het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:02

Stephanie, dankjewel voor de bij leespost, _/-\o_ , respect.
Wat een gedoe met stamboekkaart en paspoort. Om gek van te worden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:10

Net een topic gestart voor een stalnaam nu ik weer ga verhuren. Altijd leuk op en factuur om ook een naam te hebben.
Ik heb er zelf 3 maar sta open voor suggestie`s

Kakelbont ( verwijst naar onze ratjetoe aan dieren en een roodharige dochter past het beste maar ook al vaak gebruikt)
Foresta (omdat ik aan het bos lig, aar is het niet te deftig)
Paard & bos ( spreekt voor zich enige die nog niet bestaat als bedrijf)

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:34

Afbeelding

Weet iemand of zachte dravik een suiker rijk gras is? Het komt hier veel op spontaan

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 23:14

Balko schreef:
Lekkere bijleespost.
Wat een gedoe voor t paspoort zeg, en dan ook nog niet goed… ik zou ook heel geïrriteerd zijn!

Ik heb nu 1 iemand al in pension staan, dat gaat super maar die ken ik ook goed. Dat gaat ook al jaren goed gelukkig.
Maar idd ben wel benauwd voor nog een…
Nog maar is goed over nadenken!

Oh dat is wel heel fijn zeg. Knijp je handjes maar dicht met zo'n stalgenoot/klant!!

Heb wel vaker mensen gehad die mij gevraagd hebben of ze hun paard bij mij kunnen stallen. Maar ik durf dat gewoon echt niet meer aan. Hetzelfde geldt voor verzorgers, bijrijders (al dan niet voor het paard van een ander) en betaalde hulp. Tot nu toe echt 0 geluk mee gehad en juist ellende achteraf.

Laatst had ik iemand gevonden voor uitmesten na een zoektocht van een paar maanden. Maarja ik was daar ook helemaal niet tevreden over. Puntje bij paaltje stond ik het als nog gedeeltelijk zelf te doen, terwijl ik er ook gewoon normaal uurloon met reisvergoeding voor betaalde. :') Plus afspraken niet nakomen enzo... ik kan daar echt zo slecht tegen he. Vooral als mensen er dan ook nog pas achteraf over communiceren (Met als klap op de vuurpijl... nadat je er om vraagt).

En dan ga je bij jezelf na he... ben ik dan zo'n pietje precies? Nou niet per sé hoor. _O-

manzano schreef:
Oh wow goed bezig Stephanie! Ga even bijlezen middels jouw post :))

Wat een ellende met het paspoort! Kan dat nog aangepast worden?

:') Handig...


Geen idee... heb vrijdag gemaild. Zal na Pinksteren wel antwoord krijgen. Ben ook wel benieuwd hoe en wat. Zit er ook niet op te wachten dat ik weer 2 jaar moet wachten. Heb voor de zekerheid de entingen etc nog niet in het boekje overgenomen.

Belker schreef:
Stephanie, dankjewel voor de bij leespost, _/-\o_ , respect.
Wat een gedoe met stamboekkaart en paspoort. Om gek van te worden.

*\o/*

Lynn_Nikita schreef:
Net een topic gestart voor een stalnaam nu ik weer ga verhuren. Altijd leuk op en factuur om ook een naam te hebben.
Ik heb er zelf 3 maar sta open voor suggestie`s

Kakelbont ( verwijst naar onze ratjetoe aan dieren en een roodharige dochter past het beste maar ook al vaak gebruikt)
Foresta (omdat ik aan het bos lig, aar is het niet te deftig)
Paard & bos ( spreekt voor zich enige die nog niet bestaat als bedrijf)

Leuk, en heel lastig! Zoiets is zo enorm persoonlijk vind ik altijd. Heb ook een suggestie achter gelaten. :j


@belle_boef volgens dit artikel is het zeer fructaan rijk...:
http://www.natuurlijkpaardenhouden.nl/S ... n_gras.pdf

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 06:25

Lynn_Nikita schreef:
Net een topic gestart voor een stalnaam nu ik weer ga verhuren. Altijd leuk op en factuur om ook een naam te hebben.
Ik heb er zelf 3 maar sta open voor suggestie`s

Kakelbont ( verwijst naar onze ratjetoe aan dieren en een roodharige dochter past het beste maar ook al vaak gebruikt)
Foresta (omdat ik aan het bos lig, aar is het niet te deftig)
Paard & bos ( spreekt voor zich enige die nog niet bestaat als bedrijf)


Of evt een link naar je straatnaam? Of hoe heet het bos waar je vlakbij woont?

