Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:29

Mooi plekje LN!

Ik ben vandaag weer op pad, nu Nieuwegein daarna door naar Apeldoorn. Vannacht slecht geslapen en zo voor directie van hoofdkantoor een presentatie geven :') altijd fijn met suf hoofd.
Kaat is weer niet goed. Ga dr nu eerst twee weken op pijnstillers zetten en kijken wat dat doet en dan naar kliniek voor verder onderzoek. Ze stond vanmorgen weer op 3 benen met plassen. Dus er moet gewoon iets zijn..

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:48

@horsii, haha neehoor geen paarden erbij. Maar ik merk dat er toch dagen/nachten zijn dat ik ze graag op stal zou willen zetten. Ik heb nu een inloopstal van 8x3 waar ze prima in zouden passen met zijn 3en ,behalve dan dat de merrie de ruin zou vermoorden.
Dus ik wilde er 2 boxen bij zodat ik ze gewoon apart kan zetten. De shet kan dan bij de merrie. De inloopstal is dan extra/over dus ik zou in theorie in de toekomst er nog eentje bij kunnen nemen. Maar dat zou dan voor de kinderen zijn, niet voor mij, kom nu al tijd tekort :D

@manzano, 32 jaar, wauw, respectabele leeftijd!

@Lynn, Leuk die luchtfoto. Mooi plekje!!

@Marjan, succes met de presentatie vandaag!
Wat mega balen van Kaatje!

Mn verzorgster heeft gisteren gesprongen met de ruin. Hij had er zin in begreep ik :D
Ik ben vandaag vrij en het is droog dus ik ga zo maar eens een rondje bos maken denk ik *\o/*

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:16

Mooi plekje LN.
Fijn zo bij het bos.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:26

Het is idd aardig weer, maar ik vrees dat het bos hier een puinhoop is. Vorige keer zag ik al dat de bosbouw bezig was en met de regen is het bij de hekken een grote modderbende (zeker als er ook nog zware vrachtwagens doorrijden).

Maar de stallen zijn weer schoon en ook nog wat mestwater uit de mestput geschept.
Beiden stonden al soepig te kijken in het zonnetje :)

horsii

Berichten: 7594
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:08

Mooi plekje zeg zo bosrijk ook. Hoeveel grond heb je?

Oeff Marjan, balen.
Hopelijk komt er duidelijkheid.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:28

Wat vervelend Marjan.
Ook die onzekerheid wat het is, lijkt me erg vervelend.
Ga je naar een andere kliniek als de vorige keer?

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:54

Wat vervelend weer Marjan!

Ik heb vanochtend ook maar de kliniek gebeld.... donderdag die kant op. Ze wilden eerst pas volgende week een afspraak maken, maar zo lang ga ik niet wachten. Dus na wat pushen ben ik er donderdag toch nog in gezet gelukkig. Denk dat er iets vast zit in de rug. Hopelijk valt het mee.

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:07

Spannend manzano!
Toch geen lekker gevoel bij?


De shet deed zojuist weer een soepel drafje op het harde *\o/*

De merrie koos voor rondje polder
Ook dikke prima haha
Afbeelding

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:32

Wat een heerlijke plaatjes allemaal! Eind juni krijgen wij (eindelijk) de sleutel van ons nieuwe huis.
Het perceel is nu nog niet in gebruik als weiland maar als tuin dus er zit nog wel wat werk aan voor de paarden er kunnen lopen.

horsii

Berichten: 7594
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:10

Gelukkig kan je toch vlot terecht met je oudje manzano.

Ah vandaar, handig Karin.
Hier mag de jongste ook niet altijd in stal, gelukkig wordt ze er gemoedelijk uitgejaagd.
Fijn van de shet en lekker een rondje polder.

Lekker bezig dubbelfun.


Leuk charaz, gaat al opschieten.


Oudste loopt weer redelijk goed.
Wellicht dan toch niet haar pees geweest.
En ze heeft gisteren eh vandaag flink wat gekke sprongen gemaakt.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:54

Ja ze liep gisteravond echt heel slecht. Kon ook niet meer rollen/naar de grond.
Nachtje onder therapie deken lijkt wel wat geholpen te hebben, maar er moet zeker even naar gekeken worden.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:35

Manzano, klinkt niet goed! Gelukkig kan je snel terecht!
Karin heerlijk rondje en fijn dat de shet weer beter lijkt!
Horsii fijn!
Df hard gewerkt

Heb Kaatje pijnstillers gegeven en morgen even kijken hoe ze dan is. Ze stond net weer op drie benen met plassen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:36

Heb je goed Manzano. Hoe eerder je wat weet, hoe beter.

Spannend charaz. De meesten hier hebben wel ervaring met niet paardenobjecten, die omgetoverd zijn tot paardenparadijsjes. <3
Veel succes met alles.

Fijn Horsii dat het de goede kant op lijkt te gaan.

Lekker zo'n rondje buiten Karin.

Ik had mijn paardrijbroek al aan toen ik bedacht dat het wel netjes zou zijn om te vragen of mijn vriend paardrijplannen had. Dat had ie dus. :(
Ik heb me maar nuttig gemaakt rondom stal :D

Tess lijkt een stuk beter in haar velletje te zitten na de behandeling van afgelopen vrijdag. Haar nek stond voor de behandeling helemaal strak en oogt een stuk beter. Ze wou niet stilstaan voor de foto, want ze was veel te nieuwsgierig.

Afbeelding

Aan de longeerlijn was ze behoorlijk fris en mepte een keer naar de rondrennende katten. Gelukkig niet raak :D
Laatst bijgewerkt door boemel op 28-03-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:39

Wat spannend Charaz!!

oliebol, zelfs met pijnstillers. Dat is waardeloos Marjan!

Dais_

Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:48

MarjanB schreef:
Manzano, klinkt niet goed! Gelukkig kan je snel terecht!
Karin heerlijk rondje en fijn dat de shet weer beter lijkt!
Horsii fijn!
Df hard gewerkt

Heb Kaatje pijnstillers gegeven en morgen even kijken hoe ze dan is. Ze stond net weer op drie benen met plassen.



Wat sneu voor Kaat, wat gek ook dat het zo op en af gaat. Er moet iets zijn. Kan het niet iets hormonaals zijn? Geen idee, ik roep maar wat hoor.

Manzano, ook beterschap voor je oudje. Hopelijk snel meer duidelijkheid.


LN, wat een leuk perceel heb je! Ik ben ook wel benieuwd naar hoe groot dit is, ziet er wel echt leuk uit en nu heb je gelijk een beetje beeld bij de verhalen :D

Boemel, fijn dat de behandeling zo goed is aangeslagen!!

Karin, leuke oortjesfoto <3


Charaz, welkom! Je kunt al gaan aftellen *\o/* vertel eens iets over jezelf en je paarden? En heb je al een idee hoe je het wil gaan inrichten?


De paarden staan hier nu sinds een week op de paddock en het is dan wel beter voor hun hoeven maar uit verveling vreten ze me helemaal arm, parkeren zich bij een slowfeeder en doen helemaal niks. En ze krijgen ook een beetje een overschot aan energie. Ik klap in mijn handen en de beentjes gaan gelijk de lucht in :') ik hoop echt dat dit de laatste week ellendig weer is en dat ze daarna weer lekker de track op kunnen, en nog beter; dag en nacht buiten :+

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:07

Haha dais, denk ook dat t weer meehelpt met beentjes in de lucht want Amy is niet te doen qua gekte op het moment _O-

Df heb dr net voor t eerst gegeven dus ff zien nog

Boemel gelukkig geen kapotte kat! Weet nog bij onze oude pension stal, daar had Inja het ook voorzien op de katten toen. Pff hart in m’n keel.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:20

Mijn perceel is totaal 3500m2 maar staat het huis ook op, niet het allergrootste perceel maar met een HB pony en cushing oma en een pre heb ik niet veel gras nodig. Voorheen had ik bijna een hectare maar niet aan huis en dat was juist veel lastiger met onderhoud dan nu.
Ligt juist totaal niet afgelegen. voorkant is gewoon een dorpsstraat waarbij niemand verwacht dat mensen er paarden houden, achterom is inderdaad vrij en veel bos, vanuit de track open ik een poort en rij zo een ruiterpad op

Marjan en Manzano, beterschap met de kreupele paarden wat een gedoe

Ik begin ziek te worden, had gisteren al hoofdpijn en werd duizelig en ben echt moe met keelpijn. Vandaag paar uur extra werken, jaarlingen vangen en laten bekappen. Wordt gezellig met 80 stuks die amper ( of gewoon niet) in de hand zijn. Wel voorgenomen als mijn hoofdpijn erger wordt dat ik gewoon in bed kruip, normaal blijf ik maar door en doorgaan maar wil daar echt mee stoppen

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:38

Heb je goed, beetje op jezelf passen! Klinkt een beetje als de Corona die we laatst hadden en dan zegt je lijf vanzelf dat je moet stoppen.. hoop dat het meevalt!

horsii

Berichten: 7594
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:42

Hopelijk valt het ziek worden mee.
Hier nog steeds nier helemaal opgeknapt van ik denk keelontsteking.
Al ruim twee weken.

Ik dacht veel meer, mooi perceel heb je.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:59

Gefeliciteerd horsii

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:11

Dais_ schreef:
Charaz, welkom! Je kunt al gaan aftellen *\o/* vertel eens iets over jezelf en je paarden? En heb je al een idee hoe je het wil gaan inrichten?


Ja ik tel de dagen af nu hoor :j , ik ben 34 en heb 2 kinderen van 16 en 9, de veestapel bestaat uit mijn 2 oudjes van 32 en 25 jaar en mijn appaloosa van 14 jaar, 2 honden en een kat.
We hebben al plannen gemaakt voor de indeling van het perceel en de stallen komen in de loods waar ook ruimte is voor hooi opslag en een poetsplaats erg fijn als het slecht weer is.

@Lynn_Nikita, klinkt als een fijne locatie! Getver drukke planning en ziek worden.. tijd om een stapje terug te doen.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:14

LN, sterkte. Mooie plek.
Horsii gefeliciteerd. Fijne dag.
Charaz welkom.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:52

Charas klinkt goed! Welke regio verhuizen jullie heen? (Of blijven jullie)

Kaat was vanmorgen vlotter dan gister en stond ook meer met de hals er op. Heb de dierenarts gebeld en kan nog wat bute ophalen. Ga ook afspraak maken bij andere kliniek voor onderzoek. Even een paar andere ogen er op. Wil dan nu eerst even een week Bute zodat ik kan zien hoe ze is als ze even geen pijn heeft en daarna de afspraak. En dan maar zien wat er uit komt. M’n gevoel blijft slecht en heb er aardig moeite mee, t is echt m’n vriendinnetje… -O-

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 08:58

MarjanB schreef:
Charas klinkt goed! Welke regio verhuizen jullie heen? (Of blijven jullie)

Kaat was vanmorgen vlotter dan gister en stond ook meer met de hals er op. Heb de dierenarts gebeld en kan nog wat bute ophalen. Ga ook afspraak maken bij andere kliniek voor onderzoek. Even een paar andere ogen er op. Wil dan nu eerst even een week Bute zodat ik kan zien hoe ze is als ze even geen pijn heeft en daarna de afspraak. En dan maar zien wat er uit komt. M’n gevoel blijft slecht en heb er aardig moeite mee, t is echt m’n vriendinnetje… -O-


:knuffel:

en gewoon ook de stress van je constant zorgen maken he. Ik hoop dat ze er terug doorheen krabbelt.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:10

@horsii: gefeliciteerd!!
Fijn ook dat oudje weer goed loopt.

@boemel: mooi dat ook Tess happier is. Katten moeten dus goed uitkijken :)

@dais: dat frisse herken ik wel, Boon kan ook op een 'boe' van mij vliegneigingen krijgen :D

@lyn: ik heb hier ong dezelfde grondsituatie en dat gaat prima, al zou ik ook best wel een béétje meer gras hebben.
Niet de beste dag dus om ziek te worden. Sterkte!!

@Charaz: drukke tijden op komst dus. Wel fijn om een grote loods te hebben.

@marjan: het wordt er nooit makkelijker op zeker niet als het beeld zo wisselend is.

Jasmijn had weer een aanval van voernijd, dus Boon vertrok al snel naar een andere eetplek :)