Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:23

Mooie manier om het hooi van de wand af te houden.

Onze verhoogde aardbeienbak dit jaar was een succes, ik denk dat we er daar meer zo van gaan maken.
Ik heb nog nooit zoveel eigen aardbeien gegeten ipv de vogels en muizen :D

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:51

Wat goed DF. Hier staan ze in de volle grond en heb ik er zelf amper wat van. Terwijl er denk ik wel 100 planten staan...

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:01

Mooi Boemel, slim.
DF, Boon was lekker fris.
Zonde van de aardbeien Malenka, verhoogd kan slim zijn.

Paarden lopen hier ook zonder deken. Vanmorgen gemend. 10 km in. 1,5 uur. Lekker fanatiek met schitterend weer. Zo even hooinet vullen en dan de dekens weer op.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:12

Hier ook weer hooitijd en idd iig Boon haar regendeken weer op doen. Het wordt vannacht niet koud maar er kan wel iets regen vallen, maar ik denk dat ik de gok neem en ze buiten laat.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:34

Pfff denkje dat er niks meer mis kan gaan met de DNA test omdat alles al fout is gegaan... is de ouderschapsverificatie nog niet rond. Kreeg vannacht om half een een halve uitslag want het vader sample ontbreekt... En dat terwijl mijn vorige veulen een aantal maanden geleden met de zelfde vader wel geverifieerd kon worden. Inmiddels is de vader verkocht naar Duitsland... Ik hoop dat als ik maandag bel alles een misverstandje blijkt te zijn en ik snel een uitslag krijg... Wachten op paspoort uit Portugal gaat sowieso ook nog 3 maanden duren, dus het gaat mij niets verbazen als Sansa straks 1 is en nog steeds geen paspoort heeft := ... Rosegold is overigens 1,5 en ik wacht ook nog steeds op het paspoort :+ :') .... Manhã Manhã

Net even bij de opfok geweest om bij Sansa te kijken. Zo leuk om te zien hoe snel ze zelfstandig worden zonder mama erbij.
Afbeelding

Ondertussen kunnen Rosegold en Flor elkaar al bijna weer uitstaan. Met eten in eigen hoek gaat het nu prima:
Afbeelding
Ik heb trouwens echt zo'n zin om Rosegold te wassen :+ ... ze is echt super smerig. Maarja, ik vind het toch nog wat fris. Hopen dat er snel een lekkere lente dag komt.


Overigens update mbt oproepjes: er is bijna geen supermarkt waar ik een oproepje kan ophangen. Alleen Albert Heijn en de 3 in de buurt zitten allemaal op 15+km bij mij vandaan. Zucht... Plaatselijke Facebookgroepen wordt het steeds door Faceobok uit verwijderd omdat je geen dienst mag aanbieden :? ... Heb nu maar een oproepje op Marktplaats gezet... hopelijk levert het iets op.


boemel schreef:
Dat klinkt ook goed Belker.
Hoe krijg je ze weer uit de trailer?

MarjanB, op zich goed. Maar goed, ze was een week geleden al niet meer kreupel.
Dat zegt me eigenlijk niet zoveel bij problemen met het SI gewricht. Vraag is meer of ze goed blijft als ik ga rijden.

Nu nog tot volgende week donderdag aan de hand stappen en dan het longeren oppakken.
Ik heb haar vandaag aan de lange lijnen gedaan. Dat vond ze overduidelijk erg leuk.

Ik overweeg nog steeds om haar weg te doen voor fok of dragen. Problemen met het SI gewricht geeft vage klachten.
Het is niet leuk om bij alles wat niet helemaal fijn voelt te denken van ojee, voel ik onregelmatigheid? Heb ik teveel gedaan? Moet ze weer een echo? Moet ze weer behandeld worden?
Zo, ben ik namelijk al best lang bezig en dat voelt niet fijn.

Ik snap je gevoel hierbij helemaal hoor. Bovendien is zo´n revalidatie proces naar het rijden toe ook best wel een slepend iets. Helemaal als het een beetje kwakkelt. Ik had sowieso al fokplannen met mijn SI patientje, maar de DA van de kliniek vertelde mij ook het volgende: soms dan kan een dracht helpen bij het helen van bepaalde klachten. Volgens mij had dat iets met hormonen te maken. Het is mij niet helemaal precies bij gebleven. Maar je zou ook juist kunnen kijken of een dracht de situatie uiteindelijk kan verbeteren / versterken. Vraag dit eens aan je arts op de kliniek. volgens mij kan je achteraf altijd nog wel vragen mailen over je situatie.

Overigens was ik bij beide geboortes van Flor haar veulens erbij. Ze verliepen beide heel vlot en moeder had weinig last. Bij eentje alleen wat last van naweeen maar daar had de DA wel een pijnstiller voor. SI gewricht problemen hoeven dus echt geen last te zijn bij een dracht. Zie ook het verhaal van dubbelfun met een vergroeid SI gewricht :j. De DA had je al vertelt dat ze fit genoeg is voor een dracht. Als dit niet het geval was, hadden ze dit echt wel gemeld hoor.

Maarja het blijft lastig. Ik wens je veel wijsheid toe met je keuze. Op het moment gaan we wel naar het dekseizoen. Dus bij twijfel zou je ook nog even wat knappe potentiële kerels kunnen bekijken. <3

Lekker straks verse aarbeien! Wij hebben hier ook een bak gebouwd voor aarbeien op knie hoogte. Ik denk dat we er zo'n 40-50 planten in hebben. Achteraf had ik het nog iets hoger willen hebben. We hebben ook nog een andere bak voor moestuin dingen die is op heuphoogte en een plek voor tomaten, uiteraard op de grong ivm klimmen. Alleen ik heb dit jaar niet echt de puf om er iets in te doen. Misschien een een jaartje leeg of wat bloemetjes erin. Ben er nog niet overuit.


DubbelFun schreef:
Ik dacht beter weer dan dit gaat het niet worden, dus na mijn wit uitgeslagen zadel wat opgepoetst te hebben maar opgezadeld en richting de hei vertrokken. Ik moet zeggen dat het me niet tegen viel, op een paar 'schrik'reactie na (ligfiets, schreeuwende/hollende kinderen) moest ik alleen even de groep ruiters van de Mill Ranch ruim voorblijven zodat ik alleen (zonder paarden achter me) de weg kon oversteken.
Op het zandpad naar huis nog 2 tantrums omdat er een veulen in een naburige wei ineens boe roep oid en iemand die mechanisch hout aan het kloven was vlak naast de weg.
Never a dull moment hiero :D

Klinkt als een gezellig ritje :P

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 17:58

Het ritje was ook idd best leuk, alleen van mijn kant niet heel ontspannen. Ik ga dan toch snel te gespannen zitten, maar we gaan het zien morgen hoe ik uit bed kom :D

Net beide meiden even in de Cowboy Magic gezet; de staarten even goed doorgeborsteld en er een stukje afgeknipt. Boon groeide een puntstaart (ik zie graag een rechte staart) en die van Jasmijn hing op de grond.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:21

Zou het kunnen zijn dat banden slapper worden door de dracht en dat ze daarom minder last hebben?
Stephanie, de witte staart van Fiesta is net zo mooi gekleurd als de staart van jouw jonkie……… Ook hier moet de staart gewassen worden.

DF, dat met spanning is heel herkenbaar….. Helaas.

joyce83

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:54

Heerlijk weertje vandaag, weer klusjes gedaan zo te zien.

Hier lekker de hele middag bij de paarden bezig geweest. Tijdens mesten kwam Guus vaak even kijken wat ik aan het doen was. Gewoon ontspannen en ze wilde in de buurt staan. Ook weer eens les gehad sinds lange tijd, les grondwerk. Tijdens de les echt super, fijn braaf, deed goed mee, ontspannen. Maar na de les op de poetsplek ging ze in de hyper van de honden mee, gelukkig lesgeefster nog daar dus die heeft het kunnen zien. Nog heel even rust erin gewerkt en daarna op de wei. Net bij naar binnen halen wilde ze niet, en maar rennen en rennen. Dacht laat maar gaan ooit is ze uitgerend en ja hoor op een gegeven moment kon ik haar wel pakken. Oudje rende ook, maar die was zo slim om gelijk zijn stal in te gaan en lekker te eten.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:47

@belker: gefeliciteerd! En een fijne dag :)

Het was net met voeren lang zo lekker niet als gisteren; iig meer wind. En ik had verkeerd ingeschat dat het droog zou blijven en Jasmijn 'bloot' gelaten.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:49

Heeft iemand ervaring met de paardenoppasservice van Sandra Oprel?

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:53

Ik had Kaatje ook de liner er onderuit gehaald en die had t koud. Dus maar weer ingepakt, het waait ook gewoon erg hard

Niello, nee geen ervaring mee

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:55

Belker gefeliciteerd!

Geen ervaring met paardenoppas

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:13

Ah ja het winterkapsel is al even bijgewerkt bij DF. Staat hier ook nog op de planning. Gezamenlijk met de wasbeurten maar :j .

Belker zou kunnen. Anderszijds banden worden pas echt slapper aan het einde van de dracht. Maar het zal vast goed meehelpen. En lekker die zwarte staarten :+ .
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Joyce fijn dat de les goed ging en dat je instructie achteraf nog even kon meehelpen.

Niello, geen ervaring tot nu toe mazzel gehad met familie en vrienden. Ben wel lid van zo’n Facebookgroep vakantie in ruil voor paardenoppas. Zou het als het uitkomt denk ik wel een keer proberen… toch altijd lastig alles achterlaten met vreemden …

Hier waait het ook gigantisch hard. Er waren al weer wat losse dingen over de oprit en achter op het erf gevlogen. Had niet gedacht dat het zo hard te keer zou gaan :+ … Maarja dat heb je als je vlakbij zee zit.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:23

Niello, je hebt een Facebook pagina huizenruil of oppas voor vakantie. Dat is gratis.

Ik wil dat eens gaan proberen. En dan wel ruilen met iemand anders die ook buitenaf woont.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:24

Wat een verschil met gisteren. Toen zonder jas en vandaag weer dikke wind.

Hier geen ervaring met dierenoppassen

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:40

boemel schreef:
Niello, je hebt een Facebook pagina huizenruil of oppas voor vakantie. Dat is gratis.

Ik wil dat eens gaan proberen. En dan wel ruilen met iemand anders die ook buitenaf woont.

Ja ken de site. Maar wij willen op vakantie naar buitenland. Geen huizenruil dus. Zijn ook bang dat mensen op het laatste moment toch afzeggen. Blijft lastig.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:41

boemel schreef:
Niello, je hebt een Facebook pagina huizenruil of oppas voor vakantie. Dat is gratis.

Ik wil dat eens gaan proberen. En dan wel ruilen met iemand anders die ook buitenaf woont.

Ik had even gekeken hoe het ook al weer heet. Deze groep bedoelde ik:
https://www.facebook.com/groups/1234769 ... ?ref=share ?

Inderdaad soort ruil voor vakantie.

Leuk dat je dit wilt proberen Boemel!


Edit:
Er zitten in die groep ook mensen die al vaker hebben opgepast. Kun je vast wel referentie krijgen?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:24

Bedankt allemaal.

DF, die fout had ik hier met Johnny ook gemaakt….. Jammer.

Geen ervaring met huizenoppassers. Wij hadden of familie in huis en voor de paarden een meisje uit het dorp of vrienden met paardenkennis.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 12:28

Hier goede ervaring met een huizenoppasser, maar dat was wel een collega van mij, dus die kende ik goed! Hun kinderen hadden wel de wc bril in de badkamer eraf gebroken :') maar ze hadden een nieuwe gekocht voor ons.

Proficiat Belker!

Hier waait het ook erg hard. Helaas... huil |(

Afbeelding

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:28

Ooh Solleke, dat is balen……

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:39

Wat vervelend!

horsii

Berichten: 7594
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:58

Oefff dat is k.t van die boom..

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:41

@solleke: zonde van je hek. Geen paarden ontsnapt in het bos ?
Is het je eigen boom of van een buurman (ivm evt verhalen van de schade).

Hier zou in de middag de zon gaan schijnen, maar als ik naar de wolkenradar kijk gaat dat nog niet zo snel gebeuren.

joyce83

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:04

Ow solleke dat is niet fijn die omgevallen boom.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:21

Gefeliciteerd Belker.

Zonde solleke! Is het jullie boom?

Hier begint langzaam de zon door te komen. Wel koude wind. Paardjes staan wel lekker buiten. Was net even bang dat ze door het draad zouden vliegen. Kwamen 5 crossmotoren achter het weiland langs. Ging gelukkig net goed.