Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling en peesblessure

 
Profiel   

Mijn pony heeft nu sinds september een peesblessure. Helaas is is het vooruitzicht niet al te best en ben ik aan het rondkijken voor een plek waar hij buiten komt te staan.

Nu heb ik een plek gevonden bij rusthuis brieschend paard. Veel loopruimte en op verschillende plekken krijgen ze hooi aangeboden.

Nu heb ik ook een plek gezien, wat verder van huis, een plek in het natuurgebied. Echt heel mooi om te zien hoeveel vrijheid de paarden hebben. Alleen er is gras, en mijn paard is hoefbevangen geweest. Nu kan ik hem wel dat en nacht een grasmasker om doen maar weet niet of dit ideaal is.

En dan nog heb ik een andere plek op het oog, dichter bij huis. Alleen eigenaar rijd nog op haar paard en dat zou betekenen dat mijn pony 4x in de week een uur alleen zou komen te staan en dat vind ik ergens ook wel een dingetje.

Ik ben nog niet bij 2 wezen
kijken.

Graag hoor ik toch wel stiekem jullie mening.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:15 



 
Profiel   

2 lijkt me niks, een natuurgebied voor een paard met een peesblessure en geschiedenis van hoefbevangenheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:22 



 
Profiel   

Zou idd optie 2 niet verstandig vinden om idd beide redenen: peesblessure en gevoelig voor hb.

Ben je al bij t rusthuis wezen kijken? Wie weet is dat wat?

En bij die andere; 4x per week een uurtje alleen, ben je bang dat ie dat niet trekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:16 



 
Profiel   

Brieschend paard heeft echt oog voor je dier. Ken meerdere mensen die daar hun paard hebben gehad of nog hebben staan en allemaal naar volle tevredenheid. Zeker met wisselen van dekens, medicatie etc wordt goed overlegd. Ze komen daar niets te kort.

Overigens gaan ze hier ook op het land in de zomer, of je moet je pony op de paddock houden met nog een maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:45 



 
Profiel   

Voor mij zou het aan de kwaliteit van gras in het natuurgebied liggen, is dat raaigras of arm natuurgras?
Met een HB verleden op een mooie grasmat zetten is geen fijne optie, maar een natuurgebied kan heel fijn zijn voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:07 



 
Profiel   

Brieschend paard ken ik ook als heel positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:11 



 
Profiel   

Azmay schreef
Voor mij zou het aan de kwaliteit van gras in het natuurgebied liggen, is dat raaigras of arm natuurgras?
Met een HB verleden op een mooie grasmat zetten is geen fijne optie, maar een natuurgebied kan heel fijn zijn voor ze.

Een paard met peesblessure kan zich mogelijk niet redden in een natuurgebied en met aanleg voor hb moet hij steeds in de gaten worden gehouden, wat daar moeilijk kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:26 



 
Profiel   

Ik zou ook gaan voor het rusthuis, die zullen het meest know-how hebben met paarden waar iets aan mankeert/mankeerde, dan kan je die met een geruster hart achterlaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:32 



 
Profiel   

Graasmasker om 24/7, buiten in natuurgebied is niet verantwoord en ook niet paardvriendelijk.

Ik zou voor het rusthuis gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 16:53 



 
Profiel   

Met graasmasker in een natuurgebied lijkt mij een no go, dus voor die optie zou ik niet gaan.

4x een uurtje alleen lijkt me nou ook niet gelijk heel erg, tenzij je een paard hebt wat dan uit z'n plaat gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen