Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 477 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Jeetje Marjan wat een water. Het is hier ook echt wel nat, maar niet zo erg.

Leuk een haflinger Manzano!
Ik kijk er af en toe ook stiekem naar. Af en toe kom ik een joekel tegen op Marktplaats. Zou er 1 gaan kijken, maar die bleek helaas niet goed.

Dat is zeker geen leuke wedstrijddag Marloes. Wat heeft je paard?

Het is hier ontzettend druk op de weg door een omleiding. Er is hier vlakbij een zwaar ongeluk gebeurd met 2 sportauto's. Ik las net dat er 4 mensen overleden zijn. Zo triest.

Het was hier einde middag eindelijk droog. Ik heb lekker gereden en mijn vriend heeft grondwerk met Tess gedaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:25 



 
Profiel   

Oh dat is balen Marloes!
Ernstig of valt het mee?

@boemel, he bah wat triest!


Hier zijn de paarden het er duidelijk niet mee eens dat ze op dieet staan.
Mn zus had na ons avond rondje fietsen met de kinderen blijkbaar de fiets net te dicht bij de stal gezet.
Ik ga net voeren en ze hebben mn halve fietszadel opgegeten -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:34 



 
Profiel   

Oeps.. een fiets zadel nog wel.

Ah balen Marloes.

Karin, mooie afmeting. Dan ook twee paarden erbij?

Hier net zo nat als bij Marjan. Vanavond wel al flink deel weggetrokken, mede door geulen.


Pony's vonden het ook niet tof.
Met zulk weer wil ik stallen nu kunnen ze niet beide binnen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 23:02 



 
Profiel   

Wat een nattigheid. Hier ook flink veel gevallen en hoorde net al weer de hagel hard kletteren. Buienradar is van slag geeft droog aan bij vandaag, maar de komende uren zie je de buien nog gepland.

Jammer Marloes beterschap voor je paard.

Tof dat je man zo enthousiast reageerde Karin. Oeps, zonde van het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 06:13 



 
Profiel   

Ja hier ook echt winterse buien inderdaad.

Wie van jullie laat z'n land injecteren met mest en hoe lang mogen de paarden er dan niet op? Lees enorm verschillende dingen.
Ben sowieso niet erg blij met drijfmest, maar m'n vriend heeft dat al afgesproken met de boer hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:22 



 
Profiel   

Ik lees nog steeds stilletjes mee maar weinig te vertellen momenteel :+

Horsii hier wel stallen maar iemand was het er niet mee eens toen ik dacht hier alvast jullie ontbijt, eet maar lekker binnen op jullie gaan iets later naar buiten... (en dat is ook nog diegene die gewend was om met regen dagen binnen te blijven ook al regende het een paar dagen achter elkaar). Maar een grotere inloopstal zou idd zeker fijn zijn.

Karin_deB je moet ze wel iets te eten geven :D maar een fietszadel wie zou dat bedenken dat ze daar dan maar aan beginnen.
Fijn dat man ook al plekken had bedacht en dan ook nog eens die jij graag zou willen.
Laatste werkweek ook weer een einde van een fase en start van een nieuwe.

Boemel fijn dat je het samen kan doen met vriend.
Haflinger lijkt mij idd ook wel leuk. Eerste verzorgpony was een haflinger en later nog eentje als verzorgpony gehad. Zag wel iemand op marktplaats voorbij komen die regelmatig haflingers heeft. Best leuke, sportievere.

MarloesHJ jammer dat je niet naar de wedstrijd kon, paard nu wel fit?

Belle_boef een mooi uitziende wasruimte/bergkamer is ook wel fijn. Staat hier ook nog op het lijstje net zoals een mooi ingerichte kledingkamer.

Manzano hier nu ook een periode dat ik ervan baal dat ik niet kan doorzetten. Te nat, andere afspraken op vrije middagen en de hele periode blessure nog gehad. Het stuk met oudje en wat als die weg valt vind ik hier ook eng. Geen plek voor 3, zelfs niet een shetje erbij. Wel al een balletje opgegooid bij een manege/vriend van man mocht oudje omkiepen dat we een maatje kunnen lenen tot we weten wat we willen. Ik hoop dat hij op een gegeven moment langzaam aftakelt zodat je een afspraak moet maken zonder haast zodat je de randzaken ook kan regelen.

LN nieuwe baan, hoe moet ik nou naar de lessen komen kijken.... :D Nee hoor goede keuze, geen makkelijke geweest maar wel nodig. Hopelijk gaat het de komende tijd wel goed met de veulentjes en mama's en kun je het fijn afronden.

Hopelijk alles gehad, sorry als ik iemand ben vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:27 



 
Profiel   

Manzano, ik zou het willen. Niks zo goed als koeienmest in het voorjaar. Meestal de groei afwachten. Ik gooi ze pas op het land als alles in zaad staat.

Marloes wat balen van je wedstrijd. Is het ernstig?

BB, mooi.

Karin, oeps, liever fietszadel dan iets van de auto……

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:32 



 
Profiel   

Daarom parkeren wij onze auto's ook nooit direct aan de paddock, dat heeft ook al eens fikse krassen opgeleverd.

Het was weer aardig fris vannacht; er ligt nog steeds een laagje ijs op de waterschaal en witte stipjes op de metalen hekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:17 



 
Profiel   

Joyce, denk je goed te doen.. beesten haha.

Hier idd soms ook zorgen.
Oudste haflinger wordt bijna 21 , oude peesblessure is al 3,5 jaar stabiel maar ze liep vorige week kreupel op dat been
Nu door de nattigheid niet kunnen kijken.
Maar als zij wegvalt blijft haar dochter alleen achter.
Zei mag de weide niet op dus kan haar niet ergens in het dorp onderbrengen.
Maar nu geen tijd en plaats voor een derde.

Hoop dat ze nog tien jaar meegaat, maarja..


Gisteren stond alles blank, paddock trekt nu droog.
Hopelijk nu even twee droge weken, wil frezen zodat ze een track erbij kunnen krijgen.
[ img ]


Hier redelijk ouderwetse haflingers maar wel sportief.
Oudste kan fantastisch springen.
Is 141,5 en springt 130.
Helaas mag het nu niet meer.
Dressuur matig kan zij ook super lopen, maarja peesblessure.

Jongste is meer bos crosser, die vind de bak niet interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:29 



 
Profiel   

De voorspellingen van later deze week zijn weer heel nat vrees ik :(

Mijn oudje liep gisteren ook niet goed (en vanochtend ook niet). Denk dat het vast zit in haar rug/SI. Maar even paar dagen aan kijken, maar anders moet ze maar even los gemaakt worden door de dierenarts.
Die is bijna 32 inmiddels, dus vind dat altijd wel weer spannend als ze wat heeft. Gelukkig is het een taaie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:51 



 
Profiel   

Manzano, hopelijk snel weer wat losser.
Met die oudjes blijft het altijd wel extra spannend.

Gisteren echt de hele dag regen gehad, bah bah.
En verbaasde mij zelf erover dat droog bleef betreft ondergrond.
Nu wel droog,maar vieze koude wind. En de voorspellingen word je ook niet blij van.

Hier word elk jaar koeienmest geïnjecteerd.
Vaste mest kan ik geen aankomen. Kunstmest wil ik niet.
En wij zijn er blij mee. Gras heeft toch voeding nodig om te groeien.

Hier gaan ze er een week of 2 later ongeveer weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:58 



 
Profiel   

Ik heb bij mij oudje gemerkt dat een warm dekentje op deze dagen echt kan helpen net het losser houden en dus beter lopen. Boon krijgt vannacht bijv. ook weer haar 200 gr weer op.
Er is al best wat haar uit en met een temperatuur rond 0 kan dat net wat te koud worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:09 



 
Profiel   

Manzano, arme ouwe! Hopelijk valt het mee!
Verder meegelezen, iets over een aangevreten fiets zadel (was vast heel smakelijk).
Paard niet goed en wedstrijd die niet door kon gaan :(:)
En heel veel regen -O-

Hier gelukkig weer meer droog dan nat maar heb zo geen zin in nieuwe regen..
Vanmorgen weer blije kaat in de zon

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:34 



 
Profiel   

Hier zou het vandaag droog blijven volgens het weerbericht, maar we hebben alweer diverse stortbuien gehad.

Mijn paarden staan nu op de paddock maar die is nu net zo nat als de track. Dit jaar ga ik echt investeren in een drogere paddock want dit is gewoon dikke ellende

Manzano, voor je oudje hoop ik dat de zon ook snel weer gaat schijnen. Dit weer zal echt niet meehelpen.


Ik las nog over een opgegeten fietszadel, da's pech, zadel weg :')
Hier hebben ze het altijd voorzien op de grasmaaier en ook specifiek de zitting. Zal lekker zijn om in te bijten zeker? Handvaten van rieken en kruiwagens moeten er ook altijd aan geloven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:38 



 
Profiel   

Ik heb net in een hagelbui de al uitlopende knoppen van mijn magnolia in staan inpakken in vliesfolie in de hoop dat ik dit jaar eens geen bevroren knoppen krijg. ;(
Ik vind die struiken zo mooi, maar het zit me nooit mee en deze jonge struik heeft het al jaren moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:11 



 
Profiel   

Wij hadden gisteren de hele dag droog gelukkig (grens zat echt net onder ons).... dus alles heeft gelukkig wat kunnen drogen.
Ik heb de paarden inderdaad wel met een regendeken lopen. Ze staan 's nachts gewoon op stal bij mij. Zal vanavond eens de therapiedeken op doen, al denk ik dat ze een misstap heeft gedaan en dat het in haar rug is geschoten. Heeft ze wel vaker gehad.

Oh magnolia is zo mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:38 



 
Profiel   

Geen idee wat paard had, maar hij was overduidelijk niet zichzelf. Geen koliek of zo.
Hier is het nat, gisteren nagenoeg de hele dag nat en vandaag heeft het ook alweer geregend. En volgens mij blijft het nog wel even zo in de voorspellingen. Van mij mag dat lenteweer wel komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:06 



 
Profiel   

Ik had thuis vanmorgen zon, 10 minuten onderweg met de auto rij ik een donkere stom in, wind, sneeuw, regen. Temperatuur daalt met 5 graden en even later rij ik weer in de zon. Was bizar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:20 



 
Profiel   

Knipperlichtenweer noemen we dat hier :)

Ik dacht er net over om Jasmijn haar deken maar af te doen en het begon weer te hagelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:41 



 
Profiel   

Maart roert zijn staart en april doet wat hij wil, dat is nu echt wel van toepassing :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:00 



 
Profiel   

Deprimerend.
Hopelijk wordt het snel beter.

Ik heb goede hoop dat er eitjes uitkomen, rond 6 april. En bij kuikentjes hoort mooi weer.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:12 



 
Profiel   

Het weer ging hier alle kanten op. Van felle zon tot hagel.
Maar, einde middag hebben de paarden nog even lekker in de wei gelopen en ik in de tuin gewerkt. :o
[ img ]
[ img ]

Beterschap voor alle niet fitte paarden en ponies.
Allemaal aan lente toe. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:53 



 
Profiel   

Zode van je fietszadel, zit vast niet meer lekker

Gisteren was het ook hier onstuimig maar wel veel mooie droge zonnige periodes ertussen. Jammer dat ik 10 uur lang aan het werk was.

Na bemesten rond de 2 a 3 weken als het genoeg geregend heeft
Liefste langer anders heeft het gras nog geen tijd om te groeien.

Door het weer en echt geen tijd staat het paard alweer 2 weken stil schiet echt niet op zo.
De nieuwe stal is wel al deels gebouwd tussen het verjaardagsfeestje en de buien in. Wanden staan alleen de dakbalken en het dak moeten er nog op e dan afwerking zoals de dakgoot, stroom en camera. Dan kan ik de oude stal die deels het zicht blokkeert afgebroken worden en heb ik eindelijk weer 1 afsluitbare box en alles hetzelfde in 1 lijn
De 2 andere stallen zijn nu 1 stal van 3 x 6 met volledig open voorkant en dat bevalt ze wel, de pony die er eerst niet altijd indurfde sliep gisteren zelfs liggend tegen de pre aan.


Donderdag en vrijdag komen er bezichtigingen bij de buren. Huis staat kreeg en nu te koop. 1 bekende is al via onze tuin gaan kijken en gaat een bod uitbrengen. ben benieuwd. Ook had deze makelaar lichtfoto`s gemaakt waar ons perceel ontzettend duidelijk opstaat.

Achter de trailer is hooi/ stro opslag
dan de stal waar op de foto nog geen een 3e stal tegenaan staat , de aanhanger met mest en dan gaat het groene tuinhuis stalletje weg.
De natte/ ongelijke plek voor de stal komt omdat ik er net ander zand gegooid heb ik was een vijver/ wadi aan het uitgraven het achter een hoek die je niet ziet en dat zand gebruikte ik weer om die plek iets op te hogen. Achter de weilandjes de rijbak en daarachter ( maar dat zie je dus niet door de bomen) nog een stuk track met o.a. de berg

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 05:56 



 
Profiel   

Oh wow wat een prachtige plekje zo LN.. zo in het bos. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 06:38 



 
Profiel   

Leuke plek idd, maar wel afgelegen en mij teveel blad :)

Hier was de paddock knapperig met witte weilanden, maar het zou droog blijven vandaag :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 477 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen