bij het grijze en de Bonte vind ik ook mooi, maar is qua korrel weer iets te grof.
Keuzes - keuzes %)


Gaat mooi worden! Geen tips maar ben wel benieuwd naar het resultaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 06:46 



 
Profiel   

Dais, zat er iets waardoor ze zo kon reageren?
Joyce arme Guus!
DF leuk! Wij hebben ook zo’n schaal alleen is onze tuin nog niet klaar :+ we hebben in elk geval geen zwembad meer sinds gisteren
[ img ]

Kaatje is harig onbespierd en op t moment zo lelijk _O- ze valt gelukkig wel af nu
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 08:18 



 
Profiel   

Ja Guus was wel sneu. Mooie was wel dat de osteo met bepaalde dingen hetzelfde erover dacht als wat ik had. Op een gegeven moment keek ik naar Guus en zei tegen haar ze wil volgens mij niet echt toegeven dat het eigenlijk ook wel lekker is en het loslaten. Nee zegt ze je zegt precies wat ik hier nu voel. Eerst voelt ze haar iets ontspannen, ik zie haar ogen helemaal zen worden, kort erop zie ik wat rimpeltjes boven de ogen ontstaan en laat ze de regie niet los. Ze heeft ook wel momenten gehad dat ze stond te kauwen en gapen. Maar ze was wel heel duidelijk dat ze het wel/niet lekker vond :+

Op een gegeven moment voelde ze haar hartslag ineens omhoog schieten en ik zag haar reageren ergens op. Maar waarop??? ze was echt bangig, er liep iemand op straat met hond (deze persoon loopt er maar 5x per dag...) of het dat is geweest weet je natuurlijk nooit 100%.

Ze heeft ondertussen wat bijnamen. Ohzolomp, paard van pietje paniek, knungelsmurf. Lynn_Nikita krijgt soms wat filmpjes wat er allemaal gebeurd. Gisteren viel ze namelijk op haar knieën omdat ze hooi wilde pakken uit de stal, met haar hals om het bochtje, er net niet aan komt, wat zakt door haar benen en toen ineens op de grond lag met haar voorkant..

Mijn gevoel is (vooral omdat ze nu ook niks mag doen) dat ze teveel in haar hoofd heeft en zich niet in de rust van Monty laat mee gaan omdat hij haar niet kan beschermen zeg maar. Hij zet haar ook niet op haar plek als ze wat vervelend doet bij het samen lopen. Dus er is iets, ze vind er wat van, Monty negeert het "enge" want het is niet eng. Maar dan krijgt ze helemaal het gevoel dat ze hier alleen wat mee moet want die oude gaat er niet in mee maar zegt ook niet van hé stresskip kappen het is goed. Eerder stond ze natuurlijk ook al 11 jaar met heel veel andere paarden, veel drukte om haar heen. Nu is het rustiger, maar 1 ander paard en dan ook nog een oude bejaarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 08:44 



 
Profiel   

@joyce, hier ook een merrie die niet goed kan loslaten en overgeven bij een behandeling. Ze heeft er nu een stuk of 6 gehad en het begint langzaam te komen. Soms maar seconden, soms wat langer.
Er is hoop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 10:05 



 

Wij hebben besloten te stoppen met het pension gedeelte en weer te gaan genieten van onze eigen prive plek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 11:48 



 
Profiel   

Goede keus denk ik Robijntjah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 11:57 



 
Profiel   

Dat is denk ik een goede keuze. Gaat je iig rust geven. En lekker alles op je eigen manier en tijd doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 12:30 



 

Ja, het was echt even niet leuk om het er over te hebben, ik heb er echt van wakker gelegen maar uiteindelijk gaat het echt beter zijn. Ik liep al weken op mijn tandvlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 12:40 



 
Profiel   

Hele goede keuze
Daar ga je echt van genieten :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 13:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 357 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen