Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie maakt zelf vliegenspray zonder citronella?

 
Profiel   

De gewone vliegensprays met citronella werken niet meer tegen vliegen. (echt gewone zwarte nornale vliegen, werkt nog wel tegen muggen)

Iets anders wordt hier niet verkocht... dus dan zelf maar wat knutselen. Op internet wel wat gevonden maar in de comments lees je dan dat het weer niet werkt bij anderen. Of het zijn recepten voor dazen en dat soort slagschip-werk.

Wat zijn jullie ervaringen met zelf maken, of is er gewoon echt niets meer wat die etterbakjes op afstand houdt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:24 



 
Profiel   

https://www.doterra.com/NL/nl_NL/p/terr ... -oil-spray
Zit wel iets van citronella in. Maar ook andere bestand delen.
Je kunt met verschillende etherische olieen ook een spray maken.

Bijvoorbeeld:

0,5 liter water
0,5 liter witte natuurazijn
10 druppels citroengras olie
10 druppels theeboom olie (tea tree)
10 druppels eucalyptus olie
10 druppels lavendel olie
10 druppels kruidnagel olie
Solubol

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:08 



 
Profiel   

Vorig jaar heb ik een mengsel met ceder gemaakt wat wel een tijdje werkte tegen het meer en deel van de vliegende plagen.

Hiervoor heb ik en blokje cederhout, die ze ook wel verkopen om in een linnenkast te hangen tegen de motten, in stukjes gebroken, in kokend water gelegd en er een sterke thee van gezet. Het wordt verkocht in ringen. De helft in een 1,5L water gekookt en een paar dagen laten staan.
En voor een experiment een keer nog wat kruidnagels of citroenmelisse blaadjes. (Ruikt wel lekker)

Het is geen wonder middel maar voor als nog heb ik geen middel gevonden dat echt de hele dag werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:15 



 
Profiel   

Ik vind het lastig om iets te vinden wat nog werkt. Ik heb altijd Veerust en vroeger werkte dat super, maar tegenwoordig werkt dat ook niet meer tegen alles. Zelf maken heb ik nog niet geprobeerd, ik wilde een keer in Duitsland kijken (nou ja, een vriendin vragen) of ze daar betere hebben.. Maar ik vind het ook heel lastig om wat werkends te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 01:06 



 
Profiel   

Ik heb heel veel geprobeerd maar niets werkte afdoende of lang. Uiteindelijk toen vliegenvangers gekocht. Deze gaan we dit jaar eerder inzetten. Ik heb knoflook geprobeerd en ook kruidnagel olie. Stinkt verschrikkelijk maar de vliegen bleven. Enkel de knoflook liksteen maakte wel de container stallen vlieg vrij. Echter de paarden vonden dat ding ook erg lekker dus was vlot op en daarna uitverkocht.... gelukkig werkt vliegen netjes hier ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 04:02 



 
Profiel   

Bedank allemaal.
Met dat cederhout klinkt simpel, kan dan ook wat etherische oliƫn erbij doen die 'BoktVerlaten' in het lijst had.

Knoflookkorrels door het eten dan nog erbij als extra.
En dan misschien voor in de wei van die anti vliegen kousen. Zodat ze misschien voor de benen al bespaard blijft en niet constant hoeft te stampen. Vliegendeken is het te warm voor en ze heeft een hekel aan dekens. Ze probeert ze ook altijd uit te trekken. Vrij succesvol ook...


Volgens mij als een fabrikant iets vindt wat zelf Maas redelijk werkt is het een goudmijn.

Iemand anders raadde een deel Braight met een deel citronella van Winner's Horse. Dat ga ik ook nog proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:15 



 
Profiel   

ik maak ieder jaar eigen vliegenspray, niet zo moeilijk en een stuk goedkoper,

je neemt 1/3 water
1/3 Dettol
1/3 Azijn
Daarbij een paar druppels Hertshoorn olie, wekt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:37 



 
Profiel   

Interessant.
Azijn en water zullen het probleem niet zijn. (En dan de gewone witte azijn?)
Voor Dettol heb ik online gekeken, er zijn wel de zeepblokken en de Antibacteriƫle Wasgel, maar de vloeibare alles reiniger heb ik nog niet gevonden.
De hertshoorn, alleen poeder gevonden.

Maar zal nog eens goed online zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:25 



 
Profiel   

Deze gebruik ik daarvoor:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:48 



 
Profiel   

Bedankt!
Woon niet in Nederland, dus is vrij lastig deze 'normale' dingen te vinden.

Dettol kennen ze wel, maar de vloeibare zeep nog niet gevonden.
En ben nog bezig met de vertaling van hertshoorn olie. Waar ik steeds de plant krijg en niet de dierlijke variant.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 01:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen