Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 341 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Herkenbaar. Daarom doe ik die dingen niet. Ik maak geen perkjes. Wil het er een beetje leuk uitzien moet het gewoon groot en dat is vrij prijzig. Dus geen perkjes maar wat bloeit dat bloeit. Geen mooie bloementuinen hier maar daar waar een soort goed groeit komt die wel op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:15 



 
Profiel   

Ow, haha. Dat zal wel goedkomen als het allemaal groeit. En soms zijn graven ook best mooi.

Ben gister bezig geweest met de takkenwal. Had al echt flink wat oude takken verzameld, maar gooi je het tussen de palen blijkt het dus nog heel weinig te zijn.
We gaan vh weekend nog de dode dennenbomen eruit halen voor nieuwe, dus die ga ik dan ook gebruiken.

Nog steeds staan niet alle hondsroos en sleedoorn erin en heb beuk over, dus moet echt wat fantasie krijgen en het scheelt ook als het even niet regent. Ben wel beetje klaar met non stop zeiknat regenen.

De jongens doen het ook goed. Aan de quarter merk je het al gelijk. Hij was al lief, maar heeft nu echt meer rust ook in zijn koppie.
De shet is helaas een probleem, nu hij (nog) klophengst is. Had ergens toch stiekeme hoop dat hij tot andere balletje te voorschijn komt geen gevoelens zou hebben, maar helaas. Ik vind het echt nog vroeg voor een operatie, dus moeten ze gescheiden blijven staan en daar baal ik wel van. Daarvoor heb ik ze niet zo jong laten castreren natuurlijk.
Maar goed, wie weet.......het is pas een weekje geleden. En het stomme is naast zijn moeder is 0,0 probleem. Alleen als hij echt bij haar kan wordt hij vervelend.

Ben ook bezig met een 2e rotonde. Dat is een beetje een dode hoek en wil er iets mee. Kost wel wat gras weer, maar daar hebben we toch minder plezier van dan als ze het hele jaar een leuker plekje hebben.

Hoeveel hazelaar hebben jullie? En als boom of haag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:43 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik zie het nu pas terwijl er al 341 paginas zijn..
Het ziet er echt heel leuk uit allemaal! Mag ik het aan een kennis laten zien aan een kennis die ook bezig is met een paddock paradise?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:08 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Hebben jullie ook wel eens dat het er in je hoofd zooo anders uitziet, dan het eindresultaat in de praktijk?

Ik ging voor een leuk bloembed, maar eindigde met een soort graf :+ [ [url=m/6VGRtF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga er binnenkort maar even een stuk bij maken denk ik :D

_O- _O-

Ik ga ook 2 bloembedjes maken maar dan in de voortuin en op t erf. Als die in de voortuin op een graf lijkt kan het nog interessant worden. :') Is het niet een beetje vroeg om al te zaaien? Op de verpakkingen staat meestal half april. Mijn handen jeuken hoor dus liever vroeg dan later. :D

hannelot schreef
Wat een leuk topic! Ik zie het nu pas terwijl er al 341 paginas zijn..
Het ziet er echt heel leuk uit allemaal! Mag ik het aan een kennis laten zien aan een kennis die ook bezig is met een paddock paradise?

Natuurlijk! Het is een openbaar forum tenslotte. :D Alleen maar leuk als iemand geïnspireerd raakt.

Onze verbouwing vordert gestaag. Ik had gehoopt deze zaterdag de paarden in de schuur kunnen laten maar dat wordt toch een week later. Heel jammer, ik heb zo'n zin om de schuur weer te gebruiken! Het is zo fijn om goed licht, ruimte, een goed dak en alle spullen bij de hand te hebben... Ik heb dat geluk al die tijd onderschat. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:18 



 
Profiel   

Ik vond het een mooie tijd om te zaaien. Verwacht eigenlijk geen nachtvorst meer. En het is bijna april toch? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:46 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik vond het een mooie tijd om te zaaien. Verwacht eigenlijk geen nachtvorst meer. En het is bijna april toch? O:)

Nachtvorst kan tot zeker eind mei

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 00:18 



 
Profiel   

hahahaha Olympia. Dat ziet er nu inderdaad even erg uit als een graf.

Dat heb ik met onze hooi wal. heel functioneel. Goed voor de insecten. En zo in het zicht is het ook nog wel om aan te kijken. Maar toen ik er een foto van wilde maken voor dit topic zag het er toch meer uit als een slordige mesthoop :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:36 



 
Profiel   

Geen echt benul qua zaaitijd :D
Op het zakje van de zonnebloemen stond maart/april. Had nog zaden van vorig jaar (gekochte) maar die had ik heel goed opgeruimd.
Nu dus zelf gewonnen zaad van kaasjeskruid en wilde peen (meen ik) met zonnebloempitten gestrooid. We zien wel wat er opkomt {:}


pol013 schreef
hahahaha Olympia. Dat ziet er nu inderdaad even erg uit als een graf.

Dat heb ik met onze hooi wal. heel functioneel. Goed voor de insecten. En zo in het zicht is het ook nog wel om aan te kijken. Maar toen ik er een foto van wilde maken voor dit topic zag het er toch meer uit als een slordige mesthoop :+


:D
Hoe ziet dat eruit bij jou?
Ik heb 2 jaar geleden twee grote balen in de bomen wal gemikt en dat is 1 groene kledderbende geworden. Ik overweeg om een nieuwe poging champions kweken te doen. Vorig jaar mislukte dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:39 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is het hoekje met 3 lindebomen en de hooi/takkenwal. We hebben hier ook nog 3 vuilboom(struiken) geplant. benieuwd of die overleven onder de bomen.

[ img ]
Dit is een loos hoekje naast de schuilstal. Stond eerste een eikenboompje. Maar die heb ik omgezaagd toen de eikenprocessie rups oprukte. Nu staat die grote struik er (bloeit nu wit maar lijkt geen sleedoorn, nog steeds niet achter wat het nou is. Als iemand ideeën heeft....)
Hier hebben we ook een perenboompje bij gezet die toch geen vruchten gaf in de moestuin, enkele struikjes, de takkenwal en wat stenen hoopjes.
Aan de andere kant staat ook nog een boompje. En ergens in het midden van de wei staat een hazelaar. De notenboom is met de gierkar kapot gereden vorig jaar.

Dan hebben we tussen deze 2 stukken dus 2 jaar geleden een haag geplant. Nu tot ongeveer halverwege.
Aan de andere kant hebben de buren struiken en bomen staan. Dus er valt best wat te beleven voor de insecten en vogels ondanks dat het midden een 'kaal' (met kruiden) weiland is van ruim 1 ha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:49 



 
Profiel   

Die hooiwal is inderdaad net een mesthoop waar wat hooi op os gegooid. Sorry :+

Ik heb vandaag alle bergjes compost uitgeharkt. Het is een aardig dikke laag, maar dat geeft niet. Op aanraden van een lokale boer hier eerst het graszaad gestrooid om door te zaaien (gemengd met een kruidenmix voor weiland) en daar de compost over uitgeharkt. We hadden kale plekken van de kraan die ee overheen is gereden, dus dat heb ik doorgezaaid.
Mocht het niet snel genoeg inregenen, dan gebruik ik dit weitje gewoon niet dit jaar. Het weitje wordt dus een driehoek. Aan de ene zijde loopt al een track (met die scheve prikpalen, daar komen nog t-post palen). Aan de andere kant komt ook een track, die gaat de heuvel over. Maar die moet nog verder inklinken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:49 



 
Profiel   

Heb jij toevallig nog een paar handjes graszaad over die ik kan overnemen? Hier zijn een paar stukken kapot die ik wil inzaaien maar ik wil geen grote zak kopen. Ik dacht wat moois bij Ukies te kopen maar daar zijn de verzendkosten 6 euro voor een zakje zaad van 100 gram. :wow: Die laat ik ff voorbij gaan zeg maar.

Die compost ben je denk ik redeiljk snel kwijt hoor, af even doorharken. Zag er op de plek waar ik hiervoor stond ook zo uit. Daar lieten we de paarden na een week of 2 a 3 ook gerust op de wei, ook als er nog compost lag (wellicht niet ideaal maar was weidebeleid van de eigenaar waar ik niet zo veel over te zeggen had).


Laatst bijgewerkt door Ir111 op 23-03-23 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:08 



 
Profiel   

Ir111 bij cruydthoek kun je gewenste graszaden per 10 gram en 100 gram bestellen.
Van der Bijl verkoopt BG11 vanaf 500 gram geloof ik. Helaas wel BG11.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:12 



 
Profiel   

Oh echt, kijk daar ff. Ik vond de verzendkosten zo idioot dat ik helemaal afgehaakt ben. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:16 



 
Profiel   

Ik heb nog wel wat over hoor :j
Graszaad is langzaam groeiend en stevig gras. Ik dacht roodzwenk, veldbeemd en nog wat. En ook wel wat raaigras. Ik heb er een los kruidenmengsel door gedaan. Daar heb ik eventueel ook nog wel wat van.
Compost heb ik doorgeharkt inderdaad. Het was alleen wat meer dan ik dacht :+
Maar goed, het regent vanzelf wel een keer in. Het gras moet toch groeien, dus ik hou er rekening mee dat ik dit weitje pas eind zomer kan gebruiken. Hij is als laatste aan de beurt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:19 



 
Profiel   

Oh kijk nou wat voor pareltje ik tegenkom op marktplaats! Een transportbandje van 4 meter om kleine pakjes hooi de zolder op te krijgen! Zo jammer dat ik dat niet nodig heb, lijkt me echt geweldig speelgoed. Niet duur vind ik!
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ansporteur

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:21 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Oh kijk nou wat voor pareltje ik tegenkom op marktplaats! Een transportbandje van 4 meter om kleine pakjes hooi de zolder op te krijgen! Zo jammer dat ik dat niet nodig heb, lijkt me echt geweldig speelgoed. Niet duur vind ik!
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ansporteur


Wilde gok doen en kopen. Verkopen kan altijd weer. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 23:27 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Die hooiwal is inderdaad net een mesthoop waar wat hooi op os gegooid. Sorry :+


I know :+
In het echt valt het nog heel erg mee. En zodra het groen weer tevoorschijn komt verdwijnt hij tussen struiken en de takken. Maar op de foto dacht ik ook echt -O-
Maar goed, het is ook niet voor het zicht maar voor nut

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:28 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ir111 schreef
Oh kijk nou wat voor pareltje ik tegenkom op marktplaats! Een transportbandje van 4 meter om kleine pakjes hooi de zolder op te krijgen! Zo jammer dat ik dat niet nodig heb, lijkt me echt geweldig speelgoed. Niet duur vind ik!
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ansporteur


Wilde gok doen en kopen. Verkopen kan altijd weer. :))

En voor de lol baaltjes erop leggen en weer naar beneden gooien. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:44 



 
Profiel   

Oooh, die wou ik anders wel. Het is altijd zo'n ontzettende fitness om die boven te krijgen. Maar 3u rijden, daar krijg ik mijn vriend nu niet voor gemotiveerd. En hoe vervoer je zoiets...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:24 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Oh kijk nou wat voor pareltje ik tegenkom op marktplaats! Een transportbandje van 4 meter om kleine pakjes hooi de zolder op te krijgen! Zo jammer dat ik dat niet nodig heb, lijkt me echt geweldig speelgoed. Niet duur vind ik!
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ansporteur

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:38 



 
Profiel   

Zo leuk. Vorig jaar hadden we wat zonnebloemen staan. Ik heb er 4 koppen afgeknipt toen ze zaad hadden en die te drogen gehangen (en de rest laten staan voor de vogels). Vandaag hebben we de zaden eruit gehaald.
[ img ]

Toch een mooie oogst <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:17 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Zo leuk. Vorig jaar hadden we wat zonnebloemen staan. Ik heb er 4 koppen afgeknipt toen ze zaad hadden en die te drogen gehangen (en de rest laten staan voor de vogels). Vandaag hebben we de zaden eruit gehaald.
[ [url=m/fVAtry.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch een mooie oogst <3
[ [url=m/CKgxzs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat zijn er idd flink wat! Ga je ze allemaal zaaien?
Direct in de grond of voorzaaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:25 



 
Profiel   

Mijn vriend is de modder zat en na de revalidatie van ons paard is het niet de bedoeling dat hij weer in de blub komt te staan. Dus we gaan verschillende mogelijkheden zoeken om toch te verharden. We zitten op gehuurde Limburgse kleigrond. Beetje een uitdaging en loze investering als je alles zelf wil doen en ook weer zou moeten afbreken maar alles voor die Stinker van ons een happy paard te houden.

Wat nu bij ons de blub paddock is gaan we voor de helft betegelen met stoeptegels en die andere helft wordt weggeschaapt gedraineerd naar de vijver en ander zand opgelegd. ook komt er een tegel pad naar voren zodat we met de zitmaaier door kunnen en de paardjes altijd droog naar voren kunnen lopen. Dit gaan we van de zomer zelf doen dan kunnen we de volgende winter er tegenaan.

Zijn er zelfs over aan het denken om de track van het weiland bij de poort een halverharding aan te leggen. Ook fijn als ze naast de gewone track afwisseling hebben voor de hoeven met een hardere track. Heeft hier iemand ervaring mee als je dit zelf wil gaan doen? Welke grindsoorten hebben jullie gebruikt en loont het om het zelf te gaan doen of ben je met de huur van alle apparaten toch goedkoper uit als een loonwerker het 2x zo snel kan met eigen spul? Ben overal op aan het inlezen en oriënteren. Naast onze weide loopt een halfverhard pad en zelfs met de ellendige regen van vandaag blijft dat vrij droog.
Dit is het ergste gedeelte van dat stuk track:

[ img ]


De hooipunten willen we aanpakken met paddockroosters. Fijne hieraan is dat we ze ook weer mee kunnen nemen mochten we weggaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:53 



 
Profiel   

Ik heb een stukje half verharding gehad op de kleigrond. Geen succes, eerste jaar was leuk, tweede jaar kwam de klei er alsnog doorheen en trappen ze het kapot. Stoeptegels verdwijnen ook op den duur. Als je iets duurzaams wilt, moet je hoe dan ook zorgen dat de klei niet naar boven kan. Dus zo groot mogelijke platen en bijvoorbeeld worteldoek tussen de lagen. Ik overweeg hier nu steenschotten voor mij huurstukje op kleigrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:29 



 
Profiel   

[ img ]

Onze track hield zich niet goed, diepe blubber.
Dit pad blubber afgeschraapt ( nieuwe heuvel van gemaakt) zand erin en in het midden een halve meter breed paddock platen
Paar weken geleden gedaan, even laten rusten en inregenen en nu oo gesteld
Ben benieuwd hoe het zich gaat houden!
Heuvel beplant met vlier stekken, grote wilgen stek, hazelaar berkjes, frambozen en een hondsroos
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 341 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen