Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 471 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Belker schreef
Als ik de ruimte en mogelijkheid had zou ik ook voor een eigen buitenbak gaan. Ik ga 1 tot 2 keer per week naar de binnenbak. 1x voor les en de andere keer voor een clinic of extra les. De buitenbak van de RV in het dorp is een half uur stappen en daar ging ik amper naar toe.


Vroeger (30 jaar geleden) fietste ik eerst een half uur, om vervolgens een half uur te paard onderweg te zijn naar de bak van de club inderdaad. Maakte allemaal niet uit. Maar goed, toen had ik ook meer tijd naast school en bijbaan dan nu met fulltime werken en een huishouden :D

Planning is wel dat ik straks 1x per week naar de rijvereniging ga voor les. Maar dat zie ik voorlopig (lees het komende half jaar tot een jaar) nog niet gebeuren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:59 



 
Profiel   

Maartje, is bij jou grond keren niet voldoende?
Neem aan dat jij ook op zand zit.

Hier dus 18 jaar geleden de grond laten keren, gele omhoog gehaald, wel wat gemend gelaten met de zwarte.
En ik kan altijd rijden behalve met vorst.
Zelden plassen en zijn er bij uitzondering wel dan zijn ze na 12 uur droogweer weg.
Nee een top bak zoals die van boemel is het niet, maar voor de 800 die ik toen kwijt was wel :D
Niet gekeerd glibberde ik hier overal heen.
En zonder bak zou ik ook niet willen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:08 



 
Profiel   

Oh als ik het geld zou hebben zou ik idd ook gelijk een bak aan laten leggen. Vind t gewoon zo mega duur! En daarbij kom ik nu bijna niet aan rijden toe dus wellicht zou ik dan ook andere keuzes maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:23 



 
Profiel   

Ha ha ja vroeger. Zeeën van tijd, terwijl ik dat natuurlijk niet besefte.
Mijn arabiertje had al 8km in de benen voordat we met de verenigingsles begonnen.
En dan na een uur les weer vrolijk 8km terug. Dat ze niet verkeersmak was, boeide me ook niet trouwens. Desnoods sprong ik er onderweg af :D

Met zo'n bak zou ik ook dik tevreden zijn hoor DuoPenotti.
Het is door gelukkige omstandigheden dat we eb en vloed konden aanleggen.

De gemeente had ons al op de korrel en deels grond met archeologische waarde. Zand keren was geen optie.
Anders had ik dat zeker eerst gedaan, want 400m verder op hebben buren dat gedaan met een prima resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:26 



 
Profiel   

Ik zou ook graag een bak willen, de vergunning hebben we. Nu nog het budget :+

Ik heb wel een stukje waar wat zand op de klei ligt dus ik kan bij mooi weer thuis longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:29 



 
Profiel   

Groot gelijk heb je Boemel.
Als het financieel haalbaar is waarom dan laten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:34 



 
Profiel   

Hier ook het zand gekeerd, maar dat is altijd wel erg zwaar gebleven. Iets er door zou hier wel een optie geweest zijn. Maar een paddock/rijbak heeft het natuurlijk ook zwaarder te voorduren. Vlies tussen de lagen zou hier geen optie zijn gezien de gaten van 40 cm diep die Boon nu maakt als ze afzet voor een galopje :)
Áls keren een idee is en er blijken grindlagen tussen het zand te zitten kun je het zand laten centrifugeren/zeven. Iemand hier in de buurt heeft dat laten doen en je wilt niet weten wat daar nog uit kwam :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:39 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maartje, is bij jou grond keren niet voldoende?
Neem aan dat jij ook op zand zit.

Hier dus 18 jaar geleden de grond laten keren, gele omhoog gehaald, wel wat gemend gelaten met de zwarte.
En ik kan altijd rijden behalve met vorst.
Zelden plassen en zijn er bij uitzondering wel dan zijn ze na 12 uur droogweer weg.
Nee een top bak zoals die van boemel is het niet, maar voor de 800 die ik toen kwijt was wel :D
Niet gekeerd glibberde ik hier overal heen.
En zonder bak zou ik ook niet willen


Hebben we het wel eens over gehad inderdaad, maar ik moet waarschijnlijk wel een vergunning hebben dan en dat houdt ons een beetje tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:07 



 
Profiel   

Ja klopt die heb je wel nodig. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:09 



 
Profiel   

Onze buren hebben een bak aan laten leggen die in eerste instantie veel te mul was. Daar is kokos door de toplaag gedaan en dat heeft wel echt geholpen om de bak een beetje te stabiliseren. De kokos was wel na 1,5 jaar al weg. Maar toen was de bak ook stabiel genoeg zonder. Dus daar is het denk ik wel een aardige oplossing voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:13 



 
Profiel   

als we ooit een budget over hebben, gaan we naar de bak kijken en vergunningen en zo. Maar voor nu doen we het even met wat we hebben. Dit jaar eerst de badkamer en het toilet beneden onder handen nemen. Van dat bedrag kun je ook wel een rijbak aanleggen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:38 



 
Profiel   

haha ja klopt.
Hier hebben we dingen vooral andersom gedaan als andere. :+

Eerst een omheining van bijna 25.000
Toen het dak van de stal verwijderd en nieuw erop bijna 25.000
Toen pas gedeeltelijk nieuwe kozijnen.
Dit jaar komt het andere deel.
En we hebben nu een offerte aangevraagd bij loodgieter/tegelzetter/elektricien voor een badkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:56 



 
Profiel   

Wij wonen hier ook al 5 jaar, en toen we het huis kochten moest de badkamer eigenlijk al := dus ook hier niet alles in de meest logische volgorde haha
Hier was het eerst de stal en de kinderkamers. Pas na een jaar hebben we wat aan de woonkamer gedaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:30 



 
Profiel   

Ik had echt het geld voor een rijbak niet liggen hoor.

We hebben ons huis opnieuw laten taxeren.
Ivm de overwaarde van het huis ten op zichte van de hypotheek, kwamen we in een lagere risicoklasse.
We gingen minder hypotheek betalen en konden geld opnemen. Dat is naar de rijbak gegaan. Dus dat is ons geluk geweest.

Toen wij de eerste keer de rijbak aan hebben laten leggen (het fiasco), bleek er erg veel puin in de bodem te zitten.
We hebben een loonwerker 2 dagen lang laten zeven, maar er bleven wel stukjes glas en puin terugkomen.

Dat was pas over nadat door rijbakbouwer 2 de hele boel is afgegraven en afgedekt is met plastic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:34 



 
Profiel   

[ img ]

Zouden jullie eens willen meedenken?
Ik heb een schets toegevoegd om de indeling van mijn weides. Het paardengedeelte is blauw omlijnd. Centraal ligt nu de paddok/rijbak (met afmeting 20 op 40). Het linker deel hebben we nu al. Het rechter deel komt er na de zomer bij. Zelf woon ik op huisnr 25 (waar er een blauw bolletje staat). De stal is de witte rechthoek voor de piste, de volgende rechthoek is hooiopslag.
Nu is mijn vraag wat jullie van deze indeling vinden? Ik zou graag iets van track voorzien. Ik kom niet verder dan de bruine lijn op het plan. Nu lopen hier 4 pony's op, maar het is de bedoeling dat het er uiteindelijk 3 worden (een shet, C en D pony).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:31 



 
Profiel   

@nele: ik zou qua track het stuk met nr 586A er bij pakken.

@boemel: glas in je zand in niet leuk idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:48 



 
Profiel   

Wij hebben direct na de koop van ons huis de rijbak laten aanleggen. Mijn man heeft dit geregeld met zijn werkgever, die wou dat heel graag voor ons doen.

Nou, heel aardig zou je denken, maar uiteindelijk heb ik ongeveer 10k betaald en heb ik een sahara waar mijn paarden niet eens normaal in kunnen lopen. Het is niet het juiste zand en het zandpakket is ook nog eens véél en véél te dik.

Snippers door laten mengen (weer 2500 euro), maakte helaas geen verschil.

Laten fixen kost me weer minimaal 10.000 en dan is ook mijn erf weer helemaal overhoop. Weides zijn net allemaal terug bruikbaar... zo geen zin in allemaal, en het geld ook niet (meer) voor.


Moraal van het verhaal; wat je ook doet met een rijbak, laat het niet over aan je partner want het is niet goed voor je relatie/huwelijk als het geen bruikbare bak is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:48 



 
Profiel   

Wat vervelend Dais!
Kan me goed voorstellen dat je daar echt van baalt.

Bij droog weer zullen je weides er weinig van te lijden hebben als ze er met zwaar verkeer over heen rijden.
Hoe los je het nu op qua rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:58 



 
Profiel   

Haha. Mijn vriend wil zich er wel mee bemoeien, maar ik ben degene die kiest en besluit. Aangezien ik ook degene met paardenhobby ben. Dit is een lang gekoesterde droom en dan gebeurt het ook zoals ik het wil hebben. Voordeel: hij wil graag een tractor, dat mag van mij. Geen probleem zolang je de bak voor me sleept :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:05 



 
Profiel   

boemel schreef
Wat vervelend Dais!
Kan me goed voorstellen dat je daar echt van baalt.

Bij droog weer zullen je weides er weinig van te lijden hebben als ze er met zwaar verkeer over heen rijden.
Hoe los je het nu op qua rijden?


De rijbak ligt onder aan de dijk, dus er moet terug een rijbaan gemaakt worden om er met materieel te kunnen komen en dan moet dus de hele weide terug op de schop.

Als ik al rijd (heb nu geen passend zadel meer), dan scheur ik onder de zeedijk door met mach 3, of ik zet ze op de trailer en ga naar de rijvereniging, die hebben een buitenbak. En anders lessen in de binnenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:09 



 
Profiel   

Moska schreef
Haha. Mijn vriend wil zich er wel mee bemoeien, maar ik ben degene die kiest en besluit. Aangezien ik ook degene met paardenhobby ben. Dit is een lang gekoesterde droom en dan gebeurt het ook zoals ik het wil hebben. Voordeel: hij wil graag een tractor, dat mag van mij. Geen probleem zolang je de bak voor me sleept :D



Kijk, dat heb je nou goed geregeld _/-\o_ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:09 



 
Profiel   

Ik vind een bak vooral zonde van m'n weiland en groene uitzicht :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:16 



 
Profiel   

Ik vind mijn rijbak niet lelijk hoor, krijg er ook altijd opmerkingen over dat hij er zo mooi uit ziet.
Hij is niet functioneel, maar mooi is hij wel. En het is ook een soort verzamelplaats voor hazen en fazanten, die scharrelen er heel graag in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:05 



 
Profiel   

Ons uitzicht heeft er ook niet onder te lijden als de bak komt. Ligt aan de achterkant van het perceel en beschut door bomen. Ik zie straks vanaf mijn thuiswerkplek de paarden in het land scharrelen, is wel een leuker uitzicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:11 



 
Profiel   

[ img ]

Ons uitzicht heeft een klein beetje te lijden van de rijbak, maar hij mag toch blijven :D

Vanuit de woonkamer zien we er straks ook niet zoveel meer van, door een nieuwe haag en nieuwe bomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 471 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen