Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Enquête Equifork: korte enquête voor school

 
Profiel   

Hoi! Zouden jullie ons willen helpen? Hieronder is een link naar onze enquête. Duurt ongeveer 2 minuten! Het is voor paarden eigenaren en je zou ons er ontzettend mee helpen! Dankjewel alvast
LINK:
https://forms.gle/zjLTuakxwh6sWnif8
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:44 



 
Profiel   

Ik heb hem ingevuld voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:47 



 
Profiel   

Gedaan.. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:49 



 
Profiel   

Ik heb hem niet in kunnen vullen aangezien de antwoorden te beperkt zijn als in dat iedereen mestvorken koopt ed maar dat is meestal nvt op een pensionstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:54 



 
Profiel   

Ik kon hem ook niet invullen. Mijn paarden staan wel aan huis, maar ik kon ook veel vragen niet beantwoorden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:00 



 
Profiel   

Ik liep vast;

[ img ]



Ik heb (helaas) geen paard meer.
Maar ik moet invullen of mijn paard in nl of buitenland staat...



Het is denk ik logischer om te vragen of mensen wel eens stallen uitmesten.

En dan de vraag over stro/vlas/zaagsel of meerdere,
En dan verder.




Voor mij, ik kan zowel met metaal als plastic matig overweg ivm fysieke problemen.
Een korte vork met handvat dwars op de steel gaat voor mij makkelijker dan een lange steel zonder handvat.

Dat geldt voor alle mest- en hooivorken.


(Mestvork of greep is bij mij 4 tanden, soms 5,
Hooivork of gaffel is bij mij 2 tanden, soms 3)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:05 



 
Profiel   

Ik heb voor vlas/zaagsel gekozen, maar ze staan bij mij op gehakseld koolzaadstro. Lijkt bijna op vlas

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:18 



 
Profiel   

Ingevuld! Heb maar even gedaan alsof mijn verzorgpaarden van mij zijn, anders was de enquête niet in te vullen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:29 



 
Profiel   

Ik liep ook vast.. Ik gebruik strokorrels, en hoe lang ik bezig ben met uitmesten.. Het is een inloopstal van 28m² waar ze altijd in en uit kunnen met zijn 3en.
Ik schep dagelijks keutels, 5 minuten, maar soms ben ik een uur aan het scheppen om alles weer netjes te maken. En ik kon niet aangeven hoe vaak ik mijn ''tijdsbesteding'' had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:38 



 
Profiel   

ik heb ze ingevuld, maar aan jullie enquête kan veel verbeteren.

Vb: er zijn veel meer soorten stalstrooisel.

Een hooivork heeft 2 tanden en dient om te hooien of kleine pakjes hooi/stro naar boven te steken, niet om te mesten.
Een traditionele riek beeft 4 tanden en dient om zware plakken mest te scheppen

Modernere mestvorken zijn breder en hebben veel meer tanden.
Je hebt zware exemplaren uit metaal.
Lichte exeplaren uit metaal
Super lichte exemplaren uit plastic.

Dit kon je allemaal gemakkelijk uitvissen/navragen.
Ik vind dat je best meer research mag doen en je interview met een aantal ervaren personen mag uittesten voor je hem lanceert voor een groot publiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:08 



 
Profiel   

Hoi allemaal. Dankjewel voor het invullen van de enquête. Alle feedback wordt naar gekeken en slaan we op! We willen zoveel mogelijk antwoorden dus blijven invullen alsjeblieft Nogmaals dankjeeel voor het invullen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:30 



 
Profiel   

Ik ben afgehaakt. Mijn paard staat op een pensionstal ingericht als paddock paradise, dus welke optie in de enquête kies ik dan?.Boxen zijn er niet, wel schuilstallen met gehakseld koolzaadstro (die keuze kon ik niet maken), en het uitmesten van 1 schuilstal is niet vergelijkbaar met uitmesten van 1 box, en bovendien moet alle buitenruimte dan ook nog worden uitgemest. Dus hoe vul je tijd dan in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:39 



 
Profiel   

Ik heb verschillende paarden op verschillende stalbedekkingen staan, maar gezien het een radiobutton is, kan ik maar 1 optie kiezen.

Bovendien mest ik niet uit met een HOOIvork, maar met een MESTvork. 2 hele verschillende dingen met verschillende hoeveelheid tanden etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:25 



 
Profiel   

Ik heb het ingevuld. Mijn paarden staan op een pensionstal waar mijn paarden 24/7 buiten staan in een paddock (geen paddock paradijs) , mijn paarden hebben wel een schuilstal maar zonder strooi/vlas. Ik mest wel uit met een hooivork.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:46 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ik ben afgehaakt. Mijn paard staat op een pensionstal ingericht als paddock paradise, dus welke optie in de enquête kies ik dan?.Boxen zijn er niet, wel schuilstallen met gehakseld koolzaadstro (die keuze kon ik niet maken), en het uitmesten van 1 schuilstal is niet vergelijkbaar met uitmesten van 1 box, en bovendien moet alle buitenruimte dan ook nog worden uitgemest. Dus hoe vul je tijd dan in?


Alleen de tijd voor de schuilstal. Ook als je wel in een box staan heb je nog steeds buiten mest te ruimen, dat is niet alleen bij een pp zo.

Hier wisselt de tijd per dag, moet de stal leeg ben ik langer bezig, alleen de mest eruit is korter. En de ene dag is opstrooien meer werk als de andere.

De plastic versie vind ik een ramp met stro, randen te dicht op elkaar. Maar bij vlas of ander klein strooisel zijn ze weer ideaal. Bij mestvorken ligt het er eerder aan of ze een handvat hebben of niet, dan aan de tanden en materiaal zelf. Zonder handvat kan ik er niet mee werken zonder pijn, met handvat juist wel. En dan nog, wij hebben tig verschillende metalen en je hebt altijd een voorkeur, ook al vallen ze onder dezelfde soort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:00 



 
Profiel   

De hooivork gebruik je voor stro, die kan niet met houtkrullen of zaagsel. Daar gebruik je die plastic versie voor.
Maar inderdaad, ik miste ook de andere opties. Er zijn veel meer soort rieken om uit te mesten. Dit is wel een hele beperkte enquête.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:06 



 
Profiel   

Dit topic past wbt vraagstelling op STW. Helaas heeft de topicstarter onvoldoende berichten om tot de algemene fora toegelaten te kunnen worden. Vandaar dat ik het topic sluit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen