Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met hooiruif Patura of Cavalo?

 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Zo, dat zijn er heel wat Vicky! En voor alle paarden werkt het dus?

Hangt het bij jullie aan de binnenzijde van de stal?
Zag laatst een foto dat ze de bak aan de buitenzijde hadden hangen.


Klopt heb kleinschalige pensionstal en eigen paarden. Flinke investering maar super blij mee.
Was het geknoei zat en 's avonds en s ochtends was ik veel tijd kwijt met nog eens voeren.
Gaat echt genoeg in en bevalt bij alle paarden.
Bakken hangen aan de binnenkant, paarden staan overdag buiten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:55 



 
Profiel   

Wat een positieve berichten lees ik erover.
Kan voldoende in en het werkt tegen al dat gesmeer en geknoei. De Patura gaat gaat het worden denk ik.
Nu nog even bedenken hoeveel ik ga bestellen. Ik overweeg ook voor buiten onder het afdak, maar dan moeten het er wel twee zijn.
Het liefste zelfs zo’n opstelling dat ze weer makkelijk weg te halen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:12 



 
Profiel   

Tot zover bedankt voor het delen van de ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:13 



 
Profiel   

Die ijzeren spijlen kunnen degelijk slecht voor de tanden zijn. Zeker met een ruw paard. Mijn paard klettert zijn tanden daar wel steeds tegen aan. Die had op vakantie zo'n ruif en na een paar dagen al een hoekje van de tand af. Die krijgt dus absoluut geen metalen rek. Tandarts gaf ook aan dit veel vaker te zien met metalen voerruiven. Als je paard netjes rustig eet en alleen met de lippen het eruit pakt is er niets aan de hand. Maar heb je een ruwere eter die ook regelmatig de tanden gebruikt dan dus wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:42 



 
Profiel   

Daar kan ik me zeker wel iets bij voorstellen Spenk. Vanwege de ervaring met het metalen gaas op de voerbak buiten denk ik dat ik op dit moment paarden heb die er rustig eruit halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:51 



 
Profiel   

Ja dan heb je al ervaring! Mijn paard trekt ook ruw aan zijn rek met hooinet. Die is dan na een half jaartje ook wel stuk. Dus voor zo'n paard zou ik het niet doen. Maar rustige eters is anders natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:09 



 
Profiel   

Dat zijn hele fijne slowfeeders voor paarden. Is wel een stuk goedkoper bij Landbouwwinkel.nl: https://www.landbouwwinkel.nl/paarden-s ... oster.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:17 



 
Profiel   

Richard_K schreef
Dat zijn hele fijne slowfeeders voor paarden. Is wel een stuk goedkoper bij Landbouwwinkel.nl: https://www.landbouwwinkel.nl/paarden-s ... oster.html


Mwa… inclusief btw en verzendkosten is ie behoorlijk aan de prijs!

Dan kan ik nog wel een site vinden die goedkoper is: bijv bij nedlandic ben ik voor onder de 200 euro klaar.
En bij de landbouwinkel kost ie 182,32 plus nog 78,18 verzendkosten, kom je op 260, wat mij betreft niet bepaald goedkoper te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:32 



 
Profiel   

Ik heb ze bij Hypostore gekocht tijdens een kortingsactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:38 



 
Profiel   

Aaah! Slimme tip! Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:52 



 
Profiel   

Volgens mij hebben ze beide ruiven uit de op niet maar ik koop vaak spullen bij agrishop die is veel goedkoper vaak dan andere bedrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:55 



 
Profiel   

Het is inderdaad even puzzelen, op de ene site lijken ze goedkoper maar door hoge verzendkosten kom je weer veel duurder uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:47 



 
Profiel   

Ik heb de onderste uit jouw OP en ben er dik tevreden over. Heeft al op diverse plekken gehangen en is nog steeds oerdegelijk. Ook de enige waar voldoende in past vind ik. Omdat mijn paard nu op een PP staat is de ruif (helaas) te koop. Kan opgehaald worden in Weert

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 10:20 



 
Profiel   

Wij wonen in het noorden, maar hopelijk leest iemand mee bij jullie in de buurt die ook interesse in heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 10:29 



 
Profiel   

Ik denk dat ik ook voor het Patura model ga. Na altijd paarden en pony's gehad te hebben die zowat de vloer er bij opeten als ze hooi (of brok) krijgen, hebben we nu sinds een paar weken een moeilijkere eter op stal. Ze trekt haar hooi door de hele stal heen en eet er zo maar een beetje van. Het hooi dat uiteindelijk (grotendeels) midden in haar stal beland wordt helemaal niet meer door haar gegeten. Gelukkig nog een haflinger die hier zijn tanden nog wel in wil zetten, maar toch niet heel handig. Ik zoek daarom iets waardoor ze minder met haar hooi gaat knoeien, maar ook makkelijk genoeg kan eten dat ze genoeg opneemt. Het slow gedeelte is dus niet echt nodig.
Zou de Patura hier geschikt voor zijn??
En hoe werkt het rek, zakt dat door zijn eigen gewicht naar beneden?? Trekken ze dat dan niet bij iedere hap mee omhoog??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 13:45 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Het is inderdaad even puzzelen, op de ene site lijken ze goedkoper maar door hoge verzendkosten kom je weer veel duurder uit.


Patura rekent inderdaad belachelijke verzend kosten door. Alles komt vanuit Duitsland.
De ene verkoper rekent dit al bij zijn product in of de verzending ligt hoog.

Voor TS misschien de moeite om nog even te wachten met kopen. Patura heeft sinds vorige week ook XL pakket verzending ipv alleen kleine pakketten of pallet zendingen.
Dit kan mogelijk nog wel wat schelen in de verzending wanneer verkopers dit doorgevoerd hebben op hun eigen webshops

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 15:25 



 
Profiel   

Ik heb die van Patura besteld dus eind van de weem
Hoop ik mijn ervaring te kunnen delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 16:10 



 
Profiel   

Ben benieuwd!!

Ik heb nog niet besteld, willen eerst de nieuwe stallen plaatsen en dan knoop doorhakken over waar en ook hoeveel en dan bestellen we in 1 keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 22:48 



 
Profiel   

Heb inmiddels in de nieuwe stallen de Patura bakken: echt super!
Geen geknoei meer. Niets wordt meer betrapt.
Ben er heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 16:37 



 
Profiel   

Hoe zit het qua lawaai bij de Patura bakken? En in hoeverre is er sprake van een slowfeeder/vertragend effect?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-24 13:50 



 
Profiel   

esther_ess schreef
Hoe zit het qua lawaai bij de Patura bakken? En in hoeverre is er sprake van een slowfeeder/vertragend effect?


Ik heb de bakken niet gekocht in kader van Slowfeeder/ vertragend effect.

Ik wilde gewoon niet meer dat het hooi vertrapt en veranderd werd. En dat gaat heel goed met deze bakken.

Qua lawaai merk ik niet zoveel.
Heel soms zit er een plak in wat nog heel vast aan elkaar zit en dan trekken ze er een pluk met iets meer geweld eruit. Kan zijn dat dan het metalen rek even lawaai maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-24 17:35 



 
Profiel   

Vandaag heb ik 1 Patura hooiruif ontvangen. Deze ga ik proberen in 1 stal. Ik werk nu met hooinetten van Nedlandic, alleen is dit veel vullen voor 7 paarden.
De ruif verraste mij qua degelijkheid en formaat! Keurig afgewerkt én groot. Morgen ga ik hem ophangen, ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-24 21:20 



 
Profiel   

Ik heb de Patura nu enige tijd in gebruik. Ik vind hem fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-24 08:23 



 
Profiel   

Hier na een jaar ook nog erg tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-24 09:28 



 
Profiel   

Wij hebben ook een Patura. Ik kan helaas niet alleen maar positief zijn. Vorig jaar werkte het best fijn, toen hadden we heel droog en uit elkaar vallend hooi. Enige probleem was dat er een keer een plak verkeerd lag (aan de voorkant waar de paarden door de overhangende rand niet goed bijkomen), het rooster niet genoeg zakte. Even handig worden met vullen en dan voorkom je dat ook wel.

Dit jaar hebben we echter langer, natter hooi en nu is het drama. Er worden veel te grote plukken in 1x uitgetrokken waardoor nog alles door de hele stal gaat.

Daarnaast inderdaad even handig worden met het slotje. En het geeft wel wat geluid, maar niet heel luid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-24 10:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen