Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 474 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Lynn!

Hier blijven er altijd 2 achter, dat scheelt wel. En ze miepen alleen als ik het erf echt af ga. De bak ligt letterlijk aan de paddock, dus dat geeft geen stress.

Ik ben ook klaar met het weer.... Ik heb wat modderige plekken en wat droge. Ik hang met dit weer altijd hooi in stal en buiten, dat ze sowieso een paar uur droog kunnen staan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:13 



 
Profiel   

Hier valt het nog mee qua modder maar t is overal wel vochtig. Qua stralen, of het spul van de decathlon er in of hpe er in druppelen. Werkt beide als een tierelier.

Kaatje liep gisteren weer niet lekker, kort en en pijnlijk. Vandaag komt bekapster weer en maar ff overleggen. Kan bij de dierenarts pijnstillers ophalen maar ja en dan? Twijfel om tijdelijk te kijken of ik in de buurt kan rijden bij iemand met een goede bak om te kijken of het daar aan ligt of twee weken op pijnstillers. Wil dr gewoon niet met pijn rond laten lopen :( als ik ooit nog een nieuw paard koop dan gaan de hoeven onder een vergrootglas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:19 



 
Profiel   

Traumeel heb ik nog wel liggen, dankje voor je tip Boemel! En dank voor alle beterschapswensen! Jannie’s been ziet er gelukkig inmiddels weer heel netjes uit, hoop dat ik haar volgende week een beetje op kan pakken.

Ah dat is inderdaad lastig Dais! Liefst laat je ze zoveel mogelijk bewegen natuurlijk, maar ik zou denk ik de track ook tijdelijk even afsluiten. Hopelijk wordt het snel iets droger, er valt nu wel echt heel veel regen steeds.

Onwijs frustrerend dat ze toch weer niet goed is Marjan :(:) Je kunt altijd eens kijken hoe ze op een andere bodem loopt, maar als je echt bang bent dat ze toch doorlopend wel pijn heeft is het misschien een beter idee om haar twee weken op pijnstillers te zetten. Sterkte in ieder geval, echt niet leuk dit…

Madje lag gisteren net voor ik een rondje wilde voeren ineens met koliek in de stal, voor het eerst in al die jaren dat hij bij ons is. Schrok er echt even van :o Hij wilde niet opstaan en had ook een hele hoge temperatuur. Nadat de dierenarts hem iets had gegeven knapte hij gelukkig snel weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:50 



 
Profiel   

Laurie, t zit bij jou ook niet mee.. weet je wat voor een koliek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:12 



 
Profiel   

Hier is de paddock droog op het voorste mini stukje na.
Weide nog sompig, hopelijk vlug droog dan kan ik frezen

Ah oliebol Marjan, arme Kaat.
Hier pe hopelijk weer goed. Geen idee vandaag nog niet gekeken.
Twijfel dus ook of ik er nog op ga aks ze weer goed is.
Ze geniet er zo van en is de eerste x kreupel sinds 3,5 jaar na de peesblessure. Ze wordt 21.

Ah koliek, zo naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:16 



 
Profiel   

@DuoPenotti, ik denk niet dat ze PPID heeft, DA heeft het hier ook niet over gehad. Kan het volgende week nog eens opperen.
Maar ze vertoont verder eigenlijk geen symptomen.

@Lynn, spannend een banenwissel! Maar geeft misschien wel meer rust, iig fysiek!

@Laurie, jeetje dubbele pech zeg! :(:)
En dan ook nog eens koliek! Hopelijk is het klaar nu.

@MarjanB, nu ze apart staat heb ik die mogelijkheid wel. Straks als ze met zn 3en staan zou het in theorie ook nog kunnen, al is het dan wat meer werk.
Ben wel benieuwd of ze het dan nog eten. Nu zijn ze al zo verwend dat als het natgeregend is ze het liever niet meer eten.
Wat frustrerend dat Kaatje weer niet goed loopt. Snap dat je niet weet wat wijsheid is en waar je goed aan doet.

@Dolce, lastige situatie. Ik heb er ook 3 staan maar als ik 1 van de 2 grote meeneem is de ander toch ook nog onrustig ondanks dat de shet er dan nog bij staat (lijkt wel alsof ze dr niet zien dan :') )
Dus wat Rover ook al zegt, een 3e is niet altijd de oplossing.
Zou idd eens kijken of je dit getraind kan krijgen.
Hier ook onrust als ik er 1 uithaal maar behalve veel gillen en heen en weer lopen lukt het wel. Ze doen zichzelf geen schade aan, en dat is natuurlijk bij jou wel anders :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:19 



 
Profiel   

Hopelijk loopt ze weer goed horsii! Jij hebt je portie ook al wel gehad geloof ik :o

MarjanB schreef
Laurie, t zit bij jou ook niet mee.. weet je wat voor een koliek?

Gaskoliek, ik weet eigenlijk niet zo goed waar het vandaan is gekomen. Hij is maar heel beperkt op het gras geweest de afgelopen twee weken omdat alles bemest is. Verder krijgt hij op het moment alleen een vitaminebrokje en hooi. Komende dagen maar even extra goed opletten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:31 



 
Profiel   

@Laurie Zo naar als je de reden niet weet
Hopelijk blijft het nu weg
En jij ook beterschap


@marjan
Wat enorm rot dat ze weer niet goed loopt

@karin
Mijn sjimpie had verder ook geen enkele tekenen van PPID
Geen krullende vacht of wat ook.



Hier staat het alweer de hele ochtend te regenen en de voorspellingen zijn ook niks
Bah zo klaar mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:37 



 
Profiel   

Met voor- en najaar hoor je vaker dat paarden onverklaard koliekerig zijn. Temperatuursovergangen en nog een dikke wintervacht zullen daar wel toe bijdragen.
Ik zie Boon in het voorjaar ook veel meer liggen dan in de koude of juist warme maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:44 



 
Profiel   

Ook in het gras zit meer fructaan waardoor sommige paarden ook koliek krijgen.

Kaat was weer erg gevoelig op haar zolen. Daar loopt ze echt al mee sinds ik haar heb (en bij haar vorige eigenaar) heb van alles geprobeerd maar het blijft elke keer terug komen. Op ijzers met zooltjes, zonder zooltjes, hoefschoenen, blote voeten en nu het plakbeslag. De stand van dr voeten is wel verbeterd maar die zool blijft erg dun en pijnlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:18 



 
Profiel   

Bij mijn merrie merkte ik de cushing ook op door de hoefbevangeheid, nooit eerder gehad en ineens 2 keer achter elkaar terwijl e geen gras kreeg. Ook geen dikke krulligerige vacht, wel verhaarde ze slechter en viel eer af en nu ze op een halve pil per dag staat gaat dat stukken beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:50 



 
Profiel   

Wat een hoop pech Laurie.
Laat het nu maar klaar zijn hoor. Hopelijk gaat het met jou en de paarden weer snel helemaal goed.

En Hopelijk heb jij ook weer snel een fitte haf Horsii.

Vervelend Marjan dat de hoeven zo'n heikel punt blijven. Je hebt al zoveel geprobeerd qua smeden en wel/geen beslag. Heel vervelend.
Heb je al wel eens gekeken naar specifieke supplementen voor de hoeven? Of wellicht lymfedrainage waardoor ze haar afvalstoffen beter kwijt kan?

Ik had de hele week niet gereden door buikkrampen, maar vanmiddag ging het redelijk en na een drukke werkweek was ik wel weer aan een ritje toe.
Vandaag ook voor het eerst sinds een maand zonder schouderbrace gereden.

Het was lekker zacht weer. Diekke begon een beetje taai, maar na het rijden van vierkanten en veel stap - draf overgangen kwam het achterbeen er fijn onder en was ze heel fijn te rijden.

Morgen krijgt Tess een equine touch behandeling. Ik doe dat ook wel omdat ik inzicht wil hebben hoe ze momenteel in haar lijf zit. Ik krijg er zelf niet zoveel hoogte van. En op de kliniek zit er adrenaline in en laat ze zich hoe dan ook beter zien dan dat ze zich voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:53 



 
Profiel   

Hier wel meegelezen maar erg druk en daardoor slecht in mijn energie.
Lastig Marjan met Kaat haar voeten.
Ging het goed zonder brace Boemel? Wat is equine touch voor behandeling?

Ik ga morgen weer naar de clubles, eigenlijk moesten we met de auto naar de garage maar manlief doet dat, mag ik met Fiesta naarcde les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:58 



 
Profiel   

Snel weer de rust opzoeken Belker. Beter voor je lijf :o

Equine touch ... best moeilijk uit te leggen. Het is een milde methode om spieren los te maken. Met een touch wordt een soort van trilling op de spier gegeven. Het is ook gericht op de fascia. Een vriendin van me heeft de opleiding in Engeland gedaan en is nu instructrice hierin. Ze combineert het met lymfedrainage.

Ze doet ook een variant voor mensen. In plaats van 2x per maand naar de masseur en nog veel pijn, red ik nu op een redelijke manier een behandeling 1x per 6 weken. Mijn vriend heeft er ook veel baat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:36 



 
Profiel   

@boemel: klinkt goed. Hopelijk heeft paard er net zoveel baat bij als jij en je vriend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:03 



 
Profiel   

boemel schreef
Snel weer de rust opzoeken Belker. Beter voor je lijf :o

Equine touch ... best moeilijk uit te leggen. Het is een milde methode om spieren los te maken. Met een touch wordt een soort van trilling op de spier gegeven. Het is ook gericht op de fascia. Een vriendin van me heeft de opleiding in Engeland gedaan en is nu instructrice hierin. Ze combineert het met lymfedrainage.

Ze doet ook een variant voor mensen. In plaats van 2x per maand naar de masseur en nog veel pijn, red ik nu op een redelijke manier een behandeling 1x per 6 weken. Mijn vriend heeft er ook veel baat bij.

He jij ook equine touch? Ik geloof dat ik dan ook weet bij wie! Of komt diegene niet uit de omgeving? Hier krijgen de paarden geregeld een behandeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:47 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
boemel schreef
Snel weer de rust opzoeken Belker. Beter voor je lijf :o

Equine touch ... best moeilijk uit te leggen. Het is een milde methode om spieren los te maken. Met een touch wordt een soort van trilling op de spier gegeven. Het is ook gericht op de fascia. Een vriendin van me heeft de opleiding in Engeland gedaan en is nu instructrice hierin. Ze combineert het met lymfedrainage.

Ze doet ook een variant voor mensen. In plaats van 2x per maand naar de masseur en nog veel pijn, red ik nu op een redelijke manier een behandeling 1x per 6 weken. Mijn vriend heeft er ook veel baat bij.

He jij ook equine touch? Ik geloof dat ik dan ook weet bij wie! Of komt diegene niet uit de omgeving? Hier krijgen de paarden geregeld een behandeling


Haha jullie hebben het over dezelfde :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:57 



 
Profiel   

Dat denk ik ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:18 



 
Profiel   

Ik zal de PPID bespreken met de DA volgende week, bedankt voor het meedenken :)
Nu de shet apart staat kan je goed zien wat een zuinige eter het is. Ze eet amper 2 plakjes van een klein baaltje hooi per 24uur. Dat zijn de kosten niet :D

DA rekening viel mij ook allezins mee.

@Belker, rustig aan doen :(:) Hopelijk snel weer wat energie terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:26 



 
Profiel   

Een meevallende rekening is ook altijd wel prettig :)

Jasmijn hier is met eten ook heel summier. Door alle verhalen over shetjes was ik op het ergste voorbereid, maar in haar geval is vol ook echt vol :)
Ze stopt gewoon met eten, Boon daarentegen eet tot er niets meer te snacken is.
Hoe ze met gras is weet ik niet, maar daar staan ze nooit úren op.

Beiden zijn fors aan het verharen nu, bij Boon laten nu ook de bruine haren los en Jasmijn is al flink door haar ondervacht heen en ook de topharen kan ik nu met de Furminator doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:46 



 
Profiel   

boemel schreef
Dat denk ik ook :D

Oh wat leuk!!! Ze heeft ons hier echt fantastisch geholpen met Tet! Tet was eerst heel erg stijf en na een paar behandelingen is ze flink losser geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:04 



 
Profiel   

Fijn dat jullie ook zulke goede ervaringen hebben Flubberboot.

Mijn gevoel was goed. Tess heeft veel last van dr hals en hoofd.
De achterhand en rug voelden best goed.
Ze is nu lekker los gemaakt en over 2 weken weer een nieuwe afspraak.

Ook al hoeft ze niet veel meer te doen. Ze mag natuurlijk ook gewoon happy in de wei zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:45 



 
Profiel   

Wat een oliebol is het vandaag, ook tussen de buien door uitmesten is me niet gelukt :)

Dus ik heb maar iets vrolijks gemaakt :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:34 



 
Profiel   

Ik heb droog kunnen uitmesten.
En ben nat geregend tijdens het schoffelen van de bakrand :(

Ik heb straks de longeerclinic. Zal wel weer een nat pak halen.
Maar ja, om de paardentrailer aan te koppelen en met de auto te gaan voor 750m is ook zowat :D

Lief paasstukje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:42 



 
Profiel   

Leuk DF

Boemel veel plezier!

Ik moet nog mesten :+ was maar gordijnen aan het ophangen en puin ruimen van de aannemer nog
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 474 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen