Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 327 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 340  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Slowfeeders

 
Profiel   

Majabeestje schreef
Heeft iemand ervaring met de easy slowfeeder?

https://www.easyslowfeeder.nl/a-6682430 ... et-medium/


Niemand?
Ik zit eraan te denken deze aan te schaffen voor mijn pony maar kan weinig ervaringen vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:25 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Majabeestje schreef
Heeft iemand ervaring met de easy slowfeeder?

https://www.easyslowfeeder.nl/a-6682430 ... et-medium/


Niemand?
Ik zit eraan te denken deze aan te schaffen voor mijn pony maar kan weinig ervaringen vinden.


Ik zit er ook al een tijd naar te kijken (niet dat ik er iets mee kan want paard staat op pensionstal :') ) maar lijkt mij ook erg interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:47 



 
Profiel   

Ervaringen gezocht van mensen die een net in een bak hebben.

Mijn netten zijn binnen het jaar helemaal stuk. Wat gaat er mis bij mij?

Het begint zo: een hoekje van een vakje maas gaat uitscheuren:
[ img ]

Daarna worden het steeds meer uitgescheurde vakjes aan elkaar.
[ img ]


Die probeer ik dan weer aan elkaar te knopen maar het worden steeds grotere en steeds meer gaten.

Ik heb twee bakken staan. Zelf gemaakt. Het eerste net hadden we strak gemaakt en het tweede juist een stuk losser. Maar ze gaan allebei zo snel kapot.
Dit is hoe het er uit ziet:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:54 



 
Profiel   

Ik denk dat ze alsnog te strak zijn ingespannen. Veel speling op een oversized net helpt over het algemeen om de netten wat langer mee te laten gaan. Op die netten in frames komt toch best wel een hoop kracht te staan.

Ik weet niet welke netten je erin hebt zitten? Op de foto zien ze er opzich niet verkeerd uit maar de ene kwaliteit is de andere niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:01 



 
Profiel   

Ik vermoed een paard dat grote hap net + hooi neemt en dan trekt tot mond vol hooi zit. Dat trekken en het schrapen van de tanden langs het net is recept voor snelle slijtage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:12 



 
Profiel   

Hoe los is los? Bij ons zit die zo los dat ik hem ca een halve meter hoog kan trekken zeg maar. Soms prop ik de bak wel dusdanig vol dat het net even op spanning staat, maar zodra de bak leger gaat valt de spanning er direct af.

Dus goed los en de extra sterke netten van equiculinair doet het hier heel goed, nu met 11 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:22 



 
Profiel   

Kijk even naar mijn frame een stukje terug. Als ik mijn netten strak span is het ook zo kapot. Hoe ik het nu henn blijft het lang heel.
Die van mij eet namelijk zo:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:23 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik wilde het niet els eerste schrijven, maar dat was ook mijn idee :)


pmarena schreef
Weet je zeker dat dat 3 cm is....? Ze lijken groter :)

Coentjuh schreef
Inderdaad ze lijken ook wel veel groter dan mijn 4,5 cm maas!


Oh jullie hebben gelijk Ik ben in de war. Idd 4.5 x 4.5

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:10 



 
Profiel   

@Love_Mirra: ik vind dat je netten er ook al behoorlijk vergaan uit zien, dus ik denk dat de slijtage zeker ook een materiaaldingetje is. Dát in kombinatie met een ruige eter zou ik overstappen op metalen roosters ipv netten en met een maas van 7,5 cm kan elk paard daar makkelijk uit eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:43 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaringen met de netten van Voss.
Zijn ze sterk

https://www.agrishop.nl/voss-farming-sl ... eeder.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:21 



 
Profiel   

@Love_Mirra, mijn ervaring is dat door veel trekken de netten sneller kapot gaan. Ik weet niet of je een grotere maas kunt nemen?
Je net ziet er wel versleten uit, ben ook benieuwd hoe lang je er mee doet?
Ik heb een op maat gemaakt net (en tegenwoordig ook standaardnetten) van PaardEerlijk en die bevallen goed. Goed ruim maken, bij te strak gaat het sneller kapot. En ik zie dat je net ook erg nat is? Kan toeval zijn natuurlijk, maar stel dat je je hooi weekt, dan kan ik me voorstellen dat door de continue nattigheid je netten ook sneller slijten. In dat geval zal je dat denk ik voor lief moeten nemen.
Vroeger had ik ook een frame, tegenwoordig maak ik de netten rechtstreeks vast in de kist, de ene kant aan de bodem, de andere kant aan de bovenkant en dan goed ruim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:38 



 
Profiel   

De hooibakken staan nog geen jaar, en in de zomer wordt er geen hooi gegeven. Dus deze netten zijn zo ongeveer 7 maand in gebruik. Of minder. Juist vandaar dat ik op zoek wil naar dr oplossing. Elk jaar nieuwe netten is een dure grap..

Ze staan nu idd veel te strak, maar dat komt van het steeds maar moeten repareren, op den duur houdt je dus niets meer over om nog te KUNNEN repareren.

1 paard eet wat bruut maar de andere drie zijn juist super voorzichtig en kunnen echt goed filteren. Grotere Maas is echt geen optie.
Ze zijn van PaardEerlijk en mijn hangende netten doen het daar juist super op.

Het net is nat op de foto omdat het geregend heeft, de bakken staan buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 14:58 



 
Profiel   

Maak je de netten ook schoon en berg je ze netjes op in de maanden dat ze niet gebruikt worden? Kan me voorstellen als ze maandenlang werkloos zo liggen dat ook geen goed doet.

Ik ben doorgaans meer tevreden over complete netten in de bak klikken dan over een net op een frame. Misschien dat een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 15:17 



 
Profiel   

Mijn frames voor de hooibakken zijn 120x120cm

Welke grootte van net raden jullie aan voor een mooi los net?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 12:34 



 
Profiel   

Love_Mirra schreef
Mijn frames voor de hooibakken zijn 120x120cm

Welke grootte van net raden jullie aan voor een mooi los net?

En welk merk raden jullie aan?
Maas 3x3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:21 



 
Profiel   

Love_Mirra schreef
Mijn frames voor de hooibakken zijn 120x120cm

Welke grootte van net raden jullie aan voor een mooi los net?

Mijn frame is 1.02x 0.90 mijn net is 2x2m. Ik heb nu de hooinetten van barefoot.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:22 



 
Profiel   

Wij zijn dit aan het proberen (met de reden omdat ze er te makkelijk naast aten en het frame opzij duwden met neus). Het viel toch een beetje tegen om te maken, want de hoek van de grijze bak is toch niet 45 en 45 graden maar die verschilt, dus bijv. 40 en 50. Het frame moet trouwens nog even vermaakt worden want zit nu weer te strak in de bak :+ maar voor het idee en misschien heeft iemand er iets aan.

Buismaat 26,9 mm en groene net is van Huck 3 cm maas (mijn Cavalo net met 4 cm maas na drie jaar afgeschreven :D )

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 10:54 



 
Profiel   

Ik heb zoiets ook, maar dan kleiner formaat qua bak al 3 jaar en het werkt als een tierelier _/-\o_
Als ik een nadeeltje moet noemen: na verloop van tijd slijt het net wel eens door en raakt het los van het buizenframe, maar dan "borduur" ik het weer vast met stro touw :D
En nog een nadeel: als het flink koud is, dan vriest het net stijf en dan kunnen ze bijna niet meer eten; da's dan wel sneu :Y) Dus dan gaat 'ie er 's nachts van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 14:51 



 
Profiel   

Welk net van Huck is dat? Ik kom er niet uit op de site :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 14:57 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Welk net van Huck is dat? Ik kom er niet uit op de site :+

Ik denk deze..als link werkt..
https://www.huck.nl/industrie/hooi-ruif ... ten_18964/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 16:00 



 
Profiel   

Denk dat Otti gelijk heeft. Die website is inderdaad erg ingewikkeld! Ik heb de factuur even opgezocht, daar staat op: Artikelnummer 212-030-01 met maas 3 cm en dikte 5 mm PP. Ik had hem 4 jaar geleden al besteld hoor, maar we hadden destijds gewisseld met de Cavalo netten, dus hij is nog redelijk nieuw :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 17:03 



 
Profiel   

Ah top. Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 17:43 



 
Profiel   

Levertijd is wel pittig van Huck. 18 februari besteld en ze worden dinsdag bezorgd. Je moet geen haast hebben zeg maar :D
Ik ben heel benieuwd! Ik maak al een tijdje zelf mijn slowfeeders en snacknetjes omdat ik de juiste formaten niet kon vinden en vanaf Equiday zijn ze ook voor de verkoop in mijn webshop. Ik kreeg zoveel vraag of ik ze niet ook voor andere mensen kon maken dat ik dat maar ga doen naast voedingsadvies :+
Ik heb voor de slowfeeders nu de netten van PaardEerlijk, maar het is wel fijn om grotere partijen in 1x te kunnen bestellen.

Deze is 50x50cm. Ik vind dat zo'n fijn formaatje om op verschillende plekken kleinere porties te hangen op verschillende hoogtes. Er pas een half plakje hooi in en ik heb er vaak 3 of 4 hangen. Verder gewoon grotere netten overigens, want je moet het jezelf niet té moeilijk maken :+
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 09:34 



 
Profiel   

Momenteel gebruik ik losse hooinetten in ibc vaten. Werkt op zich wel goed, maar ik vind het wel een behoorlijke klus om al die netten te vullen en de netten zijn aan vervanging toe.

Nu zit ik te denken om een net in het ibc vat te verankeren, zodat ik die alleen open en dicht hoef te doen. Is een frame dan echt nodig of is een net ook zo te bevestigingen dat dat ook voldoende is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:03 



 
Profiel   

Wasaen jullie je netten, en hoe?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 327 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 340  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen