Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:25

Veel plezier in London Karin.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:31

Veel plezier in London!

Hier doe ik eigenlijk alles alleen. Ik heb ook geen partner dus weinig andere opties. Ik woon samen met mijn ouders op het erf (wel mijn eigen plek) en als ik avonddienst heb haalt mijn moeder de paarden binnen en in de winter geeft ze overdag de paarden een keer hooi als ik het klaar zet.
Stallen mesten ed doe ik altijd zelf, net zoals mest wegbrengen en hooi halen. Al krijg ik soms wel hulp bij het uitladen thuis.

Met instructies kan mijn moeder ook wel mesten want dat heeft ze ook moeten doen toen ik met krukken liep en niet op mijn enkel kon staan.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:33

Veel plezier in Londen.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:38

Veel plezier in Londen!

Hier doen we de beesten wel samen, meestal ben ik de paarden aan het doen, en hij ondertussen de honden. Als een van ons te druk is neemt de ander het vanzelfsprekend over.
Als ik naar de club ben en ik kom thuis met de trailer heeft hij vaak de stallen al gemest… Ik mag niet klagen geloof ik

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:54

Wij doen ook echt alles samen.. zo fijn..

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:10

Eten die van jullie nu met dit weer ook zoveel..
Man ze vreten die twee van mij.

830 klein baaltje hooi gegeven (eerder 15 als 25 kg) en was nu net bijna op.
In een fijnmazig net van 2x2

Wel koud en regenachtig natuurlijk en normaal stonden ze veel binnen met regen.
Nu verkiezen ze buiten voor de kleine inloop.

Afbeelding

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:52

Nee, hier gaat er momenteel iets minder door heen maar het is nu helder droog weer. Als het vies nat is eten ze wel meer.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 07:38

DubbelFun schreef:
En dit was alleen nog maar buiten, binnen had ik een hok van 3 verdiepingen gemaakt voor de 'zwak, -ziek- en misselijken' (lees drachtigen) :D

[ [url=m/Vp13q4.jpg]Afbeelding[/url] ]

In principe zat alles buiten, maar de langharigen (Teddy's haalde ik 's winters wel binnen).


Oh wauw ik zou wel eem cavia bij jou willen zijn <3 ik vind caafjes sowieso heel leuk. Hoe meer geluid hoe beter :D


denisesilver schreef:
Ahhh die cavia's <3
Ik ben heel benieuwd hoe die tuin er straks uit komt te zien!

Pony mag morgen naar huis *\o/*


Fijn!


Belker schreef:
Oeps, nog breder Karin?

Fijn nieuws Denise.

Mooie hokken DF, maar wat een werk.

Wij hebben in de kou nog gemend. Kort stukje maar ik werd erg blij van hoe recht ze liep en hoe fris en actief ze was.


Men je recreatief of ook wedstrijden ed? Ik mende met mijn pony mis het wel eens vond dat zo heerlijk, zou het graag met ons zoontje willen doen. Maar enkel paarden onder het zadel beleerd.


Fleuribelle schreef:
@Dubbelfun
Ik voer midi balen voordroog, bijna hooi. Ik heb een grote krui. De is dan vlak gevuld en dat gaat er makkelijk in. Ik denk als je er plakken hooi in zou doen dat er zeker 4 plakken in gaan. Het rek zakt schuin weg en ze kunnen de hele bak leeg eten.


Fijn, hoelamg doen je paard ermee?


greendragon schreef:
Ziet er wel netjes uit die hooibakken. Zijn vast wel tikje prijzig? Hier hebben ze hooinetten, maar die vind ik soms al duur genoeg.

Afgelopen weekend twee keer familiebijeenkomst gehad, en ja hoor; nu ben ik snipverkouden. Niets aan zeg.. hoofdpijn, keelpijn, loopneus... bleh.. Had heel veel plannen deze week, maar nu hang ik maar beetje op de bank.. ML is al twee avonden weg vanwege werk, dus ik mag met mijn volle kop ook lekker buiten staan mesten en alles eten geven in het donker. Slecht getimed.

Gisteren wel even staan kijken bij de eerste echte les van buurmeisje met Bennie. Was maar een dik half uur, maar zag er zo leuk uit. Best wel trots op die twee en de juf was ook heel positief over Bennie. Altijd leuk. Gaat hopelijk vaker gebeuren. win-win, want Bennie krijgt beweging, buurmeisje krijgt goede instructie en gaat steeds beter rijden en het kost mij geen tijd ;-)
En met een beetje geluk, gaat buurmeisje ook inzien dat goed oefenen met (dressuur)rijden ook leuk kan zijn en wil ze niet alleen maar galopperen en springen met die pony...

Belker; echt jaloers op jouw menritjes hoor.


Wij kopem voor die reden de hooinetten altijd in de couponsale. Zeker met de hoeveelheid die wij hebben en gebruiken wel handig om zo wat in te slaan.

Een fijne win win met de pony!


Zapje schreef:
Beterschap greendragon! Nav jou post vraag ik me af hoeveel mensen de paarden (deels) samen verzorgen met hun partner. Of doen de meesten het alleen? Hier zijn de paarden en hond echt mijn hobby.


Bij ons telt het denk ik niet want wij zijn allebei paardenmeisjes (kennen elkaar zelfs via bokt) en we hebben samen 3 paarden en het bedrijf doen ook samen. Dus de verzorging ook samen.


horsii schreef:
Hier doet vriend het als ik een dagje naar familie ga oid
Wel laat hij de kippen los of op stok, vult hij af en toe het hooinet of helpt met mesten. Maar hij heeft niets met de paarden.
Toen de jongste koliek had ging hij wel snachts om en om eruit en checken.
En stiekem vind hij ze wel leuk.
Gisteren maakte hij deze foto nog.
[ [url=m/BWesX5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moest de trekker hebben om de trekhaak vast te zetten maar heeft het anders gedaan, want wou ze niet storen haha.


Dat is dan toch wel lief en fijn dat hij dat dan toch doet.

@karin veel plezier in londen!


horsii schreef:
Eten die van jullie nu met dit weer ook zoveel..
Man ze vreten die twee van mij.

830 klein baaltje hooi gegeven (eerder 15 als 25 kg) en was nu net bijna op.
In een fijnmazig net van 2x2

Wel koud en regenachtig natuurlijk en normaal stonden ze veel binnen met regen.
Nu verkiezen ze buiten voor de kleine inloop.

[ [url=m/etS047.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als het kouder is eten ze vaak meer hooi ja, maar valt me nu nog niet zo op. Opzich wel logisch gezien dat zorgt voor de interne verwarming.


Zodra het licht is ga ik zo meteen alles even mesten. Zolang jinte er nog is voor ons zoontje.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:11

Zapje schreef:
Beterschap greendragon! Nav jou post vraag ik me af hoeveel mensen de paarden (deels) samen verzorgen met hun partner. Of doen de meesten het alleen? Hier zijn de paarden en hond echt mijn hobby.


Paarden, zijn van mij ( en mijn dochter rijdt haar pony aar het meeste van de verzorging doe ik)
Mijn man helpt wel op dagen dat ik laat thuis ben en wil wel eens stro halen of mest wegbrengen (maar uitmesten moet ik toch echt wel zelf doen)
Ik zeg altijd, hij tolereert mijn hobby. Wel staat hij vaker met de ruin te knuffelen ( heel aanhankelijk paard) of zadelt hij ( soort van) de pony af als de dochter les heeft gehad en ik nog aan het rijden ben.


Goede reis naar London

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:54

Veel plezier Karin!

Hier doe ik alles zelf, vriend heeft niks met paarden. Maar als ik weg ben wil hij wel hooi voeren en in de gaten houden. Door mijn werk moet ik steeds vaker van huis dus moet even kijken wat ik daarin wil. Heb van de week zelfs een sollicitatie verstuurd :=

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:18

Zapje schreef:
.... vraag ik me af hoeveel mensen de paarden (deels) samen verzorgen met hun partner. Of doen de meesten het alleen? Hier zijn de paarden en hond echt mijn hobby.

Als ik thuis ben doe ik alles, mocht ik eens niet kunnen kan een huisgenoot of eventueel een buur het overnemen.

@horsii: wat liggen ze lief dicht bij elkaar :)
Ik voer ze nu wel iets meer hooi, maar zeker niet onbeperkt want dan kun je Boon rollen.

@Karin_deB: de voordelen van (sommige) boomloosjes :) Ik zou ook niet anders meer willen.

Hier een klein beetje vorst gehad; de waterschaal heeft een mini-fliesje ijs ,maar de waterbak bij de paarden lag niets op.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:21

Hier was het kiezen tussen twee kwaden. Zand koliek of proberen onbeperkt hooi.

Hoe moet ik dat zien, huisgenoten?
Wonen jullie met meerdere samenstellingen? Of bedoel je gewoon je eigen familie.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 10:32

Zapje schreef:
Beterschap greendragon! Nav jou post vraag ik me af hoeveel mensen de paarden (deels) samen verzorgen met hun partner. Of doen de meesten het alleen? Hier zijn de paarden en hond echt mijn hobby.


Hier doe ik het grotendeels alleen, het zijn ook echt mijn paarden en mijn vriend heeft er niks mee. Tot een jaar geleden deed ik het ook echt volledig alleen, soms ook met een zieke kop...maar sinds mijn zwangerschap & bevalling enkele maanden geleden is dat gelukkig anders.

Eén van mijn voorwaarden was dat mijn vriend dan ook een beetje verantwoordelijkheid zou opnemen voor de paarden, gezien het toch vaak zwaar werk is en dat hoogzwanger nogal moeilijk was :+ sindsdien lijkt er een beetje een band ontstaan te zijn tussen hem en de paarden, want nu geeft hij ook al eens zomaar hooi op een dag zonder dat ik daar om vraag. Wel blij mee :D

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:33

Als in een meergezinshuishouding met goede vrienden :)

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:49

Uit noodzaak doen wij wel veel samen.
Ik doe wel overdag de stallen, mijn vriend gooit de kruiwagen om.
In het weekend mest hij de stallen uit, doe ik ondertussen wat in het huis.

Binnen en buiten zetten doe ik.
Hooi geven loopt hij in de avond wel altijd mee

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:02

DuoPenotti schreef:
Uit noodzaak doen wij wel veel samen.
Ik doe wel overdag de stallen, mijn vriend gooit de kruiwagen om.

Wel op de plek waar het de bedoeling is hoop ik :+

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:03

haha, ja dat gelukkig wel :D

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:05

Mijn moeder springt hier bij op haar vrije dagen als ik op kantoor ben en ik help haar met hond + kat. Mijn man is meer van de tuin, dode muizen opruimen (ik ben van de levende beesten, hij regelt de dode exemplaren) en zulke zaken. :P Hij kan in nood wel hooi geven of zo, maar ik vind het niet een geweldig idee om hem met paarden te laten lopen. Dan vraag ik liever de buren. Het is meer dat hij niet gewend is om met paarden om te gaan dan dat hij iets niet zou willen. Hij zou dat moeten leren. Ik vind het prima zo. We hebben geen kinderen, dus dat scheelt.

Pensionklanten hebben wij nooit gehad en ik heb de paarden altijd aan huis gehad, dus ik ben ook niet bekend met pensionstallen. Met eigen paard dan. Ik reed wel eens paarden van anderen die op pension stonden. Ik ben de ultieme einzelgänger. Totaal niet sociaal en doe alles graag alleen. :Y) Of het moeten mijn beste vriendinnen zijn, daar reed ik graag samen mee, maar die rijden niet meer (fanatiek).

Fleuribelle
Berichten: 773
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:41

@Karin_deB Er zitten gaten onder in de bak. Het water zou er op die manier uit lopen. Ook het kruim wat overblijft kan door de gaten heen.

@Maartje 1990 mijn paarden krijgen onbeperkt hooi. Ze eten dus ook niet aan een stuk door. Wij voeren rond 22.30 ongeveer voor het laatst. Dan zijn de bakken geheel gevuld. In de ochtend om 06.30 zijn de bakken nog niet leeg.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:15

Maartje, puur recreatief. Wedstrijd mennen is zo een gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:51

Pension deden we samen, meestal wanneer beide werkten hooi samen en ik mesten. Denk dat we straks terug gaan naar 2 x per week alle netten en de rest wat los bijvullen en dat ik het dan lekker zelf doe. Slepen zal mijn man af en toe wel willen doen :')

En alle verbeteringen die al zijn gebeurd en nog gebeuren moeten doen we eigenlijk altijd samen. Zoals zand uitrijden, platen leggen etc.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:57

Hier gaat er ongeveer een baaltje door per dag en in de ochtend nog op het gras.

Ik was om 4 uur klaar met t werk en binnen zitten dus dacht ik neem de ezels mee voor een wandeling. Vriendlief in de stress want stel nou dat t mis gaat enz enz. Dus eigenwijs als ik ben gewoon gaan _O- en ze waren super braaf!

Heb nog geprobeerd een selfie te maken met ze maar dat was wel net iets teveel van het goede :')
Afbeelding
Dus thuis nog maar een poging.. draken..
Afbeelding

Hier ook nog cavia’s en de jongste is net een verstrooide professor
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:58

Heerlijk koppie met die pluisjes :)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:40

Heerlijk dat ze zo braaf waren. Hier ook vaak met z'n tweeën wandelen of de jongste als handpaard.

Wat een leuke cavia.


Hier hebben ze vandaag nieuwe Nikes gekregen.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:00

Leuk Pluizenkoppie.

Wandelen doe ik niet aan, alleen om uit te stappen

Fijn dat ze nieuwe nikes hebben.

Wei ig te melden. Ik wilde met Fiesta de bak slepen maar er werd vuurwerk afgestoken. Bakslepen doen we wel een andere keer. Voor de wagen vindt ze niet erg, maar bakslepen vindt ze spannend.