Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hardnekkige gele vlek op knie...

 
Profiel   

Wie heeft de gouden tip?

Paard heeft hoge witte benen en mooie witte knie. Helaas is hij ook een heerlijke slaper.

Met welk middeltje is de knie goed schoon te krijgen?

Paard staat op pension, en op vlas, helaas is dat niet aan te passen. Wordt goed schoongehouden, maar hij is niet super netjes te noemen: Ruin, plast ook lekker vee precies waar hij gaat liggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:37 



 
Profiel   

Zilvershampoo al geprobeerd? En ik dacht dat er een middeltje was, grijze fles met groene letters bij de ruitersportzaak. Kom alleen ff niet op de naam :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:39 



 
Profiel   

Gewoon goed wassen, met zilver shampoo, en wel regelmatig doen omdat de pis wel in wit haar lijkt te trekken.

En op wedstrijd als het niet wit is babypoeder er op, dan zie je er niets van ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:43 



 
Profiel   

Ik kreeg gele vlekken altijd goed schoon met ossengalzeep. Goed inzepen, ff laten intrekken en weer uitspoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:44 



 
Profiel   

Al geprobeerd te wassen met groene zeep of betadine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:44 



 
Profiel   

LieZ_Horses schreef
Al geprobeerd te wassen met groene zeep of betadine?


Betadine vandaag, helaas nog niet wit.

Zal ossengal eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:50 



 
Profiel   

Een zwarte kopen Lot! :j _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:51 



 
Profiel   

Cowboy Magic Yellow out doet het bij mijn merrie best goed. Vlekken die ik niet direct uitspoel en dus 'ingesleten' raken krijg ik er op den duur ook niet echt goed meer uit hoor. Dus beste tip is asap uitspoelen zodra hij ergens in heeft gelegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:53 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Een zwarte kopen Lot! :j _O-

Of de gele vlek eraf scheren en voorgoed een paar bandages om zn poot :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:53 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Een zwarte kopen Lot! :j _O-


Maar dan wil ik er nog steeds een met heel veel wit...

Dit heb ik echt nog nooit gehad, hij staat er altijd stalend bij, maar nu is het echt om te janken. Kan t niet aan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:59 



 
Profiel   

Ik volg even, hier ook zo’n gele vlek op zijn hak die maar niet weggaat wat ik ook probeer. Ben benieuwd of de ossengalzeep wat doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:02 



 
Profiel   

Als niks werkt dan moet je de tondeuse pakken. Dat werkt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:11 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Als niks werkt dan moet je de tondeuse pakken. Dat werkt wel.


Scheer normaal 3mm, heb nu bij Ali weer 3 hondentondeuses gekocht. Mochten bovenstaande middelen helemaal niet helpen, dan ga ik weer een keer millimeter doen, maar dan zijn ze zo roze whaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:18 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Cowboy Magic Yellow out doet het bij mijn merrie best goed. Vlekken die ik niet direct uitspoel en dus 'ingesleten' raken krijg ik er op den duur ook niet echt goed meer uit hoor. Dus beste tip is asap uitspoelen zodra hij ergens in heeft gelegen


Ik gebruik dit ook op vlekken in het wit.
Opspuiten, even laten intrekken en dan met een klamme handdoek goed uitwrijven. Op die manier krijg ik eigenlijk altijd wel lelijke gele vlekken uit de witte vacht op de benen, vooral handig in de winter als je niet het hele paard of de benen elke keer wil wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 23:43 



 
Profiel   

Ik deed de witte staarten van de bonten altijd in blauwe Biotex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 01:00 



 
Profiel   

Naast de dingen voor het wassen gebruik ik naf brighter than white als we op wedstrijd moeten en ik de dag ervoor moet wassen. Maak er een pasta van en smeer de benen in, dan zijn ze echt spierwit en kan je de volgende dag de vlekken er met een borstel zo afvegen. Of nog klein stukje bijstippen met het poeder op vochtige spons. En het blijft welnpaar dagen spierwit en makkelijker vuil eraf te poetsen.

Maar de knie van voorbeen is hier ook altijd vies idd. Ik scheer ze op 2mm, dan is het niet roze maar wel het ergste vieze er af. Dan met wassen nog iets gebruiken zoals een rubber handschoen of borstel waarmee je goed kan scrubben.

En heel simpel, elke dag met een washandje met wat warm water even eraf halen werkt beter dan 1 keer in de week wassen. Hier doe ik en en, regelmatig wassen en met washandje de vlekken weghalen elke dag. Werkt goed, tot het zo hard regent en de witte benen bruin zijn door gore water wat naar beneden stroomt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:44 



 
Profiel   

Hier ook groene zeep, krijg er eigenlijk elke vlek wel uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:07 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik deed de witte staarten van de bonten altijd in blauwe Biotex.


Oh jeetje. Je weet dat daar bleek in zit?

Voor paarden wassen altijd de groene gebruiken. Werkt wel heel goed overigens. Gebruikte het altijd voor m’n schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:13 



 
Profiel   

Groene zeep werkt bij onze schimmel het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:20 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
janderegelaa schreef
Ik deed de witte staarten van de bonten altijd in blauwe Biotex.


Oh jeetje. Je weet dat daar bleek in zit?

Voor paarden wassen altijd de groene gebruiken. Werkt wel heel goed overigens. Gebruikte het altijd voor m’n schimmel

Ik gebruikte het juist omdat er bleek in zit. Worden witte staarten heel mooi van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:22 



 
Profiel   

tandpasta?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen