Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:18

Pallets en strotouwtjes zijn de ductape van de paardenbezetter :D

DuoPenotti

Berichten: 29425
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:28

Hihi ja inderdaad :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:14

yep onmisbaar

Ik wilde vandaag rijden, eerste dag dat ik tijd had en het droog was maar ik kon de motivatie niet vinden.

Een opvanghondje van mij die 2 jaar geleden herplaatst is komt morgen terug, mijn oude paard Lynn is overleden bij haar nieuwe baasje ( 30 geworden) ik had het koud en ik heb last van mijn schouder ( vermoed overbelast)
Ik hoop morgen iets gemotiveerder te zijn en het bos in te gaan, na 3 weken niks doen wordt dat wel weer tijd.

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:23

Ln wel mooie leeftijd, morgen weer een dag toch?

Haha ja pallets en stro touwtjes :+ hier veel gebruikte items

Heb vandaag de bak kunnen slepen :D heb de buurman als dank maar een fles whiskey gegeven.
Sleep ophalen, paarden en huis op de achtergrond

Afbeelding
Slepen
Afbeelding
Afbeelding
Daarna eindelijk m’n dekenrek opgehangen en eens opgeruimd
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
En nog ff gelongeerd
Afbeelding

joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:39

Als paardenhouder leer je vanalles te gebruiken als het nodig is :D

Nou vandaag eens Guus aan de longe gehad, ja ze was wel wakker bij het rechtsom gaan maar linksom lekker relaxt, lekker uit zichzelf lang en laag. Laat ik het zo zeggen, toen oudje jonger was kon die gekker doen aan de longe na een tijdje niks gedaan te hebben. :+
Ze staat nu met de beenbeschermers op stal met infrarood, dat helpt toch ook wel heb ik het gevoel. Ben benieuwd hoe ze morgen loopt. Was nu eerste keer 20 minuten aan de longe bij het opbouwen en dan ook wat meer draf als de laatste keer.

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:12

LN: Wat een mooie leeftijd! Kan me goed voorstellen dat dit wel even een baaldag is. Lekker onder de warme douche en morgen lekker rustig aan doen.
Marjan, wat een handig ding! Fijn zo'n buurman.
Joyce, dat klinkt als een goed begin. Hopelijk zet dit door.

Vandaag ook de bak kunnen slepen. Na de regen en de vorst en sneeuw, was ie vandaag eindelijk weer droog en in de zon fijn rondjes kunnen rijden met de zitmaaier en de sleep. Binnenkort de loonwerker maar weer eens bellen voor een extra laag zand erbij.

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe sulky ook voor het eerst kunnen aanpassen op Vera. Was even flink knutselen om alles goed te zetten, maar het redelijk in balans kunnen krijgen. In ieder geval veel beter dan mijn oude sulky! Daarna even getest in de bak met een paar rondjes stap en wauw wat een verademing! Geen gestuiter in mijn rug. Vera liep ook zichtbaar fijner. Alles liep lichter en soepeler. Nog een paar kleine aanpassingen doen, maar hier ga ik nog veel plezier van hebben, denk ik. Het voelde ook gelijk een stuk meer vertrouwd...

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:12

Afbeelding

Hele sport om deze te vangen :+

Wilde vandaag gaan rijden, maar ze vonden het hier nodig om met enorm veel kabaal op het dak bezig te gaan. Redelijk rustig het longeren kunnen afsluiten, maar zit nu wel met brandblaren op mijn vingers _-:(

Staan jullie op zwart zand, Marjan?

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:20

Gd klinkt goed!
Joyce hoop morgen nog goed dan!
Denise :+ die dacht succes er mee!

Ja zitten op zwarte zand grond. Moet zeggen dat t me erg meevalt en bijna nooit nat. Twijfel wel om ooit wat wit zand te mengen. Ze lopen het snel vast nu.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:29

LN, soms is een bankhangdag prima. 30 is een mooie leeftijd, maar wat een gemis is dat.

Lekker bezig geweest Marjan.

Oeps Denisesilver, wel een knapperd.

Wij waren even naar Duitsland. Kramer had uitverkoop en mijn schoonmoeder wilde ook graag zo een dik fleecevest. Verder bij een houtkachelproducent gekeken. Gewoon een fijn dagje met zijn 2-en. Daarna nog een klein rondje met Fiesta gedaan, die ging lekker.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:32

DuoPenotti schreef:
Nee het is niet gewoon alleen maar dat wit van het oog.
Heb ook een paard gehad waar je dat snel zag, het is die hele blik. Het oog, niet het wit, de blik, de oren, het voelt naar.

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik kan altijd wel aan hem zien wanneer ik hem beter kan laten staan. Dat deed ik soms ook wel. Dan had ik opgezadeld en liep ik naar de bak... en dan dacht ik laat maar, ik zet hem terug.

Oretha schreef:
@stephanie: wat een prachtig paard zeg! En wat een verhaal, heel lastig ook. Lijkt wel of hij soms ineens "kortsluiting" maakt in zijn hersenen ofzo. Ik vraag me weleens af in hoeverre een dier een psychiatrische ziekte kan hebben, misschien gek gedacht hoor. Maar zou een paard autistisch kunnen zijn in combinatie met niet goed tegen prikkels kunnen of bijv psychotisch zijn?? Zeker omdat medisch gezien je hem helemaal na hebt laten kijken. Maarja al zou dat bestaan dan is het nog lastig om daar wat mee te doen.

Hoe is hij in de omgang verder aan de hand? En hoe oud is hij?

Ik heb daar ook wel eens over nagedacht en ook dingen over opgezocht. Vaak kom je toch uit bij stress of depressie en dan ga je kijken naar voeding, huisvesting, trauma etc... Mensen zijn natuurlijk wel wat complexer dan paarden, maar ze zullen heus tot een bepaald niveau ook wel iets van psychische afwijkingen kunnen hebben. Alleen wat kan je ermee he? En hoe beoordeel je dat :+

Hij is in de hand een heel lief paard. Je kan hem prima uren borstelen, wassen en toiletteren. Dat vindt hij fantastisch. Je kan hem ook prima alleen op en afladen in de trailer.

Maar ook op de grond kan hij soms ineens van iets schrikken of nerveus worden. Mijn buurmeisjes komen wel eens ponies poetsen. Maar ik laat ze nooit alleen bij hem. Ik vertrouw dat toch niet helemaal.

Doet mij denken dat ik in het begin wel eens plastic zakjes ging ophangen rond de stal. Hij is er nooit minder ril op geworden... Heb het op gegeven moment maar weggehaald. Zat totaal geen leercurve in.

DubbelFun schreef:
Niet mijn wei jongens :D maar van de pensionstal 2 deuren verder :)

Gelukkig maar, zie hier in de buurt ook wel eens van die weides en dan denk ik.... Blijf maar mooi daar :))


boemel schreef:
Ik heb gisteren lange lijnen besteld. Dat geeft me meer het gevoel van training dan er steeds naast wandelen.

Zo'n pony als die van Stephanie moet inderdaad niet de handel in gaan. Jammer dat het echt niet wil. Het is een gaaf dier om te zien.

Leuk Boemel, heb je wel eens wat met lange lijnen gedaan? Ik ben met mijn merrie tijdens de revalidatie daar ook mee bezig gegaan. Vond het heel leuk maar in het begin zat ik continu in de knup met al die lijnen :') .

Helemaal eens, ook zeker een van de redenen dat ik hem nog heb.

Belker schreef:
Stephanie, hij is zo knap dat hij in de handel komt…… Ik ben misschien iets te direct, maar ik geloof niet in goedheid in de paardenwereld. Zeker niet met zo een knappe.

Ja, dit is ook mijn angst. Daarom zijn er een aantal mensen die hem wel wilden meenemen, die hem van mij niet mochten meenemen. Heb zelfs een keer iemand die met trailer kwam weggestuurd. Zag de bui al hangen... Ik zoek natuurlijk ook naar een speld in een hooiberg. Want zoveel mensen staan niet open voor een paard met gedragsproblematiek. Laat staan het idee dat je een paard koopt waar je niet op kan rijden...


MarjanB schreef:
Klinkt goed Belker!
Boemel succes met opbouwen enzo! Komt vast goed. En ratje wil gewoon wat de rest ook mag :')
En idd handel in paarden, breek me de bek niet open. Wat een drama is dat! Wil ooit nog een fijn rijpaard er bij want iets in me zegt dat Kaatje niet lang meer geschikt is om fanatiek mee te doen. Amy is nog te jong en ben bang dat die misschien voor het rijden te klein blijft. Maar zie nu al op tegen dat ooit _O-

Hier hooi gedoe haha ik had elke keer grote balen die ik plak voor plak in de schuur deed. Veel te veel gedoe. Dus dacht ik ga Midibalen proberen. 1 opgehaald ergens, zo mega stoffig! Niet te doen, paarden vinden het wel lekker maar ik niet :+ net twee baaltjes opgehaald in m’n pauze. Mooi spul maar ja 35 euro per baaltje. Kan ik bijna net zo goed weer kleine baaltjes gaan halen. Grote balen bezorgen kon ook via dat bedrijf, heel mooi hooi €93. Maar ja zucht hoeveel kan ik er dan kwijt!? _O- wat een gedoe..

Qua werk krijg ik wellicht de kans om door te groeien naar een management functie, dus dat is wel leuk :D maar dan moet ik wel thuis het eea gaan versimpelen.

Zoektochten kunnen super leuk zijn natuurlijk. Maar ik snap het wel. Paardenvolk zat dat alleen de portemonnee belangrijk vindt. Al zouden ze dat natuurlijk nooit hardop zeggen.

Omg 93 euro voor een grote baal, is dat gesponnen van goud ofzo :oo ? Ik heb hier midibalen en betaal daar incl afleveren 26 euro p/s voor. Ik laat altijd 40 stuks per keer brengen. We hebben zelf geen trekker, dus grote balen zijn voor ons geen optie qua praktische overwegingen.

Leuk dat je wat nieuwe carriere mogelijkheden hebt! Kan ik al feliciteren :D ?


manzano schreef:
DubbelFun schreef:
@boemel: grote kans dat dan het paspoort 'kwijt raakt' en er een nieuwe wordt aangevraagd 8-)

Oh daar zeg je wat.... dat moet ik nog regelen voor die van mij.....

Lastig verhaal Stephanie! Ben heel benieuwd wat je voor reactie krijgt. Is het een bekende die je nu hebt gevraagd?

Betreft het paspoort... daar heb ik inderdaad ook wel eens aan gedacht. Een aanteking of extra briefje in het paspoort doen kan je natuurlijk altijd proberen. Maar als er kwade wil is... dat is echt iets dat je niet kunt tegenhouden als een paard eenmaal de deur uit is. Vervangend paspoort aanvragen gaat gewoon redelijk makkelijk.

Het zou mij niets verbazen als het merendeel hier wel bekend is met de naam van diegene die ik gemaild heb. Als ik reactie heb zal ik het wel in het topic plaatsen. Voor nu houd ik het nog even voor mij. Wil de boel niet jinxen :Y)

Malenka schreef:
Stephanie, ik hoop dat mijn bericht je niet te veel van slag heeft gebracht en je inderdaad nieuwe ideeën en mogelijk ook rust kan brengen. Het is een afwijking waar je nog maar weinig over hoort maar die, afhankelijk van de gradatie en omstandigheden, enorme invloed kan hebben.

Nou het gaf mij inderdaad een soort van rust in mijn schuld gevoel tegenover hem en mijzelf. Ik loop al jaren mijzelf te kwellen met het idee dat ik allerlei ponys kan opleiden, maar dat die van mijzelf een helse nachtmerrie is. Het gevoel dat ik hem en mijzelf faal is wel iets dat mij vaak is bekropen.

Maar hierover lezen gaf mij een beetje het idee van: wellicht... heeft hij iets waar je gewoon amper, lastig of misschien niet achter kunt komen wat leidt tot het gedrag wat hij vertoont. En hoe goed je dan ook je best doet om de boel voor elkaar te krijgen, het lukt dan gewoon niet. En dat is dan eigenlijk niemands schuld en ook zeker niet die van mij... Dit perspectief... en het idee dat er inderdaad paarden zijn die voor een klein percentage enorm onberekenbaar kunnen zijn... Ja het geeft mij een andere kijk op de situatie.

Ik las trouwens dat ECVM specifiek soms uberhaupt lastig vast te stellen is vanwege de hoek die gefotografeerd moet worden en de kennis en kunde bij dierenklinieken om hier echt iets over te kunnen zeggen.

En trouwens... ookal hebben veel mensen al tegen mij gezegd dat ik het mij niet moet aantrekken. Dat wetenschappelijke artikel heeft mij gewoon wakker geschud dat er inderdaad dingen bestaan betreft klinisch beeld waardoor onberekenbaar gedrag bij paarden ook onverbeterlijk kan zijn.


DubbelFun schreef:
Als het werkt dan werkt het :)

Koetjes achter hebben een nieuw 'speeltje'... je kunt er iig heerlijk tegen aan schuren :D

[ [url=m/dNiSzH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee wat leuk! Harige vrienden <3

Robijntjah schreef:
Interessant allemaal zeg!

[ [url=m/fiKu1x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zadeltje wat ik op proef heb. Even snel een rondje gemaakt.

En is het wat :P ?


Caily schreef:
Trouwe meelezer komt even onder steen vandaan :o

Mijn voorstel is ongetwijfeld niet voor iedereen geschikt, maar zelf heb ik inmiddels zoveel fijne ervaringen ermee dat ik het toch even wil noemen.

Wat als je een paard als die van Stephanie in bruikleen geeft?

...

Hey Caily, ik snap helemaal waarom je hiervoor gaat. En wellicht bij een ander paard had ik zo'n constructie of wellicht lease ook wel wat gevonden. Maar het probleem met mijn paard is dat behalve eventueel grondwerk / vrijheidsdressuur er geen gebruiksnut is. Zoals je zelf al stelde waren de bruikleen paarden waar jij het over had leermeesters of konden ze nog kleine ritjes doen.

Als ik Qupido naar een particulier zou doen zou dit absoluut zijn als zijnde niet geschikt voor rijpaard... Iemand die geen ervaring heeft met een "project" en hem wel als zodanig zou willen kopen met de intentie van rijden... die krijgt hem echt niet mee. Ik wil dat niet op mijn geweten hebben. Mensen onderschatten zijn gedrag en willen niet geloven dat hij echt extreem explosief gedrag heeft waarbij hij geen idee meer heeft wat er in zijn omgeving gebeurt.

De meeste mensen met paarden of die een paard willen zijn op zoek naar een paard waar ze echt iets mee kunnen. Dat maakt bruikleen constructies enorm onhandig.

En als ik heel eerlijk ben. Ik denk dat het een opluchting voor mij zou zijn als ik de verantwoording over hem kan overdragen aan een nieuw huisje. Klinkt misschien heel cru, maar ik ben echt helemaal op betreft Qupido. Ik heb er genoeg van. Zijn schoonheid compenseert het gedrag niet meer. Er is een reden dat hij alleen de nodige verzorging krijgt. Ik heb ook geen lol meer in vrijheidsdressuur met hem. het leidt allemaal nergens toe.

DuoPenotti schreef:
Hier staan de paarden op vlas.
Maar geef ze altijd een plakje stro in de nacht bij, voor als ze nog wat extra willen, het hooi te snel op is.

Vandaag even een pakje gehaald.
Normaal hebben we kleine pakjes...dat was op.

OP de foto is de kleur niet fijn, maar prachtig goud kleurig stro.
En maar even een bakje gefabriceerd voor 500 kg :D

[ Afbeelding ]

Heb je dat zo los gehaald of was dit een grote baal?

Ik vind die grote balen wel handig, maar ik krijg ze niet goed geleverd in mijn schuur omdat de deuren net te smal zijn voor in de breedte leveren. Plus ik kan er dan maar twee kwijt.

Toevallig deze week weer 60x pakje geleverd gekregen. Betaal nu 4 euro per pak incl leveren. Waar is toch de tijd van 2,50 per pakje :+ . Had een paar jaar terug ook zaagsel onder het stro. Maar daar ben ik mee gestopt omdat leveren iedere keer zo'n drama was.


Lynn_Nikita schreef:
yep onmisbaar

Ik wilde vandaag rijden, eerste dag dat ik tijd had en het droog was maar ik kon de motivatie niet vinden.

Een opvanghondje van mij die 2 jaar geleden herplaatst is komt morgen terug, mijn oude paard Lynn is overleden bij haar nieuwe baasje ( 30 geworden) ik had het koud en ik heb last van mijn schouder ( vermoed overbelast)
Ik hoop morgen iets gemotiveerder te zijn en het bos in te gaan, na 3 weken niks doen wordt dat wel weer tijd.

gecondoleerd. Wel een prachtige leeftijd!

Alvast succes voor morgen! en als hond lief er is komt de motivatie vast wel weer kriebelen.


MarjanB schreef:
Ln wel mooie leeftijd, morgen weer een dag toch?

Haha ja pallets en stro touwtjes :+ hier veel gebruikte items

Heb vandaag de bak kunnen slepen :D heb de buurman als dank maar een fles whiskey gegeven.
Sleep ophalen, paarden en huis op de achtergrond

[ [url=m/8LyxsM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slepen
[ [url=m/xgjtTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M5DUxO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna eindelijk m’n dekenrek opgehangen en eens opgeruimd
Voor
[ [url=m/a0g3tQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/F9qhwZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog ff gelongeerd
[ [url=m/YoPcqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er weer mooi los uit! Productief dagje voor jou zeg.


greendragon schreef:
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe sulky ook voor het eerst kunnen aanpassen op Vera. Was even flink knutselen om alles goed te zetten, maar het redelijk in balans kunnen krijgen. In ieder geval veel beter dan mijn oude sulky! Daarna even getest in de bak met een paar rondjes stap en wauw wat een verademing! Geen gestuiter in mijn rug. Vera liep ook zichtbaar fijner. Alles liep lichter en soepeler. Nog een paar kleine aanpassingen doen, maar hier ga ik nog veel plezier van hebben, denk ik. Het voelde ook gelijk een stuk meer vertrouwd...

Wat fijn! Als die perfect is volgt er vast wel een fototje *\o/*

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:48

Had iets te vroeg op verzenden geklikt. Nog even een update...

Heb afgelopen twee dagen veel gelezen. mbt die linkjes van Malenka. Toch even wat verdiepen... En er zijn blijkbaar flink wat stille lezers in dit topics. Kreeg allemaal uitgebreide pb's nalv mijn verhaal. Erg lief allemaal, heb nog niet de tijd gehad om op iedereen te reageren, maar al wel alles gelezen.

Vandaag was het switch dag voor mijn veulies. Rosegold is omgewisseld met Sansa. Sansa is vandaag afgespeend en Rosegold is vanaf de opfok weer mee naar huis gegaan.

Sansa op de trailer krijgen was even een kunstje, en ik had mijn trailer een tijdje terug uitgeleend en diegene heeft blijkbaar de voorste stang eruit gehaald en de pin er niet meer in gedaan bij terug plaatsen. Pfff had echt even een hard stres moment want ze ropte de stang los en zat daarna met 1 been over de stang heen. Gelukkig konden we het snel en veilig oplossen, maar haar eerste trailer ervaring was dus niet heel geweldig. Die mensen van de opfok zijn trouwens echt super lief, ze hebben met Rosegold ook geoefend om te trailerladen. En zeiden dat ze dat tegen die tijd met Sansa ook zouden doen. Ik knijp mijn handjes dicht van geluk.

Was trouwens wel grappig. Mijn vriend had bij het brengen van Rosegold gevraagd of ze wel lief voor haar zouden zijn. Hij kwam daar vandaag nog even op terug dat hij haar met veel zorg behandeld heeft en dat hij haar echt gewassen had als het niet zo koud was geweest. :+

Ik wilde nog een foto maken van Sansa voordat we haar achterlieten, maar uiteindelijk door de hectiek en snelle wissel vergeten. Rosegold staat nu wel tevreden thuis. Eerst even op de paddock en daarna in haar nieuwe stal.

(Ja, ze moet nog door de wasstraat :+ )


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:36

Oh fijn Marjan! Lekker gezicht hè zo'n gesleepte bak.

Sterkte ln, nooit leuk nieuws.

Leuke fotos Stephanie.

Vandaag op wedstrijd geweest. Ondanks grove fouten wel nog 2 wp gereden dus laat staan in een foutloze proef :D

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:42

Stephanie nee nog geen felicitaties :o zijn nog aan het oriënteren over hoe en wat. Knappe dieren heb je! En klinkt als mega fijne opfok!

Robijntjah gefeliciteerd!

Iemand nog goed hooi in oost Brabant in de aanbieding voor normaal geld _O- ik ken hier duidelijk dus nog niet genoeg mensen die me willen matsen

Leliesan
Berichten: 72
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:46

Gefeliciteerd Robijntjah! Wat goed!

Wat een knapperds zijn dat Stefanie! Ook Qupido, maar wat een hoofdbrekens kan zo’n paard je bezorgen hè? Ik snap heel goed je overwegingen.

Gisteren zijn de paarden naar ons toe verhuisd, dat vond ik toch echt wel even spannend. Ik ben denk ik ook wel elk half uur even gaan kijken of ze nog goed stonden (nadat ik er al een paar uur naast had gezeten…). Zelfs vannacht er even uit geweest is dat herkenbaar?
Ze staan wel heerlijk, hoewel ze af en toe ook nog wel wat mot hebben samen.. de ruin is duidelijk de baas

Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:54

Heel mooi geworden!! Zou ze wel in de gaten houden met je balken. En had ze hier in het begin s nachts nog binnen dus dat was wat vertrouwder. En voor t eerst in de inloopstal een camera opgehangen :+ dus herken het.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:00

Leliesan schreef:
Gefeliciteerd Robijntjah! Wat goed!

Wat een knapperds zijn dat Stefanie! Ook Qupido, maar wat een hoofdbrekens kan zo’n paard je bezorgen hè? Ik snap heel goed je overwegingen.

Gisteren zijn de paarden naar ons toe verhuisd, dat vond ik toch echt wel even spannend. Ik ben denk ik ook wel elk half uur even gaan kijken of ze nog goed stonden (nadat ik er al een paar uur naast had gezeten…). Zelfs vannacht er even uit geweest is dat herkenbaar?
Ze staan wel heerlijk, hoewel ze af en toe ook nog wel wat mot hebben samen.. de ruin is duidelijk de baas

[ [url=m/ojCDzs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3EWtx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu weet ik wie je bent :D

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:43

Ik ging de eerste tijd ook vaker heen maar dat slijt naarmate het gewoon goed blijft gaan. En soms gaat het mis maar dat gebeurd overal wel

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:48

@Leliesan: ziet er goed uit, lekker ruim.
Als ik in bed lig en ik hoor 'rare' geluiden ben ik ook geneigd om te gaan kijken bij ze, maar dan doe je geen oog meer dicht. Als ik 's nachts naar de wc moet kijk ik daarna altijd wel even naar buiten om te zien of ik iets geks zie.

Leliesan
Berichten: 72
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:29

Ah, gelukkig dat ik niet de enige ben! Ik heb ze vannacht inderdaad voor mijn eigen gemoedsrust binnen gehad. Vanochtend toen ze naar buiten mochten gingen ze wel even los maar nu staan ze rustig te eten.


Belker schreef:
Leliesan schreef:
Gefeliciteerd Robijntjah! Wat goed!

Wat een knapperds zijn dat Stefanie! Ook Qupido, maar wat een hoofdbrekens kan zo’n paard je bezorgen hè? Ik snap heel goed je overwegingen.

Gisteren zijn de paarden naar ons toe verhuisd, dat vond ik toch echt wel even spannend. Ik ben denk ik ook wel elk half uur even gaan kijken of ze nog goed stonden (nadat ik er al een paar uur naast had gezeten…). Zelfs vannacht er even uit geweest is dat herkenbaar?
Ze staan wel heerlijk, hoewel ze af en toe ook nog wel wat mot hebben samen.. de ruin is duidelijk de baas

[ [url=m/ojCDzs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3EWtx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu weet ik wie je bent :D

Haha, insgelijks, mooi zijn die blonde Freibergers hè.

boemel

Berichten: 8386
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:33

Leliesan, ik vind je stal echt helemaal geweldig <3

Die onrust herken ik wel hoor.
Werd s nachts wakker om op de camera te kijken.
Ik laat de paarden s nachts niet meer in de wei (wel in de paddock), want ze gingen s nachts steeds heel hard galopperen :(

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:39

Wij hebben als eerste een camera gekocht toen we hier kwamen wonen. Ben eigenlijk nooit bezorgd, maar vind het gewoon super leuk om te zien wat ze doen 's nachts. Ook leuk vermaak als je niet kan slapen :+

Bijzondere stal Leliesan! Ziet er mooi uit. Ben wel benieuwd of het ook praktisch is op lange termijn.

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:42

@boemel: om die reden hou ik 's nachts de pp-gang langs de weg dicht.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:48

Ook hier ging ik de eerste dagen heel veel kijken en nog steeds. Fiesta deed net haar ochtendslaapje. Die ligt en Johnny staat er op rust bij, keurig vanuit huis azichtbaar. <3

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:56

@Robijn fijn dat de proef mooie winst opleverde.
@marjan Ah okee maar uitzoeken klinkt al goed. Kan je zelf denk ik ook een beetje meebeslissen in hoe het eruit gaat zien?

Ik ken geen hooi mensen in Brabant… maar misschien wel een tip: ik heb zowel op marktplaats als Facebook oproepjes geplaatst met iets als: gezicht midi balen aanbieden met prijs incl levering naar (plaats). En er kwam best wel wat op af en voor verschillende prijzen. Misschien dat je op die manier iets kan vinden dat een betere kwaliteit/prijs verhouding heeft.

Ik heb dit trouwens ook met stro gedaan. Daar zit ook veel verschil in . Hier zijn wel mensen die gerust 6 a 7 voor een klein pakje vragen :+ ….

Echt prachtig leliesan! En ik snap je helemaal. Toen ik ze net aan huis had stond ik ook continu in de stal om te checken. Dat gevoel van controleren krijgt vanzelf een plekje.

Ik zie trouwens dat je echt alles van hout hebt. Pas je op dat ze je schuur niet opeten? Sommige paarden vinden het lekker om aan hout te knagen. Wil je niet bang maken, maar dit is bij mij de reden dat ik op afzienbare tijd mijn uitloopstal moet gaan vervangen terwijl die nog maar 6-7 jaar oud is. Als ik dat van te voren had geweten had ik wat meer ijzerstrips geplaatst namelijk.


Had dat ook een reden dat ze zo gingen rennen Boemel? Ik had ze voorheen in de zomer altijd 24/7 op de wei… maar hier in de buurt is al paar keer wat doodgebeten door wolven. Dus dat durf ik niet meer zo goed. Heb vorig jaar wel ons complete erf omheind met laurier tegen tuingaas aan en wil die heg 2meter hoog hebben. Ik gok dat dat nog 2 a 3 jaar duurt. Ze zijn nu grofweg 80-100cm.

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:52

Leliesan schreef:
Gefeliciteerd Robijntjah! Wat goed!

Wat een knapperds zijn dat Stefanie! Ook Qupido, maar wat een hoofdbrekens kan zo’n paard je bezorgen hè? Ik snap heel goed je overwegingen.

Gisteren zijn de paarden naar ons toe verhuisd, dat vond ik toch echt wel even spannend. Ik ben denk ik ook wel elk half uur even gaan kijken of ze nog goed stonden (nadat ik er al een paar uur naast had gezeten…). Zelfs vannacht er even uit geweest is dat herkenbaar?
Ze staan wel heerlijk, hoewel ze af en toe ook nog wel wat mot hebben samen.. de ruin is duidelijk de baas

[ [url=m/ojCDzs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3EWtx2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo gaaf geworden de stal! Maar ik zou zelf heel bang zijn dat ze gaan schuren tegen die spanten en de schuur instort ofzo. Ofja, dat zou ik hier echt zien gebeuren. Maar het idee vind ik supertof!


Hier gingen de paarden snachts ook rennen als ze op de wei liepen. Alleen op de paddock/track is dat veel minder, maar soms hoor je ze snachts toch wel eens sprinten hoor. Zolang ze geen drakengeluiden maken valt het wel mee, als ik ze hoor blazen dan is er wel echt wat aan de hand :=


Ik lees half mee, maar de verbouwing en werk nemen al mijn tijd in beslag . Ik hoop snel weer in te kunnen haken :D