Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 343 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Er is soms tot half mei nog wel nachtvorst…
Toevallig heb ik net wel zitten kijken voor welke mengsels ik ga dit jaar. Denk een van graszaaddirect.

Het betere weer lijkt eraan te komen **\O/**
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:45 



 
Profiel   

Ik heb hier wel al plekken doorgezaaid en kruiden en bloemen gezaaid (Ukie’s zaaimengsels).
Komt al prima op!
Aankomende week nog meer zaaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:58 



 
Profiel   

Ik zit ook vlakbij Loenen, wij laten de mest 1x per jaar ophalen, wordt direct uitgereden en is niet zo duur. Maar ze komen met groot materieel dus daar heb je niks aan.

Zondag ga ik bloemen zaaien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:17 



 
Profiel   

Ik heb al graszaad gezaaid en dat komt al goed op. Bloemen komen ook al op, zeker waar de zon goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:19 



 
Profiel   

Wat voor graszaad gebruiken jullie?

Hier hebben we wat plekken/stroken die we moeten bijzaaien.
We hebben afgelopen weken de mest verspreid over de weides en dat regent nu wel lekker in :')


Als het volgende week "hopelijk" droog wordt ga ik de weides slepen om alles mooi te verdelen. Zou handig zijn als ik dan ook wat kan bijzaaien.

Ik zie wel dat het gras wat er is wel flink begint te groeien nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:29 



 
Profiel   

Ik heb een mengsel met steviger gras, ook vanwege de zandgrond hier. Groeit wat langzamer, maar beter voor de grond en paarden. Met veldbeemd, roodzwenk, timothee en nog een klein percentage raaigras. Ik heb het gemengd met een kruidenmengsel voor paarden en zaai daarmee door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:33 



 
Profiel   

Even een vraag. Ik heb via de zoekfunctie geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik wil het zand in de paddock (we hebben destijds de grond gekeerd, dus is gewoon zand wat in de grond zat.) aanvullen. Welke zandsoort kan ik dan het beste gebruiken? Mijn man denkt namelijk gewoon het goedkoopste zand, maar volgens mij zijn er vele soorten en dus ook soorten die niet geschikt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:05 



 
Profiel   

tine10 schreef
Even een vraag. Ik heb via de zoekfunctie geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik wil het zand in de paddock (we hebben destijds de grond gekeerd, dus is gewoon zand wat in de grond zat.) aanvullen. Welke zandsoort kan ik dan het beste gebruiken? Mijn man denkt namelijk gewoon het goedkoopste zand, maar volgens mij zijn er vele soorten en dus ook soorten die niet geschikt zijn.

Ik weet niet wat het beste is, ik neig naar m3c zand. Dat schijnt goed waterdoorlatend te zijn en mooi stabiel (niet te mul). Maar geen persoonlijke ervaring. Is volgens mij vrij duur. Ben benieuwd naar de andere antwoorden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:56 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik heb een mengsel met steviger gras, ook vanwege de zandgrond hier. Groeit wat langzamer, maar beter voor de grond en paarden. Met veldbeemd, roodzwenk, timothee en nog een klein percentage raaigras. Ik heb het gemengd met een kruidenmengsel voor paarden en zaai daarmee door.

Klinkt goed, wij hebben hier ook zandgrond. Welk merk(en) heb je daarvoor genomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:38 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag de weide doorgezaaid met het grasmengsel van Horse and Habitat. Wij hebben die voor natte en kleigronden gekozen (we zitten op kleigrond) maar er zijn er ook voor zandgrond. Wel duurder dan wat ik hier in de winkel kon vinden, maar die waren dan weer 60-80% raaigras dus daar had ik niet veel aan...
Beetje meer betaald dus maar hopelijk binnenkort weer een mooie, volle en gezonde weide.

We hebben trouwens ook een zakje kruidenzaadjes, maar ik weet nog niet goed wat ik daar mee ga doen. Een hoekje, een strookje, door het gras heen, ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:45 



 
Profiel   

Mijn gras is gewoon gras, mengeling maar niks met kruiden, voorheen had ik dat wel maar het ene soort overwoekerde het ander en het ander was gewoon weg
BG11 meen ik dat ik nu heb. Ze staan er amper op en ik heb niet veel gras

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:03 



 
Profiel   

Hier zowel fructaan light als bg11. BG11 slaat makkelijk en goed aan, Fructaan Light duurt langer. Ze gaan hier vanaf eind mei tot zolang er gras is een uurtje op de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:09 



 
Profiel   

Equisync schreef
Daihyo schreef
Ik heb een mengsel met steviger gras, ook vanwege de zandgrond hier. Groeit wat langzamer, maar beter voor de grond en paarden. Met veldbeemd, roodzwenk, timothee en nog een klein percentage raaigras. Ik heb het gemengd met een kruidenmengsel voor paarden en zaai daarmee door.

Klinkt goed, wij hebben hier ook zandgrond. Welk merk(en) heb je daarvoor genomen?

Geen flauw idee. Het is een restje wat ik van iemand gekregen heb, omdat ik wat kale plekken wilde doorzaaien. Maar geen idee welk merk. Het is een beetje vergelijkbaar met die laag in fructaan mengsels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:20 



 
Profiel   

Hoe weten jullie hoeveel vierkante meter de weilanden zijn? Onze google maps is nog niet geupdate op de huidige weilanden dus we kunnen het niet zo uitrekenen. Er zitten natuurlijk ook bochten in enzo dus geen idee hoe je dat dan moet berekenen.

We moeten ook nog bijzaaien. Normaal hebben we weilanden ingezaaid met baardenburggras omdat dit ook door de buurman werd gedaan maar geen idee wat eigenlijk goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:08 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Hier wordt de hooibak juist 60cm hoog, zodat de shet er wel wat uit kan snaaien bij nieuw hooi, maar het vooral voor de grote is. Voor de shet hebben we andere plekken :D

Over de shet gesproken… die stond afgelopen week weer in de wei :roll:
Uiteraard heeft hij zichzelf binnen gelaten, durfde niet meer naar buiten. Deze keer de wei met de heuvel. Hij heeft ‘m beklommen. De primeur. :+
En gelijk goed zichtbaar dat deze nog niet stevig genoeg is. Ik denk er over om ‘m in te zaaien met gras en kruiden. Ik zie dat ze dat ook bij dijken doen om ze te verstevigen. Iemand hier ervaring mee?
[ [url=m/fB7efH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pIwOnT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Terugkomend op je vraag: ik denk dat gras inzaaien idd voor stevigheid zal zorgen. Heb je er ook al overheen gereden met iets zwaars?
Overigens heb ik na twee keer knipperen met m’n ogen gras en onkruid op zo’n bult zand haha. Vreselijk.

@aciree dat ziet eruit als een hele toffe plek zeg! Kom niet uit de buurt dus kan je vraag niet beantwoorden.

Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier nog een paar nachten vorst. Vanavond -4. Baal er echt van. Paarden in zomervacht en we switchen van keiharde regen naar +15 en dan weer naar -4. Had ze beide aan het hoesten en heb er dus toch een kleed op gegooid.

Ik krijg hulp bij het herstellen van onze weides. Heb er een grote puinzooi van. Heb de weides niet zo goed verzorgd zeg maar. Vorige week al flink wat kalk erop gedaan.
En na alle regen moet het nu eerst veel droger worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:24 



 
Profiel   

Ik moest even zoeken maar ik heb deze gebruikt: https://www.graszaaddirect.nl/rudloff-e ... -10kg.html

Ik heb het toen vergeleken met het Bio Ron graszaadmengsel dat geschikt is voor onze weide. Deze komt heel erg in de buurt (behalve dan dat er 5% raaigras in zit en de percentages een fractie afwijken). De prijs was echter bijna de helft minder dan Bio Ron dus ik heb voor de goedkopere mix gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:27 



 
Profiel   

Hier gelukkig nog aardig wintervacht, dus ik geef ze vooral veel hooi voor de aankomende nachten. Ik ben wel heel blij dat het nu eindelijk eens een tijdje droog is. Mijn hemel, wat is er een water gevallen.
De compost die ik had verspreid is er wel aardig in geregend. Aankomende week maar eens de achterste wei opdelen, zodat ze daar ook op kunnen snacken tot de heuvel goed is. En de heuvel inzaaien. Dan kan het winterweitje dicht, uitmesten en ook weer groeien. Laat de lente en zomer dan echt maar komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:28 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Terugkomend op je vraag: ik denk dat gras inzaaien idd voor stevigheid zal zorgen. Heb je er ook al overheen gereden met iets zwaars?
Overigens heb ik na twee keer knipperen met m’n ogen gras en onkruid op zo’n bult zand haha. Vreselijk.

@aciree dat ziet eruit als een hele toffe plek zeg! Kom niet uit de buurt dus kan je vraag niet beantwoorden.

Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier nog een paar nachten vorst. Vanavond -4. Baal er echt van. Paarden in zomervacht en we switchen van keiharde regen naar +15 en dan weer naar -4. Had ze beide aan het hoesten en heb er dus toch een kleed op gegooid.

Ik krijg hulp bij het herstellen van onze weides. Heb er een grote puinzooi van. Heb de weides niet zo goed verzorgd zeg maar. Vorige week al flink wat kalk erop gedaan.
En na alle regen moet het nu eerst veel droger worden.

Ik zou een trilplaatje huren en daarmee de bult aan gaan trillen. Ik heb gezien hoe ze dat hier deden bij het afvullen van de oude gierkelders; laagje zand (in ons geval gebroken puin/zand mengsel) van 20cm, aantrillen. Weer 20cm en aantrillen. Schep, tril, herhaal zeg maar. Is nu ramvast. Dit wil ik straks ook bij onze bult gaan doen.

Het is echt drama het weer. Overal natte zooi en omdat ze met groot materiaal rond de stal gereden hebben ivm de verbouwing ook overal bagger. Ik ben het zo zat! -O- Wij hadden dekens opgedaan vrijdag/zaterdag maar ze stonden te zweten eronder dus toch maar weer eraf.

Wie helpt jou met het oplappen van je weides?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:30 



 
Profiel   

Ja alleen onze bult ligt er al, dus dat is wat lastiger om in etappes te doen :))
Ik denk toch dat ik eerst voor zaaien ga. Heb zoveel zaaimengsel over dat dat ook niet zo uitmaakt. En dan zien we van de zomer wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:40 



 
Profiel   

Of er gewoon ordinair overheen rijden met een auto? Ik zeg maar wat he? Als ik zo lees duurt het best lang voor het goed inklinkt. Of rijplaten overheen leggen zodat de paarden het zelf aanduwen als ze eroverheen lopen?

De aannemer gebruikt hier kunststofrijplaten, die zijn helemaal niet glad. De paarden lopen er prima over ook bij nat weer. Ik heb op marktplaats gekeken en vond ze niet zo gek duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:42 



 
Profiel   

Voor de auto is hij te hoog. Mijn 4x4 is sinds kort geen 4x4 meer omdat de aandrijfas problemen gaf. Dus dat durf ik nu echt niet. Ik kon gister niet eens de trailer het terrein op krijgen :=
Misschien met de trekker. Even kijken of dat zou kunnen over een paar weken als de boel wat droger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:47 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Of er gewoon ordinair overheen rijden met een auto? Ik zeg maar wat he? Als ik zo lees duurt het best lang voor het goed inklinkt. Of rijplaten overheen leggen zodat de paarden het zelf aanduwen als ze eroverheen lopen?

De aannemer gebruikt hier kunststofrijplaten, die zijn helemaal niet glad. De paarden lopen er prima over ook bij nat weer. Ik heb op marktplaats gekeken en vond ze niet zo gek duur.


Mijne gleden wel uit op de kunststof rijplaten. Ik zou er niet zo snel voor kiezen.
Qua prijs indd goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:49 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Mijne gleden wel uit op de kunststof rijplaten. Ik zou er niet zo snel voor kiezen.
Qua prijs indd goed te doen.

Oh ja? oliebol.

Waren dat die platen met traanprofiel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:50 



 
Profiel   

Wij hebben om deze reden G4 roosters op het pad over de heuvel. Dan blijft het stabiel, zelfs bij inklinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:01 



 
Profiel   

Ir111 schreef
belle_boef schreef
Mijne gleden wel uit op de kunststof rijplaten. Ik zou er niet zo snel voor kiezen.
Qua prijs indd goed te doen.

Oh ja? oliebol.

Waren dat die platen met traanprofiel?


Ja. Ik had verwacht dat dat juist goed zou gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 343 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen