Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 252 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

 
Profiel   

Oh, ik wil ook mijn ‘zadelkamer’ wel even showen, want ben er dolgelukkig mee!

Ik heb gratis een afgekeurde 3ft container gekregen die dienst doet als zadelkamer en kleine hooiopslag. Mijn handige buurjongen heeft er een ‘zadelsteun’ en een aantal haken in gemaakt. Een andere lieve buurman heeft er ook nog licht in gemaakt. Hij was helemaal verroest, dus heb ‘m geverfd.
Het ziet er niet heel fancy uit allemaal, maar het werkt heel handig zo!

[ img ]

[ img ]

en met licht en een enorme zooi :')
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 09:17 



 
Profiel   

Ziet er netje uit, Lies.
Hoe doe je het met vocht/condensvorming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 09:48 



 
Profiel   

Ik merk eigenlijk niets van condens/vocht. Ding is hartstikke droog, ook wanneer het gevroren heeft, zie ik geen ijsafzetting op wanden en plafond.
In tegenstelling tot mijn stal(container), daar des te meer helaas. Moet het dak gaan isoleren, want het regent soms in de container.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 10:21 



 
Profiel   

Quir schreef
Hebben jullie misschien nog goed tips om dekens muisvrij te bewaren?


Ik gebruik deze:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak- ... 1/#content

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 10:24 



 
Profiel   

Ben ik weer :')
Naar aanleiding van wat tips in dit topic laatst hebben we inmiddels de schuilstallen besteld en zijn deze aan het bouwen. We hebben uiteindelijk gekozen voor een volledige "zadelkamer" voor de veiligheid/stevigheid en nu zoek ik tips hoe deze in te delen.
We hebben 2 identieke stallen dus ook zadelkamers. In de 1 komen 2 zadels en in de ander komt er maar 1(maar wel ook een mentuig).

Het gaat me vooral om het hok waar 2 zadels in komen. Het is 1.40m breed en (net geen)3mtr diep.

[ img ]

[ img ]

We willen graag 2 (western) zadels erin en minimaal 1 stellingkast voor klein spul. We twijfelen of we de zadels boven elkaar hangen(zwaar dus niet ideaal) of naast elkaar hangen waardoor de ruimte dus iets smaller wordt richting de deur ivm de kast.
Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:27 



 
Profiel   

kast in een hoekopstelling achterin daarvoor de 2 zadels naast elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:52 



 
Profiel   

Ik zou achterin een kast over de volle breedte maken en de zadels op karren laten staan zodat ze altijd makkelijk te verplaatsen zijn waar je ook in de kast moet zijn. De zadels komen dus niet ín de kast te staan.
Mocht je dat wél willen dan zou ik achterin een hoge kast maken van 70 cm breed met 2 steunen boven elkaar, waarvan de laagste steun zo hoog is dat de beugels net op de grond hangen. Hierdoor komt de 2e steun niet zo hoog dat het zadel te zwaar wordt om hoog op te tillen. En dan over de andere lange zijde een ondiepere kast van bijv. 40 cm diep), liefst met schuifdeuren zodat je daar geen last van hebt als ze open moeten. Dan hou je een meter over als loopruimte.
Ik hoop wel dat je een goede verzekering hebt voor je zadels want zo onbeheerd in een houten hok doen veel verzekeringen moeilijk over als het tot uitbetalen aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:21 



 
Profiel   

Hoi! Ik kom me melden. Vraagje voor de mensen die zelf een kast hebben gemaakt? Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt kwa kosten? Heb het topic al een beetje doorgeploegd maarrr zooooo veeeeeel pagina’s :+

Heb nu een oude archief kast ( die er al stond) Mijn zadel hangt in de verwarmde zadel ruimte. Maar wil graag een eigen functionele praktische kast waar ook een zadel in kan. Dus benieuwd naar wat jullie ongeveer kwijt waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 21:41 



 
Profiel   

Ik was zo'n 80€ kwijt aan hout, maar het was geen extreem grote kast. Hij staat nog wel in dit topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 23:06 



 
Profiel   

De prijzen van hout en panelen zijn momenteel erg hoog, dus een genoemde prijs moet wel 'vers' zijn anders heb je er weinig aan.
Ik gok dat je 4 grote platen multiplex nodig hebt, dus kijk eens bij een bouwmarkt (online) wat dat daar kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 09:09 



 
Profiel   

Die van mij is gebouwd in 2021 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:45 



 
Profiel   

OSB is goedkoper in aanschaf dan multiplex, dat scheelt wel al iets :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:46 



 
Profiel   

Ik volg even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 01:06 



 
Profiel   

Mag ik even indelingsadvies vragen? Ik heb deze Duitse legerkast kunnen krijgen die al gebruikt werd als Western zadelkast. Nu wil ik naast mijn Westernzadel ook graag mijn mentuig hierin kwijt. Iemand een idee wat het meest praktisch is? Ik overweeg nu om de tuighanger tegenover de zadelsteun en iets lager te hangen. Of misschien zelfs helemaal in het rechtse smalle vak en dan 1 plankje eruit halen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 20:32 



 
Profiel   

Rechts lijkt me een handige oplossing, dan zitten de 2 dingen elkaar niet in de weg ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 09:13 



 
Profiel   

Jennifer_S schreef
Mag ik even indelingsadvies vragen? Ik heb deze Duitse legerkast kunnen krijgen die al gebruikt werd als Western zadelkast. Nu wil ik naast mijn Westernzadel ook graag mijn mentuig hierin kwijt. Iemand een idee wat het meest praktisch is? Ik overweeg nu om de tuighanger tegenover de zadelsteun en iets lager te hangen. Of misschien zelfs helemaal in het rechtse smalle vak en dan 1 plankje eruit halen.

Ik heb zo'n zelfde kast :) Ik heb aan de rechterkant een aantal kastjes er tussenuit gehaald en een dikke balk over de breedte vestigd. Later het ik er nog een zadeldrager boven gehangen (voor barebackpad)

[ img ]
(heel oude foto)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 10:23 



 
Profiel   

Dank voor jullie advies! En voor de foto, want een deel weghalen had ik nog niet bedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 22:15 



 
Profiel   

[ img ]


Hoi hoi, ik ben bezig met het maken van mijn eigen zadelkast maar ik loop een beetje vast bij de indeling. Ik moet een zadel, hoofdstel, poetskist, laarzen kwijt en ik wil een dekjes rekje waar ik ze aan kan hangen. Iemand ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:55 



 
Profiel   

Ik zou die bovenste plank eruit halen, daar helemaal bovenaan een stang hangen voor het dekjes rek, onder de dekjes een zadelsteun en dan zelf kijken waar je het beste een haakje voor het hoofdstel kan maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 19:19 



 
Profiel   

JasmijnD schreef
[ [url=m/pL9lHR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoi hoi, ik ben bezig met het maken van mijn eigen zadelkast maar ik loop een beetje vast bij de indeling. Ik moet een zadel, hoofdstel, poetskist, laarzen kwijt en ik wil een dekjes rekje waar ik ze aan kan hangen. Iemand ideeën?


Wat zijn de binnen afmetingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 21:39 



 
Profiel   

Idd afmetingen van de binnenkant :)
Vooral de diepte is belangrijk om te weten of het zadel in de lengte kan of in de breedte moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:14 



 
Profiel   

Je kunt gewoon googelen "Bundesweerschrank". Ik heb ook zo een en die zijn gewoon erg handig :-)

Ik kom uit Drenthe en kon net over de grens een krijgen voor 90€ gebruikt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 21:25 



 
Profiel   

Ik zal morgen even de kast opmeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 21:38 



 
Profiel   

Ik kom een binnen waaien, ik ga in juni ook verhuizen van stal, en ik heb daar ook plek om een mooie kast te ztten *\o/* _/-\o_
Dan ga ik van een half kastje waar ik letterlijk mijn zadel niet tegoei in kwijt kan, naar een kast die ik zelf wil.

Echter die prijzen >;)

Dus ik ben overal inspiratie aan het opdoen om zelf een kast te maken of herbouwen, belangrijk ik dat die diep en breed genoeg is, om mijn zadel en mijn dochter haar pony zadel (brede paarden) in kwijt te kunnen en ook diep genoeg is om mijn dekjes netje neer te leggen of op te hangen, nu moet ik ze steeds plooien.
Wat ik tof vind aan sommige kasten die ik voorbij zie komen is dat ook de deur bestaat uit "diepte", waardoor het fijner is je hoofdstellen op te hangen.

Nu heeft dat totaal geen zin, als ik 1 ding neemt komt de hele zooi mee naar buiten :x .

Ik ben ook wel aan het kijken om de kast van boven waterdicht te maken want hij zal binnen staan maar rondom stal is zo vliegengaas en er kan dus wel wat vocht bij eventueel.

Bovendien wil ik de kast (indien mogelijk) ook wel een leuke (kleur) makeover geven, is dit mogelijk bij OSB?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 07:08 



 
Profiel   

Ik meld me ook even, beetje eenzelfde situatie hierboven :))

Ik heb voor mezelf al getekend wat ik wil en ik heb me laten inspireren door filmpjes van Stallliebe (op insta en tiktok). Ik weet dus al wat ik wil hebben, alleen nog het juiste materiaal vinden. Dus wie daarover tips heeft, graag :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 252 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen