Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring mud control platen

 
Profiel   

Ja, dat zijn INB platen.
Vlakke ondergrond werkt prettig, maar is zeker niet vereist.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 18:21 



 
Profiel   

Neen dat zijn geen IBN platen maar riedwiesenhof platen. Wel werken ze het zelfde al zijn de huidige van riedwiesenhof wel wat minder sterk dan de ibn platen van wat ik verstond en een halve cm kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 18:58 



 
Profiel   

Lori schreef
Neen dat zijn geen IBN platen maar riedwiesenhof platen. Wel werken ze het zelfde al zijn de huidige van riedwiesenhof wel wat minder sterk dan de ibn platen van wat ik verstond en een halve cm kleiner.


Weet je of ze ook zo in elkaar klikken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 23:21 



 
Profiel   

Hebben jullie een voorkeur tss INB en Riedwiesenhof? Beter ineens INB of?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 23:21 



 
Profiel   

Dat zou voor mij weinig uitmaken. Als RWH bij een offerte zou hebben afgegeven en ze zouden het voordeligst zijn, hadden er hier nu RWH platen gelegen ipv IBN. De verwerking is hetzelfde en het resultaat is ook hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:20 



 
Profiel   

Ik zie net dat ze het model zouden vernieuwd hebben op de fb van padockplaten.be, het systeem om ze in elkaar te klikken is anders nu. Er zijn 2 vlakke zeiden en 2 met haken en je "klikt" de vlakke kant op de haken zeg maar en niet dat je ze in elkaar moet schuiven.

Ik zou wel eerder IBN nemen, nu toch al enkele keren gelezen van gebruikers van riedwiesen dat er stukken afbreken. Bij kleine pony's is de druk vast niet zo groot en als het perfect vlak ligt ook niet maar bij grote paarden en wat ongelijke ondergrond.. Mogelijk dat de vernieuwde versie wel sterker is en het probleem qua afbrekende stukken dan ook opgelost is en in dat geval zou ik wel weer riedwiesen nemen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 14:12 



 
Profiel   

Kom hier even een vraagje stellen. Begin zo stilaan ook voorbereidingen te treffen en 1 van de werkpunten is dus stabilisering. Niet echt veel zin om af te graven en er een hele bouwplaats van te maken omdat ik 1)geen zin heb en :') 2) niet denk dat het nodig is. Het land staat nu nog steeds kurkdroog. Maar er lopen ook maar 2 schapen op. Paarden wordt vast een ander verhaal dus wil wel minimaal schuilstal, hooiplek en doorgangen stabiliseren. Maar dus zonder te veel grondwerken.
Enniwee, zit dus ook naar die mudcontrol platen te kijken en 1 van m'n struikelpunten is de levering.
Er staat dat ze met een grote vrachtwagen op verharde grond moeten kunnen leveren. Grote vrachtwagen past niet door de poort. En verharde grond is, euhm, een begrip hier. De oprit is wel ooit gravel geweest maar ligt ondertussen ook al weer een laag modder en gras op. Nu met een winter is het zelfs voor de 4x4 wat glibberen tijdens het manoeuvreren.

Mijn vraag dus: hoe verliep bij jullie de levering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 22:21 



 
Profiel   

Ik weet niet hoeveel je wil bestellen maar een pallet halen ze van de vrachtwagen met een heftruckje en die heeft stabiele grond nodig. Desnoods aan de weg leveren? Wij hebben zelf transport geregeld en zelf afgeladen, maar bij ons kunnen ze prima oprijden

Mijn tinker en mijn veulen scheuren wat af op die platen, ze liggen gelukkig nog steeds strak.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 23:27 



 
Profiel   

Ja m'n grote meubels zijn ook aan de weg geleverd :') .
Een kleine vrachtwagen/tractor/elk model auto kan best de oprit op, de grote past simpelweg niet door de poort.
Heftruckje zou dus moeten kunnen.

Hoor er inderdaad alleen maar goede dingen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 09:58 



 
Profiel   

heeft iemand ervaring met deze?
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... d2d4ccb9b7

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:57 



 
Profiel   

Duhelo schreef

Als je ziet dat het pas werkt als er 20 cm grind onder ligt... dan snap ik wel dat je paarden snel droog staan
Citaat
Bij de aanleg van paddocks kunt u het beste zorgen voor een grindkoffer van 20 cm onder de platen , daarna platen en daarboven M3C zand een minimale laag van 12-15 cm. Van belang is dat ten alle tijden dit zand de platen bedekt (10 cm) om de belasting te verdelen (gewicht van de paarden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:22 



 
Profiel   

Op die ene afbeelding van de matten met daarop enkel die hooiruif, lijken de matten weinig waterdoorlatend en best glad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:25 



 
Profiel   

Ik heb weer inb platen besteld. Opnieuw 70m2. Ik ben benieuwd hoe ver ik daar mee kom in de paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:55 



 
Profiel   

Malenka schreef
Ik heb weer inb platen besteld. Opnieuw 70m2. Ik ben benieuwd hoe ver ik daar mee kom in de paddock.

Waar heb je besteld? Heb je foto's hoe jouw platen liggen? Dat waren ook de INB platen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:08 



 
Profiel   

Ik heb zo geen foto's bij de hand. Maar ja, ik heb al 70m2 liggen. Die heb ik vorig jaar januari op enkeldiepe klei modder gelegd en dat ligt nog steeds prima.

Ik heb bij Andreas Ziehner besteld. Op deze hoeveelheid was dat inclusief levering €600,- goedkoper dan bij mudcontrol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:33 



 
Profiel   

Malenka schreef
Ik heb zo geen foto's bij de hand. Maar ja, ik heb al 70m2 liggen. Die heb ik vorig jaar januari op enkeldiepe klei modder gelegd en dat ligt nog steeds prima.

Ik heb bij Andreas Ziehner besteld. Op deze hoeveelheid was dat inclusief levering €600,- goedkoper dan bij mudcontrol.

Jeetje wat een prijs verschil. Dat bedrijf zit in Duitsland zie ik, leveren ze ook in Nederland of woon jij in Duitsland?
Heeft iedereen er zand overheen liggen of hoe hebben jullie het in gebruik? Wij hebben dit jaar voor het eerst de paarden bij huis. We hadden een stuk betegeld rond het schuilstalletje maar verder was het toch wel erg nat en blubber dus overweeg nu ook nog een stukje platen te leggen voor volgende winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:21 



 
Profiel   

Ze leveren gewoon in Nederland. Ik heb de platen nog kaal liggen. Uiteindelijk wil ik op een deel zand en op een deel fijne lava.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:31 



 
Profiel   

Oh top. Hoeveel kostte 70m2 inclusief leveren als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:22 



 
Profiel   

Zo'n €2000,- een enorme uitgave dus. Maar ik heb er vertrouwen in dat het de moeite waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 23:21 



 
Profiel   

70m2 is weer een mooi stukje!

Ik wil nog even afwachten tot hoever de nieuwe stal komt, uiteindelijk wil ik de paddock erop aansluiten en dus waarschijnlijk nog iets uitbreiden. Denk dat ik met 1 pallet het wel red dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 07:54 



 
Profiel   

Ik heb sinds vorig weekend 30m2 Mudcontrol liggen, stond op marktplaats en had de mazzel dat ik als eerste reageerde. Ik heb ze in een gedeelte van de paddock gelegd omdat ik me irriteerde aan de restjes hooi wat ging vermengen met t zand, vooral als t nat was. Echt modder en zeiknat wordt het bij ons niet. Beetje gemakzucht dus, heel blij mee; poep schep je er ook zo vanaf. Beetje zand erover heen gegooid om de gaten te vullen. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:54 



 
Profiel   

Dat is zeker mazzel. Wat fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:12 



 
Profiel   

@daan: ziet er netjes uit zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:32 



 
Profiel   

Wat een gelukje, Daan. Ziet er strak uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:32 



 
Profiel   

Misschien niet het juiste topic ervoor.

Helaas is de ingang (hoek) van het land/paddock een enorme blubber benden, zakt echt weg tot net niet onder je knie.

Is er iets wat we hierover heen kunnen gooien, plaatsen zodat tot het droog is we er in ieder geval normaal overheen kunnen (als droog is komen er betonplaten op)..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen