Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:44

Ik hoor over Venhorst veel klachten. Vind ik echt niet ok voor dat geld.

Ik heb een grote Haygain. Super blij mee! Hele uitgave, maar gelukkig zijn ze ook wel weer verkoopbaar op MP eventueel.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:54

Wat lastig zeg Boemel :(:) Maar ik denk wel een hele eerlijke beslissing om haar (voorlopig) aan te houden.

boemel

Berichten: 8451
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:04

Laurie schreef:
Wat lastig zeg Boemel :(:) Maar ik denk wel een hele eerlijke beslissing om haar (voorlopig) aan te houden.


Ik denk het ook :o

Vandaag heb ik haar aan de lange lijnen het bos door gestuurd. Dat vindt ze echt ontzettend leuk. Oortjes erop en stappen maar. Ik ben kapot door dat staptempo van haar ha ha, maar wel een frisse neus gehaald en aan mijn conditie gewerkt :D

Vrijdag mag ze weer gelongeerd worden. Ben benieuwd hoe het beeld dan is. Ik verwacht geen wonderen meer. Zou leuk zijn als ze nog wat bosritjes kan maken. En anders doen we wel wat grondwerk en wandelwerk. Het is altijd een fijn meewerkend dier om wat mee te doen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:04

Verkopen kan altijd nog maar is meteen zo definitief. Als je niet zeker bent van je zaak en het lukt je financieel zou ik het nog aankijken

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:44

Ik zou het ook even de tijd geven.. het is ook wel een beetje relatief, rust roest en worden ze vaak minder van. In beweging houden binnen bepaalde kaders is vaak juist alleen maar goed. Het is dan alleen denken of het bij je ambities past. Gelukkig hoef je niet vandaag een beslissing te nemen en is je vriend ook gek met haar :D ik zou haar ook niet zo snel weg doen, als ze bijvoorbeeld geschikt is voor bos ritten eventueel een leaser zoeken? Tegen kosten van bijvoorbeeld hooi oid? Er komt vast een goede oplossing voor jullie.

Wij hebben gisteren groot onderhoud gehad aan de bomen rondom huis. Na twee keer al een spontane vallende boom en veel dood hout maar besloten om het nu even rigoureus aan te pakken zodat het de komende jaren weer een beetje in verhouding terug kan groeien.
Er zijn denk ik 15 bomen gekapt en de struiken terug tot op de grond zodat die weer opnieuw uit kunnen lopen en we ze wat kunnen beheersen. Het was enorm veel werk had 20.000 stappen en 2800 active calorieën volgens m’n horloge :')
Zo was het
Afbeelding
En nu
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig alleen spierpijn in m’n linker bil en heb ik nog vrij tot maandag

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:58

Lekker bezig Marjan! Knap dat jullie het zelf doen.
Hier vandaag ook groot onderhoud en veel dode bomen kappen maar wij laten het doen :D
En ze gaan beginnen aan de zonnepanelen, eindelijk *\%/*

Verder een goed zieke zoon dus mn kappers afspraak en kraamvisite vandaag moeten afzeggen.

Ik ga morgen 3 dagen/2 nachtjes weg samen met mn man. Staat al 6 maanden vast en nu is mn ene kind ziek en andere kind randje ziek :=

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:25

Oh karin Ben benieuwd hoe jij het vind, t is wel ff anders als er ineens wat mist :+ hadden hier hulp van de buren, zij hebben hout en wij weer een klus gedaan

Beterschap voor je kids! Hoop snel beter genoeg dat jullie lekker weg kunnen.

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:47

Wow Marjan, wat een werk hebben jullie verzet!! En jullie nieuwe trekker is echt een plaatje hoor *stiekem jaloers*.


Karin, wat balen van de zieke kindjes, net nu jullie weg willen. Dan ga je ook niet gerust weg hè :( hopelijk knappen ze allebei snel weer op.


Hier is de aannemer ook lekker bezig met het tegelwerk. Helaas zijn de laatste 2 tegels kapot dus we hopen dat de leverancier ze kan vervangen. Wel echt balen. Alles is verkeerd uitgerekend dus we hebben het al anders moeten doen dan we in gedachten hadden want van de ene hebben we veeeeeel te veel, van de ander veeeeel te weinig, en de vloertegels waren er precies genoeg geweest als ze niet kapot waren geweest :(.

De rest van de tegels hebben we zelf uitgerekend dus hopen maar dat dat wel klopt :')

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:51

Oh dais.. aannemers..echt hoor! Hoop dat jullie snel de twee missende tegels hebben.

Ja trekker is leuk! Wel enorme gebruiksaanwijzing dus ik ben de enige die er mee rijd hahaha

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:56

Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen Boemel. Het is nu een irritatie, geen enorme vergroeiing ofzo. Geef het de tijd en misschien wordt je enorm verrast.
Ik heb dat echt al vaak gezien! En misschien even goed verdiepen in hoe je haar kan ondersteunen met wellicht een andere manier van trainen/rijden als dat weer ter sprake is.

Jeetje wat slordig dat dat zo verkeerd berekend is Dais!! Zou toch niet moeten kunnen. Hebben ze de 2 soorten waar je te veel/weinig van hebt niet per ongeluk omgedraaid met bestellen?

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:21

@dais: wat waardeloos, hopelijk komt er nog een oplossing met de tegels.
@marjan: dat ziet er een stuk beter uit, zal ook wel flink in blad schelen.
@karin: zieke kinderen is nooit leuk, maar zeker niet als je een leuk uitje in het vooruitzicht hebt.

Het was vannacht duidelijk minder koud, dus hopelijk hebben we dat weer gehad voor dit jaar :)

boemel

Berichten: 8451
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:30

Wat een hoop werk verzet Marjan!
Het ziet er goed uit!

Tess en een leaser? :=
Ze laat zich geen halster om doen door een onbekende en tot nu toe laat ze zich ook niet door iemand anders rijden (rennen en bokken).

Dus ze blijft gewoon helemaal mijn paard en we kijken rustig uit naar een paard waar ik meer mee kan.

Manzano, ik snap je punt. Ik heb al heel lang grondwerkles met haar en heb les van iemand die juist veel nadruk legt op rechtrichten en balans.

Ook heeft ze al een keer 1,5 jaar en verschillende keren maanden rust gehad.
Ik verwacht daarom wel dat ik er kleine bosritjes mee kan gaan doen, maar niet meer dat ik in de rijbak aan het rijden kom met haar. Ze is bloedfanatiek in het werk, rustig aan is echt een ding voor haar.

Ah nee Dais.
Dat zijn van die baaldingen.

Hier is gisteren een nieuwe deur geplaatst.
Valt wederom weer genoeg te repareren aan de binnenkant. Iets met een stuk natuursteen weghakken enzo. :(

Dit was ooit de plek van de voordeur, maar de echte voordeur zit al sinds de jaren 70 aan de zijkant.
Er zat al jaren een deur in die dichtgekit was.
We hebben er nu een balkon deur in laten zetten.
Lijkt beter als dichtmetselen of een raam

Afbeelding

Ik heb gisteren een fotoreading aangevraagd voor Tess en gevraagd of ze nog wel wat wil doen qua werk of dat ze liever rust heeft. Ik kreeg een bijzonder passend antwoord.

Afbeelding

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:31

De badkamerboer had de tegels berekend en blijkt er dus grandioos naast te zitten. Gelukkig had hij er nog 3 op voorraad! Probleem opgelost :D.

Verder is het tegelwerk in de hal en wc ook klaar nu. Morgen voegen en kitten en volgende week alles monteren en dan hebben we weer een badkamer en wc! *\o/*



Haha Boemel grappig dat jullie voordeur dichtgekit was. Wij zeggen ook wel eens voor de grap dat we hem beter dichtmetselen, iedereen komt langs achter!

De voordeur moet bij ons ook echt vervangen worden, maar eerst weer ff sparen :') De achterdeur moet ook vervangen worden en het kost allemaal genoeg :$


Treffende reading inderdaad!

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:48

Fijn dat het goedkomt Dais *\o/*

@boemel, treffende reading, je kent je paard goed!

De tuinmannen zijn net weg.
Afbeelding

De paarden logeren maar een nachtje in de wei want ik denk dat de merrie dit niet aan kan met haar stresslevel :')

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:20

@karin: je kunt iig weer even stoken :)

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:27

Wow wat een verschil! En zo licht!!

boemel

Berichten: 8451
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:45

Beste stam Karin. Als het droog is, kan je mooi ff vooruit qua stoken.

Misschien heb ik het gemist, maar wat doe je met de resterende stam?

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:14

Ik vind het maar guur... Echt waterkoud. Niet aan mij besteed :=

@boemel; ik heb ook zo'n bloedfanatieke. Die liep op haar 30e nog alsof ze elk weekend op wedstrijd ging := die heeft regelmatig maanden op (box)rust gestaan door blessures. Elke keer dacht ik; dan is het nu wel klaar, maar na 9 maanden was ze weer beter dan ooit. Bijzonder dier!

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:21

Wij stoken niet :')
Helft gaat naar een vriend van mn schoonvader en andere helft hebben we op MP gezet en wordt zondag opgehaald. Binnen 5min al reactie!

@boemel, met de resterende stam wil ik kijken of ik toch nog op een manier schaduw kan creeeren.
Omdat ik nog niet precies weet hoe of wat heb ik ze nu vrij hoog gelaten.
En ik wil kijken of ik er haken in kan hangen op verschillende hoogtes voor hooinetten :)

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:34

Leuke ideeën karin! En fijn dat t weg is :D

Boemel, ik ben te nuchter voor de readings maar ik zou vooral doen waar je je fijn bij voelt en zolang Tess nog lekker vrolijk is, is het goed toch?

En vond t vandaag ook maar koud. Ze zijn hier in de buurt al wel overal bezig met de boel gereed maken voor t mesten en zag er vandaag al 1 langs komen met de kunstmest strooier achter de trekker. En vanaf volgende week ook warmer :)

We hebben uilen rond huis zitten en tot nu toe vaak alleen steenuiltjes maar net hoorde ik een kerkuil vind dat zo leuk. Weet je gelijk weer waarom je lekker buitenaf bent gaan wonen

boemel

Berichten: 8451
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:39

Leuk zo'n oude taaie Manzano.

Het is zeker koud!
Ik ben eerst met Tess aan de lange lijnen het bos in geweest.
Daarna Diekke opgezadeld.
Toen ik aan het rijden was, kwam ik erachter dat de onderlaag van de bak nog bevroren was. En aangezien ie niet net gesleept was, was ie dus niet echt fijn en heb ik alleen gestapt.
Daar werd ik niet warmer van :D

Slim met die boom Karin. Ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien.

MarjanB, ik ben er eigenlijk ook te nuchter voor. Dit was een startersaanbieding voor eur 5,00.
Uit nieuwsgierigheid laten doen.
Ik vind het toch wel een mooi antwoord.

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:05

Oh voor 5 euro is dat wel leuk om eens te doen ja!
Dat verhaaltje van jouw paard klinkt super herkenbaar.

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:37

Ik vind deze ook wel passend bij de situatie. Ik heb het ook eens laten doen van mijn merrie, maar dat sloeg nergens op. Ze zag mij als haar veulentje zei die vrouw :')

Marjan, ik zag hier vandaag ook de eerste trekker weer langskomen. En de boer vrolijk zwaaien naar ons, ik denk dat hij ook blij is om weer buiten te zijn! :D


Zojuist heb ik onze wilde aanloopkat kunnen aaien. We proberen haar al een maand of 5 te laten wennen aan ons en ze is niet meer bang om in onze buurt te zijn, maar aaien lukte tot gisteren nog niet. En gisteren ging ze ineens spinnen en kreeg mijn hand een kopje en daar schrok ze zelf zó van dat ze weer wegrende :') , maar er zit nog steeds vooruitgang in en dat is stiekem toch wel heel leuk <3


Afbeelding
Ze is heel spraakzaam altijd :')

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:45

Wat een grappig pluizig ding! <3

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:52

Wat een leukerd Dais.
Hier in de regio zag ik de stalmest weer uitgereden worden. Altijd fijn als het voorjaar weer komt.