Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 339 [ 8465 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 339  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het paarden aan huis topic deel 9

 
Profiel   

Goed bezig Marjan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:38 



 
Profiel   

Oooh die kittens <3

Fijn Marjan!
Zag gister dat we vorig jaar pas eind juli hebben gemaaid ipv juni. Had ik even verkeerd onthouden. Dat geeft hoop, al moet ik ook zeggen dat er in de "winterwei" zo weinig gras staat dat ik hoop dat we dat redden. Zeker nu met een 3e paard erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:01 



 
Profiel   

Malenka schreef
Goed om te weten dat dit gaas zo goed bevalt. Dan gaan we daar voor. Mogelijk kan dan zelfs de onderste stroomdraad eraf zodat ze makkelijk aan planten kunnen snacken. Dat vinden ze nu, met stroom er op, nog best spannend.

Als het de bedoeling is dat ze dóór het gaas van de planten kunnen soepen wil ik toch even waarschuwen. Doordat ze altijd méér willen zullen ze met de neuzen zo hard tegen het gaas drukken dat dit gaat vervormen!

@balko: ik ben voor team rood :D
Die lijkt iets minder wakker?? Of id dat een momentopname ??

@marjan: dat is een mooie bult gras !

Vannacht fris geweest, dus ik had Boon al haar normale regendeken op gedaan.
Ik zie het water in de waterschaal met de dag verder zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:09 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Malenka schreef
Goed om te weten dat dit gaas zo goed bevalt. Dan gaan we daar voor. Mogelijk kan dan zelfs de onderste stroomdraad eraf zodat ze makkelijk aan planten kunnen snacken. Dat vinden ze nu, met stroom er op, nog best spannend.

Als het de bedoeling is dat ze dóór het gaas van de planten kunnen soepen wil ik toch even waarschuwen. Doordat ze altijd méér willen zullen ze met de neuzen zo hard tegen het gaas drukken dat dit gaat vervormen!

@balko: ik ben voor team rood :D
Die lijkt iets minder wakker?? Of id dat een momentopname ??

@marjan: dat is een mooie bult gras !

Vannacht fris geweest, dus ik had Boon al haar normale regendeken op gedaan.
Ik zie het water in de waterschaal met de dag verder zakken.



Nou mijn dochter was ook team rood dus die was aan het bijkomen van een speelsessie met mn dochter hahaha.


Oohhhh ik heb een super koopje op de kop getikt!

Twee buiten tentschuilstallen!
Dit idee, zo goed als nieuw!
Alleen zitten geen zij flappen bij.
Maar heb dus nu 6x3, super blij mee. Zou er één ophalen want de andere was al verkocht. Echter had die zich terug getrokken en had ze ter plekke ze allebei nog!

Kan ik die mooi in de wei zetten als het weer bloedheet is hebben ze eindelijk schaduw. En de shet kan 24/7 naar buiten daarmee!

[ img ]


@Marjan, dit een mooie bult op! Kunnen jullie het ook schudden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 11:46 



 
Profiel   

@balko: mooie tenten. Ik heb iets dergelijks maar dan met een puntdak.
Op de open vlakte kunnen ze wel windgevoelig zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:41 



 
Profiel   

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kreeg net een mail dat Welkoop 2e pinksterdag weer 20% korting heeft op één artikel. Check wel of de winkel in je buurt open is, want die in Wekerom is dus gesloten, maar die in Ede is wel open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:46 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kreeg net een mail dat Welkoop 2e pinksterdag weer 20% korting heeft op één artikel. Check wel of de winkel in je buurt open is, want die in Wekerom is dus gesloten, maar die in Ede is wel open.



Dat was ik. Zag de korting indd al voorbijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:48 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kreeg net een mail dat Welkoop 2e pinksterdag weer 20% korting heeft op één artikel. Check wel of de winkel in je buurt open is, want die in Wekerom is dus gesloten, maar die in Ede is wel open.

Of online bestellen en dan later in je eigen filiaal ophalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:53 



 
Profiel   

Dat kan ook, maar ik moet toch nog naar de Gamma, die zit er tegenover :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:56 



 
Profiel   

Die tenten zien er goed uit! Ik kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent.

Geweldige kittens... en leuke namen <3

Mooi werk Marjan! Ga je het laten testen?

Ik heb net een 4 jarige gekocht op basis van goedkeuring.
Spannend weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:57 



 
Profiel   

Wat leuk Boemel. Spannend ook weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 12:58 



 
Profiel   

@boemel: dit gaat hem worden !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 13:01 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@boemel: dit gaat hem worden !!


Heb je in je glazen bol gekeken DubbelFun? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 13:10 



 
Profiel   

Spannend Boemel. Grappig mijn vrienden ook, maar dan een 4 jarige newforestpony voor hun dochter. Waar ik ook op mag rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 13:47 



 
Profiel   

Leuk Belker en ook jong nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 15:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de (onder voorbehoud) paard/mooie tenten aankopen!

We doen samen met de buren hooien, hun 16 jarige zoon is gek op hooien dus die doet schudden enz

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 15:11 



 
Profiel   

Klopt, maar dochter wordt zeer goed begeleidt en er is voldoende ondersteuning om de pony netjes gereden te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 15:38 



 
Profiel   

Boemel, Dat was die die ineens op je pad kwam of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 16:27 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Boemel, Dat was die die ineens op je pad kwam of niet?


Ja, het was een reactie op een wat ouder zoekertje.
Ik vind het wel spannend omdat het een ruin is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 16:31 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@boemel: dit gaat hem worden !!
boemel schreef
Heb je in je glazen bol gekeken DubbelFun? :D
Soort van omgekeerde Wet van Murphy :) ; als je niet meer echt aan het zoeken bent vind je juist iets.

Ik heb vanmiddag een lekker ritje gedaan met flink wat schaduw. Boon had geen fratsen en was toch toe aan een afsponsbeurt daarna :)

De rest van de middag onder de parasol gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 18:24 



 
Profiel   

Oeeeh gefeliciteerd Boemel, leuk! Ben benieuwd naar foto’s straks!

Dubbelfun; ik heb m straks alleen met dakzeil in de merrie veulenweide en een dichte voor de shet en die zit pal achter de schuur zet ik met de opening ook richting de schuur en dat is het oosten. Dus hoop dan dat die goed blijft staan.
Maar gaat me voornamelijk om de schaduw.

Zat ik éindelijk op het paard. Kwam eerst de shovel aan de kuil werken die naast mn rijbaan ligt, en daarna was ik net lekker bezig, kwam de chipper net mn veulen chippen…
Dus lekker ritje maar veel storingsfactoren. Wel heeeeerlijk in het zonnetje!

Had gisteren net een Kippenhok gekocht bij de welkoop :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:04 



 
Profiel   

Ik heb de mijne ook alleen met dakzeil gekocht en zelf 3 wanden met schaduwdoek bespannen.
Bij mij staat ie ok achter de schuur, dus minder vat voor de wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:08 



 
Profiel   

Hey allen! Hier ontzettend druk nog steeds met verbouwen. We hebben wat vertraging opgelopen helaas. Maargoed het is niet anders. Verder heb ik inmiddels aanvraag voor een bouwdepot gedaan. Nu afwachten op goedkeuring...

Deze week kreeg ik in navolging van het papier van Rosegold Ruby ook eind-de-lijk haar daadwerkelijke paspoort... Maar echt een vreugdedansje deed ik er niet van. Ze hebben haar naam verkeerd gespeld er staat achter haar naam nog (H... Zo slordig! En de vachtkleur in het paspoort is ook verkeerd, terwijl ik er zelfs een DNA test bij toegevoegd had. Toen checkte ik haar papier nog een keer en daar hadden ze de fout in de naam nog erger gemaakt... Inplaats van Rosegold Ruby SN hadden ze er Rosegold Ruby SM(H van gemaakt.... Wat een teleurstelling, hier moest ik dan bijna 2 jaar op wachten := ...

Ik ben trouwens opzoek naar goede vliegenmaskers waarvan de UV wering ook fijn is. Vooral voor Ruby wel fijn, die zit altijd zo met haar oogjes te knijpen op mooie dagen zoals deze...

Ik had deze op het oog...: https://www.agradi.nl/equitheme-vliegen ... s-full.htm

Ben er nog niet overuit. Iemand nog aanbevelingen?

En... nu een weekje zonder Qupido. Ik heb er eigenlijk wel vrede mee zo. Zie leuke foto's van hem voorbij komen op Facebook en Instagram. Hij lijkt het daar wel leuk te vinden. En ik heb zo'n enorme rust ervan. Nu pas merk ik hoeveel ik in mijn hoofd bezig was met hem...

Zit nu wel te denken dat ik graag een nieuwe profielfoto overal wil want die was nog met hem... Twijfel of ik een zwangerschap fotoshoot zal doen met een van de paarden. Alleen zo'n foto is natuurlijk ook niet super houdbaar. Maar wellicht een leuk aandenken ook... ach, eerste wereld problemen enzo :+ ....


Balko schreef
De discussie over strook begrazing. Hoe doen jullie dit zo makkelijk mogelijk?
Ik ben nu steeds aant knopen en zo maar ziet er minder netjes uit…

Stephanie snap dat dit erg dubbel is. Fijn dat het n fijn plekje is! Wel wennen ineens 2 minder, scheelt veel werk.


Hier gaan er ook 3 in korte tijd weg. Maar helaas ook wel nodig voor mn eigen rust.
Twijfel om pensionklant te nemen en dan tegen gereduceerd tarief en dan laten helpen. Dan heb ik meer tijd voor t rijden en de leuke dingen en ben ik niet alleen bezig met stront en vreten

Ik heb strookbegrazing met prikpaaltjes... wil het tzt denk ik wel gaan opdelen in een aantal vaste weitjes. Het ziet er bij mij altijd netjes uit op de dag dat ik het aanleg. Daarna heb je toch altijd weer wat boogjes of paaltjes die wat scheef gaan staan enzo... achja, 1 van de nadelen van geen vaste omheining.

Ja ik heb nu een week twee minder en ik moet zeggen dat ik ineens tijd over houd :+ . Ik heb nu elke dag het idee dat ik iets vergeet, omdat ik zo snel klaar ben. Wel even relaxed nu, zo...

Ik heb dat 1x gedaan gereduceerd pension tegen afspraken met een vriendin... Nooit weer!! :') Uiteindelijk heb ik er flinke kosten aan overgehouden, omdat 1 van die ponies een sloper was en ze kwam niet helpen op dagen dat ze het beloofde. Ze had een bijrijder en verwachtte dat die dan ging uitmesten, maar die deed het ook niet :') ... Vervolgens wilde ik haar weg hebben en duurde het 3 maanden voordat ze iets anders had. En mocht je het je afvragen... het is ook geen vriendin meer :+


boemel schreef
Mijn vriend lijkt nog behoorlijk teleurgesteld dat ik de zoektocht naar een 3e paard even gestaakt heb.

Misschien een zomerprojectje of zo.
Een jong paard verder doorrijden. Of inrijden. Mijn achterbuurvrouw doet dat met regelmaat, dus bij eventuele problemen kan ik haar om hulp vragen.

Zoiets is best leuk. Wel handig als vriendlief dan een handje mee kan helpen... mocht je echt van 0 willen beginnen met beleren. Als die dan heel braaf is moet 'ie zeker blijven :)) ...


MarjanB schreef
Weet wel een project jaarling :+

Buurman is m nog steeds niet kwijt :)) ?


boemel schreef
Was ook gezellig.

En Diekke was heel fanatiek *\%/*
[ [url=m/chIpCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NlVSW8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XfJIWf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E4TzhN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tZKeHC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rTiFOi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P6x9Ie.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er super leuk uit!! *\o/*

Belker schreef
Met dank aan Boemel voor de mooie foto’s, ons dagje spelen.
Vandaag weer Trec-PTV training ggehad.
Leuk om te zien hoe alles gaat landen en normaal is.

Slalom in draf
[ Afbeelding ]

En in galop terug
[ Afbeelding ]

Met 1 hand om de tonnen, Fiesta wilde nog even controleren of er nog water op lag….
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Onderdoorgang
[ Afbeelding ]

De bielzen, eindelijk ook echt gesprongen
[ Afbeelding ]

Wal op lage kant
[ Afbeelding ]

Wal op hoge kant
[ Afbeelding ]

En wal af
[ Afbeelding ]

Smalle doorgang even dressuurpaard spelen
[ Afbeelding ]

En over mijn angst heen stappen en in galop doen
[ Afbeelding ]

Filmpje Labyrinth
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/vid ... 68c771.mp4

De waterbak is daar wat minder. De eerste keer dat ik er was ging Fiesta op rood doordat de andere groep er door heen galoppeerde en heel druk was. Tot nu toe heb ik daar het water gelaten voor wat het was maar vandaag hebben we hem meegepakt.
Eerst haar duidelijke NEE
[ Afbeelding ]

Om het toch gewoon te doen.
[ Afbeelding ]

Al met al een hele gezellige fijne dag en met alles zijn we weer wat verder.

Gaaf! zitten leuke plaatjes tussen :j


Balko schreef
He wat balen!
Toch maar n vriendje regelen dan!

Hoe doen jullie dat met onkruid rondje bak?
Ik heb geen keerwandjes en de hele zijkanten groeien alweer vol en echt met smerige troep.

Bosmaaier als het even te veel is of met de hand als het een paar plukkies zijn... Tsja je moet wat :+

horsii schreef
Ja dat wilt vriend dus echt niet, dus helaas geen buitenrit kilometers.

Hier moeten wij daar ook wat voor verzinnen, zejfde probleem.
Doe het nu grotendeels met de bosmaaier en de restanten met de hand.

Lastig zeg... maar op deze manier is het eigenlijk ook niet echt te doen toch :o


Tessabo schreef
Hallo allemaal,
ik heb al eens wat topics gelezen, maar aangezien dit al deel 9 is, denk ik dat ik nog heeeeel ver achterloop, maar: over pakweg een maand komen onze twee paarden aan huis te staan *\o/*
Dat wordt heel erg wennen, want ze hebben 15 jaar op dezelfde boerderij gestaan, in nagenoeg dezelfde groep van 4, dus de "kudde" wordt gesplitst, iets dat ik best moeilijk vind.

Maar goed, het heeft voor mijzelf dusdanige voordelen dat ik het toch doe. We hebben een klein weilandje aan huis en bouwen nu een inloopstal in de tuin :D, veel werk, maar dat heb ik er voor over. En manlief helpt, dus we klussen heel wat af met z'n 2-en.
....

Elke input van jullie is heel welkom!


Welkom! Veel klusplezier!


Karin_deB schreef
Goed nieuws wat de shet betreft!
Rechtervoetje is uitverdoofd en daar zit echt het probleem. Verdoofd liep ze goed.
Foto gemaakt omdat we bang waren dat hoefbeen verder gekanteld zou zijn maar dat is niet zo *\o/*
Correctie door de smid was ook netjes gedaan.
Prognose is toch goed alleen het wordt nog een proces van enkele maanden.
Zelfs de DA zag hoe depri ze is dus ze mag weer bij de rest staan *\o/*
Als de andere 2 op de wei staan zet ik haar dan even op stal zodat ze even kan rusten.

Ze heeft gelijk ook haar 5 minutes of fame te pakken :D
[ [url=m/THk6KN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Stapje in de juiste richting *\o/* *\o/* Knappe stagiaire trouwens <3

boemel schreef
Ik heb kunstmest gestrooid en ben blij verrast met de groei
Ook veel eetbare andere plantjes en verschillende grassen.

Ik ben klaar met werk. Pfff 5 vergaderingen en 110 mails verder.
Of ze wat konden doen om de werkdruk te verlagen. Grrr ja, ophouden met reminders sturen. Net of het helpt om mijn mailbox te laten ontploffen.

Maar nu .... weekend. Eerst even chillen onder de terrasoverkapping :D
[ [url=m/Zaj6Wu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg net nog een leuke 4 jarige doorgestuurd die niet officieel in de verkoop staat. Denk dat we toch maar even gaan kijken. ;)

Wat een idyllisch plaatje <3

Lynn_Nikita schreef
Ik baal! Mijn zonnepanelen gaan niet door. Eerst stond hij hier met alle materialen, bleek hij verkeerde stellages te hebben en is het 3 weken verplaatst en nu 2 dagen van te voren krijg ik een berichtje dat hij is opgenomen en de klus niet af kan maken. Ik ga nog proberen of ik het materiaal in ieder geval kan krijgen. Zeker nu de zon eraan komt wil ik graag de panelen hebben, de duurzaamheidslening loopt ook en ben ik al aan het betalen maar voor noppes. Frustrerend!!!

Balko wat ga je allemaal planten?
Horsii hard gewerkt!

Oh wat balen zeg! Hopelijk komt er een oplossing zodat je de klus kan overdragen aan een ander ofzo := ...

Balko schreef
Oohhhh ik heb een super koopje op de kop getikt!

Twee buiten tentschuilstallen!
Dit idee, zo goed als nieuw!
Alleen zitten geen zij flappen bij.
Maar heb dus nu 6x3, super blij mee. Zou er één ophalen want de andere was al verkocht. Echter had die zich terug getrokken en had ze ter plekke ze allebei nog!

Kan ik die mooi in de wei zetten als het weer bloedheet is hebben ze eindelijk schaduw. En de shet kan 24/7 naar buiten daarmee!

[ [url=m/NbX9C1.png]Afbeelding[/url] ]

Af en toe moet je ook even mazzel hebben. Mooi dat je straks een schaduw plekje hebt!


DubbelFun schreef
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kreeg net een mail dat Welkoop 2e pinksterdag weer 20% korting heeft op één artikel. Check wel of de winkel in je buurt open is, want die in Wekerom is dus gesloten, maar die in Ede is wel open.

Hah ja! Ik had het gezien en wilde het hier nog posten. :P Morgen ga ik even weer een zakje brok ophalen. :Y) Zit nu precies in het goede ritme, iedere keer als de zak bijna op is, is er weer een 20% aanbieding _/-\o_

boemel schreef
Ik heb net een 4 jarige gekocht op basis van goedkeuring.
Spannend weer :D

ohhh spannend!!


@Horsii heb je inmiddels al antwoord op je bouwvergunning? Zal allemaal wel wat trager gaan met Pinksteren etc ertussen... :=


Verder... Zag allerlei leuke foto's voorbij komen en verschillende discussies over afrastering, hooien, bemesten en schattige kittens. Heb niet alles bijgelezen maar het waren ook iets van 8 pagina's in een week tijd _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:04 



 
Profiel   

Lekkere bijleespost.
Wat een gedoe voor t paspoort zeg, en dan ook nog niet goed… ik zou ook heel geïrriteerd zijn!

Ik heb nu 1 iemand al in pension staan, dat gaat super maar die ken ik ook goed. Dat gaat ook al jaren goed gelukkig.
Maar idd ben wel benauwd voor nog een…
Nog maar is goed over nadenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:46 



 
Profiel   

Oh wow goed bezig Stephanie! Ga even bijlezen middels jouw post :))

Wat een ellende met het paspoort! Kan dat nog aangepast worden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 339 [ 8465 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 339  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen