Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 429 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Oh jullie reacties maken me wel blij! Ik was in de veronderstelling dat noord niet zo fijn was, maar dat valt dus reuze mee. Qua stallen is dat redelijk eenvoudig te realiseren. Het enige is dat ik dan een mooie overdekte opslag moet missen voor hooi en vlas. Maar dat kan ook nog ergens anders binnen. Dan moet mijn vriend maar wat ruimte inleveren. En er moet een aansluiting gecreëerd worden op de paddock die ik in gedachten heb, maar dat is niet onoverkomelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 15:36 



 
Profiel   

Mijn schuiltent is open naar het noorden en de stallen staan met de deuren op het noord-oosten. Zolang ik hier woon heb ik misschien 5x wat stuifsneeuw in de schuiltent (de eerste 50 cm) gehad en vanwege het afdak boven de stallen is het daaronder altijd droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 15:40 



 
Profiel   

Moska schreef
Oh jullie reacties maken me wel blij! Ik was in de veronderstelling dat noord niet zo fijn was, maar dat valt dus reuze mee. Qua stallen is dat redelijk eenvoudig te realiseren. Het enige is dat ik dan een mooie overdekte opslag moet missen voor hooi en vlas. Maar dat kan ook nog ergens anders binnen. Dan moet mijn vriend maar wat ruimte inleveren. En er moet een aansluiting gecreëerd worden op de paddock die ik in gedachten heb, maar dat is niet onoverkomelijk.


Nee hoor, qua windrichting zou ik me daar zeker geen zorgen om maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:01 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Moska schreef
Ze zouden eventueel nog in een van de garages kunnen, mochten we niet mogen bouwen. Alleen dan zit de opening van de boxen noodgedwongen op de noordzijde.
Op zich is het noorden niet verkeerd hoor; er komt zelden wind uit het noorden en koud kunnen paarden prima tegen. Het westen is veel vaker erg nat en het zuiden te warm.


@Stephanie: misschien hangt er nog een vreemd luchtje aan ?? Leg er eens een deken van Flor op.
Niet mogen eten is simpel op te lossen... 2e voerplek er bij.
Meestal lost het zichzelf met een paar dagen wel op.

eens en eens, scheelt type werk :D


Hier schuilstal ook op noord.
Ik heb daar wel een voorwand in met links en rechts een deur. En op de spijlen windbreekgaas.

Toen ik nog 2 veulens had was 1 van die deuren altijd dicht.
Nu zijn ze beide open omdat het ruintje de merrie anders klem zet.

Maar op deze manier fijn koel in de zomer en door het windbreekgaas weinig koude wind in de winter

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:06 



 
Profiel   

Moska schreef
Oh jullie reacties maken me wel blij! Ik was in de veronderstelling dat noord niet zo fijn was, maar dat valt dus reuze mee. Qua stallen is dat redelijk eenvoudig te realiseren. Het enige is dat ik dan een mooie overdekte opslag moet missen voor hooi en vlas. Maar dat kan ook nog ergens anders binnen. Dan moet mijn vriend maar wat ruimte inleveren. En er moet een aansluiting gecreëerd worden op de paddock die ik in gedachten heb, maar dat is niet onoverkomelijk.

Voor een opslag zijn vast ook wel creatieve dingen te bedenken. :j zelf heb ik wat stro opgeslagen in de garage en in een lege stal die ik niet gebruik. Hooi staat verpakt buiten.

Toen ik die opslag stal nog wel in gebruik had heeft mijn vriend een afdakje gebouwd waar een open Hooi rol onder past. Zijkanten met hout afgedicht en voorkant met een zijltje die je open en dicht kon doen. Inmiddels is dat hooihokje nu de plek waar we onze hooivorken bezems etc bewaren. Geen haan die ernaar kraait hoor als je zoiets eenvoudigs neerzet.

horsii schreef
Hier was dat precies zo toen Kyra uit de opfok kwam. Trok snel bij.
Ook moeder en dochter.
..

Dat geeft hoop :P


DubbelFun schreef
@Stephanie: misschien hangt er nog een vreemd luchtje aan ?? Leg er eens een deken van Flor op.
Niet mogen eten is simpel op te lossen... 2e voerplek er bij.
Meestal lost het zichzelf met een paar dagen wel op.

Ja ik heb nu een extra rubberen matje met wat hooi in een andere hoek gedaan.

Deken is wel een idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:30 



 
Profiel   

Het is hier buiten nu uitermate smerig, dus ik heb maar in de tent gevoerd. Toen ik het hooi in de bak aan het doen was en moest bukken om het rooster vast te klikken vond kleintje het leuk om me een duwtje te geven >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:41 



 

Echt? Ik heb in trui gelest en de vogeltjes waren aan het fluiten. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:42 



 
Profiel   

hier anders nu ook sinds 1,5 uur regen.
Daarvoor was het wel lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:52 



 
Profiel   

Stout kleintje :+


Ik heb trouwens antwoord terug van de trainer die ik had gemaild voor Qupido. Ik kreeg echt een super begripvolle mail. Heel blij mee! Hij kan zelf geen paarden accepteren op het moment maar wil mij graag helpen. Het gaat om Tristan Tucker, hij gaat mijn verhaal delen met wat special members van zijn training programma (ik weet niet heel precies wat dit betekent) maar volgens hem zijn dit mensen die de ervaring hebben om Qupido te helpen. Pfoe ik ben zo opgelucht dat hij gereageerd heeft en dat het een deur is die opengaat naar een mogelijke oplossing. Ik heb gevraagd wat hij nodig heeft en wat de vervolg stappen zijn.
Fingers crossed!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 18:03 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Tja als ik die foto van die pony uit 2015 zie krijg ik toch ook het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen 'oud'...
Ik heb het met Missy ook wel gehad dat als ik haar na de winter schoor omdat ze niet meer uit zichzelf door het haar heen kwam dat ik me schaamde voor alle zichtbare botten, maar dat bleek wel te komen omdat ze gewoon het hooi niet meer genoeg weg kreeg (een kiesprobleem dus). Nadat dit onderkend was en het voerregiem aangepast kwam ze binnen no-time weer bij en zag er weer heen toonbaar uit voor haar 34.



DubbelFun schreef
Tja als ik die foto van die pony uit 2015 zie krijg ik toch ook het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen 'oud'...
Ik heb het met Missy ook wel gehad dat als ik haar na de winter schoor omdat ze niet meer uit zichzelf door het haar heen kwam dat ik me schaamde voor alle zichtbare botten, maar dat bleek wel te komen omdat ze gewoon het hooi niet meer genoeg weg kreeg (een kiesprobleem dus). Nadat dit onderkend was en het voerregiem aangepast kwam ze binnen no-time weer bij en zag er weer heen toonbaar uit voor haar 34.



Bij mij bedoel je?
Paard kwam van een pensionstal terwijl de eigenaresse een lange reis maakte en toen zij tergkwam en de deken afdeed schrok zij zich wezenloos. Broodmager.

Paard is vrij kort daarna naar mij gekomen en kwam gelukkig wel weer bij maar bij het verharen kreeg die ontzettend kale plekken. geen mijt, geen schimmel, waarschijnlijk door te weinig energie om nieuwe vacht klaar te maken terwijl de oude al losliet.
Was onder dierenarts controle, gebit was prima in orde trouwens, bloedonderzoek wees enkele tekorten uit die het bloedonderzoek erna weer waren bijgetrokken.

Is uiteindelijk ook weer netjes in de vacht en op gewicht gekomen, werd helaas ataxtisch en is ingeslapen


[ img ]

Hier even later, al iets dikker maar toen kreeg die die kale plekken. Paard had verder wel een deken op toendertijd.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 18:13 



 
Profiel   

Hier regent het al de hele dag. Bah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 18:26 



 
Profiel   

Hier ook al de hele dag van die vieze regen. Alles wordt drek

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:04 



 
Profiel   

@lynn: nee het was in een post van Stephanie en ging over dit paard
https://i.regiogroei.cloud/1104x620/c69 ... c11449.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:12 



 
Profiel   

Wij hadden het gelukkig de hele dag droog en zelfs nog wat zon. De track is ook eindelijk wat aan het opdrogen.

Onze opening van de stallen zit op het zuid-westen en we zitten aan zee. Echt, slechter kan het niet! Ik wil graag een inloopstal realiseren, maar met die wind die er altijd inzit gaan ze niet binnen in de stal met windkracht 5 of meer.

Op het noorden zit de opslag en daar heb ik nauwelijks problemen. 1x een sneeuwstorm en toen heb ik mijn hooi allemaal afgedekt. Verder niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:13 



 
Profiel   

Ik heb de opening op zuid west, niet heel handig maar goed heb van die flappen opgehangen in een deel van de opening.

Toen ik vanmiddag weg ging van huis was t droog ben nu terug naar huis op weg en ff wat aan t eten. Was voor m’n werk naar een bijeenkomst in een slachterij. Was erg interessant en ook goed om te zien hoeveel maatregelen er zijn genomen om misstanden te voorkomen. Dus weer heel veel geleerd. Morgen nog een afspraak en dan gelukkig weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:36 



 
Profiel   

@dais: kun je de opslag en stallen niet omwisselen ??

Hier is de paddock weer aan het drogen sinds de buien van gisteren. Hopelijk vandaag niet teveel regen.
Volgende week weer wat nachtvorst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:13 



 
Profiel   

Zojuist 150 mooie hooibalen gekocht van midden Juni 2022. Eur 4,75 per stuk vond ik een nette prijs.
Alles wordt thuisbezorgd voor eur 25.00
Scheelt ons te vaak op en neer rijden om het zelf te doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:32 



 
Profiel   

Dat is nog eens fijn Boemel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:33 



 
Profiel   

Ideaal! Hoe is t met Tess?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:34 



 
Profiel   

Fijn Boemel. Scheelt veel tijd en werk.

Ik haal tegenwoordig hooi in Vorden. Grote balen duits kruidenhooi, er passen er 2 in de trailer en ik doe er 3 tot 4 weken met een baal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:43 



 
Profiel   

Dat klinkt ook goed Belker.
Hoe krijg je ze weer uit de trailer?

MarjanB, op zich goed. Maar goed, ze was een week geleden al niet meer kreupel.
Dat zegt me eigenlijk niet zoveel bij problemen met het SI gewricht. Vraag is meer of ze goed blijft als ik ga rijden.

Nu nog tot volgende week donderdag aan de hand stappen en dan het longeren oppakken.
Ik heb haar vandaag aan de lange lijnen gedaan. Dat vond ze overduidelijk erg leuk.

Ik overweeg nog steeds om haar weg te doen voor fok of dragen. Problemen met het SI gewricht geeft vage klachten.
Het is niet leuk om bij alles wat niet helemaal fijn voelt te denken van ojee, voel ik onregelmatigheid? Heb ik teveel gedaan? Moet ze weer een echo? Moet ze weer behandeld worden?
Zo, ben ik namelijk al best lang bezig en dat voelt niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:16 



 
Profiel   

Dat snap ik heel goed Boemel. Het is precies waarom Nilay met pensioen is. Nu heb ik die constante zorg/lage spanning gelukkig niet meer zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:23 



 
Profiel   

Rollend Boemel. Vraagt trailer op de juiste plek, klep naar benden en rollen maar.

Ik snap je helemaal Boemel. Die spanning en zorgen vreten je op en kost je je paardenplezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:36 



 
Profiel   

boemel schreef
Ik overweeg nog steeds om haar weg te doen voor fok of dragen. Problemen met het SI gewricht geeft vage klachten..

Ik kan me een gezegde van iemand herinneren.
"Een dracht en bevalling is topsport, daar moet je een fit paard voor hebben."
Ik weet niet of ze al veulens gehad heeft, dat kán de geboorte vergemakkelijken, maar de dracht (zeker de laatste maanden) zal net zo zwaar zijn.

Dat gezegd hebbende, Boon heeft zgn jumpingbumps/hunterbumps (= vergroeid SI-gewricht) en heeft 6 veulens gehad (niet allemaal bij mij) is nu 25 en ik heb net na 3 maanden vrijaf weer een ritje gedaan :)

Ik dacht beter weer dan dit gaat het niet worden, dus na mijn wit uitgeslagen zadel wat opgepoetst te hebben maar opgezadeld en richting de hei vertrokken. Ik moet zeggen dat het me niet tegen viel, op een paar 'schrik'reactie na (ligfiets, schreeuwende/hollende kinderen) moest ik alleen even de groep ruiters van de Mill Ranch ruim voorblijven zodat ik alleen (zonder paarden achter me) de weg kon oversteken.
Op het zandpad naar huis nog 2 tantrums omdat er een veulen in een naburige wei ineens boe roep oid en iemand die mechanisch hout aan het kloven was vlak naast de weg.
Never a dull moment hiero :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 14:15 



 
Profiel   

Ah ronde balen Belker, daar even niet aan gedacht. Klinkt handig.


DubbelFun, ja dat was ook wat ik dacht, maar de dierenarts stelde het zelf voor en volgens hem moet het prima kunnen.
Ze heeft niet eerder een veulen gehad.

Tess is altijd al behoorlijk gestresst geweest met rijden. Dat doet een lijf natuurlijk ook geen goed.

Het is hier fantastisch weer.
De paarden staan lekker in hun blote kont.
Wij zijn de hooiopslag in orde aan het maken. Mijn vriend heeft net de achterwand betimmerd.
[ img ]

Hij is nu naar de Hornbach om materiaal te maken om aardbeienbakken te maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 429 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen