Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 340 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Ik heb een offerte opgevraagd bij VOF Willems in Tonden. Die gaat hier de mestput maken. Ik krijg 2e hands betonwanden met stelconplaten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:06 



 
Profiel   

Zie messenger, ik heb je de offertes gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:10 



 
Profiel   

Oh ik zag het! Wat tof dat je die deelt! Ziet er goed uit, wanneer komen ze het werk doen bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:14 



 
Profiel   

Geen idee. Ik heb akkoord gegeven en hij zou er op terug komen….. Moet ik wel zeggen dat ik ook geen haast heb. Ik heb nog niet gebeld om te vragen wanneer hij komt. :') Als ik meer druk zou zetten dan zou ik een datum hebben O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:23 



 
Profiel   

Rustig aan , dan breekt t lijntje niet he? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:25 



 
Profiel   

Ik wil deze zomer toevallig ook een nieuwe plek voor de mestbult maken! Ik ga de achterwand en een gedeelte vam de zijkant maken van steenschotten die ik al heb staan. Ik overweeg om de rest van de wanden van strobalen te maken. Dat schijnt best heel erg goed te gaan, is niet duur en als het met een paar jaar niet meer goed genoeg is gaat het op diezelfde mestbult.

Ik heb een plan (in mijn hoofd heel mooi maar ik weet niet wat de realietijd wordt) om 2 mestplekken te maken. Het ene jaar vul je 1, het jaar daarna nog een jaar afdekken met plastic of pompoen, het jaar daarna de compost laten uitrijden over mijn eigen land. In het "rust jaar" vul je de andere.

Op de vloer dacht ik aan mudcontrole aten. Omdat je ook in de winter lekker je mest kwijt wilt kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:30 



 
Profiel   

Heb je al een idee hoe je de steenschotten wilt bevestigen? Want ik heb inderdaad ook aan steenschotten gedacht maar geen idee hoe dat vast moet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:34 



 
Profiel   

Hier wordt de mest opgehaald en moet de mestplaat trekker en dus hufterproof zijn. Als je alles handmatig doet en zelf hergebruikt kunnen steenschotten een optie zijn. Met U profielen kun je die rechtop zetten. Eventueel onderaan betonnen bekisting storten om alles goed stevig te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:56 



 
Profiel   

Duidelijk Belker. :j Onze buren hebben ook betonplaat + steenschotten en die laten ook ophalen dus dat kan wel. Ik ga nog ff bij hem kijken hoe hij het gedaan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:06 



 
Profiel   

Ik was vanplan om x aantal palen erachter in de grond te slaan. En dan schroeven van binnen naar buiten. En daarnaast de platen aan elkaar verbinden met een U-profiel over de hele lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:10 



 
Profiel   

Bolletje29 schreef
Leuk al die hagen en planten! Ik zal binnenkort maar eens beginnen aan het inzaaien van de kale plekken op de weide :j Daarna wat inlezen over planten, bloemen en hagen en volgend jaar maak ik er ook iets moois van.

Iets anders, in de veronderstelling dat velen van jullie geen stallen/boxen en meerdere paarden hebben: Voor degenen die hun paard(en) dagelijks extra voer geven, hoe doen jullie dat? Gewoon ieders een bakje voor de neus en hopen dat ze gelijktijdig klaar zijn? Een emmer om hun hoofd? Even vastzetten? Stukje afzetten?
Mijn paarden zitten momenteel nog in hun inscharingsproces en krijgen dus nu elks op hun eigen stukje eten, maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen als ze binnenkort samen komen te staan. De ene eet langer dan de andere, emmers om hun hoofd vind ik maar een vreemd idee (maar misschien omdat ik het nog nooit gezien/gedaan heb) en een stuk afzetten lijkt me ook nogal lastig om dagelijks te doen -O-

Hopelijk hebben jullie hier de gouden tip!


Hier inderdaad emmer om het hoofd! Simpele bouwemmer met een stuk paracord eraan.
Heel simpel maar doeltreffend. Mijn Haflinger eet 2x zo snel als de quarter van mijn vriend en dit is de enige manier waarop hij zijn neus niet in de bak van de andere steekt haha
Scheelt dat die van mij al jaren zo eet ivm anders de emmer steeds omschoppen.


Ik heb een andere vraag:

Hoe hebben jullie een "poetsplaats" gemaakt?

Ik heb naast mijn stal/hooiopslag een stukje waar de paarden niet komen. Hier kunnen we de auto parkeren maar ook gewoon eventueel poetsen en zadelen. Ik wil hier eigenlijk een soort poetsplaats of aanbindpaal/plaats maken waar ik makkelijk kan opzadelen etc zonder dat die vreetzak van mij continu staat te grazen of er steeds vandoor gaat :')

Hebben jullie ideeën behalve "gewoon" een paal in de grond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:04 



 
Profiel   

Steigerbuizen. Werkt bij ons perfect.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:28 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Steigerbuizen. Werkt bij ons perfect.
[ [url=m/Owq3vB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er inderdaad ideaal uit!
Hoe heb je de bevestigd?
Zitten ze met beton vast en hoe diep? De verhuurder van onze weide wil liever geen beton namelijk dus bij voorkeur wil ik dat niet doen..
Mijn paard zal niet snel trekken als hij vast staat maar wil wel opties open houden qua stevigheid natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:35 



 
Profiel   

Nee zonder beton. Wij hebben een palenrammer voor t-post palen en ze daarmee in de grond geramd. We hebben wel puin in de grond zitten en daar zijn ze doorheen geramd. Staat muurvast. Het stuk onder de grond is net zo groot als boven de grond. 2 palen van 2 meter en de horizontale paal is 1.50m en met hoekstukken bevestigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:42 



 
Profiel   

Equisync schreef
Ik heb een andere vraag:

Hoe hebben jullie een "poetsplaats" gemaakt?

Ik heb naast mijn stal/hooiopslag een stukje waar de paarden niet komen. Hier kunnen we de auto parkeren maar ook gewoon eventueel poetsen en zadelen. Ik wil hier eigenlijk een soort poetsplaats of aanbindpaal/plaats maken waar ik makkelijk kan opzadelen etc zonder dat die vreetzak van mij continu staat te grazen of er steeds vandoor gaat :')

Hebben jullie ideeën behalve "gewoon" een paal in de grond?

Ooh hier ben ik ook heel benieuwd naar! Net hetzelfde hier: gehuurde grond, stukje apart naast de hooiopslag en paardjes die liever gaan eten dan wachten tot ze proper en opgezadeld zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:26 



 
Profiel   

weslyjune schreef
Ik was vanplan om x aantal palen erachter in de grond te slaan. En dan schroeven van binnen naar buiten. En daarnaast de platen aan elkaar verbinden met een U-profiel over de hele lengte.


Wij hebben ook steenschotten. Met met gewone vierkante (lange) palen van het tuincentrum vast gezet. Flink stuk de grond in en vastschroeven. Nu, na 10 jaar. Wordt het tijd om te gaan vervangen. Er breken dan wat palen.
Wij halen deze mesthoop overigens ook deels mechanisch leeg. Je moet inderdaad niet al te hard duwen tegen de wanden maar met een beetje beleid zijn we toch al die 10 jaar verder.
Het inrij stuk zou ik wel wat aandacht aan besteden. Dat gaat kapot/ rij je helemaal vast/ tot pulp. Daar wil ik bij de volgende mesthoop inderdaad wel wat aandacht aan besteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:15 



 
Profiel   

Geen beton nodig hiervoor, gewoon steigerbuis diep genoeg in de grond en een hoek en dan weer een steigerbuis

Ik had het zo gemaakt omdat er aan hout geknaagd werd en ik steigerbuizen had liggen en zo op het idee gekomen was
werkt fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:34 



 
Profiel   

Wij hebben rijplaten gekocht op neer te leggen als we de mesthoop leeghalen. Dat scheelt heel veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:55 



 
Profiel   

Equisync schreef
Bolletje29 schreef
Leuk al die hagen en planten! Ik zal binnenkort maar eens beginnen aan het inzaaien van de kale plekken op de weide :j Daarna wat inlezen over planten, bloemen en hagen en volgend jaar maak ik er ook iets moois van.

Iets anders, in de veronderstelling dat velen van jullie geen stallen/boxen en meerdere paarden hebben: Voor degenen die hun paard(en) dagelijks extra voer geven, hoe doen jullie dat? Gewoon ieders een bakje voor de neus en hopen dat ze gelijktijdig klaar zijn? Een emmer om hun hoofd? Even vastzetten? Stukje afzetten?
Mijn paarden zitten momenteel nog in hun inscharingsproces en krijgen dus nu elks op hun eigen stukje eten, maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen als ze binnenkort samen komen te staan. De ene eet langer dan de andere, emmers om hun hoofd vind ik maar een vreemd idee (maar misschien omdat ik het nog nooit gezien/gedaan heb) en een stuk afzetten lijkt me ook nogal lastig om dagelijks te doen -O-

Hopelijk hebben jullie hier de gouden tip!


Hier inderdaad emmer om het hoofd! Simpele bouwemmer met een stuk paracord eraan.
Heel simpel maar doeltreffend. Mijn Haflinger eet 2x zo snel als de quarter van mijn vriend en dit is de enige manier waarop hij zijn neus niet in de bak van de andere steekt haha
Scheelt dat die van mij al jaren zo eet ivm anders de emmer steeds omschoppen.


Ik heb een andere vraag:

Hoe hebben jullie een "poetsplaats" gemaakt?

Ik heb naast mijn stal/hooiopslag een stukje waar de paarden niet komen. Hier kunnen we de auto parkeren maar ook gewoon eventueel poetsen en zadelen. Ik wil hier eigenlijk een soort poetsplaats of aanbindpaal/plaats maken waar ik makkelijk kan opzadelen etc zonder dat die vreetzak van mij continu staat te grazen of er steeds vandoor gaat :')

Hebben jullie ideeën behalve "gewoon" een paal in de grond?



Een aanbindring in de wand schroeveb mag niet dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:44 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Wij hebben rijplaten gekocht op neer te leggen als we de mesthoop leeghalen. Dat scheelt heel veel

slim idee! Marktplaats of koop je dat ergens anders?

We gaan wel een deel verharden omdat we met de (mini) trekker de mesthoop willen opsteken. Maar er blijft een stuk gras/zwart zand waar ze over heen moeten als ze m komen legen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:47 



 
Profiel   

Nee even gegoogled wie dat op redelijke afstand verkoopt en zelf opgehaald. Zijn van kunststof dus goed hanteerbaar met zijn 2en

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:03 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Equisync schreef

Hier inderdaad emmer om het hoofd! Simpele bouwemmer met een stuk paracord eraan.
Heel simpel maar doeltreffend. Mijn Haflinger eet 2x zo snel als de quarter van mijn vriend en dit is de enige manier waarop hij zijn neus niet in de bak van de andere steekt haha
Scheelt dat die van mij al jaren zo eet ivm anders de emmer steeds omschoppen.


Ik heb een andere vraag:

Hoe hebben jullie een "poetsplaats" gemaakt?

Ik heb naast mijn stal/hooiopslag een stukje waar de paarden niet komen. Hier kunnen we de auto parkeren maar ook gewoon eventueel poetsen en zadelen. Ik wil hier eigenlijk een soort poetsplaats of aanbindpaal/plaats maken waar ik makkelijk kan opzadelen etc zonder dat die vreetzak van mij continu staat te grazen of er steeds vandoor gaat :')

Hebben jullie ideeën behalve "gewoon" een paal in de grond?



Een aanbindring in de wand schroeveb mag niet dan?



Jawel hoor, stal is van onszelf. Ik heb namelijk ook die ringen maar mijn paard heeft er een hekel aan om in de stal vastgebonden te staan. Dan gaat hij dus wel lopen trekken, schrapen, onrustig draaien enz. Terwijl hij de kalmte zelf is als ik hem op dat "voorstukje" heb staan.

Ik kan helaas geen ring maken aan de stal aan die kant omdat de hooiopslag aan die kant ligt (ivm windrichting/regen slag) en dit is afgeschermd met een zeil. Anders was het inderdaad makkelijk!

Ik denk dat ik de steigerbuizen ga proberen ja!
Dank voor de tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:24 



 
Profiel   

Hebben jullie ook wel eens dat het er in je hoofd zooo anders uitziet, dan het eindresultaat in de praktijk?

Ik ging voor een leuk bloembed, maar eindigde met een soort graf :+ [ img ]

Ga er binnenkort maar even een stuk bij maken denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:27 



 
Profiel   

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:29 



 
Profiel   

Ik mis alleen nog een kruisje erbij :))
Maar als het straks groen wordt, valt het denk ik al minder op, hopelijk :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 340 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen