Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 480 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Zou het in de gevangenis wel rustig slapen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:37 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Zou het in de gevangenis wel rustig slapen :D

_O-

Wie weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:43 



 
Profiel   

Haha
Eetsmakelijk en dankjewel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:36 



 
Profiel   

Charaz schreef
Dais_ schreef
Charaz, welkom! Je kunt al gaan aftellen *\o/* vertel eens iets over jezelf en je paarden? En heb je al een idee hoe je het wil gaan inrichten?


Ja ik tel de dagen af nu hoor :j , ik ben 34 en heb 2 kinderen van 16 en 9, de veestapel bestaat uit mijn 2 oudjes van 32 en 25 jaar en mijn appaloosa van 14 jaar, 2 honden en een kat.
We hebben al plannen gemaakt voor de indeling van het perceel en de stallen komen in de loods waar ook ruimte is voor hooi opslag en een poetsplaats erg fijn als het slecht weer is.

@Lynn_Nikita, klinkt als een fijne locatie! Getver drukke planning en ziek worden.. tijd om een stapje terug te doen.


Heb jij niet al eerder in het topic meegepraat of was dat in een topic over baby`s waarin ik ook zat? Leeftijd van 9 is namelijk ook passend en ik heb ooit met jou in een huiskamer topic gezeten


Gefeliciteerd Horsii

Ik woon dan wel in het dorp maar er is verder niks behalve een friture een school en een kerk. Voor boodschappen moet ik ook 5 km verderop rijden. Voordeel is dan wel dat ik op 20 min van Belgie woon ( en er nog werk) en minder dan 5 naar Duitsland dus met tanken is dat wel handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:43 



 
Profiel   

Belker schreef
DubbelFun schreef
Zou het in de gevangenis wel rustig slapen :D

_O-

Wie weet.


Hmmm geen idee maar een paar nachten rustig kunnen slapen zou ik echt heerlijk vinden :') maar om daar nu iemand voor te vermoorden gaat wat ver

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je verjaardag Horsii!!

Leuk om alle afstanden te lezen. Wij zitten wel echt in the middle of nowhere. Een dorp met supermarkt zit hier 5km vandaan, en de rest zit op 25 minuten rijden minimaal. En ze bezorgen hier.... niks :') heel goedkoop kan ik je vertellen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:31 



 
Profiel   

Ha ha dat wil ik geloven Dais.
Ik kom weinig in winkels, maar op zich vind ik het handig dat alles relatief dichtbij is. En eten of boodschappen laten bezorgen, kan hier ook.
Al denk ik dat ik daar pas gebruik van ga maken als ik te oud ben om er op uit te gaan. Als ik de straat uitrij naar rechts kom ik in Duitsland. Als ik de straat uitrij naar links, kom ik bij een eetcafé met Kapsalons met veel champignons en paprika in chilisaus :D

Pfff het was een stomme avond.
Ik wilde op een stukje in de paddock een wilgenmat vlechten, zodat de paarden wat te knabbelen hadden.

Ik had het kunnen weten ... puin in de grond. Steeds op een andere plek een gat boren, maar het leek wel alsof er een betonnen plaat in zat.
Idee van gebruiken van weidepalen maar laten varen.
Alle weidepalen weer teruggesleept.
Poging gedaan met wilgentakken verticaal en horizontaal erdoor heen.
Ook daarvoor konden de takken niet diep genoeg. Het werd een gammele constructie.
Dus alles maar weer weggetrokken :(

Toen kwam mijn vriend thuis met een slecht humeur. Iets met gedoe binnen de familie.
Ik wilde 1 wei voorzien van kunstmest met de zitmaaier en een strooikarretje erachter.
Banden zacht. Met de compressor banden willen voorzien van lucht. Probleem met de compressor. Dan maar met de fietspomp.

Eindelijk aan het kunstmeststrooien, is er iets met het karretje niet goed, waardoor er hele hopen korrels in de wei terecht kwamen en ik het met de hand kon gaan verdelen.

Achterin de wei was het nog te nat. Dat zouden we overslaan. Dacht mijn vriend dat de hoek achterin wel droog was en komt hij met de zitmaaier vast te zitten.

En dan te eigenwijs om af te stappen. En maar gas geven met die dure zitmaaier en steeds verder vast komen te zitten. Echt pfff.

Ik heb t karretje afgehaakt en gezegd dat ie van de zitmaaier moest komen. Met een halve minuut hadden we m op het droge.
Kan een wasbeurt gebruiken -:(-
[ img ]

Tot zover mijn leuke avond.
Morgen kan ik naar kantoor vanwege een project wat niet loopt en we uitstel van livegang moeten aanvragen. Er is 3 uur voor ingecalculeerd. Nou wat mij betreft zijn we met een half uur klaar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:48 



 
Profiel   

Dat was het dagje dan wel Boemel. Snel afsluiten en morgen weer een nieuwe dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:13 



 
Profiel   

Oh waardeloos boemel!

Eten bestellen doen we zelden eigenlijk. Ook niet toen we nog in de stad woonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:16 



 
Profiel   

Boemel, tijd voor de bank, kopje thee, koekje en even niks. Sterkte.

Ik heb genoten van Fiesta in de les, wat wordt ze gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:17 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:18 



 
Profiel   

Wat een dag Boemel, hopelijk vandaag minder gedoe

@Lynn_Nikita, ja dat zou goed kunnen, daar heb ik inderdaad ook mee gepraat en we hebben ook contact gehad over Kayleigh toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 05:48 



 
Profiel   

Dan ken ik jou daarvan Charaz. Kayleigh is helaas overleden, koliek. Heftigste die ik ooit gezien heb en ik heb helaas al veel koliek aanvallen gezien.
Zoon is nu ook helemaal klaar met de paarden na het overlijden van haar. Dochter heeft wel een pony nu maar is geen "door weer en wind"paadenmeisje, eer een diva die zo af en toe op de door ons klaargemaakte pony wil rijden


Belker, wat lekker. Lue ook dat je een binnenbak hebt

Boemel hopelijk vandaag een betere dag

Kennis heeft interesse in onze ( oudere) zitmaaier. Ding staat al 2 jaar in de loods, geen idee wat er allemaal aan gerepareerd moet worden, mag zeker weg maar moeilijk om een bedrag te noemen. Denk dat ik hem laat langskomen, kijken en een bod laat doen. Op MP staan e voor 400 tot 900 euro 2e hands, nieuw 2500 euro. Dit is echt wel een opknapper, 150 /200 euro zou ik al blij mee zijn. Weer een m2 ruimte in die overvolle loods en dat geld krijg ik wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:49 



 
Profiel   

@boemel: dat soort dagen moet je niet te veel hebben :(:)
@belker: hij loopt lekker te sjouwen :)
@lyn: zo hebben wij al jaren een vlak-/vandiktebank in de schuur staan; niemand die hem gebruikt. Buurman wil hem hebben maar huisgenoot wil hem niet kwijt. Die m2 zou ik ook wel beter willen benutten.

Paarden zijn vannacht maar buiten gebleven; allebei zandoortjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:19 



 
Profiel   

Belker <3 ziet er goed uit!
Boemel oh dat klinkt als alles komt tegelijk..

Ik mocht weer naar kantoor vandaag, was om 3 uur al wakker. Gelukkig voel ik me nog redelijk ok _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:40 



 
Profiel   

Wat een fijne plaatjes Belker!!

Zo weer terug van de kliniek.... rug los gemaakt en dat hielp al meteen wat. Nu een week metacam en rustig lang en laag wat stap en draf aan de longe doen en kijken of ze beter wordt daarmee. Mogelijk over 2 weken nog een behandeling. Maar even kijken....
Verder ook bloedonderzoek uitgezet voor de jeuk. Ben benieuwd of er wat uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:02 



 
Profiel   

Hopelijk krijg je daar ook snel de uitslag van. Met Metacam zal ze zich vast snel wel beter voelen.

Net hier stevige windvlagen en wat regen, maar lijkt nu alweer beter te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:42 



 
Profiel   

Ja raar weer. Storm, regen en zon en alles steeds een beetje,

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:51 



 
Profiel   

Het rijden ziet er fijn uit Belker!

Manzano, fijn dat het bezoekje kliniek geholpen heeft. Hoe is de rug losgemaakt?

Het is hier inmiddels echt heel lekker weer. Ineens ging de wind liggen en brak de zon door ... en ik werk nog even door, in de hoop dat ik nog een beetje weekend heb :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:03 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Belker!

Iedereen beterschap met de zieke paardjes.

Hier vandaag uitvaart met koffietafel gehad, dus was afgelopen dag wat meer afwezig. Wel braaf gelezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:14 



 
Profiel   

manzano schreef
Wat een fijne plaatjes Belker!!

Zo weer terug van de kliniek.... rug los gemaakt en dat hielp al meteen wat. Nu een week metacam en rustig lang en laag wat stap en draf aan de longe doen en kijken of ze beter wordt daarmee. Mogelijk over 2 weken nog een behandeling. Maar even kijken....
Verder ook bloedonderzoek uitgezet voor de jeuk. Ben benieuwd of er wat uit komt.



*stille meelezer word even wakker*

Fijn dat ze op de kliniek gelijk verlichting konden bieden! Hopen dat het blijvend resultaat heeft.
Op de jeukende bulten wil ik even reageren want helaas heb ik daar ervaring mee. Metacam en bij mijn paard prednison onderdrukken de klachten prima maar helaas komen ze direct terug als je stopt met de kuur. Bij mijn paard bleken ze veroorzaakt te worden door een voedselallergie, achter gekomen door een dagboek bij te houden en te elimineren. Dit haal je helaas niet uit een bloedtest en ook de basis allergie test bleek volkomen nutteloos. Al was ik al gewaarschuwd dat die onbetrouwbaar is.
Een jaar later ontwikkelde paardlief opnieuw jeuk op 1 kant van haar lichaam en heeft ze zichzelf bijna tot het bot opengeschuurd. Dus weer de internist erbij en prednison gestart. Zowel de universiteitsklinieken van Utrecht als van Gent zijn betrokken geweest maar niemand wist zelfs maar waar we moesten beginnen. Puur op gevoel een natuurgenezer erbij gehaald en een uur later had ik een diagnose en behandeling en een week of 6 later een jeukvrij paard *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Dit bleek overbelasting van een orgaan te zijn maar ook dit komt dus niet uit bloedonderzoek.

Ik hoop voor jou dat er iets heel simpels uit het onderzoek komt wat makkelijk te verhelpen is. Maar mocht dat niet zo zijn wilde ik je met dit verhaal een hart onder de riem steken dat er nog een wereld aan mogelijkheden is voor je paard. Ik weet hoe naar het is als ze zich zo ellendig voelen en je gewoon niet weet hoe je kan helpen.

Verder sterkte en beterschap aan iedereen die dat nodig heeft. Ik volg jullie nog trouw maar ben meestal te lui om te reageren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:34 



 
Profiel   

Foreverkliek schreef
manzano schreef
Wat een fijne plaatjes Belker!!

Zo weer terug van de kliniek.... rug los gemaakt en dat hielp al meteen wat. Nu een week metacam en rustig lang en laag wat stap en draf aan de longe doen en kijken of ze beter wordt daarmee. Mogelijk over 2 weken nog een behandeling. Maar even kijken....
Verder ook bloedonderzoek uitgezet voor de jeuk. Ben benieuwd of er wat uit komt.



*stille meelezer word even wakker*

Fijn dat ze op de kliniek gelijk verlichting konden bieden! Hopen dat het blijvend resultaat heeft.
Op de jeukende bulten wil ik even reageren want helaas heb ik daar ervaring mee. Metacam en bij mijn paard prednison onderdrukken de klachten prima maar helaas komen ze direct terug als je stopt met de kuur. Bij mijn paard bleken ze veroorzaakt te worden door een voedselallergie, achter gekomen door een dagboek bij te houden en te elimineren. Dit haal je helaas niet uit een bloedtest en ook de basis allergie test bleek volkomen nutteloos. Al was ik al gewaarschuwd dat die onbetrouwbaar is.
Een jaar later ontwikkelde paardlief opnieuw jeuk op 1 kant van haar lichaam en heeft ze zichzelf bijna tot het bot opengeschuurd. Dus weer de internist erbij en prednison gestart. Zowel de universiteitsklinieken van Utrecht als van Gent zijn betrokken geweest maar niemand wist zelfs maar waar we moesten beginnen. Puur op gevoel een natuurgenezer erbij gehaald en een uur later had ik een diagnose en behandeling en een week of 6 later een jeukvrij paard *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Dit bleek overbelasting van een orgaan te zijn maar ook dit komt dus niet uit bloedonderzoek.

Ik hoop voor jou dat er iets heel simpels uit het onderzoek komt wat makkelijk te verhelpen is. Maar mocht dat niet zo zijn wilde ik je met dit verhaal een hart onder de riem steken dat er nog een wereld aan mogelijkheden is voor je paard. Ik weet hoe naar het is als ze zich zo ellendig voelen en je gewoon niet weet hoe je kan helpen.

Verder sterkte en beterschap aan iedereen die dat nodig heeft. Ik volg jullie nog trouw maar ben meestal te lui om te reageren :o


Bedankt!!!
De metacam is nu voor de rug hoor. Niet de jeuk.
Voedselallergie zal ik zeker in m'n achterhoofd houden. Ze krijgt alleen al jaren hetzelfde voer op zich en nu ook al maanden hooi van dezelfde partij. Dus dat is dan ergens weer wat gek. Maar we gaan gewoon maar hier beginnen. Ze is 32 en heeft ppid. Dus kan ook best dat de rest van de organen inmiddels ook wat aandacht nodig hebben. Dus is meer om even wat uit te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:05 



 
Profiel   

Mijn oude merrie met cushing had ook plotseling jeuk. Ik dacht eerst dat het door het voer kwam( senioren priores) en ben overgestapt maar sinds ze op medicatie staat jeukt ze er niet meer van. Ik voer het nl sinds kort weer en nu geen jeuk.
Bij haar had de cushing ermee te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:24 



 
Profiel   

Jaren hetzelfde voet betekend helaas niet dat de samenstelling van het vier niet veranderd. Zeker afgelopen jaar met de hoge energieprijzen zijn veel producten in samenstelling of verhouding aangepast

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:56 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Mijn oude merrie met cushing had ook plotseling jeuk. Ik dacht eerst dat het door het voer kwam( senioren priores) en ben overgestapt maar sinds ze op medicatie staat jeukt ze er niet meer van. Ik voer het nl sinds kort weer en nu geen jeuk.
Bij haar had de cushing ermee te maken

Staat al jaren op medicatie. Is bekend probleem van PPID inderdaad.

Nou ja we gaan wel zien wat er uit komt. Ze krijgt eigenlijk alleen wat balancer en verder bijna niks. Heb afgelopen maanden gewisseld om eens te testen (mijn ruin krijgt wat anders namelijk), maar dat had geen effect.

Edit; de bultjes jeuken niet trouwens.... Gelukkig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 480 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen