Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 328 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 340  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Slowfeeders

 
Profiel   

Zal niet zo goed zijn voor de wasmachine, maar ja, als ze te vies zijn of onaangenaam ruiken, spoel ik eerst het meeste eraf met de tuinslang, en dan gaan ze in het 20min programma in de wasmachine (natuurlijk zonder wasmiddel). Maar ik ben een beetje lui: al wat een machine kan doen, doe ik liever niet zelf :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:30 



 
Profiel   

Hier gaan ze gewoon de wasmachine in, samen met de vliegenkappen en een zweetdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:03 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Majabeestje schreef
Heeft iemand ervaring met de easy slowfeeder?

https://www.easyslowfeeder.nl/a-6682430 ... et-medium/


Niemand?
Ik zit eraan te denken deze aan te schaffen voor mijn pony maar kan weinig ervaringen vinden.


Vriendin van mij heeft ze, werkt ideaal! Zeker als je onbeperkt voert.
Als je hooi wel afwegen moet je dat wel doen voordat je het in de slowfeeder stopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:10 



 
Profiel   

it_is_me schreef
Momenteel gebruik ik losse hooinetten in ibc vaten. Werkt op zich wel goed, maar ik vind het wel een behoorlijke klus om al die netten te vullen en de netten zijn aan vervanging toe.

Nu zit ik te denken om een net in het ibc vat te verankeren, zodat ik die alleen open en dicht hoef te doen. Is een frame dan echt nodig of is een net ook zo te bevestigingen dat dat ook voldoende is?

Ik zou het met een frame doen. Je hoeft maar 2 kanten open te maken. Open klappen vullen en dichtklappen en dichtmaken met karabijn haak. Kost weinig tijd en ze eten er niet langs.
Dit is mijn frame met net:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:32 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Wasaen jullie je netten, en hoe?

Nog nooit gedaan. Blijven ook schoon en stinken eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:33 



 
Profiel   

Otti1977 schreef
it_is_me schreef
Momenteel gebruik ik losse hooinetten in ibc vaten. Werkt op zich wel goed, maar ik vind het wel een behoorlijke klus om al die netten te vullen en de netten zijn aan vervanging toe.

Nu zit ik te denken om een net in het ibc vat te verankeren, zodat ik die alleen open en dicht hoef te doen. Is een frame dan echt nodig of is een net ook zo te bevestigingen dat dat ook voldoende is?

Ik zou het met een frame doen. Je hoeft maar 2 kanten open te maken. Open klappen vullen en dichtklappen en dichtmaken met karabijn haak. Kost weinig tijd en ze eten er niet langs.
Dit is mijn frame met net:

[ [url=m/E02j7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wAUqUf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe heb jij de haakjes aan het frame?
Kan me heugen toen ik dit had dat ik het juist met elastiek had, omdat het anders elke keer heel erg klapt met eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:03 



 
Profiel   

Sanniej
Ik heb het op de volgende manier:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:40 



 
Profiel   

it_is_me schreef
Momenteel gebruik ik losse hooinetten in ibc vaten. Werkt op zich wel goed, maar ik vind het wel een behoorlijke klus om al die netten te vullen en de netten zijn aan vervanging toe.

Nu zit ik te denken om een net in het ibc vat te verankeren, zodat ik die alleen open en dicht hoef te doen. Is een frame dan echt nodig of is een net ook zo te bevestigingen dat dat ook voldoende is?


Nee hoor wij hebben iets vergelijkbaars, zal er morgen een foto van proberen te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:43 



 
Profiel   

Vlinder2009 schreef
Hier ook 4,5 maas, sinds kort. Ik gaf het hooi in netten van 3 cm, maar er werd zoveel aan geplukt, gerukt en getrokken, dat kan nooit goed zijn voor nek en hoofd en daarom wilde ik daar vanaf. Dus nu op 4,5 maas en dik tevreden. Ze staan veel rustiger te eten.
Ik heb, omdat eten in een natuurlijke houding beter is, zelf een bak op maat gemaakt tussen 2 palen,en vastgeschroefd omdat ik een sloper heb. Echt super blij mee! Net zit om een bezemsteel en met karabijnhaken onder en boven vast. Vullen gaat daarom makkelijk.


[ [url=m/Gyddyc.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/x6WCvz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Binnenkort ga ik een kist maken waarmee ik automatisch kan voeren tijdens nacht- en werkuren om zo geen suikerpiek te krijgen bij mijn hoefbevangengevoelige pony.


Ga ik ook doen. Vandaag de houten planken gehaald :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:04 



 
Profiel   

Otti1977 schreef
Sanniej
Ik heb het op de volgende manier:
[ [url=m/HXmSSY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cCnmDo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel
Jou frame blijft dus standaard op de bodem?
Anders krijg je het nooit meer vast lijkt me dus een heel ruim net aan je frame ?
Oftewel je vult je bak nooit helemaal propvol met hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:18 



 
Profiel   

Sanniej_ schreef
Otti1977 schreef
Sanniej
Ik heb het op de volgende manier:
[ [url=m/HXmSSY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cCnmDo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel
Jou frame blijft dus standaard op de bodem?
Anders krijg je het nooit meer vast lijkt me dus een heel ruim net aan je frame ?
Oftewel je vult je bak nooit helemaal propvol met hooi.

Frame blijft idd op de bodem liggen.
Mijn net is 2.5 bij 3. Bak kan helemaal vol. Nu ligt net er los op. Voordeel van frame op de bodem is dat er minder spanning op het net komt en dus veel langer meegaat bij mijn sloper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:37 



 
Profiel   

Oretha schreef
Majabeestje schreef

Heeft iemand ervaring met de easy slowfeeder?

https://www.easyslowfeeder.nl/a-6682430 ... et-medium/


Niemand?
Ik zit eraan te denken deze aan te schaffen voor mijn pony maar kan weinig ervaringen vinden.



Enige nadeel vind ik dat je niet vooraf kan vullen zoals met hooinetten. Ik voeder hier met meerdere hooinetten (of de haybutlers) aangezien ze niet onbeperkt staan en eentje veel te snel eet. Voor mijn hengst zou het wel een optie zijn, die eet heel wat minder dan de rest (al eet ie ook weer beter nu ik weer eventjes maagmedicatie geef. Is zo gevoelig :( , en lijkt nochtans totaal niet gestresst of zo, is veel rustiger dan in zijn jonge jaren )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:04 



 
Profiel   

Ik heb nu bakken in de paddock met frame met net. Omdat de bakken te snel rotten, ga ik plastic bakken nemen.

Ik heb nu fruitkisten. Als ik goed heb 120cm x 120 cm en ook vrij hoog.
Ze mogen op zich wel lager zijn, maar ik vind het juist wel handig dat er zoveel hooi in gaat. Als ik juist prop, gaan er 3 pakjes hooi in op hun zijkant naast elkaar en nog een half pakje los er boven op.

Mijn vraag aan de plastic hooibak-gebruikers: welk formaat bak hebben jullie en hoeveel hooi kan hierin zonder teveel moeite te moeten doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 17:27 



 
Profiel   

Standaard ibc vat (1000L/1m3) is buitenmaat plastic 120 x 100 cm In de praktijk ivm afgeronde hoeken moet je daar zo'n 5cm van af trekken wil je weten hoeveel ruimte je hebt om baal er in te proppen.
In het metalen frame kreeg ik 2 baaltjes op de zijkant makkelijk er in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 17:43 



 
Profiel   

Blaze1994 schreef
Vlinder2009 schreef
Hier ook 4,5 maas, sinds kort. Ik gaf het hooi in netten van 3 cm, maar er werd zoveel aan geplukt, gerukt en getrokken, dat kan nooit goed zijn voor nek en hoofd en daarom wilde ik daar vanaf. Dus nu op 4,5 maas en dik tevreden. Ze staan veel rustiger te eten.
Ik heb, omdat eten in een natuurlijke houding beter is, zelf een bak op maat gemaakt tussen 2 palen,en vastgeschroefd omdat ik een sloper heb. Echt super blij mee! Net zit om een bezemsteel en met karabijnhaken onder en boven vast. Vullen gaat daarom makkelijk.


[ [url=m/Gyddyc.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/x6WCvz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Binnenkort ga ik een kist maken waarmee ik automatisch kan voeren tijdens nacht- en werkuren om zo geen suikerpiek te krijgen bij mijn hoefbevangengevoelige pony.


Ga ik ook doen. Vandaag de houten planken gehaald :D


Ik sluit even aan want wil hetzelfde doen :) Ik snap alleen niet veel van de verschillen in die buismotoren.. Als 1 van jullie er toevallig eentje heeft gevonden op batterij dan hoor ik het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 20:54 



 
Profiel   

Dit zag ik net voorbijkomen op 2dehands.be:

https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toe ... 5-hooiruif

Lijkt me ook nog een goed systeem, en niet te prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 15:27 



 
Profiel   

Dat ding kun je geen slowfeeder meer noemen :D Véél te grote gaten, dat geeft een bende!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 17:17 



 
Profiel   

Ja, maar je zou er nog zo'n net omheen kunnen doen, al weet ik niet of ze het hooi dan nog goed te pakken krijgen. En anders noem je het nu maar een fastfeeder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 17:36 



 
Profiel   

hwn schreef
Dit zag ik net voorbijkomen op 2dehands.be:

https://www.2dehands.be/v/dieren-en-toe ... 5-hooiruif

Lijkt me ook nog een goed systeem, en niet te prijzig.


Deze hebben ze bij ons op stal. Zeker geen slowfeeder en er werd veel hooi verspild. Er liggen nu slowfeeders in (vastgeklikt) en dat werkt beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:01 



 
Profiel   

@Chantal, en hoe gaan die dan open? Langs boven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 21:07 



 
Profiel   

hwn schreef
@Chantal, en hoe gaan die dan open? Langs boven?


Er worden slowfeeder hooizakken gevuld en in die ruiven (vast) gelegd. Weet niet of je het goed kunt zien op de foto.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 21:44 



 
Profiel   

Ik word er niet zo enthousiast van eigenlijk.... lijkt dat ze hun hoofd wel heel erg moeten kantelen steeds om daar goed uit te kunnen eten. Een verticaal vlak (bvb. hooinet tegen een wand) vind ik nog op het randje, maar dit is echt diagonaal de onhandige kant op.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 07:41 



 
Profiel   

Ook dat idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 08:03 



 
Profiel   

Ze kunnen gewoon van boven eten. Hoeven hun hoofden niet te kantelen daardoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 08:56 



 
Profiel   

Die dingen zijn wel behoorlijk hoog hoor, dat moet je toch een flink paard hebben wil die in een normale houding er van bovenuit kunnen eten + het ding van het voorbeeld heeft het plastic afdak er nog opzitten ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 08:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 328 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331 ... 340  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen