Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 342 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Waarom maar een halve meter breed?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:51 



 
Profiel   

Symke: ze gaan de volle grond in.

Hier geen ervaring met klei. Maar zelfs nu op de zandgrond is het nat. Het zakt wel snel weg gelukkig, maar als het een dag regent is het weer bagger. Ik voer momenteel ook weer alleen bij stal. Gelukkig komen er een paar droge dagen aan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:31 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Waarom maar een halve meter breed?


Vanwege de kosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:38 



 
Profiel   

Kijk nou wat er nu al in mijn zaaigrafbedje gebeurt <3
[ img ]

En ik was er heilig van overtuigd dat dit een boswilg was. Maar die hebben toch van die witte pluiskatjes? Deze is nog van een restje wilgen, dus ik wist niet welke er nog tussen zaten. Help :D
[ img ]

En ook fijn dat ik weer af en toe wat kan plukken. We hebben zoveel planten buiten op het pad staan. Dus een snacknetje gevuld en opgehangen. Je moet tenslotte zelf alles uitproberen :))
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:35 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Tijdje niet zo actief geweest, met 14 paarden en onze motor kruiwagen die buiten werking was was het pittig om 3.5 hectare steeds uit te mesten. Zeker naast ons werk in de zorg en ons zoontje van 1 hadden we het erg druk.

Maar sinds gisteren een nieuwe elektrische kruiwagen en vanaf na dit weekend weer terug naar 11 paarden. Een kan eventueel nog een paardje bij maar 11 vinden we ook prima

Dit is onze nieuwste aanwinst, de bravo mobarrow equerry, 300l bak. Ze hebben ook kleinere varianten.

[ [url=m/bzvZNE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen, wat ik er over gelezen heb en qua filmpjes gezien is die super fijn. En deze is een formaatje groter dan we hadden wat voor ons echt wel fijn/noodzakelijk is.

Dan gaan we dit weekend 50+ gratis boompjes etc halen en planten.

Wow 3,5 hectare… ik zit hier met mijn 1 ha te denken aan dit apparaat is wel niet in NL te bestelen, maar denken dat het wel ea kan opleveren in plaats van met een kruiwagen door het land
Maar we gaan het zien, als iemand een goedkoper adres weet voor zoiets (in NL of in de buurt) dan hoor ik het graag
De prijzen van een elektrische kruiwagen gaan bij ons niet voor bij dit apparaat
+ we hebben al een quad, grasmaaier en paard die dat ding kan slepen, dat scheelt ook waarschijnlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:30 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Kijk nou wat er nu al in mijn zaaigrafbedje gebeurt <3
[ [url=m/kdHVBv.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Niet te vroeg om te zaaien dus! Ik ga volgend weekend de zaaigrafjes maken. De week erna niet zoveel regen. Ben bang dat ze wegspoelen als ik nu doe. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:36 



 
Profiel   

Ik ga binnenkort ook beginnen met zaaien. Ik heb Ukies bloementuintje gekocht, benieuwd wat deze zal geven!

Een andere vraag: hebben jullie hooibakken en hoe groot zijn deze? Ik ben er tegengekomen van 100x120x75 en wilde hier graag enkele van kopen, maar als ik het me zo voorstel is het toch wel erg groot. Het zou voor 2 paarden zijn, dus wel weer genoeg ruimte om te eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:56 



 
Profiel   

Ik heb 8 palletbakken (die jij noemt denk ik) voor 4 paarden. Ze staan per 2 op 4 verschillende plekken. Zo kan iedereen tegelijk op dezelfde plek eten, meestal 1 in de ene (die heeft wat voernijd) en 3 uit de andere bak.

Ik klik er hooinetten in vast waar een kleine baal hooi in kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:34 



 
Profiel   

Zidore schreef
Maartje1990 schreef
Tijdje niet zo actief geweest, met 14 paarden en onze motor kruiwagen die buiten werking was was het pittig om 3.5 hectare steeds uit te mesten. Zeker naast ons werk in de zorg en ons zoontje van 1 hadden we het erg druk.

Maar sinds gisteren een nieuwe elektrische kruiwagen en vanaf na dit weekend weer terug naar 11 paarden. Een kan eventueel nog een paardje bij maar 11 vinden we ook prima

Dit is onze nieuwste aanwinst, de bravo mobarrow equerry, 300l bak. Ze hebben ook kleinere varianten.

[ [url=m/bzvZNE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen, wat ik er over gelezen heb en qua filmpjes gezien is die super fijn. En deze is een formaatje groter dan we hadden wat voor ons echt wel fijn/noodzakelijk is.

Dan gaan we dit weekend 50+ gratis boompjes etc halen en planten.

Wow 3,5 hectare… ik zit hier met mijn 1 ha te denken aan dit apparaat [ Video ] is wel niet in NL te bestelen, maar denken dat het wel ea kan opleveren in plaats van met een kruiwagen door het land
Maar we gaan het zien, als iemand een goedkoper adres weet voor zoiets (in NL of in de buurt) dan hoor ik het graag
De prijzen van een elektrische kruiwagen gaan bij ons niet voor bij dit apparaat
+ we hebben al een quad, grasmaaier en paard die dat ding kan slepen, dat scheelt ook waarschijnlijk

Dat lijkt mij dus alleen werken in een heel vlak, kaal gevreten land. En dan nog maar 80% opruimen ipv de hele hoop. Benieuwd of iemand echt ervaring mee heeft of het alle mest ruimt.

Leuk al die graven :') ik heb ook zakjes klaar liggen maar durf nu bijna niet meer te beginnen. Heb stroken met verschillende fruitbomen, het idee daar een slingerende S tussen te maken met vlindermengsel. Maar dat zal in de praktijk ook wel heel anders ogen :D

Hier zijn de hooibakken 120x90 als ik het goed zeg. Wel iets lager ivm de mini’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 09:05 



 
Profiel   

Oh leuk zo'n slinger! Zag ik laatst ergens met bloembollen gedaan in Deventer, zag er heel leuk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:41 



 
Profiel   

Oke, jullie hooibakken zijn blijkbaar ook zo groot. Dan moet het vast goed komen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:00 



 
Profiel   

Bolletje29 schreef
Oke, jullie hooibakken zijn blijkbaar ook zo groot. Dan moet het vast goed komen! :D


Veel kleiner wil je ze niet hebben, dan gooien ze die kisten steeds op z'n kop :')
Overigens ik begrijp dat je paarden hebt, maar voor kleinere pony's zijn deze kisten te hoog en moet je echt de lagere variant hebben. Ik heb kisten van ongeveer 55cm hoog en dat gaat nét voor mijn shetten van 90cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:24 



 
Profiel   

Ja inderdaad! Helemaal nog niet aan gedacht dat ze die ook omver kunnen gaan gooien :') Ik had tweedehands eikenhouten "fruitkisten" gevonden, zo van die palletbakken, dus het is niet dat ik veel in de maat te kiezen heb haha. Het zal een gokje worden en dan zie ik wel of het bevalt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:55 



 
Profiel   

Maar je kan toch als het te hoog zijn met een zaag verlagen?
Mijn ibc vat heb ik toen ik een shet had ook verlaagd aan 2 zijdes

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:33 



 
Profiel   

Wij hebben in 2 hoeken zelf houten bakken gemaakt, maar laag vanwege shet. Uit mn hoofd iets van 40cm denk ik, maar het zijn hoekbarren zoals wij ze noemen.

De ibca vaten zijn ook laag vanwege de shets. Vanwege de veulens toen de metalen frames eraf gehaald, dus ze verplaatsen wel iets. Ze staan nu onder het dak tegen een paal aan. In het zand blijven ze op zich redelijk staan.
Als ze lang op 1 plek staan, krijg je een rand erom van het staan van de paarden.

Mn ene ei staat er wel steeds in, maar ja..........

Ben nog bezig met laatste sleedoorn en hondsroos plaatsen. Had met mijn zoon onderaan d eheuvel een rij hondsroos geplaatst en later was een stuk alweer professioneel eruit gevist. Ze waren nog heel en toen heeft ml 's avonds stroom geregeld.

Maar we hebben ook varkens en die willen ook weleens een ibc vat verplaatsen of plantje mollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:06 



 
Profiel   

Hier wordt de hooibak juist 60cm hoog, zodat de shet er wel wat uit kan snaaien bij nieuw hooi, maar het vooral voor de grote is. Voor de shet hebben we andere plekken :D

Over de shet gesproken… die stond afgelopen week weer in de wei :roll:
Uiteraard heeft hij zichzelf binnen gelaten, durfde niet meer naar buiten. Deze keer de wei met de heuvel. Hij heeft ‘m beklommen. De primeur. :+
En gelijk goed zichtbaar dat deze nog niet stevig genoeg is. Ik denk er over om ‘m in te zaaien met gras en kruiden. Ik zie dat ze dat ook bij dijken doen om ze te verstevigen. Iemand hier ervaring mee?
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:34 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Maar je kan toch als het te hoog zijn met een zaag verlagen?
Mijn ibc vat heb ik toen ik een shet had ook verlaagd aan 2 zijdes

Inderdaad, maar ik denk niet dat ze te hoog zijn. Ik heb 2 e-pony's, er lopen hier geen shetlanders rond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:04 



 
Profiel   

[ img ]

Over de hoogte van de hooibak icm shetten.
De shet heeft hier een eigen venstertje.
Even goed kijken, onder de gepaneerde bruine, net voor zijn boeg onder de hals. Daar hebben we plaatselijk de bak wat lager gemaakt. Je ziet daar ook een shettenbeentje uitsteken. Dat weet ze prima te vinden.
Als de groten erg veel honger hebben mag ze er niet bij. Dat is onze manier van extra slowfeeden :+

Overigens super grappig om te zien hoeveel harmonie er kan zijn in zo'n clubje paarden. De merrie die er vorig jaar bij gekomen is (rechts in beeld) heeft bepaald dat dit de volgorde moet zijn om te eten. Die anderen hebben zich daar maar naar te schikken. Dus als zij al laatste aankomt walst de die andere 2 doodgemoederd naar hun juiste plek. (er staat rechts ook een half hoog muurtje) Vooral die andere donker bruine moet het dan vaak ontgelden. Die wordt gewoon in een hoekje gefrommeld tot hij zichzelf plooit en op de juiste plek gaat staan. Ik vind het doodeng maar zelf vinden ze dit blijkbaar heel normaal.
En ja, er is nog een hooiplek waar er 2 tegelijk kunnen eten. Maar dit is gezelliger blijkbaar.

Het heeft zich echt gesetteld. De merrie bepaalt. Punt. De mannen schikken zich ernaar en hangen regelmatig de etter uit samen. Maar een bazige vrouw er bij is blijkbaar wel lekker comfortabel voor de mannen }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:22 



 
Profiel   

Ik heb voor de shets(met een mini van ong. 70cm) een bak van ong. 40 cm hoog en een hooinet. De bak van 70cm kunnen ze alleen bij als die bomvol zit. Soms eten ze ook tussen de plaken door. En alles wat de grootste smeert ruimen ze op :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:34 



 
Profiel   

Zo, wat een moois komt hier voorbij zeg! Ik ben hier een 1,5 jaar terug ook eens wezen spieken, maar ik ben zo slecht in bijhouden van topics (eigenlijke alle vormen van sociale media..)

Maar er komt toch vaak zoveel interessants voorbij dat ik toch weer eens poging ga wagen.

Ik woon in Loenen, en wij hebben een pp aan huis met twee paarden van ons en twee van een vriendin. We zitten hier nu bijna twee jaar, en begonnen met alleen een weiland van +/-0,8ha een rijbak en een schuilstalletje. Nu hebben we een track, grote paddock, heuvel, een extra schuilstal en 6 weitjes.

Onze heuvel ligt er sinds vorig jaar oktober en is zelfs nu, na alle regen nog niet goed ingeklonken. Best eng als er dan toch paarden overheen gaan en flink wegzakken. We hebben er nu een y-pad over uitgezet met prikpaaltjes zodat drie afgezette delen kunnen worden ingezaaid/beplant. Maar omdat ons terrein een redelijk hoogteverschil heeft loopt de regen nu toch teveel rondom de heuvel de paddock in, dus hopelijk van de zomer dat stuk ook nog keren en extra wadi's aan laten leggen. Je blijft bezig :)

En ik las dat iemand de mobarrow heeft? Ben benieuwd! Wij hebben sinds vorig jaar een elektrische dumper, de donkey xl van ebinger. Echt een lifesaver, ik zou niet anders meer willen.

Bovenaanzicht van onze track, van vorige zomer, inmiddels is het stuk rechts naast de rijbak onderin groter en gekeerd, is de heuvel een stuk groter en is er een wadi/poel op het stuk rechts van het huis.

[ img ]

En als ik zo brutaal mag zijn; zijn er mensen uit deze regio die tips hebben voor een bedrijf om mest op te laten halen? Ik heb geen megagroot terrein en de toerit is ook niet superbreed dus met een flinke trekker komen ze er niet op helaas.. Ik heb nu wel een partij die op afroep komt, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs.. Lastige is ook dat de mestplaats nu alleen een stuk koeienrubber als onderlaag heeft, dat is niet recht en ik mis keerwanden, dus daar zou ik ook wel eens iets aan willen laten veranderen, maar zou niet weten wat dat moet gaan kosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:22 



 
Profiel   

Ik zit in Eerbeek en heb een jongen op afroep. Qua wanden en onderplaat heb ik iemand uit Tonden, die doet tuinonderhoud en heeft kleiner materiaal waardoor die hier goed uit de voeten kan. Ook lastig bereikbaar terrein. VOF Willems- van Reenen geloof ik.
Mooie plek heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:25 



 
Profiel   

Ik liet in Klarenbeek altijd een loonwerker komen op afroep. Maar die was ook behoorlijk aan de prijs.
Nu komt er een bedrijf uit Doesburg. Maar die moeten nog voor de eerste keer komen en dat kan nog niet vanwege de nattigheid (rijden het gelijk uit over het land), dus geen idee wat daar de kosten van worden.

En mooie plek heb je inderdaad!
Oktober vorig jaar bedoel je 2022? Die van mij ligt er sinds november, maar daar durf ik ze ook niet nog overheen te laten gaan. Ik wil ook gaan inzaaien, maar dan volledig, zodat hij helemaal wat stevigheid gaat krijgen. Het gras eten ze dan wel weer op zodra ze er op gaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:39 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit van boven zo.

Wij hebben ze wel over de heuvel laten gaan en ik denk dat hij juist daardoor steviger is geworden. Maar zowel bij de vorige als deze zijn ze weleens stukken weggezakt. Daar gingen ze goed mee om, dat wel. Mijn oudste was toen 29, dus ik vond het wel spannend.

We hadden een hoek voor d emest, uitgekozen met de loonwerker die het kwam halen, maar het pad naast ons is te zacht en ook net te smal en dicht op de bomen in de hoek om goed te draaien en ernaast te komen.

We hebben dus een oudere aanhanger en brengen het elke week weg. De aanhanger staat in een sluis tussen de berm en de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:28 



 
Profiel   

Aciree schreef
Zo, wat een moois komt hier voorbij zeg! Ik ben hier een 1,5 jaar terug ook eens wezen spieken, maar ik ben zo slecht in bijhouden van topics (eigenlijke alle vormen van sociale media..)

Maar er komt toch vaak zoveel interessants voorbij dat ik toch weer eens poging ga wagen.

Ik woon in Loenen, en wij hebben een pp aan huis met twee paarden van ons en twee van een vriendin. We zitten hier nu bijna twee jaar, en begonnen met alleen een weiland van +/-0,8ha een rijbak en een schuilstalletje. Nu hebben we een track, grote paddock, heuvel, een extra schuilstal en 6 weitjes.

Onze heuvel ligt er sinds vorig jaar oktober en is zelfs nu, na alle regen nog niet goed ingeklonken. Best eng als er dan toch paarden overheen gaan en flink wegzakken. We hebben er nu een y-pad over uitgezet met prikpaaltjes zodat drie afgezette delen kunnen worden ingezaaid/beplant. Maar omdat ons terrein een redelijk hoogteverschil heeft loopt de regen nu toch teveel rondom de heuvel de paddock in, dus hopelijk van de zomer dat stuk ook nog keren en extra wadi's aan laten leggen. Je blijft bezig :)

En ik las dat iemand de mobarrow heeft? Ben benieuwd! Wij hebben sinds vorig jaar een elektrische dumper, de donkey xl van ebinger. Echt een lifesaver, ik zou niet anders meer willen.

Bovenaanzicht van onze track, van vorige zomer, inmiddels is het stuk rechts naast de rijbak onderin groter en gekeerd, is de heuvel een stuk groter en is er een wadi/poel op het stuk rechts van het huis.

[ [url=m/m5tQXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik zo brutaal mag zijn; zijn er mensen uit deze regio die tips hebben voor een bedrijf om mest op te laten halen? Ik heb geen megagroot terrein en de toerit is ook niet superbreed dus met een flinke trekker komen ze er niet op helaas.. Ik heb nu wel een partij die op afroep komt, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs.. Lastige is ook dat de mestplaats nu alleen een stuk koeienrubber als onderlaag heeft, dat is niet recht en ik mis keerwanden, dus daar zou ik ook wel eens iets aan willen laten veranderen, maar zou niet weten wat dat moet gaan kosten


Een paar berichten terug deelden een paar mensen hoe ze hun mesthoop hadden gemaakt misschien staan daar tips voor je tussen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:13 



 
Profiel   

Dit weekend ga ik de planken ophalen voor de automatische hooibak. Ben zo benieuwd naar het resultaat *\%/*. Wel nog even geduld om met de planken aan de slag te gaan helaas :(

Zijn er al mensen aan het zaaien? Komt geen vorst meer toch
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 342 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen