Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 473 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Ja altijd eng dat HB
Heeft ze misschien ppid?
Mijn sjimpie die totaal geen aanleg had voor hoefbevangen werd toen ineens hoefbevangen en toen kwam dus de PPID/cushing eruit.

Ik heb een rek voor de dekens maar ook een kist.
Die kist moet ik ook echt eens uitmesten, daar zitten dekens in die de huidige paarden echt niet passen.
Maar waar ik dan weer te pinnig voor was ze weg te doen omdat ze nog goed zijn....


Dit is het speeltje van mijn vriend
Een BMW 800GT als ik het goed zeg.
Ik ga alleen maar achterop, heb geen motorrijbewijs

Hij had eerst een racemonster, nu iets meer naar leeftijd :')
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:43 



 
Profiel   

Stoere 'fiets'... :D

Ik heb ergens ook nog een grote plastic bak waar nog wel wat bij kan, maar het is me nu nog te vroeg om de winterdeken al echt op te bergen.
Ik heb ook nog te veel zweetdekens, maar die dingen zit zoveel haar in dat ik ze nooit schoon genoeg krijg om te verkopen, buiten dat ze niets opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:50 



 
Profiel   

Mijne (toen nog verzorgpaard) bleek ook PPID te hebben toen ze jaren geleden bevangen was inderdaad. Nou stond die toen op boxrust en kuil, dus achteraf gezien was dat sowieso niet zo ideaal :=

Mooie motor!
(al ben ik nog altijd blij dat vriendlief gestopt is met rijden := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:01 



 
Profiel   

Wat balen Manzano, dat is geen fijne ervaring

Mannen met nieuwe speeltjes :D De mijne is helemaal happy met zijn nieuwe project; hij is een nieuwe zadelkast voor mij aan het maken <3 *\o/*

Veel plezier met kijken Boemel!

Horsii kreupel paard, karin bevangen shet, zit allemaal niet helemaal mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:02 



 
Profiel   

Mijn aanbouw is net geleverd, net dit weekend is mijn zoon`s verjaardagsfeestje dus ik baal een beetje. Geduld is niet mijn sterkste kant en ik heb een nieuwe baan dus heb volgende maand de zaterdagen geen vrij meer. Nieuwe stal opbouwen, de oude afbreken, wolfproof omheining verder doortrekken etc etc werk genoeg nog.

Ik ruil na 4 jaar hard werken met de 300 losse pk`s op stal in de fokkerij in voor werken met de hierboven genoemde echte " PK mannenspeeltjes" ( administratieve ondersteuning bij de verkoop financiering ervan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:21 



 
Profiel   

Spannend een nieuwe baan LN. Heel wat anders ook!

Dat klinkt als een win-win project Maartje :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:54 



 
Profiel   

Zeker weten :D ik moedig hem alleen maar aan in dit geval hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 14:13 



 
Profiel   

Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar.
We hebben 2 pony’s waarvan ik 1 rij. Andere is bijna 2jr en een kleine welsh pony (b).
Inmiddels ben ik al op zoek naar een verzorger voor haar, dus ik hoop dat dat binnenkort opgelost is.

Maar het volgende. Als ik met mijn rijpony wat wil gaan doen, ze word helemaal gek.
Al haal ik hem uit de bak, ze rent dwars door de draden heen. Als ik haar alleen mee neem word ze ook helemaal gek.

Inmiddels doe ik haar al een jaar “opsluiten” in haar box. Ook daar word ze helemaal gek, haar hoofd ligt open en haar borst heeft ze open gehaald.
Ik probeer haar ook steeds mee te nemen, steeds een stapje verder. Maar ze word gek en wild, onhandelbaar.(vooral als ze hem niet ziet.)
Dus nu denk ik, ik koop er maar een kleine shet bij, maar daar denkt het thuisfront wat anders over.
Overigens is haar box hermetisch afgesloten, ze probeert er gewoon overheen te springen.



Iemand nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:20 



 
Profiel   

een 3e aanschaffen is zeker geen optie? afleiden met voer zul je vast wel doen?


Manzano, ja heel wat anders, helaas is 1 van de redenen dat mijn huidige werk voor mijn schouders erg zwaar is, constant overbelast en slijmbeursontsteking erin en ga ik met deze nieuwe baan meer verdienen ( ook wel fijn) , is slechts 10 min. van mijn huis af en veel flexibeler met uren en dagen.
En als ik dan toch een overstap maak ( terug) naar administratief dan wel naar een mannenwereld en niet bij ( no offence) zeurende theedrinkende altijd lijnende en klagende Petra`s. Daar pas ik niet echt tussen. Ik heb voorheen ook motor gereden dus weet er wel een klein beetje vanaf, alleen met jonge kinderen en paarden is er gewoon echt geen tijd meer en is ook de hele groep waarmee wij samenreden uit elkaar gevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:35 



 
Profiel   

Eigenlijk hebben we niet de ruimte voor een 3e.
Maar ik denk dat ik/we niet echt een andere keus hebben.
Ze blijft wild. en voer kijkt ze niet naar om, ze is gewoon in blinde paniek.
Al een jaar doen we dit zo. Sinds de laatste weken gaat het er wel zo hard aan toe dat ze zichzelf gewoon beschadigd. Dat gaat mij wel wat te ver en ik ga steeds met een rot gevoel weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Lynn.
Klinkt als heel verstandig.

Dolce.
Er zijn wel van die trainers die dat speciaal doen bij verlatingsangst.
Maar weet zo even geen naam.
Maar andere bokkers vast wel.
Heb wel eens voor en na filmpjes van gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:44 



 
Profiel   

Die foto van Diekke is echt heel aandoenlijk Boemel <3

Oh bah Horsii, ratten zijn echt heel vervelend! Ik ga mee met de adviezen hier, denk dat het slim is om een ongediertebestrijder in te schakelen.

Wat een nare afsluiting Manzano! Kan me voorstellen dat je daar echt van baalt...

Stoer zeg DuoPenotti! Hij heeft een mooie motor uitgezocht!

Dat is zuur Karin... Als hij zo weinig op het gras kwam is het wellicht inderdaad wel verstandig een keertje te testen op PPID. Maar ik hoop in ieder geval dat het snel iets beter gaat :(:)

Heel veel succes op je nieuwe werk Lynn_Nikita, spannende stap!

Dolce_pony schreef
Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar.
We hebben 2 pony’s waarvan ik 1 rij. Andere is bijna 2jr en een kleine welsh pony (b).
Inmiddels ben ik al op zoek naar een verzorger voor haar, dus ik hoop dat dat binnenkort opgelost is.

Maar het volgende. Als ik met mijn rijpony wat wil gaan doen, ze word helemaal gek.
Al haal ik hem uit de bak, ze rent dwars door de draden heen. Als ik haar alleen mee neem word ze ook helemaal gek.

Inmiddels doe ik haar al een jaar “opsluiten” in haar box. Ook daar word ze helemaal gek, haar hoofd ligt open en haar borst heeft ze open gehaald.
Ik probeer haar ook steeds mee te nemen, steeds een stapje verder. Maar ze word gek en wild, onhandelbaar.(vooral als ze hem niet ziet.)
Dus nu denk ik, ik koop er maar een kleine shet bij, maar daar denkt het thuisfront wat anders over.
Overigens is haar box hermetisch afgesloten, ze probeert er gewoon overheen te springen.



Iemand nog tips?

Helpt het als er iemand op stal blijft als jij weggaat of maakt dat niets uit? Lastige kwestie... Als ze zichzelf steeds zo sloopt is de stress wel echt heel groot. Ik denk dat de makkelijkste en snelste oplossing inderdaad zou zijn om er eentje bij te zetten, of wellicht iemand zoeken die je zou kunnen helpen met een stukje gedragstraining?


Het schiet hier ook allemaal even niet zo op. Jannie heeft zich (licht) geblesseerd, vorige week foto's laten maken. Afgesproken dat ze tien dagen 'boxrust' (beter gezegd: 'postzegelrust') zou houden en wel gecontroleerd mag bewegen onder het zadel. Vervolgens kom ik donderdagavond terug uit de stal nadat ik haar been gekoeld en ingepakt heb, stap ik ineens heel stom in een kuiltje in het straatwerk. Enkel gelijk heel dik en ik kwam vrijdagochtend de trap bijna niet meer af, dus dat werd fotosessie nummer twee die week. Binnen zeven dagen allebei op de röntgen is wel een beetje heel erg kneuzig :') Gelukkig niets gebroken, maar enkelbanden helaas wel stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:45 



 
Profiel   

Het maakt niet uit of wij in stal zijn of buiten. Zodra Pablo uit het zicht is… paniek!
Hebben ook al geprobeerd om telkens een stapje verder te gaan, dat de alleen zijn kont nog kon zien. Ook blinde paniek.

Ik ga wel weer in overleg hier. Dit is gewoon zielig voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:05 



 
Profiel   

Karin wat balen zeg! Heb je de mogelijkheid om de pony geweekt hooi te voeren? Dat scheelt nl ook in suikers

Ln gefeliciteerd! Paarden is leuk maar idd zo zwaar als je het lange tijd doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:07 



 
Profiel   

@laurie: wat balen zeg. Sterkte!!
@dolce: ze is zeker al vanaf heel jong bij jou en kent dus niets anders als 'met zijn 2'n zijn'. Ik ben bang dat een 3e erbij ook niet gaat helpen.
Misschien ook eens gaan denken aan een ander huisje zoeken, soms is dat helaas de beste optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de nieuwe Job Lynn_Nikita! Klinkt goed allemaal.

Dolce, dit probleem is echt te verhelpen met een goede paardengedragstrainer en waarschijnlijk ook relatief snel op te lossen. Ben je zelf handig met grondwerk?

Ik kan het lastig uitleggen zo, maar wat de bedoeling is, is dat je met 2 personen aan de slag gaat.
1 die met de 2 jarige aan de slag gaat met grondwerk en de andere die met de andere pony steeds iets verder wegloopt.

Door op de juiste wijze met het jonkie aan de slag te gaan, leert ze de focus te verleggen en gaat ze beter ontspannen. Uiteindelijk na wat oefening krijgt t jonkie meer zelfvertrouwen en leert ie ook dat de ander niet voorgoed weg is, maar ook gewoon weer terug komt.

Ah nee wat een pech Laurie! Voor jullie allebei.
Heb je Traumeelgel? Dat is voor jullie beiden goed. Eventueel aangevuld met de tabletjes van Traumeel.
En ik vind zelf bij blessures voor mezelf het spul van Back on Track fijn. Ik weet dat ze ook enkelbanden hebben.

Veel beterschap in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:21 



 
Profiel   

@boemel,

Bedankt! Ik denk dat het sowieso verstandig is om een deskundige erbij te gaan halen.
Maar dit kunnen we natuurlijk wel gaan trainen op die manier.
Hoop dat er snel wat tussen zit qua verzorgers voor onze kleine monster.

@df.
Haar weg doen gaat echt niet gebeuren. Ze was gewend in grote groepen te staan. Sinds een jaar staan ze met zijn tweeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:30 



 
Profiel   

Ja, ik denk dat als je zelf nog geen ervaring hebt hierin je echt eerst met een deskundige aan de slag moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:49 



 
Profiel   

Oh Laurie had je bericht even gemist, beterschap voor jullie beiden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:49 



 
Profiel   

Och jeetje wat een pech Laurie. Veel beterschap!!

Het verlatingsding heb ik hier ook last van. Als ik m'n ruin mee neem brult m'n oude merrie alles bij elkaar. Maar gelukkig niet hysterisch. Ik moet haar wel op de uitloop zetten en niet in de wei laten. Als mijn vriend met haar bezig gaat is ze idd ok, maar ze leert daarmee helaas niet dat ze dat ook alleen kan. Als ik nu een halster pak begint ze al te schreeuwen :=
Mijn ruin gaat als een malle rennen en schreeuwen als ik oma mee neem. Gelukkig blijft hij wel binnen de draden, dus ik laat het maar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:55 



 
Profiel   

Boon heb ik ook jaren op stal moeten zetten als ik met Missy weg ging omdat die als een idioot in de paddock ging rennen met zulke stops dat ze vaak wat kreupelig was.
Nu gaat het beter al kan de hele buurt haar wel horen gillen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:01 



 
Profiel   

Leuke nieuwe baan LN. Zal je lijf ten goede komen.

Ah wat naar, beterschap voor jullie allebei Laurie.

Lastig Dolce, mijn merrie heeft het ook zodra haar maatje weg gaat en flipt heel erg. Helpt niet dat er nog 2 anderen zijn…dus een 3e erbij hoeft geen oplossing te zijn. Hopelijk werkt het bij die van jou wel. Ik ga nu dan zelf eerst het terrein af. Paard is met pensioen dus gaat niet vaak weg maar het is echt waardeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe baan LN, hahaha ik ging ff stuk om je Petra omschrijving, ik voldoe wel aan je omschrijving namelijk (ik drink thee, ben altijd op dieet (het chocoladedieet) en zeur en zeik de hele dag).


Verlatingsangst bij paarden is lastig, mijn merries hebben het ook, schreeuwen de hele buurt bij elkaar als ik 1 van de 2 meeneem. En rodeo rondjes draaien op stal waardoor alles overhoop ligt. Veel doen helpt wel iets, maar als ik dan weer een tijd niet weg ben geweest is de paniek compleet. Grappig is wel dwt ze op de wei makkelijk 100 meter uit elkaar kunnen staan zonder op te kijken naar elkaar, maae owee als ik er 1 uit de stal haal om te poetsen, dan begint de drama al :').


Verder ben ik het natte weer echt beu. Allebei mijn paarden krijgen hele diepe middelste straalgroeven. Mijn track is gewoon modder en ik zou ze kunnen opsluiten op de paddock, maar dan kunnen ze weer minder bewegen. Lastig, lastig. Het moet gewoon snel droger weer worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:18 



 
Profiel   

Daarom heb ik ze met nat weer gewoon 's nachts op stal, dan kunnen de voetjes mooi drogen en kunnen ze er de volgende dag weer tegen.

Hier nu ook weer regen, maar in het westen droogt het al weer op, dus dat komt zo deze kant op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:03 



 
Profiel   

Ik zou de track toch tijdelijk afsluiten Dais.

Dan wordt je track niet verder kapot gelopen en het is beter voor de hoeven van de paarden.
Als ze echt teveel energie hebben, kan je altijd de track voor een uurtje open gooien.

Grote regendruppels hier. Er is veel gevallen. Als het goed is, is het einde middag droog. Ik laat ze op de paddock en ga einde middag maar even wat met ze doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 473 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen