Schimmel wit in winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varenka
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 23:30

Toch echt wassen met emmers warm water van binnen. En dan niet te lang wassen, want dan worden je paard en jij erg koud.
Gewoon 2x snel wassen (met een paar dagen ertussen) geeft een veel beter resultaat met dezelfde tijdsinvestering.

(Zelf eigenaresse van 3 bonte, en had me iedere keer voorgenomen om nu echt een paard zonder wit te kopen!)

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 23:37

Iets heel anders, ik zweer bij van die simpele poetssteentjes/puimblokjes. Wel tussendoor het randje even langs een vlakke (schone) steen halen om het zand en het vuil van je paard eraf te halen, dan doet ie het beter. Daarmee krijg je vlekken makkelijk volledig tot 95% weg (als de vlek droog is). Ik heb een schimmel en dit werkt bij haar even goed als wassen (en heeft mijn voorkeur, want wassen is zo'n gedoe). Je kan het blokje helaas niet echt op de benen of het hoofd gebruiken, daar werkt het niet zo goed. Je mag er wel flink mee 'schrobben', net zoals bij een roskam. Kost geen geld en kan je misschien proberen voor je wast.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 00:37

Baby doekjes !

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:17

Kmbrly schreef:
Baby doekjes !


Baby doekjes op een wit paard? Dan heb je toch een hele karrenvracht nodig :+

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:36

Ik zou een paar speciekuipen vullen met goed warm water en vervolgens gaan wassen op een beschutte plek. Beginnen met staart hoofd en benen. Daarna het lichaam, als je flink wat warm water gebruikt krijgt je paard het echt niet koud. Zweetmes er over en een wollen deken op doen na afloop en evt met je paard gaan bewegen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 15:51

Afbeelding
Mijn canvas voor vandaag }:0

Zo blij dat hij dus wel altijd een deken op heeft, dat scheelt 3x de helft

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 19:47

Afbeelding

Vergeten een na foto te maken, maar meneer is winter wit :Y)
Hij stond te rillen als een rietje. Zo koud had hij het, moet er niet aan denken als ik m echt doordrenkt had met water Y;(
Ik ben aan de gang gegaan met de droogshampoo van cowboymagic en die hier geadviseerd werd, de equi xtreme stain remover. Maar ik merkte geen verschil in gebruik. Ik gebruikte bij beide een warme vochtige spons. Ik heb heel z’n buik ermee gedaan en gedroogd met een handdoek. Hoofd idem dito, was hij het minder mee eens maar dan moet hij maar eens iets anders als kussen uitkiezen :+ Hierna flink ingepakt in 5 zweet dekens en z’n BOT deken en door gegaan met benen en staart.

Benen en staart gewoon met slang en foam dispenser gedaan. Stal leeggehaald en een schoon bed ingedaan. Nu maar hopen dat hij zich niet te vies maakt tot morgen :')

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:24

Ik mis een oornetje…. :')
Hartstikke gaaf dat je aan die training mee mag doen, veel succes!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 09:31

Hij is zowaar nog wit *\o/* of voor zover ik kon zien in t donker net, we gaan genieten <3

Als ik de camera’s terug kijken heeft hij ontzettend veel gelegen maar niet gemest in z’n stal maar netjes buiten

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:37

Veel plezier vandaag!

Flubberboot

Berichten: 2853
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:32

Veel plezier vandaag!!! Fijn dat hij op eerste oog schoon leek!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 16:58

Afbeelding


Dus voor wie ooit met droogshampoo in de weer wil gaan in een winter vacht (minimale wintervacht dat wel)
Het kán

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:44

Nou het resultaat mag er zeker zijn :-D
Dat zadel ziet er zooo relaxed uit!

Hoe is je training gegaan?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 11:20

keeyzie schreef:
Nou het resultaat mag er zeker zijn :-D
Dat zadel ziet er zooo relaxed uit!

Hoe is je training gegaan?

Super fijn, heerlijk 20 km door glooiend terrein kunnen trainen met zwaarder zand wat ik thuis niet heb. Mooie aanvulling naar onze 2de 1* :D

Zadel is een setzi zadel, voor het stappen vind ik m niet zo comfortabel, hij is vrij hard maar verder hou ik er echt van, en maar 1,5 kilo *D

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:05

Hij ziet er heel goed uit! voor de volgende keer: Naf Brighter dan White, is een poeder, kun je met water een soort klei van maken, als je dat op de vlekken aanbrengt, en even later eraf borstelt, is het ook echt wit!

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:07

Sky_As schreef:
Hij ziet er heel goed uit! voor de volgende keer: Naf Brighter dan White, is een poeder, kun je met water een soort klei van maken, als je dat op de vlekken aanbrengt, en even later eraf borstelt, is het ook echt wit!


En je kan het op verschillende manieren gebruiken, zelfs niet er echt afborstelen. Ik gebruik het ook altijd :j vroeger met talk of baby poeder maar dat werkte toch minder goed. Hiermee moet ik opletten dat je alleen de witte delen pakt :')

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:20

en met alleen de witte delen pakt, bedoelt ze, dat als je een zwarte hebt met witte voetjes, en je smeert iets te hoog, ook het zwarte wit wordt....hahaha
(ik heb een vos, maar hetzelfde ervaren, en bij de achterbenen per ongeluk een stuk staart ook mee wit gemaakt)
Nu ik dit zo bedenk. ik weet dat ze bij de Welsh pony's/arabieren ook een spray hebben om ze wit te maken..... (beetje hetzelfde als wanneer je met Carnaval je haren oranje sprayt), dat werkt ook echt heel goed, is zonder water.
Dat spray je gewoon vlak voor je gaat zadelen op de gele plekken, en dan is ook alles wit. (een handig "noodmiddel" )

zoiets: https://www.glamhorse.nl/a-48471637/wit ... escription

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:27

Hier tegenwoordig ook een vos idd en die heeft ip 1 been een vos vlek in het wit. Tot ik eroverheen ginf met naf := Ik ben dolblij dat het geen schimmel is zoals haar moeder, want zo smerig als zij is :=

Ik moet dus ook echt wassen, want hoge witte benen, grote bles en vlek onder buik. Maar zelfs het vos gedeelte zonder deken moet je wassen. Vroeger wel schimmels gehad dus kon alles gebruiken wat ik al geleerd had.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-01-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:30

Die van mijn moeten er ook in weer en wind aan geloven hoor. Sta er soms wel met een föhn bij :’) . Vinden ze de eerste paar keren nooit leuk trouwens :+ .

Fijn dat je hem wit kon houden!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Schimmel wit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 22:58

Ja smeerlappen zijn t :')

Ik zag m vandaag. Compleet onder de mest in een schone stal _O- hij doet t erom _O-