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:00

Annendaalderbos heet dat bos

Paard is gisteren gekomen. Mij ruin is verliefd. Neemt haar in bescherming neemt haar mee op sleeptouw en ze staan overal samen. De pony vind het vooral jammer dat zijn maatje nu een vriendin heeft. Mijn oude merrie weer weer zoals altijd, de pitbull. Vliegt er op af. Nu heb ik haar al 25 jaar en is dat na een week meestal wel over

Enige waar ik mij echt zorgen om maak is haar hoef. Ze heeft hoefkanker die echt super onder controle was, ik heb dat een jaar lang behandeld op het werk ook in kliniek gestaan etc etc maar in de maanden dat ik haar niet heb gezien is er een horizontale scheur gekomen 2 cm onder de kroonrand en lijkt wel op halve ontschoening. e had een half jaar geleden wel een soort hoefzweer achtige opening aan de kroonrand die ik dagelijks schoonmaakte maar dit is wel heel erg doorgescheurd.
Ik liet elke 6 weken de smid komen om bij te snijden en schoon te houden maar dat is dus vanaf januari al niet meer gebeurd. Mijn smid is gebeld en ik hoop dat die op korte termijn komt want dit ziet echt niet goed uit.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:42

LN dat klinkt niet best! Jou oudere merrie of die er nu is bijgekomen? Ik ga voor optie 3 :)

Mooie bijleespost Stephanie en wat een geeikel met het paspoort. Je snapt dan ook echt gewoon niet hoe ze het voor elkaar krijgen _O-

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:44


Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:02

De merrie die erbij is gekomen. Ik ken haar al 4 jaar van mijn werk en het is gewoon *** dat het ondr controle leek en nu lijkt op deels ontschoening en dat vind ik ontzettend akelig. Ik heb heb helaas eens meegemaakt dat 3 hoeven onder een zwaar bevangen paard uitvielen die op einde van de dracht was en dus ook ingeslapen werd incl veulen. Was al weken onder dagelijkse artscontrole en verzorging en zo akelig.

DF die heb ik ook altijd, HH en Rambo hebben die ook

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:32

Wat een gedoe met een paspoort. Echt irritant zulke dingen.

Lynn_Nikita, wat erg zo'n hoefprobleem.
Ik hoop echt dat dit goed gaat komen.

Qua stalnaam ... ik vind Foresta mooi klinken. :o

Ik ben ook niet zo enthousiast over het idee van een pensionklant of bijrijdster. Je moet net geluk hebben.

We gaan even een partij hooi bekijken.
Heb daar vorig jaar ook hooi daar gekocht. Waren nette balen.
Eur 4,25 per stuk, inclusief thuis bezorgen.

Ik heb persoonlijk liever juni gras, maar hier is het voor de komende 2 weken droog verwacht. Aangezien het gras al zo hoog en in bloei is, ben ik toch bang dat het wellicht te stengelig gaat worden als ik wacht.

Over mijn potentiële aankoop.
Ik heb mijn twijfels.
Nadat koop mondeling gesloten was (voorbehoud goedkeuring), kwam naar voren dat paard een koliekoperatie gehad heeft en er een stuk dikke darm verwijderd is. Oorzaak was bloedworm.
Operatie is een jaar geleden en paard is niet onder het zadel.

Voor het oog ziet ie er erg gezond uit. Qua lopen ok, maar vond m wat strak in de bovenlijn.

Dus tja :(

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:39

@boemel: ik snap je terughoudendheid, maar misschien een mening van een DA vragen naar evt vervolgrisiko ??

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:35

Vaak kans op sneller terugkerende koliek bij paarden met zulke operaties. Moeilijke keuze

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:31

Als stille meelezer kom ik onder mijn steen vandaan.
Boemel niet doen, met een volledig gezonde komen de problemen vanzelf, dus niet een waar zo jong al aan gesleuteld is.
Geduld is een schone zaak de goede kom je vanzelf eens tegen.

Kruip weer onder mijn steen.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:01

Lyn, ik had zelf een paard met hoefkanker. Deze dacht ik onder controle te hebben maar het kwam toen dus via de kroonrand naar buiten…

Boemel, wat zegt de dierenarts? Die zou ik om advies vragen.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:04

Hoefkanker is zo naar :(:)

Wat betreft koliek operatie. Ik hoor vaak dat dierenartsen niet wild zijn met keuren. Eerste twee jaar dacht ik verhoogd risico op verklevingen. Zou je dierenarts vragen en ook qua prijs opnieuw onderhandelen als het een go is..

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:41

@lynn klinkt heel naar. Sterkte met het paardje… hopelijk kan de smid er nog wat aan repareren. :=

@dubbelfun ja die heb ik ook bekeken lijkt in gebruik wel super fijn inderdaad. Maar zie bij alle drie bijvoorbeeld niets staan over UV bescherming. Als je ze zelf hebt: heb je het idee dat ze ook een beetje het scherpe randje van de zon wegnemen?

Het wil hier best wel eens waaien dus zou niet heel gek zijn om een voorgevormd masker te nemen.

Oef lastig Boemel, zou persoonlijk verder kijken. Genoeg paarden op de markt… ik ken iemand die ook een paard had met zo’n operatie achter de rug… die is uiteindelijk na een aantal koliek aanvallen alsnog overleden aan de gevolgen van koliek. Met zoiets in het achterhoofd zou ik dat risico niet aangaan. Helemaal als deze bedoeld is voor handel… je wilt ‘m ook kunnen verkopen met een eerlijk verhaal dan… zo’n verhaal erbij maakt de verkoop direct al ingewikkelder.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:45

Genoeg paarden op de markt valt vies tegen!
Ben opzoek voor vrienden naar 2 paarden maar is echt draaaaamaaa om wat te vinden wat aanspreekt en waar naar waarde geld voor gevraagd wordt.

Mijn koper voor t veulen heeft afgehaakt ivm privéredenen. Dus mocht iemand nog een leuk betaalbaar hengstveulen van eind feb willen :D

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:50

Ik zou bij zo’n paard alleen de gok nemen als die er al langere tijd klachten vrij mee loopt en alles kan doen. En dan nog met de juiste prijs.

Knap veulen. Hopelijk vind je weer een nieuwe baas voor hem.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:43

Stephanie schreef:
@dubbelfun ja die heb ik ook bekeken lijkt in gebruik wel super fijn inderdaad. Maar zie bij alle drie bijvoorbeeld niets staan over UV bescherming. Als je ze zelf hebt: heb je het idee dat ze ook een beetje het scherpe randje van de zon wegnemen?
Dat is ook de reden dat ik een zwarte heb voor zonnig weer en nog een witte voor als het bewolkt is.
Hoe het paard het ervaart kan ik niet zeggen, maar als ik er zelf door kijk is de zon idd veel minder fel op de ogen.
Boon heeft er iig geen hekel aan en steekt haar hoofd er graag in en heeft ook nooit geprobeerd om hem af te schuren.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:44



Vandaag nog een fijn stukje buiten gereden.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:14

Heerlijk BB! Ben jaloers!
Balko wat is het er voor één?

Diegene met de tip van de pina colada mocktail _/-\o_ hij is lekker!

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:36

MarjanB schreef:
Heerlijk BB! Ben jaloers!
Balko wat is het er voor één?

Diegene met de tip van de pina colada mocktail _/-\o_ hij is lekker!

[ [url=m/OdftV8.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat was :D ik, nu krijg ik er ook zin in

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:56

Genieten BB.
Marjan +:)+

Ik heb vandaag een mooi wedstrijdshirtje gevonden. Nu alleen bedenken of ik toch niet een witte rijbroek wil. O:)
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:06

LN :+ heb ook de strawberry dacary meegenomen. Ben benieuwd

Mooi shirt Belker! Zou ook wel weer op concours willen maar heb weinig hoop meer met Kaatje. Ze loopt wel een heel stuk beter dan eerst maar de bult is niet echt minder.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:12

Lekker drankje Marjan!
Echt wat voor de zomer op het terras.
De bult kan blijven hoor.
Ik heb er hier 1 met een deuk in dr bil en 1 met een bult op dr bil.
Geen last van, maar trekt ook niet meer weg.

Mooi Belker. Zou er een witte rijbroek bij doen.

Balen van het veulen Balko. Ik zou er niemand voor weten.
Inderdaad, er is juist weinig paarden aanbod. Vooral hier in de omgeving is amper wat. Ook niet de tijd om voor ieder ogenschijnlijk leuk paard uren in de auto te zitten.