Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 483 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

De belasting moet ik idd ook nog doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:26 



 
Profiel   

Ik zit lunchen, maar mijn oog ziet iets waar het blij van wordt.

[ img ]

Volgens mij komt de koningin langs. :D
In sneltrein tempo zie ik mijn vriend met de zitmaaier, bosmaaier, bladblazer en trekker aan de gang.

Echt wel fijn dat alles er weer netjes bij ligt.

Bij het pad staan allemaal klaprozen die opkomen.
Nu twijfel ik of ik ze weg ga halen.
Ik vind het zo zooierig eruit zien en ik vind ze alleen mooi als ze bloeien.
Maar ja, ze bloeien alleen als ik ze hun gang laat gaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:55 



 
Profiel   

Goed bezig Boemel, zowel jij als je vriend. Ik ben gek op klaprozen en zeg lekker laten staan.

DF, wat is je woonkamer weer fris en vrolijk, lekker.

DP, ook al zo koud bij jullie, hier nu zon en aangenamer.

Ik had vanmorgen een Franklin ballen clinic. Dat was leuk. Duidelijk verschil, duidelijk waar verbeterpunten liggen. Het was alleen jammer dat mijn kleine blonde prinses na 1,5 uur braaf op de trailer staan wachten in de bak veranderde in een wakkere gelderse die alleen met de staart op de rug af wilde gaan…….. Ze liep nog aan de hand. Even aan de longe gehad, ergste frisheid gecontroleerd eraf laten lopen en ze heeft geen pas verkeerd meer gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:04 



 
Profiel   

Bijzonder hè die Franklin ballen.
Ik heb ze toen bij de Joker training gehad.

Ik denk trouwens dat mijn Joker minder fris was, dan je wakkere Gelderse :D
Maar, wel heel fijn dat je dan eerst even kan longeren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:22 



 
Profiel   

@belker: fijn een meewerkend maar levendig paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:44 



 
Profiel   

Wat zijn jullie allemaal druk geweest! Gelukkig nu weer wat beter weer om buiten te zijn :D heb buiten eea opgeruimd. Vriendlief heeft een camera opgehangen en de tuinset schoon gemaakt dus die staat nu ook op het terras :D

Jammer van de paarden die zo tegen vielen! Volgens mij is paarden kijken niet zo moeilijk maar een paard vinden dat aan de advertentie voldoet wel := ellende.. en ze zijn ook nog eens mega duur nu.

Belker mooi dat ze na ff longeren braaf was!

Kaat heeft 4 dagen op de Bute gestaan. Gisteren niet gegeven en vandaag knetter gek dus wellicht is de ontstekingsremmer voldoende geweest? Amy die was ook stout en die stond voor me te steigeren vanmorgen omdat ik kennelijk gek bewoog _O- staart er op en samen snurkend en bokkend rond. Zal wel voorjaar worden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 15:11 



 
Profiel   

De Joker was een stuk rustiger en veiliger, die ging echt mooi mee in mijn ritme O:)
Fiesta is echt moe van vandaag, impact lichamelijk niet groot, maar geestelijk des te meer. Ze hebben net liggen slapen en zijn nu grassprietjes langs de track aan het zoeken. Echt moe in haar hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 15:28 



 
Profiel   

Marjan, wat is de werkingstijd van bute? 1 dag zonder zegt volgens mij niet heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 15:29 



 
Profiel   

Belker schreef
Marjan, wat is de werkingstijd van bute? 1 dag zonder zegt volgens mij niet heel veel.


Ze heeft nu ruim 48 uur niks gehad, maar eigenlijk heb ik geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 16:01 



 
Profiel   

Ik meen dat Bute echt 2 a 3 dagen nodig heeft om uit het systeem te geraken, ligt er ook aan hoelang ze er al op staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 16:22 



 
Profiel   

Balen dat paarden kijken zo tegen viel. Herkenbaar dat mensen niet eerlijk zijn en je voor niks komt. Echt waardeloos. Echt een teleurstelling.

Wat ben je toch handig en creatief DF, leuk!

De frissigheid kwam misschien ook door de wind uit het Noorden Belker. Hier waren ze gisteren en vandaag ook erg enthousiast. Rennen springen, bokken de lucht in. Hele shows gezien. Dan ben ik blij dat ik er niet op zit hoor.

Fijn dat beter lijkt Marjan. Hopelijk vind je de oorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:25 



 
Profiel   

Ben blij hier te lezen dat er meer paarden wakker zijn :+

Snap idd niet waarom je geen juiste maat door zou geven. Maar misschien ook geen kans gehad om goed te meten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:36 



 
Profiel   

Zo moeilijk is meten niet...

Maar echt je komt de gekste dingen tegen.
is het paard gezond; ja zeker
Kom je daar, zware cornage, maar dat was omdat het paard moe was, hij had die dag al eerder gelopen...

En nee dat waren geen domme eigenaren, dat was een stal die hoopte dat ik een domme kijker was....



oh hij is gisteren verkocht, maar heb nog wat ander staan
nee kom om die: doei

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:53 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
oh hij is gisteren verkocht, maar heb nog wat ander staan
nee kom om die: doei

Dat vind ik helemaal erg |o

Boon haar 200 grams maar weer aan gedaan, want vannacht -2. Straks Jasmijn haar regenjas misschien ook maar aandoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:56 



 
Profiel   

Nou als ik Fiesta meet kom ik op 1.55/1.56. Als 3 jarige is ze ook op 1.56 gemeten. Ze is echt gegroeid dus of ik kan niet meten of ze hebben haar te hoog gemeten in Belgie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:59 



 
Profiel   

Ik denk het eerste :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:01 



 
Profiel   

Ja, men geeft graag een hogere stokmaat door dan de werkelijkheid.
En dan zie je er ook nog bij staan dat ie nog in de groei is.

Ik sta wel op de reservelijst voor een gave apaloosa. Het voelde als een soort sollicitatiegesprek. Maar er zijn 2 kandidaten voor me, dus ik verwacht er weinig van.

Eigenlijk moet ik ook helemaal niet zo ongeduldig zijn, want ik rij 2x per week op Diekke en 1x per week een bosritje op Tess. Het is dus niet zo dat ik niks te doen heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:19 



 
Profiel   

Hier waren ze ook een beetje druk vandaag, zeker Indy, die liep echt te draken.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:24 



 
Profiel   

Het meten in België wordt door een officiële medewerker van het stamboek gedaan. Op egale betonnen vloer. Elk paard wordt door die persoon gemeten. Net zoals de sttamboekopname voor KWPN ers hier. Ik ga er vanuit dat dat klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:25 



 
Profiel   

LekkerDais.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:25 



 
Profiel   

Wat betreft het meten, ik heb vroeger voor een handelaar (haflingers) gewerkt. Was sowieso niet helemaal hoe het hoort, maar die zette die pony's standaard met mij erbij op de foto (ik was en ben klein dus pony's leken groot) en deed plusminus 5 cm bovenop de schofthoogte. De gedachte was dan dat als mensen er eenmaal waren en de pony zien, dan soms alsnog overstag gaan.
Ben het er niet mee eens trouwens, maar soms doen mensen het dus wel echt expres.

Dais lekkere enthousiaste paarden.

Hier ook pony's die flink aan het rennen waren, paddock stond nog voor een deel onder water dus dat waren een hoop krappe bochtjes die gedraaid werden.
Ik probeer over een maandje wat actiever mee te praten. Nog 3 weken tot de verhuizing, dus druk met de voorbereidingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:30 



 
Profiel   

Ik zag zelf bij de keuring (haflinger als pre keuring) ook paarden gemeten worden tegen afmetingen die niet kloppen. Zowel Indy als Quinta zijn te groot gemeten, moet het nakijken maar Quinta ook iets van 5cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 20:05 



 
Profiel   

Nou ja eerlijk... schoonzus meende dat Guus 1.60 zou zijn maar is gemeten op 1.55. Voor mij trouwens groot genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 20:10 



 
Profiel   

Ik had ook een leuke gezien, maar vandaag al kijkers en nog 4 wachtenden voor me :=
Dus zal niks worden. Ben blij dat ik geen haast heb (en daarom ook wel blij dat ik nu beetje ga snuffelen ipv als ik wel haast heb)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 20:26 



 
Profiel   

Kaat zou 164 zijn maar vermoed dat ze iets van 167 is. Denk altijd je hebt jezelf er ook mee als je niet eerlijk bent snap echt niet dat mensen dat niet snappen..

Ben zo blij dat t droog is! Geeft weer energie :D
Morgen naar Ommen voor het werk en laatste afspraak weer vanuit huis en dan nog ff lekker genieten van het weer en dat t s avonds nog licht is.

Manzano, je weet t nooit! Wat zoek je nu precies? (Of heb ik dat gemist)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 20:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 483 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen