Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 359 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Jeetje wat valt die grond omspitten met de hand tegen :Y). Ik wil het eigenlijk nog 3x zo breed en 2x zo lang. Gebruiken jullie nog compost als jullie inzaaien op zandgrond?


En ik kom echt om in het gras. Mijn ruin is een echte gras maaier maar staat nu in training. Je geeft hem een stuk gras en de volgende dag is alles netjes weg. Nou m'n merrie neemt 3 happen en denkt weer even uitbuiken. Heel kieskeurig is ze en het gras begint om te vallen :7 echt een race tegen het gras eigenlijk

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 15:44 



 
Profiel   

Daarom maak ik alleen nog maar zaaibedjes op karton :+
Dat werkt echt heel goed. En minder zwaar werk.

Vandaag lekker een rondje in het avondzonnetje gewandeld <3
[ img ]

En ze staan heerlijk dagelijks een paar uur op de wei. Deze wei is zo super mooi gegroeid. Lang gras en veel kruiden als weegbree, paardenbloem, duizendblad. En vast nog wel meer. En minimaal boterbloem. In tegenstelling tot de achterste wei. Je kan merken dat deze beter bemest is en hier is lavameel op gegaan. Dat gaat op de achterste wei dit jaar voor het eerst.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 20:07 



 
Profiel   

Onze weide staan er ook heel gevarieerd bij.
Het Winterswijk ligt hoger en in de schaduw, daar groeien echt ontzettend veel kruiden. Ik heb besloten dat ik daar nog meer variatie in ga aanbrengen. Gras wil er slecht groeien dus dan maar lekker veel kruiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 20:30 



 
Profiel   

Wat een heerlijke zomerse plaatjes allemaal! Hier staan ze inmiddels ook 1-2 uur op het gras, al lijkt Aaron, de witte, er wel een beetje dunne poep en scheetjes van te laten. Hoop dat het minder wordt zodra ze het met gewend zijn en ze fulltime de wei op kunnen.

Grasjes eten
[ img ]

Aaron die uit zichzelf op de band ging staan in de hoop wat lekkers te krijgen
[ img ]


Hoe graag eten jullie paarden de kruiden? Ik merk dat ze hier wel graag eerst het lekkere graag eruit eten en de kruiden nog overslaan. Herderstasje laten ze het liefst helemaal staan terwijl als ik het voor ze pluk, ze het dan wel graag eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 16:10 



 
Profiel   

Heel wisselend. Als ik het pluk en in een snacknetje doe, dan eten ze het zo op. Leg ik het los neer eten ze het ook, maar zijn ze kieskeuriger. In de wei eten ze het ook, maar met een hele duidelijke voorkeur. Sommige dingen aten ze staan, maar bijvoorbeeld paardenbloem is wel weer erg favoriet.

Het gras staat hier hoger dan de mini :+
[ img ]

En manlief heeft vandaag de regenpijp verlengd en de regenton er onder gemaakt. Dat afgezet ter bescherming tegen 500kg nieuwsgierigheid. Meteen ook de deur van de schuilstal/zadelkamer afgeschermd met een draadje, omdat Jimlief daar graag zijn achterste tegenaan parkeert.
Noura vond het maar een raar ding :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 18:07 



 
Profiel   

Hoe gaat het met je nieuwe hooibak. Eten ze er goed uit? Niet raar met zo'n dakje boven hun hoofd en geen geknaagd aan het hout?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 21:34 



 
Profiel   

Nee we hebben rondom nu knaagstrips zitten. Dat scheelt. En ze eten er goed uit. Ik heb er een groot net in zitten dat ik dagelijks vul, maar ben zonder net begonnen om te wennen.
En bovenop het net gooi ik altijd wat los hooi zodat ze eerst even makkelijk kunnen eten.
Bang zijn ze er zeker niet van :D :z

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 05:50 



 
Profiel   

Als je gewoon maar van laag genoeg een foto maakt, kan je met een beetje fantasie al zien dat het ooit een hele toffe (dubbele) bomensingel gaat worden :D Het zijn om en om Haagbeuk, Iep en Els. Plan is om aankomende winter langs twee buitenranden nog een haag te planten (hoogstwaarschijnlijk winterlinde). En voor de prikpaaltjes heb ik al kastanjepalen staan, moeten er alleen nog "even" in :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 18:57 



 
Profiel   

Mooi vooruitzicht :D

Ik had in november diverse kleuren rosa rugosa bij elkaar geplant, maar geen idee waar wat stond. Straks wel. Wat een bonte rose boel <3
Van bijna wit tot diep rose.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 11:50 



 
Profiel   

Het gras staat hier ook hoog :') gaat komende week gehooid worden.

Op deze foto staan 4 ponys, waaronder 1 van een meter hoog :=
[ img ]

Hoe bevalt de hooibak daihyo? Zat er ook aan te denken zo 1 op te halen ivp een hooistolp. Twijfel nog een beetje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 12:49 



 
Profiel   

Marlies mooie laan gaat dat worden, heerlijk schaduw in de zomer

Daihyo mooie combi van roze tinten zo!

Hahaha hiphorse, zoek plaatje! Heerlijk hooi v eigen land!

[ img ]
Rekken en strekken v het lekkerste blaadje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 13:10 



 
Profiel   

Ik kan me niet herinneren of het al eerder langs is gekomen, maar wat doen jullie tegen stof van de track? Is hier door de droogte weer net een bruine Sahara }:0 Dat de appaloosa grijs ziet is tot daar aan toe, maar wordt er iets minder gelukkig van dat alle kozijnen en het terras en onze tuinmeubelen ook over een dikke laag bruin stof zitten >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:57 



 
Profiel   

Jade schreef
Ik kan me niet herinneren of het al eerder langs is gekomen, maar wat doen jullie tegen stof van de track? Is hier door de droogte weer net een bruine Sahara }:0 Dat de appaloosa grijs ziet is tot daar aan toe, maar wordt er iets minder gelukkig van dat alle kozijnen en het terras en onze tuinmeubelen ook over een dikke laag bruin stof zitten >;)


Niks. Water doet gras groeien, dat hoeft voor mij niet.
Droogte zorgt hier nu eenmaal voor. Als je het niet zal moeten kiezen voor een ander soort ondergrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:57 



 
Profiel   

Ik denk ook dat de enige opties sproeien of andere ondergrond zijn. Ik zou hier op termijn nog wel delen van lavagruis en pea gravel willen voorzien. Maar die staan erg laag op het prioriteiten lijstje. Nog zó veel te doen en andere dingen om geld aan uit te geven :')

En een heel deel van mijn laag gelegen track staat het gras net zo hoog als op de wei :') Maar hey, stoft niet :j :')
[ img ]

De lage track is hier in de winter 1 grote "wadi" en zorgt goed voor de afwatering. Maar door het natte voorjaar is hij nog nooit zo lang gesloten geweest En dan met veel water en wel warmte groeit het gras als een malle haha. Nu mogen ze er elke dag een paar uur op en vanaf juni/half juni hoop ik hem gewoon overdag weer open te hebben (in de nacht gaan ze op stuk wat wolfwerend omheind is).

Vanochtend even wat van de grootste iep gesnoeid en tussen de tralies in de inloopstal en noodbox gestopt. Konden ze wel waarderen :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:06 



 
Profiel   

[ img ]
Wij hebben een klein tankje overgenomen van mijn commercieel directeur. Gaan we achter ons kleine trekkertje hangen en dan kan ik de bak en track sproeien. Hoeft maar beetje op tegen het verstuiven. Ben heel benieuwd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:51 



 
Profiel   

Ik kwam deze net tegen. Misschien handig voor iemand hier?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:57 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn blondje deed vandaag even lekker aan passieve physio op de bult voor de stal haha
Hij was mijn schoonmoeder aan het begluren die zijn eten stond klaar te maken :')

Toch nog ergens handig voor die bult haha.
Eigenlijk wilde ik die vlak slepen/harken, maar we kwamen erachter dat die bult best wat water tegenhoud wat anders de stal in zou lopen met regen dus hij mag fijn zo blijven liggen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:58 



 
Profiel   

Een vraagje: zijn er bij jullie insecten?

Ik vind het hier wat stil. In het voorjaar zag ik redelijk wat hommels.
En nu met name wat kevertjes en wat vliegen.

Maar verder vrijwel niets…….

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:00 



 
Profiel   

Hier wel. Veel kevertjes, bijen, lieveheersbeestjes, vlinders. Helaas ook vliegen, wespen en hoornaars.


Hebben ze in jouw buurt misschien met insecticiden gespoten? :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:23 



 
Profiel   

Aife schreef
Hier wel. Veel kevertjes, bijen, lieveheersbeestjes, vlinders. Helaas ook vliegen, wespen en hoornaars.


Hebben ze in jouw buurt misschien met insecticiden gespoten? :-(


Eh ja……. Dat hebben ze vermoedelijk wel gedaan.

Sowieso zijn er een aantal percelen doodgespoten.
Het gras dus. Om vervolgens iets anders in te zaaien.
En er staan hiernaast, godzijdank voor het laatste jaar, kweekbloemen……

Gatver…. Ik word er verdrietig van

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:27 



 
Profiel   

Hier gelukkig ook wel aardig wat insecten. Het zal wel schelen denk ik dat er direct om ons heen niet zoveel akkers zijn, vooral weiland en wat bos(je).

Hier zijn vandaag twee vrachtwagens zand geleverd voor de paddock (~65ton). Dat was natuurlijk een groot feest :D :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:02 



 
Profiel   

Geweldig feestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:21 



 
Profiel   

MarliesR schreef
Hier zijn vandaag twee vrachtwagens zand geleverd voor de paddock (~65ton). Dat was natuurlijk een groot feest :D :D


[ [url=m/OCTitn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:14 



 
Profiel   

Prachtig wat een feestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 22:25 



 
Profiel   

Ze hebben vannacht een mooi begin gemaakt het verspreiden over de paddock haha :D Vol met graafsporen, afdrukken, kuilen haha.


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 06:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 359 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen